Hoger beroep na ruzie om paardrijden in weiland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:38

Een trike is een motor op drie wielen waar je geen motor rijbewijs voor hoeft; met een rijbewijs B voor personenauto's mag je er zo de weg mee op.

Erg onfatsoenlijk als je (om wat voor reden dan ook) met je paard op andermans grond rijdt (of je nu crossed of wat dan ook) en dan ook nog de eigenaar gaat slaan. Excuses aanbieden en de schade vergoeden is het enige wat je te doen staat in een dergelijke situatie lijkt mij.

sharon_quiz

Re: Hoger beroep na ruzie om paardrijden in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:50

@ Lante, lijkt mij ook!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:13

ik heb zo even het topic doorgelezen
ik zit zo te denken
en dit gaat even niet over deze zaak maar in het algemeen
als ik aan het buitenrijden ben
en mijn paard zet echt geen stap verkeerd

dus even de situatie
komt een halve gare met een noodgang aanrijden
enige uitweg is een stuk land
dan maakt het mij echt niet uit wat er groeit al groot er goud
dan stuur ik mijn paard dat stuk land op
veiligheid gaat voor alles zeg ik maar :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:51

of zie ik dat nou helemaal verkeerd

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:43

marieminime schreef:
venga schreef:
Mishandeling slaat natuurlijk nergens op! Dat staat absoluut niet in verband met wat er is gebeurd.

ken je de precciese situatie dan? of ken je dit ook alleen van het verhaal boven aan.
wie weet is er wel ruzie geweest waarbij lichaanlijk contact is geweest.

en dan is mishandeling wel ineens terecht??? gewoon praten... wat is daar toch mis mee?[/quote]

als je goed hebt gelezen dan is er tussen ons een miscomunicatie geweest betreft woord keuze dat verkeerd is opgevat, ook al gecorigeerd.

er staat niet in verband waarbij ik begreep dat het dus niets met elkaar te maken had. terwijl ze bedoelde niet in verhouding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:04

Kan het van beide kanten wel begrijpen.

Als je paard schrikt, dan is het niet altijd even makkelijk om er meteen af te springen. Dan is een weiland inderdaad best wel een veiling alternatief om even je paard rustig te laten houden.

Aan de andere kant snap ik ook best wel dat het niet leuk is als er ineens een wildvreemde op je weiland gaat rijden. Maar goed, er wordt echt wel een goed onderzoek naar gedaan... Snap best dat die mensen hun geld moeten verdienen met het verbouwen van gewassen maar voor 'tzelfde geld had dat meisje een ongeluk gehad met d'r paard als ze dat weiland niet op was gegaan... Nou dan heb je toch indirect een heldendaad verricht. Nu moet ze er alleen nog blij mee leren te zijn :p

Maargoed er valt inderdaad wel over allebei wat te zeggen, maar k weet niet hoe de situatie zit; waren er nog andere mogelijkheden dan dat weiland? Maar ja, waar twee vechten hebben twee schuld. Zal ook hier wel het geval zijn :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:01

Het lijkt wel de rijdende rechter, gaat meestal ook over een ruzie die over bijna niets gaat. Er zijn echt wel belangrijkere dingen in het leven dan strijden om niets. In deze rechtszaak heb je toch alleen maar verliezers. Het kost tijd, geld, negatieve energie. Het is wel typisch iets van deze maatschappij waarin het begrip voor anderen meestal megaklein is en vooral eigenbelang telt.
Stel dat die vrouw of het meisje gewoon haar excuses had aangeboden en die boer deze aanvaard had?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:06

wopkelover schreef:
ik heb zo even het topic doorgelezen
ik zit zo te denken
en dit gaat even niet over deze zaak maar in het algemeen
als ik aan het buitenrijden ben
en mijn paard zet echt geen stap verkeerd

dus even de situatie
komt een halve gare met een noodgang aanrijden
enige uitweg is een stuk land
dan maakt het mij echt niet uit wat er groeit al groot er goud
dan stuur ik mijn paard dat stuk land op
veiligheid gaat voor alles zeg ik maar :)

Net als dit hierboven, er wordt gelijk vanuit gegaan dat er een halve gare aan komt rijden. Misschien is het een man op weg naar het ziekenhuis met zijn vrouw die aan het bevallen is. En heeft hij alle reden om hard te rijden daar. We gaan er altijd vanuit dat de ander gek is of het verkeerd doet.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:43

ja dan nog al is er iemand overleden
ik bedoel er mee te zeggen dat als er iemand heel hard aan komt rijden met z,n auto ik mn paard het land op stuur

of n moter n tractor enz enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:36

Als het mijn land zou zijn, zou ik daar dan wel kwaad om worden.......

Als je buiten wil rijden met je paard, prima, maar wel buiten en niet op het land van een ander, dat is gewoon net zo iets als het erf van een ander, daar heb je niets te zoeken.

Aen als jouw paard problemen heeft met tractoren en weet ik wat allemaal, dan lijkt me dat jouw probleem, en niet het mijne. 't Is toch van de zotten dat je land opnieuw in moet zaaien omdat iemand nagelaten heeft zijn paard verkeersmak te maken......

Ik zou zeggen, zoek een creatieve oplossing, maar niet op het erf of het land van een ander.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:43

En als je dan al onverhoopt moet uitwijken, gedraag je dan en begin niet te slaan naar degene die de eigenaar is van het weiland.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:45

nee ik moet m,n paard plat laten rijden das een optie
ik bedoel dus als je niet samen op de weg past
want mijn paard is verkeersmak 100%

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:47

@Wopke lover, het gaat er ook om dat de persoon die onbevoegd in het weiland reed, zich aggressief tegenover de eigenaar gedroeg. Dat laatste is imo ontoelaatbaar.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:50

ja dat begrijp ik

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:58

Het is ook niet even aan het begin van het weiland even uitrusten of kalmeren, ze rééd een paar rondjes (stap, draf, galop zelfs?) het weiland door.
Denk dat een paar hoefstapjes aan het begin misschien niet gewenst zijn, maar nog 'houdbaar' is. Een hele hoefslag door je weiland is een ander verhaal. :P

Had het er laatst nog over met iemand, die vertelde dat als er gemaaid was, en het hek stond open, dat je dan als ruiter in het weiland mocht rijden.
En ik had zoiets van; hek open, gemaaid of niet, het is nog steeds niet jouw land, en daar moet je dan vanaf blijven. ;)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:29

ja inderdaad dat vind ik ook niet kunnen als dit het geval is geweest dan zou ik ontzettend kwaad zijn geweest