Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:MarvanTom: haha ja wel een heel erg klein koninkje :p Maar inderdaad... Het paardje ziet er verder gewoon goed uit dus vraag me af in hoeverre het paard er zelf gigantisch last van heeft dat ie bij een ander paard amper tot z'n knietjes komt en in een auto kan rijden :p
MarvanTom schreef:Anoniem schreef:MarvanTom: haha ja wel een heel erg klein koninkje :p Maar inderdaad... Het paardje ziet er verder gewoon goed uit dus vraag me af in hoeverre het paard er zelf gigantisch last van heeft dat ie bij een ander paard amper tot z'n knietjes komt en in een auto kan rijden :p
Jij maakt het wel heel bont: hij kan autorijden!![]()
Maar ik begrijp je wel, hoor!![]()
Zoals Johan C. zegt : elluk nadeel hep zun voordeel. Geen gedoe met trailers zo, gewoon hup! de auto in!
BBreedveld schreef:Ik heb me altijd verbaasd om die omgekeerde barmhartigheid van sommige paardenmensen.
Bij mensen is het okay om operatie na operatie te ondergaan, ze in leven te laten zonder dat hen een greintje zelfredzaamheid rest, maar zodra er ook maar iets mankeert aan een paard wat zijn leven 'paaronwaardig' zou kunnen maken is het een schande dat het dier in leven wordt gehouden.
Daar zit bij paarden net zo goed een balans in als bij mensen. Als ik vanaf mijn nek verlamd zou zijn, zou het leven voor mij niet meer hoeven. Dan zou ik gráág 'een spuitje' krijgen.
Maar ik heb wel een aantal operaties aan mijn kaken gehad die ik bepaald niet nog een keer zou willen ondergaan en die mijn leven behoorlijk zuur hebben gemaakt een aantal maanden. Niet kunnen praten, vloeibare voeding wekenlang. En tóch ben ik blij dat ik leef en heb ik het er graag voor over gehad.
Ik denk dat voor een ieder (mens of dier) er een andere balans is tussen wat 'het leven waard is' aan ellende. Als we nou eens dáár naar zouden luisteren, in plaats van een of ander rigide moreel compas...
kynshiri schreef:ach gatver ze hadden beter meteen naar die DA geluisterd, maar in de plaats daarvan komt er weer een of andere doos die verliefd wordt op dat mormeltje en hem nu kost wat kost wil in leven houden
Kwendeltje schreef:Ik ben het hier niet mee eens. Hoeveel mensen zijn er niet die dusdanig gehandicapt zijn dat ze aan bed gekluisterd zijn. Alleen maar kunnen liggen, ledematen helemaal misvormd, niet kunnen praten etc. Deze mensen kunnen niet voor zichzelf beslissen. Daar ligt hun lot ook in andermans handen. Hebben zij wel een menswaardig bestaan? Die geef je toch ook geen spuitje om maar in te laten slapen.
Ik vind dat als het beestje niet onnodig lijdt, en zo te zien doet ie dat niet dan vind ik dat ook dit droppie recht heeft op een leven.
Anoniem schreef:Mja dat is toch hetzelfde als mensen met een zware handicap... Die geef je toch ook geen spuit? Een mens kan leren aanpassen met een afwijking, een paard zou dat dus ook kunnen dunkt me?
pinkie87 schreef:Kwendeltje schreef:
Ik ben het hier niet mee eens. Hoeveel mensen zijn er niet die dusdanig gehandicapt zijn dat ze aan bed gekluisterd zijn. Alleen maar kunnen liggen, ledematen helemaal misvormd, niet kunnen praten etc. Deze mensen kunnen niet voor zichzelf beslissen. Daar ligt hun lot ook in andermans handen. Hebben zij wel een menswaardig bestaan? Die geef je toch ook geen spuitje om maar in te laten slapen.
Ik vind dat als het beestje niet onnodig lijdt, en zo te zien doet ie dat niet dan vind ik dat ook dit droppie recht heeft op een leven.