Anky van Grunsven en een interview over haar westernambities

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Anky van Grunsven en een interview over haar westernambities

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:13

Als je niets van western of het niveau kent is het ook moeilijk om als dressuurruiter te zeggen wat ze zal doen he... :=

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:16

het is hetzelfde als dat ik salinero zal kopen dan kom ik ook nie ineens op de os

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:18

Met Sali niet nee, met een wat makkelijker paard en de juiste begeleiding misschien wel maar :') Heb zomaar het idee dat er op Sali minder mensen zomaar weg rijden dan je zou denken.

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:55

je weet maar nooit

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:01

pharagirlke schreef:
Met Sali niet nee, met een wat makkelijker paard en de juiste begeleiding misschien wel maar :') Heb zomaar het idee dat er op Sali minder mensen zomaar weg rijden dan je zou denken.

met een westernpaard kun je ook niet zomaar wegrijden hoor..

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:02

inderdaad mensen denken veel te makkelijk over western

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:36

YouthReiner schreef:
pharagirlke schreef:

:roll: WAAR zeg ik dat je met een westernpaard zomaar weg rijd?

Ik zeg dat je op een wat makkelijker paard met begeleiding misschien wel zo weg rijd, niet dat je op een WESTERNpaard zo weg rijd. Op een wat eenvoudiger DRESSUURpaard (voor de slechte lezers) rijd je misschien met begeleiding gemakkelijk weg maar niet op Sali gezien die volgens mij een stukkie eigenzinniger en moeilijker is als veel mensen denken. Lees je ook daadwerkelijk of?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:47

pharagirlke schreef:
maar niet op Sali gezien die volgens mij een stukkie eigenzinniger en moeilijker is als veel mensen denken.

Nou volgens mij valt dat best wel mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:48

Dat verbaast me niet eigenlijk :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:19

Bandida schreef:
pharagirlke schreef:
maar niet op Sali gezien die volgens mij een stukkie eigenzinniger en moeilijker is als veel mensen denken.

Nou volgens mij valt dat best wel mee.

En dat weet jij, omdat je er van de week nog op zat? Zou natuurlijk best kunnen dat jij met enige regelmaat salinero rijdt. Maar anders is jouw mening net als al die van ons gewoon gebasseert op wat je op tv en in de kranten ziet. Dus waarom zou jij kunnen stellen dat het allemaal wel meevalt?

Naar mijn idee heeft er nog geen bokker op Salinero gezetten, dus het blijft gokken.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 07:48

Anoeska schreef:
Naar mijn idee heeft er nog geen bokker op Salinero gezetten, dus het blijft gokken.

Dat is precies wat ik daarmee wil zeggen Anoeska. De dwaasheid van dat soort stellingen valt echter niet op zo lang mensen roepen dat het wel een moeilijk beest zal zijn.
Kan je niet weten.. en als het echt een moeilijke was, liep hij niet in de sport.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:40

YouthReiner schreef:

...een paard is een paard is een paard is een paard; ELK paard.

Net als dat er maar één anatomisch correcte zit is, idem bio-mechanisch optimaal rijden. Er zijn allen verschillende systemen om dit uit te voeren. Deze sets aan signalen en bewegingen zijn de dressuurvorm.

Western heeft wortels in doma vaquera en is de tegenpool van klassieke dressuur. Het is te hopen dat dit zo blijft en dat zit en teugeldenken van Anky verbeteren; dat dit positief effect heeft in de FEI dressuuring en niet andersom leidt tot erosie in de western dressuurring.

hc

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:04

Bandida schreef:
Anoeska schreef:

Dat is precies wat ik daarmee wil zeggen Anoeska. De dwaasheid van dat soort stellingen valt echter niet op zo lang mensen roepen dat het wel een moeilijk beest zal zijn.
Kan je niet weten.. en als het echt een moeilijke was, liep hij niet in de sport.

:D Ik heb toch liever de gemiddelde haflinger onder mijn kont dan het gemiddelde sportpaard dat GP loopt. ;) Dat het geen doetjes zijn, daarvoor hoef je er niet op te zitten, ze staan hoog in het bloed, zijn nerveuzer enz. Da's een kwestie van logisch nadenken.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:12

ik snap niet dat veel mensen commentaar hebben op anky omdat ze begonnen is met het western rijden.
wat is daar mis mee? zo te horen en te zien heeft ze er gevoel voor, zou toch gaaf zijn als ze er daadwerkelijk hogerop
mee komt?! Ookal was het wel haar doel om mee te doen in kentucky, leuk toch? nieuwe uitdaging voor haar, ik wens haar veel
plezier en succes

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:50

pharagirlke schreef:
Dat het geen doetjes zijn, daarvoor hoef je er niet op te zitten, ze staan hoog in het bloed, zijn nerveuzer enz. Da's een kwestie van logisch nadenken.

Niet hoger 'in het bloed' als wat ik in de wei heb lopen. Hmm wat zou er anders zijn waardoor die zo 'moeilijk' worden..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:53

beter getraind, meer gevoerd, meer conditie en energie. Noem maar op :D
Ik heb ook "hoog in het bloed staande" dieren op wei staan, maar die vergelijken met de op en top getrainde paarden die op grand prix niveau lopen is onrealistisch.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:56

Hildas Smart Chic staat trouwens op stal waar mijn paardje ook staat :D

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:07

Bandida schreef:
Anoeska schreef:

op een sensibel paard die zo hoog opgeleid is als salinero kan menig persoon niet wegrijden..
voor anky is het misschien geen moeilijk paard, maar ik denk dat de gemiddelde ruiter niet uit de voeten kan met een paard
uit de topsport (recreatief misschien)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:27

wat een grappig topic is dit geworden..
hier zitten de mensen met verstand van paarden en rijden!! ;)