Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:16

Het is een vreselijk ongeluk geweest waar niemand iets aan kon doen. Behalve misschien de paardeigenaar die wellicht iets nagelaten heeft waardoor de paarden konden ontsnappen.

Ik snap de reakties waarin de coureur als een of andere misdadiger weggezet heeft dan ook echt helemaal niet. Waar is jullie realiteitszin? Heb je het filmpje gezien? Die coureur kon op geen enkele manier dat paard zien aankomen. Het is gewoon een stukje botte pech: wrong place, wrong time.

Ik weet niet hoe het daar zit, maar als dit in NL was gebeurd, en de coureur was wel gewond geraakt, was de eigenaar van het paard aansprakelijk! Dan was een excuus van de eigenaar dus wel op zijn plaats, niet het excuus van de coureur die ook slachtoffer is van het ongeluk.

En dan ook nog roepen dat de coureur had moeten stoppen. Waarom in hemelsnaam??

kallipooh

Re: Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:18

Jeetje wat verchrikkelijk :\ Wat moet die coureur er met een kracht zijn opgereden om zo'n beest omhoog te gooien.
De coureur kon er inderdaad niets aan doen, maar dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is :\

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:20

WoW dat is toch gewoon te erg !
snap ook niet dat mensen geen medeleven met het dier tonen die ze net hebben aangereden !

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:23

Ik ga dit filmpje echt niet kijken en ik vind het dan ook bespottelijk dat dit filmpje hier geplaatst wordt, waarom moet dit leed vertoont worden? Wat is de toegevoegde waarde??? :r

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:24

nestle schreef:
snap ook niet dat mensen geen medeleven met het dier tonen die ze net hebben aangereden !

wie zegt dat. Wie weet zitten ze er wel mee. Ze mogen ook blij zijn dat ze ongedeerd zijn na zo'n klap. Vraag me alleen af na de beelden of dat andere paard niet geraakt is. Op de latste slo motion beelden heb ik daar mijn vraagtekens bij.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:25

nestle schreef:

Je weet niet wat er na de race gebeurd is. misschien hebben die mensen er wel naar geinformeerd.

Het blijft een spijtig ongeval, je kan enkel hopen dat het beestje niet teveel/te lang heeft afgezien.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:25

Een verschrikkelijk ongeval, voor beide partijen.
Omdat het nu om een paard gaat had hij moeten stoppen, nou zou ik dat persoonlijk als het mij op een gewone weg was overkomen ook doen.

Maar hoe vaak rijden wij met zn allen niet door na het dood- of aanrijden van een haas, konijn, kat, vogel, egel etc. etc.
In principe is dit precies hetzelfde, alleen komt het op de paardenliefhebben slecht over. Maar ik stop echt niet voor elk dier dat ik dood rij hoor!!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:26

+:)+ Rhodos ! We zijn toch allemaal paarden liefhebber dan wil je zoiets toch niet zien, maar goed ieder zijn ding natuurlijk |(

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:26

Abeltje77 schreef:
Het is een vreselijk ongeluk geweest waar niemand iets aan kon doen. Behalve misschien de paardeigenaar die wellicht iets nagelaten heeft waardoor de paarden konden ontsnappen.

Ik snap de reakties waarin de coureur als een of andere misdadiger weggezet heeft dan ook echt helemaal niet. Waar is jullie realiteitszin? Heb je het filmpje gezien? Die coureur kon op geen enkele manier dat paard zien aankomen. Het is gewoon een stukje botte pech: wrong place, wrong time.

Ik weet niet hoe het daar zit, maar als dit in NL was gebeurd, en de coureur was wel gewond geraakt, was de eigenaar van het paard aansprakelijk! Dan was een excuus van de eigenaar dus wel op zijn plaats, niet het excuus van de coureur die ook slachtoffer is van het ongeluk.

En dan ook nog roepen dat de coureur had moeten stoppen. Waarom in hemelsnaam??

Amen _/-\o_

En idd, dat stoppen..wat verwacht je nou, je zit midden in een wedstrijd, wat moet je dan? Met gevaar voor eigen leven, omdat overige coureurs ook langskomen scheuren, gaan kijken hoe het met dat dier is? Je kunt jezelf wel bedenken dat t niet goed is afgelopen met t paard, maar toeschouwers kunnen zich daarover ontfermen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:28

Rhodos schreef:
Ik ga dit filmpje echt niet kijken en ik vind het dan ook bespottelijk dat dit filmpje hier geplaatst wordt, waarom moet dit leed vertoont worden? Wat is de toegevoegde waarde??? :r

Je ziet feitelijk geen leed. Je ziet geen gewond paard oid. Je ziet 'alleen' een paard door de lucht vliegen en twee anderen nog net op tijd terugschrikken.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:29

Voor mij is die man geen misdadiger.
Zoals jij al zegt, hij deed het niet expres.
Maar stoppen doe je wel als je gevoel in je lijf hebt, simpelweg omdat een aanrijding met een dier je niet in de koude kleren gaat zitten.
Gewoon door kachelen omdat het toevallig een wedstrijd is vind ik gevoelloos en totaal geen respect voor dieren hebben.

Anoniem

Ehh ik denk dat dit nep is dames. Hoe kan die auto geen enkel deukje oplopen? Ik vind het niet realistisch.
Wanneer je een hert aanrijdt is je auto ook totall-loss...

hoi

Wow ik stond echt met grote ogen naar dat filmpje te kijken,ik ben zeer geschokt.maaar ik vind het echt sneu voor die paarden

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:30

Oh, dat ziet er echt heeeel erg uit. Arm paard en die stomme bestuurder rijdt ook gewoon door :(

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:30

wow heftig; ik snap ergens wel dat hier heftig op word gereageerd maar die coureur zal het hoogstwaarschijnlijk pas bij de finish echt het besef hebben gehad wat er gebeurt is. Stoppen kan hij ook echt niet, zijn conculega zit immers op hooguit een minuut achter hem. Reken maar dat na de rally de coureur contact heeft gehad met de eigenaar van het paard, hoe sneu en verschrikkelijk het ook is.

Mijn broer rijd zelf rally's, weleenswaar niet op dit nivo maar je hebt echt niet in de gaten wat je raakt met deze snelheden. Zo heeft hij onlangs (helaas) een paar duiven geraakt in volle vaart, pas bij het kijken op video zag hij wat hij geraakt had, dit had hij tijdens de proef niet eens in de gaten, wel dat hij wat geraakt had, maar niet wat hij geraakt had. Tijdens zo'n proef is de coureur immers een bonk adrenaline, puur gericht op het rijden,het halen van de eindstreep in zo'n snel mogelijke tijd, niet op de omgeving aangezien je als coureur ervan uitgaat dat de organisatie zorgt voor een veilig parcours.

Heel sneu en vervelend ongeluk, ergens gelukkig dat het geen mens was (had ook maar zo kunnen gebeuren natuurlijk)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:33

Waar kwamen die paarden dan vandaan????

Dat je, je paarden dicht bij een rallybaan durft te zetten.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:35

Suus__ schreef:
Waar kwamen die paarden dan vandaan????

Dat je, je paarden dicht bij een rallybaan durft te zetten.

Ik wil dat geen rallybaan noemen.
Toevallig uitgekozen zandpad voor die rally

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:36

Owhhh oké tja kan het filmpje niet zien.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:42

Abeltje77 schreef:
Rhodos schreef:

Je ziet feitelijk geen leed. Je ziet geen gewond paard oid. Je ziet 'alleen' een paard door de lucht vliegen en twee anderen nog net op tijd terugschrikken.

Een paard door de lucht zien vliegen is geen leed? :n

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:47

Natuurlijk is dat wel leed, maar niet leed in de zin van vier gebroken benen en overal bloed.

*zucht*
dat ik uberhaubt nog de moeite neem dit uit te leggen....

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:52

gatver viel ff stil wat eng en dan gewoon doorrijden

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:52

Een paard door de lucht zien vliegen is geen leed? :n[/quote]

Gelukkig heb ik jou definitie van leed niet Abeltje77 , dit is wel degelijk LEED :(

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:11

Als ik in die auto had gezeten, had ik ook gezegd dat ik blij ben dat ik het overleefd heb.
Mijn eerste reactie was ook waarom stopt die niet? En toen dacht ik na, je kan niet stoppen op zo moment, er rijden nog andere mensen in volle vaart achter je. Als jij op de rem trapt, hoeveel krijg je dan niet in je nek. Hoeveel gewonden mensen heb je dan wel niet?

Bokt zal mij dit wel niet op dank afnemen; maar ja ik vind een mensenleven ietsje belangrijker als dat van een dier. Vooral als die dieren daar niet horen te zijn. Als het nou expres was geweest okay, maar dit kon je niet zien aankomen.

Tuurlijk vind het heel zielig voor het paard, maar ja het paard was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en tijd.

Calibra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:19

Scandicnr1 schreef:
petraaken schreef:
Tja, ze zitten midden in een wedstrijd dus snap ergens wel dat ze hun wedstrijd wilden uitrijden met een goede tijd. Het artikel meldt niet dat ze waarschijnlijk na de wedstrijd misschien naar het paard hebben geïnformeerd en met de eigenaar gesproken. De paarden waren ontsnapt dus die verwacht je dan ook niet op een rally parcours. Niet oordelen als je het hele verhaal niet kent.

Dus als jou paard ontsnapt en een of andere idioot vindt het nodig zijn race te winnen en rijdt jou paard even plat want tja er was geen rekening mee gehouden dat jou paard wel even kon ontsnappen dan zeg je ook; tja daar kon ie niets aan doen????? snap wel dat ie is door gereden???!!!!1 ik had hem als nog vermoord :(

Het was onmogelijk voor de bestuurder om te stoppen voor het paard, dat zie je toch ook op het filmpje? En ik snap ook wel dat ze gewoon doorrijden achteraf.. ze zitten midden in de race en kunnen toch niets meer doen.
Wat een overdreven reacties hier allemaal zeg.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:21

Scandicnr1 schreef:

Een paard door de lucht zien vliegen is geen leed? :n

Gelukkig heb ik jou definitie van leed niet Abeltje77 , dit is wel degelijk LEED :([/quote]

Het spijt me Scandicnr1, gezien jouw eerdere -nogal overtrokken- reakties in dit topic kan ik je 1: niet erg serieus nemen en 2: raad ik je aan mijn reaktie boven jouw reaktie nog maar eens te lezen.