Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sugarfoot schreef:essiesilly schreef:sugerfood, dat is dus het probleem, jij denkt dat het beestje ineens weer een normaal leven kan leiden net als ieder ander paard, in de sport,en absoluut niet!!!! meteen na slecht nieuws de hoop opgeven maar je moet WEL realistisch blijven en dat zijn de meesten hier niet..
Nope dat zijn de meeste niet, maar hoe denk je dat ze zijn begonnen met de kleine huisdieren en hun attributen om een 'normaal' leven te kunnen leiden... het moet ergens beginnen.
En veel van die dieren zie je ook genieten van het leven, dan ben je achteraf toch blij dat je die beslissing genomen hebt, tenminste ik wel.
Citaat:je leest dus weer niet want een paard is een gebruikersdier!! iets heel anders dan een hond of kat.. jij ziet waarsch. een andere definitie van genieten van het leven dan ik...
en het gaat me niet om WELK veulen dat het is, ik kan me er nou gewoon niet in vinden dat als zo n beest verlamd is hij nog in de sport /dan wel onder het zadel kan gaan lopen dus kortom geen gebruikers beest en dan vind ik het heel erg zonde van mijn geld om te zeggen ach hij is zo zielig maar hij kan nog wel in de wei huppelen... nee laat hem dan maar in de 7e hemel wei huppelen... sorry
al was ik nog zo rijk..

Billy schreef:Gut, het arme beest wordt gewoon als proefdier gebruikt.
Allemaal fantastich nu, maar in the end zal het dier afgemaakt worden op heel jonge leeftijd door de schade die door de operatie en het opgroeien is ontstaan.
Puur een proefkonijn dus, niks heroisch aan. Dier heeft onnodig pijn en ongemak geleden. De eigenaars hadden hem beter gelijk in kunnen laten slapen, dat was veel diervriendelijker geweest.....
Billy schreef:maar in the end zal het dier afgemaakt worden op heel jonge leeftijd door de schade die door de operatie en het opgroeien is ontstaan.
Mindim schreef:KiWiKo schreef:ik denk inderdaad dat het humaner is om mensen die met ernstige afwijkingen geboren worden te euthaniseren ja..........
Zo jij durft, ik vind dat nogal een uitspraak. Totdat je het aan de hand hebt en je kind overlijdt daadwerkelijk, zeg dan nog maar es, goh das beter zo.
Mindim schreef:Ja Pharagirlke dat heb ik, hoezo?
Een van mijn beste vriendinnen heeft ook al 2 van deze kindjes naar het graf gebracht. Ga het maar tegen haar zeggen dat het maar beter zo was. Misschien voor de kindjes uiteindelijk beter, maar ik vind het een uitspraak die je niet zo kan roepen.
pharagirlke schreef:Ik snap sowieso niet dat dit dier al dit leed word aangedaan...