Citaat:Dat gebeurt precies hetzelfde met paarden..
Geef mij maar een lekkere paardenrookvlees-belegd-broodje
Ja en als ik daar aan denk vind ik het hardstikke sneu , maar toch eet ik gewoon koeien vlees ,
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bella1wjnmk schreef:mijn ouders hebben het al heel lang niet meer gegeten, want ik wil geen paardenvlees aan tafel anders ben ik weg of smijt het van tafel af.. lamsvlees eet ik ook niet , omdat ze geen leven hebben gehad. toen mijn ouders het stiekem bij mij op het bord hebben gelegd ben ik weggegaan, ze zeiden dat het varkenslapje was maar zo zag het er niet uit, en dus ben ik weggegaan...
Cayenne schreef:Voor de mensen die geen paardenvlees eten:
waarom eten jullie geen paard maar wel andere dieren?
_sioux_ schreef:nou hier in ons dorp vind de jeugd het volgens mij niet zo raar om paardenvlees te eten..ze bestellen allemaal wel eens een vleeskroket(en die zijn 38% paardenvlees) denk als ze de naam veranderen naar paardenvleeskroket ze een stuk minder verkocht worden
![]()
heb zelf een poosje geen kroketten en bitterballen meer gegeten..maarja vind ze opzich best lekker en als ik hem niet op eet, eet een ander hem wel op dus ja..ik zal bijv weer niet een paardenbiefstuk in een restaurant bestellen....
TesjeBesje schreef:nou ik eet het nooit en hoef het ook niet ! , het kan me niets schelen als het gezond is ! , als je van paarden houd eet je geen paardenvlees!
pharagirlke schreef:Geheel met je eens! Als mensen mij vragen vraag ik altijd terug "eet jij hond?" waarop ze dan een heel verhaal op hangen over hoe dierbaar een hond hun is en da's heel anders enz... Nee hoor, is net hetzelfde...
TesjeBesje schreef:Janine1990 schreef:Ik eet geen paardenvlees, niet eens echt uit principe, maar omdat m'n ouders het nooit klaarmaken. Zelf zou het ook niet het eerste zijn dat ik zou klaarmaken voor het eten.
Maar ik sta er wel voor open en zou het graag eens proberen. Ik hoor wel dat paardenvlees veel taaier is dan ander vlees...
Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn. En als ik zo lees dat paarden een beter leven hebben gehad, hebben jullie nog gelijk ook om paardenvlees te gaan eten!
Geniet allemaal lekker van een stukje vlees, het is zó gezond!
nou slachten gebeurt echt niet zonder pijn , koeien worden onderstroom gezet , en varkens worden door hun hoofd geschoten , dus ga mij niet vertellen dat ze geen pijnlijden ,
Dewii schreef:Er zijn anders ook wel mensen die juist gehecht zijn aan een geitje of een koe. Dat is gewoon bij iedereen anders. Moet ik wel toegeven, ik zou zelf mijn eigen dieren ook niet kunnen eten.
pharagirlke schreef:Angrett schreef:Ik ben al 4 jaar vegatariër!!
Ik wou ook nooit paardenvlees eten,
en sinds 4 jaar helemaal geen vlees meer!
Dus ook geen spekjes (snoep) ofzo!
zit Gelatine in!
Dan ben je niet vegetariër maar veganist