Zevenjarig meisje omgekomen op ponyboerderij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Re: Zevenjarig meisje omgekomen op ponyboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:23

ja dat denk ik ook dan

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:57

Oke dan is het duidelijk.. ik dacht ook de eigenaresse van de zwaluw hoeve.. Verkeerd begrepen sorry

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:36

Al vanaf het beging dat deze stal bestond ben ik er bij geweest en ik loop hier nu dan ook al zeven jaar rond. De eigeraresse beschouw ik dan ook als een goede vriendin, die hier haar leven door achtervolgd zou worden.

Ook ik ben altijd bij de ponykampen geweest en wil benadrukken dat veiligheid voorop staat!
Ik kan wel 100 dingen opnoemen die er altijd gedaan zijn om het zo veilig mogelijk te laten verlopen daar, maar zoals gezegd, een ongeluk zit in een klein hoekje. (Zo was alles afgezet, deuren moesten worden opgelaten worden zodat er geen vingers tussen konden, tijdens de lunch bewaking bij de deur etc)

Afgelopen week was ik op vakantie, en heb het drama dan ook gemist. Wel maak ik het allemaal van heel dicht mee en in deze zaak is naar mijn mening geen sprake van schuld, iets wat de moeder van het meisje ook beaamt.

Alle respect voor deze vrouw, die nog steeds een goed woord overheeft voor de eigenaresse van de stal.

De eigenaresse was inderdaad niet op de begrafenis, maar dit was de eigenaresse van Jimmy, de verzorgpony van Zoe.

De zaak leeft nog enorm op stal. Er is een concoleance hoekje op stal en iedereen heeft het er over.

Dat er jongere meisjes, waaronder zusjes van mij, leiding waren vind ik geen probleem, omdat ik weet dat zij sneller reageren en beter met ponys zijn, dan veel volwassen.

Hier heeft ieder zijn mening over en met een beetje respect naar mijn zusje, die de leiding had over het meisje, zou ik willen dat er hier niet gespeculeerd wordt over de schuldkwestie en dat zij hier de schuld van zou hebben. (Al snap ik dat iedereen zijn eigen mening hier over heeft)

Mijn zusje is er kapot van, ook al had het niet voorkomen kunnen worden.

Voor alle vragen staat mijn PB altijd open, al ben ik straks wel weer 2 weken op vakantie.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:57

Heel goed verwoord Fleur.
Heel veel sterkte met je zus

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:36

Daarom heb ik ook niet meer gereageerd op evt vragen...
Het is allemaal niet van belang dat mensen hier op bokt weten hoe het in elkaar steekt. Ze hebben er niets mee te maken.
Sterkte Fleur!

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:47

Heel veel sterkte Fleur en tevens ook voor je zusje, naasten en bekenden van het overleden meisje.

Ik was die week zelf leiding op ponykamp in Tilburg. Het eerste bericht wat we lazen was het bericht over het 7-jarige meisje. We hebben er elk moment aan moeten denken. Hoe snel zoiets gebeurd kan zijn.

Het was vrijwel niet te voorkomen. Je bent leiding om op de kinderen te letten en te zorgen dat ze plezier hebben. Maar ook wij verliezen er wel eens een uit het oog. 7 jaar oud, die zien een vlinder en ze rennen erachteraan, al rennen ze 3 km van huis af (bij wijze van spreken.) Dit is gewoon een verschikkelijk ongeluk geweest. En niemand heeft hier schuld aan.

Ik had het hier al ergens gelezen maar vond het een goede zin; De eigenaresse heeft de zwaarste straf al gehad en die zal ze nooit of de nimmer meer vanaf komen.

Veel sterkte iedereen met dit verlies.