Blue Hors Matiné verschijnt nooit meer in de wedstrijdring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 01:37

dym_whis2 schreef:
_Pien_ schreef:
Een gemis voor de sport, jammer had nog graag wat meer willen zien van deze merrie! en ja, misschien was zij juist wel een goede tegenstander voor alle geweldenaren die momenteel in de dressursport rond paraderen, had zij zeker tussen gepast!!

Hopelijk brengt zij ons nog veel kijk plezier d.m.v. een paar prachtige nakomelingen in de toekomst.

al denk ik wel dat totilas nog iets beter loopt. idd wel jammer voor de sport, maar gelukkig is het een merrie en kan je er nog mooie veulens uit fokken.

Dat vind ik niet, net als alle andere paarden van Edward gal is Toti vnl een buitengewone voorbeenzwaaier... In dit topic beweren mensen dat Matiné in twee stukken liep, ben dan wel benieuwd wat die mensen van Totilas zijn manier van lopen vinden... En dan bedoel ik filmpjes, geen goed getimede foto's!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Blue Hors Matiné verschijnt nooit meer in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 05:27

Totilas alleen maar een voorbeenzwaaier? :=
Ik vind juist dat hij zijn achterhand voor de verandering wel goed meeneemt, waardoor het een uitzondering is op de regel wat betrekking tot voorbeenzwaaiers.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:29

Deze paarden hebben gewoon verschrikkelijk veel beweging, die vinden het leuk om te lopen, en dat doen ze dus ook daar hoef je niets voor te doen! Dat paard is echt NIET kapot gereden, die paarden vinden het fantastisch in de baan!

En Totilas :oo geweldig paard maar ook die geniet van de aandacht om hem heen.... en hij heeft 4 spectaculaire benen hoor geen 2!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:24

Persoonlijk vind ik het ook geen gemis. Ik vond die propellorstaart echt vreselijk en idd leek de merrie wel altijd in 2 stukken te lopen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:03

@Mindfields: Geestelijk kapot in welke zin? Met alles wat er omtrent haar blessure gebeurd is, of anderszins?
Mijn indruk was iig ook dat het een hele werklustige merrie is die het werk niet onprettig vond. Net zoiets als Totilas. Het gevaar is dan dat je ze overvraagt. Maar dat is niet de beperking van de merrie.

Haar staart ervaar ik niet als protest, anders zouden haar oren ook niet op half 7 heen en weer zwiepen. Een protestmoment gaat altijd in combinatie met spanning, dat laatste is afwezig. Ik denk eerder aan oplettendheid/concentratie als reden voor haar staartgezwaai?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:11

Ik vind Totilas verbeterd :j Toen op het NK vond ik het uitstrekken in de draf niet veel bijzonders. Ja, het zag er bijzonder uit, maar de ah kwam niet genoeg mee. Nu daarentegen is dat al een stuk beter en vind ik Totilas zeker geen 'voorbeenzwaaier'.

Staart zwiepen hoeft idd niet altijd protest te zijn, het kán natuurlijk, maar hier zeker niét het geval, tenminste, dat DENK ik en zo vind ik het er ook niet uitzien (gespannen).

Matiné is en blijft een geweldig dier :j Loopt zeker niet in '2 stukken' zoals een aantal hier beweren. Kom dan eens met een filmpje oid waar jullie dat goed te zien vinden, ben bang dat je die niet eens kunt vinden ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:27

Alleen de foto al die boven aan staat. Propellorstaart erop, achterbeen op half7 en gewoon echt geen fijn beeld.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:29

Een foto ja, kun je daar nou mooi op beoordelen? net zoals phara zegt, kom eens met een filmpje waar je dat kunt aantonen. Ja, die staart, maar daar blijven bepaalden hier hoog en laag bij beweren dat dat spanning en dwang is :evaw:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 15:47

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:55

Even wat hè...heb het genoegen gehad haar meerdere malen live te bewonderen en ze is ècht een fenomeen!!
Ze genoot van de aandacht en liep vol lossigheid en aan elkaar door de baan.
Die keer in Aken was fantastisch,het publiek kòn gewoon niet stil blijven op de laatste lijn.Kippevel!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:00

Fortuna22 schreef:
Even wat hè...heb het genoegen gehad haar meerdere malen live te bewonderen en ze is ècht een fenomeen!!
Die keer in Aken was fantastisch,het publiek kòn gewoon niet stil blijven op de laatste lijn.Kippevel!

Dit kan ik alleen maar beamen _/-\o_

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:43

Fortuna22 schreef:

Dat geloof ik graag. Als ik naar filmpjes van haar kijk krijg ik echt áltijd kippenvel :j

Gave foto idd zeg!!!! :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:01

Moderatoropmerking:
Het lijkt mij een goed idee om terug ontopic te gaan. Om te praten over hoe verschillende paarden lopen / hebben gelopen mogen jullie een nieuw topic openen op het daarvoor geschikte forum. :)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:24

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:42

Ik vind het een geweldig filmpje,en heb hem al ontzettend vaak bekeken.
Vind dat ze machtig mooi piafeerd etc, deze merrie danst en swingt er op los, met de oortjes recht erop. Fantastisch.
Ik ben fan!
Zijn er al veulens te koop? :D