Pony Erf-Chiara overleden op kampioenschap *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Surface

Re: Pony Erf-Chiara overleden op kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:12

Jeetje wat verschrikkelijk voor de amazone!
Je zal het maar meemaken...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:17

Wat erg. Ik kende de amazone en haar trainster erg goed.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:20

Sterkte voor de mensen die ermee te maken hadden :(:)

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:23

Jeetje wat verschrikkelijk!
Sterkte voor alle betrokkenen :(:)

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:42

echt erg! :o

Afbeelding

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:56

Jeetje, wat verschrikkelijk!
Sterkte...

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:13

we mogen denk ik met zn alle blij zijn dat de da daar aanwezig (erbij) was om te pony te helpen aan t wondje. Jammer van deze afloop! Gelukkig is het blijkbaar snel gegaan. Beter dan dat geval vorige week op bokt! (wat een poos heeft geduurt voordat t leven over was)

Heel veel sterkte voor ruiter, eigenaar en betrokkene.!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:19

Wat erg zeg.

Iets verkeerds ingespoten?

of onwel geworden door warmte?

Goed dat er een onderzoek is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:46

Mijn god; ik heb de pony gister nog mogen bewonderen, zo'n schitterend dier en zo'n unieke kans voor haar amazone.
Ik ben er echt helemaal akelig van, verschrikkelijk! Hoe kan dat nu, zo'n jong dier, man..! Dat speculeren heeft niemand meer wat aan, de pony komt er niet meer mee terug. Heel erg zuur dit...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:48

Heee bah. Vreselijk zeg. Sterkte voor alle betrokkenen.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:09

Jezus, dit is echt verschrikkelijk.
Zo voor de finale, amazone helemaal in spanning, gebeurt dit.

Sterkte voor amazone en betrokkenen!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:19

Wat een vreemde situatie, ben benieuwd wat de doodsoorzaak is...
Sterkte voor alle betrokkenen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:28

Beetje off-topic misschien, maar wat me wel opvalt, is dat als we zulke berichten op bokt lezen, we bijna nooit te weten krijgen wat de oorzaak nou was geweest...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:36

maverick schreef:
Dan komt het door de verdoving.Die is op het hart geslagen.Met accute hart stilstand tot gevolg.Zo hebben ook eens bijna een paard verloren

Wow, heb je al een solli uit naar patholoog anatoom bij 't NFI? Zo te lezen kan je nog vanuit huis gaan werken ook. :roll:

Dit kan je natuurlijk nooit zo zeggen, wacht maar gewoon het onderzoek af dat uitgevoerd wordt door mensen die er verstand van hebben en niet meteen roepen dat 't zus en zo is gegaan zonder enige onderbouwing. Het zou het gevolg kunnen zijn van een slechte reactie op een eventueel gegeven verdoving. Er zijn meerdere redenen waarom een paard zomaar neerplompt, het dier had al een verwonding dus het is niet ondenkbaar dat het dier al eerder onwel is geworden in de trailer.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:41

Jeetje wat een vreselijk verhaal! Tis te gek voor woorden, et arme meiske en dr ouders.

Ik ben mn paard ook op zo'n manier verloren, als gevolg van een cocktail van pijnstillers en ontstekingsremmers waarna een allergische reactie optrad. Ik weet door hoe zo'n hel ze nu gaat....

spikey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:02

Sterkte!!! Wij waren ook daar voor de jonge dressuurpony's. Onze dochter moest de ring in en heb het gelukkig niet zelf gezien. Wel vind ik het verschrikkelijk voor het meisje en haar familie en hoop het nooit zelf mee te maken. De pony werd verdoofd voor de hechting te zetten en er werd een antibiotica ingespoten in zijn hals. Waar of waarom in de hals weet ik niet. Word nu onderzocht en zal er vast meer van horen. De dochter van een kennisje van me heeft les van de moeder van het meisje. Als ik iets weet laat ik het jullie horen!

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:01

Wat afschuwelijk, wens iedereen veel sterkte die gek was op dit paardje !

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:18

Heel veel sterkte voor het meisje....

En als DA reken maar dat je je kl*te voelt...
Paar weken geleden was ik met vriendlief mee, spoedgeval, koliek. Paard wat verdoofd en pijnstiller gegeven, parafine er in, etc. etc.
Toen we weg wilde gaan begon het paard te trillen, en heel erg te zweten, waarschijnlijk een alergische reactie, beestje is later ook overleden... Wij hebben er twee uur bijgestaan, en het enige dat je kan doen is toekijken. Dit beestje kreeg dan nog een infuus in een pogin de boel sneller het lichaam uit te krijgen, maar heeft niet meer geholpen.
Vriendlief is een week van slag geweest, en twijfelde enorm aan zichzelf. Hij heeft alles gedaan zoals hij ook aan zijn baas beschreef. Hier was gewoon niets aan te doen....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:44

Veel sterkte gewenst voor de betrokkenen.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 07:13

vanessakusje schreef:
we mogen denk ik met zn alle blij zijn dat de da daar aanwezig (erbij) was om te pony te helpen aan t wondje. Jammer van deze afloop! Gelukkig is het blijkbaar snel gegaan. Beter dan dat geval vorige week op bokt! (wat een poos heeft geduurt voordat t leven over was)

nou....als er niets aan dat wondje gedaan was had het dier vermoedelijk nog geleefd...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 07:34

Daar zullen we voorlopig niet zeker van zijn.

Lijkt me afschuwelijk om op die manier je pony te verliezen..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:00

geerke schreef:
vanessakusje schreef:

nou....als er niets aan dat wondje gedaan was had het dier vermoedelijk nog geleefd...

Als die wond hechtingen nodig had,dan denk ik toch niet dat er veel da's het risico nemen dat zonder verdoving te doen,vooral aan een been.Wat wil je anders doen?Wachten of het vanzelf over gaat?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:56

Sjongejonge wat een experts weer hier. Hoe groter de mond , hoe kleiner het verstand lijkt het wel.

De pony is overleden, misschien wel door een fout, misschien niet. Daar kunnen wij niet over oordelen. Feit blijft dat er een hele verdrietige eigenaresse achterblijft die ook niet gebaat is bij opmerkingen als "als ie niet gehecht was had ie nu nog geleefd". Hoe verzin je het :r

stalrichella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:16

Lieve bezoekers van de site,

Op google kwam een link tegen van bokt.nl inzake Erf - Chiara

Onvoorstelbaar sommige hartverwarmende reacties van jullie. Om speculatie nu te voorkomen wil ik toch als vader van Richella en eigenaar van Erf-Chiara jullie helderheid geven. Inderdaad is Chiara met een klein beenwondje van de vrachtwagen gekomen. Om nu wildgroei van vlees en kans op ontstekingen te voorkomen heeft de aanwezige dierenarts besloten een tweetal krammen te plaatsen en uiteraard Chiara niet te laten starten.

Na haar een lichte roes te geven zijn de twee krammen goed geplaatst en Chiara verbonden. Hierna heeft ze een antibiotica injectie gekregen en toen is inderdaad de horrorfilm begonnen en sommige van jullie zijn hier helaas deelgenoot van geweest.

Inmiddels zijn de eerste uitslagen van het onafhankelijk gezondheidsdienst voor dieren bekend. Deze wijzen de antibiotica aan. Inderdaad kan deze doodsoorzaak een drietal facetten bevatten.
1 Heftige allergie, 2 te snel ingespoten, 3 per ongelijk in de slagader gespoten.

Op dit moment hebben we daar niets meer aan en is onze droom pony aan ons ontglipt. Ook de dierenarts was na die tijd erg emotioneel en volledig stuk van hetgeen wat zich voltrok evenals haar trainsters Carmen Grondsma en Coby van Balen.

Erf - Chiara was een talentvolle 5 jarige merrie die in 2008 in het Duitse Aachen de tweede plaats wist te behalen als talentvolle dressuurpony en in de voorselectie in Nederland de eerste plaats wist te behalen in Tolbert.
Chiara was vooral lief en gehoorzaam en wij zullen haar erg missen.

Slaap zacht Chiara

Joep - Richella

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:26

Bedankt voor de duidelijkheid. Dit moet afschuwelijk voor jullie zijn. Ik wens jullie en vooral Richella veel sterkte. Dit is heel verdrietig.