A-kaderlid Floor Vos met eigenaar in gevecht om paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: A-kaderlid Floor Vos met eigenaar in gevecht om paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:42

Maar Adelinde is zo slim geweest om zelf de helft te kopen.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:54

Misschien was Floor wel slim maar had ze het geld gewoon niet.
Achteraf is het altijd gemakkelijk praten hoe zoiets voorkomen had kunnen worden.
Het is gewoon jammer en heel vervelend voor beide partijen!
janderegelaa schreef:
Maar Adelinde is zo slim geweest om zelf de helft te kopen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:23

Dan had ze hem beter kunnen laten gaan en had ze misschien van hem een andere te rijden gekregen. Nu heeft ze niets en krijgt ze van hem zeker niets meer.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:29

Dan krijgt ze van een ander wel weer wat.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:02

Time will tell maar ik denk dat het afgelopen is voor haar.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:03

janderegelaa schreef:
Dan had ze hem beter kunnen laten gaan en had ze misschien van hem een andere te rijden gekregen. Nu heeft ze niets en krijgt ze van hem zeker niets meer.

Ze rijd de andere paarden waar ze mee uitkomt op wedstrijden ook voor dezelfde eigenaar

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:20

janderegelaa schreef:
Time will tell maar ik denk dat het afgelopen is voor haar.

Nou is dat niet wat overdreven?
Pepping heeft ook niet zo 123 weer zo'n goeie ruiter hoor, dit meisje heeft wel talent.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:37

Er zijn zat goeie ruiters. Als Pepping de rechtszaak wint schopt hij haar en haar moeder buiten. Als je andere dingen over een eigenaar gaat verkondigen die niks met dat paard te maken hebben gooi je je eigen glazen behoorlijk in. En dat is nou precies wat ze doet.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:57

ach ik zit al jaren op deze uitbarsting te wachten. Ik ken zowel Pepping (heb er jaren op stal gestaan en ook daar gewoont) als floor en haar moeder. Het zijn allebei (moeder en pepping) geen makkelijke mensen.

Ik vindt het wel sneu voor Floor.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:46

just_bassie schreef:
Ze rijd de andere paarden waar ze mee uitkomt op wedstrijden ook voor dezelfde eigenaar

Ze rijdt paarden voor derden hoor niet alleen van Pepping! (staat ook in hetzelfde redactionele stuk ;) )

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:15

ja dat is zo
janderegelaa schreef:

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:08

janderegelaa schreef:
Er zijn zat goeie ruiters. Als Pepping de rechtszaak wint schopt hij haar en haar moeder buiten. Als je andere dingen over een eigenaar gaat verkondigen die niks met dat paard te maken hebben gooi je je eigen glazen behoorlijk in. En dat is nou precies wat ze doet.

Er zijn idd ZAT ruiters maar niet ZAT GOEIE ruiters, maar goed maakt ook niet uit vervelende situatie en waar twee vechten hebben twee schuld, had beter moeten worden vast gelegd, dat is dus een goeie leer, jammer dat het zo moet.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:50

iemand nog nieuws??? uitspraak was 1 september.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:42

Even een mailtje naar Stegen sturen........ ;)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:43

Of hier even kijken -:)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:47

Basisprijs van 4500 := Paardje is nu denk ik wel iets meer waard. Ik vraag me toch af hoe dit nu verder moet. Hopelijk komen ze er uit samen, maar het lijkt mij wel dat deze relatie stevig verstoord is.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:51

Het komt er dus op neer dat Tornaxs waarschijnlijk nooit verkocht gaat worden.
Zelfs nu Vos 0% eigenaar is.

De clausule dat ze de meerwaarde gaan delen geldt alléén als beide het eens zijn over de verkoopprijs.
Hiermee kan Vos Pepping dus volledig gijzelen, en besluiten dat het paard absoluut nóóit verkocht mag worden terwijl ze 0,00% eigenaar is......

Zolang Vos goed presteert wil ze het beest niet kwijt en kan Pepping nooit cashen.
Ná de carriere wil Vos het beest wellicht verkopen voor een "restwaarde", maar dan wil Pepping het dier niet kwijt, omdat Vos dan meedeelt in alles boven de 4500.......

Best bizar eigenlijk.
Ik denk namelijk dat er veel meer eigenaren een "meerwaarde" overeenkomst hebben met een amazone.
Zolang er geen "bodemprijs" is op genomen in de overeenkomst geldt dus eigenlijk een "oneindig huur" van het paard, zonder dat er een huur wordt betaald.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:41

De eigenaar is dus de grote verliezer. Toch raar dat het zo kan gaan.
Ik had er al nooit behoefte aan om een paard voor een ander te gaan rijden, maar je kan je paard dus ook beter niet door een ander laten uitbrengen...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:10

Heel apart verhaal. Ook een vreemde (ver-)oordeling van de rechter trouwens. Het paard is niet van Vos, maar zij MOET het paard blijven rijden en op wedstrijden uitbrengen? Bepaald de eigenaar zoiets niet zelf?
CGJ helemaal met je eens! (zo zie je maar weer dat kan ook nog eens het geval zijn ;) )

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:14

ps er was al een koper gesignaleerd die het paard vlgs mij wilde kopen voor Vos, maar dit is afgeketst en nu wil Pepping het paard niet meer aan deze aspirant koper verkopen. Ook voor Vos zal het dus moeilijk worden om het paard te kopen want daar zal Pepping dan weer moeilijk over gaan doen denk ik.... tjonge jonge wat een regeling zeg en dat terwijl die mensen nu waarschijnlijk echt niet meer door een deur kunnen.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:29

oversized schreef:
ps er was al een koper gesignaleerd die het paard vlgs mij wilde kopen voor Vos, maar dit is afgeketst en nu wil Pepping het paard niet meer aan deze aspirant koper verkopen. Ook voor Vos zal het dus moeilijk worden om het paard te kopen want daar zal Pepping dan weer moeilijk over gaan doen denk ik.... tjonge jonge wat een regeling zeg en dat terwijl die mensen nu waarschijnlijk echt niet meer door een deur kunnen.....

Kan ik mij eigenlijk best voorstellen.....
Laat je je paard rijden door iemand........ gaat die persoon via een rechtzaak zowat met je paard aan de haal.........

In dat geval zou ik me kunnen voorstellen dat je dan als eigenaar liever voor 10.000 verkoopt aan wie dan ook, dan voor mijn part voor bijvoorbeeld een miljoen aan die betreffende amazone waar je een proces van aan de broek kreeg......... (met als respect verder)

Zo gaat het het vaak ook met faillissementen. Boze gefailleerden die spullen liever stukmaken uit de boedel dan ze door de curator te laten veilen.

Het wordt steeds gecompliceerder zo.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:28

Wat dat aangaat is rechtspraak ook weer zo krom als ik weet niet wat.
Maar de eigenaar kan niet verkopen zonder goed vinden van Vos begrijp ik dat goed dus al zou hij hem voor 10.000.00 willen verkopen en zij zegt nee dan gaat de verkoop niet door.
En niemand wordt hier dus uiteindelijk beter van.

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:39

Ik zou eerder zeggen dat de overeenkomst tussen beide partijen zo krom is als ik weet niet wat. De rechter heeft de afspraak tussen beide partijen gewoon naar de letter uitgelegd;
Citaat:
Toen de nu 20-jarige amazone uit Valthe Tornaxs P ging rijden werden afspraken gemaakt over de verkoop van het paard. De partijen kwamen een basisprijs overeen en alles wat het paard meer zou opbrengen zou worden gedeeld.

Vos werd Drents kampioen met Tornaxs P en ging rijden bij de Young Riders. Op dat moment kon Pepping naar eigen zeggen twee ton krijgen voor het paard. Vos ging niet akkoord met de verkoop (beiden moesten volgens de overeenkomst toestemmen), omdat zij met dit paard internationaal wilde doorbreken.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:42

Goed lezen is ook een vak :o
Maar het blijft hoe dan ook een moeilijk geval.
En ik weet wel mocht ik ooit iemand mijn paard laten rijden dat je dus je voorwaarden heeeel goed op papier moet zetten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:03