Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TesjeBesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:28

Citaat:
Dat gebeurt precies hetzelfde met paarden..

Geef mij maar een lekkere paardenrookvlees-belegd-broodje :Y)

Ja en als ik daar aan denk vind ik het hardstikke sneu , maar toch eet ik gewoon koeien vlees ,

Mossel

Re: Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:35

heb er absoluut geen problemen mee, zet mij maar vlees voor en ik eet het kan me niet schelen wat het is..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:40

ik eet geen paarden vlees
ons pap is een te grote paarden fan
en als ik een kroketje of frikandel eet dan is het ook een rundvlees frikandel of kroket

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:42

ik eet geen paardenvlees, ik zou het echt niet door mijn keel krijgen.. omdat ik met een pony een goede band heb en ik paardrijd natuurlijk en daarom eet ik geen paardenvlees..

mijn ouders hebben het al heel lang niet meer gegeten, want ik wil geen paardenvlees aan tafel anders ben ik weg of smijt het van tafel af.. lamsvlees eet ik ook niet , omdat ze geen leven hebben gehad. toen mijn ouders het stiekem bij mij op het bord hebben gelegd ben ik weggegaan, ze zeiden dat het varkenslapje was maar zo zag het er niet uit, en dus ben ik weggegaan...

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:43

bella1wjnmk schreef:
mijn ouders hebben het al heel lang niet meer gegeten, want ik wil geen paardenvlees aan tafel anders ben ik weg of smijt het van tafel af.. lamsvlees eet ik ook niet , omdat ze geen leven hebben gehad. toen mijn ouders het stiekem bij mij op het bord hebben gelegd ben ik weggegaan, ze zeiden dat het varkenslapje was maar zo zag het er niet uit, en dus ben ik weggegaan...

Waarom leggen jou ouders stiekem lamsvlees op je bord?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:47

Ik ben tegenwoordig helemaal vegetarisch, maar daar voor at ik ook al geen paardenvlees.
Puur om het idee dat ik misschien wel een paard op aan het eten was dat ik gekend heb.

Paardenvlees eten op zich vind ik helemaal niet slecht eigenlijk :n
De meeste paarden hebben een 100x beter leven gehad dan de meeste dieren die op ons bord belanden,
voor mij was het puur de gevoelskant waarom ik het niet deed.

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:53

nou hier in ons dorp vind de jeugd het volgens mij niet zo raar om paardenvlees te eten..ze bestellen allemaal wel eens een vleeskroket :Y) (en die zijn 38% paardenvlees) denk als ze de naam veranderen naar paardenvleeskroket ze een stuk minder verkocht worden :j

heb zelf een poosje geen kroketten en bitterballen meer gegeten..maarja vind ze opzich best lekker en als ik hem niet op eet, eet een ander hem wel op dus ja..ik zal bijv weer niet een paardenbiefstuk in een restaurant bestellen....

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:08

Cayenne schreef:
Voor de mensen die geen paardenvlees eten:
waarom eten jullie geen paard maar wel andere dieren? :)

ik weet niet precies, maar ik kan het gewoon niet over m'n hart krijgen om m'n lievelingsdier in m'n mond te stoppen..
Als iemand het aan me vraagt zeg ik gewoon tja een paard is een edeldier en staat voor mij boven aan, ik beschouw paarden als m'n vriendjes..

Maar ik eet bijv. ook geen konijn/hond. Zou best vegatarisch willen worden, maar een kippetje, visje, koetje en een varkentje is wel lekker hoor..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:09

_sioux_ schreef:
nou hier in ons dorp vind de jeugd het volgens mij niet zo raar om paardenvlees te eten..ze bestellen allemaal wel eens een vleeskroket :Y) (en die zijn 38% paardenvlees) denk als ze de naam veranderen naar paardenvleeskroket ze een stuk minder verkocht worden :j

heb zelf een poosje geen kroketten en bitterballen meer gegeten..maarja vind ze opzich best lekker en als ik hem niet op eet, eet een ander hem wel op dus ja..ik zal bijv weer niet een paardenbiefstuk in een restaurant bestellen....

dat heb ik ook.. een bitterballetje of een kroketje/frikandel gaat er heel af entoe wel in, als ik hem niet eet eet een ander hem wel op..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:10

Heerlijk een biefstukje!

Nee hoor niets zielig, een stukje vlees op je bord, als je maar in de gaten houd waar het vandaan komt.
Wat er op je bord ligt rent vrij rond op de grote groene weide.

Wat pas zielig is, is de kippen die 1 A4tje ruimte hebben.
Dus als je vlees koopt, gewoon opletten waar je het koopt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:15

TesjeBesje schreef:
nou ik eet het nooit en hoef het ook niet ! , het kan me niets schelen als het gezond is ! , als je van paarden houd eet je geen paardenvlees!

Oef, krasse uitspraak!! :+

Ik houd ook van koeien, van varkens en lammetjes vind ik ook lief.. Die eet ik ook op :+ Net als kippen, herten en kalfjes.

En ik heb vorige week in Frankrijk 6 paardenbiefstukken gekocht! En het zijn de lekkerste biefstukken die je kunt eten! ( is mijn mening dan he ;) )

Ik eet bepaalde soorten vlees niet omdat ik ze niet lekker vind, puur op de smaak.. Niet omdat ik hypokriet wil zijn om onderscheid te maken in de vleessoorten die ik kan eten. Ik zou alleen nooit mijn eigen paard opeten, dat gaat me wel te ver. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:23

pharagirlke schreef:
Geheel met je eens! Als mensen mij vragen vraag ik altijd terug "eet jij hond?" waarop ze dan een heel verhaal op hangen over hoe dierbaar een hond hun is en da's heel anders enz... Nee hoor, is net hetzelfde...

Ik zou best hond eten :) Ik zou alleen niet mijn eigen hond eten ( als ik er eentje had :') ) Hetzelfde gaat voor mijn paard. Ik eet paard, maar mijn eigen paard zou ik niet kunnen.

Maar, als het zou gaan om het paard of de hond van de buurman, zou ik er geen probleem mee hebben ( bij wijze van spreken dan he! :D )

Gevoelskwestie, iets wat eigen is opeten is net een klein stapje te ver :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:43

eigen dieren zou ik sowieso niet op willen/kunnen eten..

(tenzij je natuurlijk een kippen/varkens/koeien vlees bedrijf hebt ;) )

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:44

TesjeBesje schreef:
Janine1990 schreef:
Ik eet geen paardenvlees, niet eens echt uit principe, maar omdat m'n ouders het nooit klaarmaken. Zelf zou het ook niet het eerste zijn dat ik zou klaarmaken voor het eten.
Maar ik sta er wel voor open en zou het graag eens proberen. Ik hoor wel dat paardenvlees veel taaier is dan ander vlees...

Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn. En als ik zo lees dat paarden een beter leven hebben gehad, hebben jullie nog gelijk ook om paardenvlees te gaan eten!

Geniet allemaal lekker van een stukje vlees, het is zó gezond!

nou slachten gebeurt echt niet zonder pijn , koeien worden onderstroom gezet , en varkens worden door hun hoofd geschoten , dus ga mij niet vertellen dat ze geen pijnlijden , >;)

varkens worden ook onderstroom gezet, dat heb ik gezien in zo'n film tijdens biologie, volgens mij zijn paarden de enige die door hun hoofd worden geschoten.
maargoed ik eet ook geen paardenvlees omdat een paard voor mij een emotionele waarde heeft, net alsof je hond eet ofzo. en ik geloof graag dat het heel lekker en gezond voor je is maar ik krijg het gewoon niet over men hart.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:47

Ik eet wel paardenvlees in frikadellen enzo, maar ik eet het niet als biefstuk oid. Niet omdat ik dat zielig vind, maar gewoon omdat we het nooit eten :') Ik weet dus ook niet of ik het lekker vind. Wat ik wel raar vind, waarom moeten we wel leren om paardenvlees te eten, en niet geitenvlees, schapenvlees enzo?
Laatst bijgewerkt door Dewii op 03-08-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:47

Ik eet geen paardenvlees omdat ik de smaak gewoon niet lekker vind :) Verder maak ik geen onderscheid in dieren :n Enige wat ik nog niet heb durven te proberen is kikkerbillen, die zien er zoooo onsmakelijk uit hahahah :D
Maar verder probeer ik alles wel: eend, kangaroo, kalkoen etc. (vind niet alles lekker :P) Ik zou ook rustig hond of cavia willen proberen.
Zou raar zijn dat ik wel rustig een hamburger van de koe wegkauw maar ga piepen over het stukje paardenvlees in het schap ernaast.

Ben overigens niet echt een vleeseter, niet vanwege de zieligheid maar omdat ik er gewoon niet dol op ben.

Angrett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:54

Ik ben al 4 jaar vegatariër!!
Ik wou ook nooit paardenvlees eten,
en sinds 4 jaar helemaal geen vlees meer!
Dus ook geen spekjes (snoep) ofzo!
zit Gelatine in!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:56

Ik eet wel vlees maar niet van paarden wel kroketten en frikandellen maar liever helemaal geen paardenvlees;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:00

Angrett schreef:
zit Gelatine in!

Dan ben je niet vegetariër maar veganist ;)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:13

Ik eet ook geen paardenvlees. Ik zou ook nooit mijn eigen paard kunnen op eten :n . Mijn ouders eten trouwends ook nooit paarden vlees.. We eten toch ook geen hond of kat? :Y) Een koe en een varken en met kippen is het ook anders, met dat soort dieren heb je minder snel een band. Oke, het is zielig dat ze in hokken opgesloten worden... Maar je kunt ook gelukkige koeien, kippen en varkens eten.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:14

Er zijn anders ook wel mensen die juist gehecht zijn aan een geitje of een koe. Dat is gewoon bij iedereen anders :n . Moet ik wel toegeven, ik zou zelf mijn eigen dieren ook niet kunnen eten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:19

Als ik een koe, varken, kip, hert of lammetje zou hebben, zou ik deze ook niet opeten. :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:20

Dewii schreef:
Er zijn anders ook wel mensen die juist gehecht zijn aan een geitje of een koe. Dat is gewoon bij iedereen anders :n . Moet ik wel toegeven, ik zou zelf mijn eigen dieren ook niet kunnen eten.

Dat klopt, mijn vriendin is erg gehecht aan haar kippen en eet dus ook geen kippenvlees, en dat heb ik met paarden.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:40

pharagirlke schreef:
Angrett schreef:
zit Gelatine in!

Dan ben je niet vegetariër maar veganist ;)

Nee hoor, gelatine is gemaakt van botten, dus er is een dier gedood om aan het product te komen ;)

Ik ben zelf al jaaaren vegetarier, maar als ik toch om een of andere reden ooit een stukje vlees zou moeten eten, doe mij dan maar een haas, ree, wildzwijn of paard... met hond zou ik trouwens ook minder problemen hebben dan met kip :+ En als ik dan ooit een stuk vlees zou eten, dan wil ik ook zien hoe het geslacht wordt.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:53

vegetariers zijn ontzettend goed voor het mileu, en goed vor hun eigen lijf.
de vlees vervangers van tegenwoordig bevatten al het goede (maar niet dierlijke) van vlees, en
niet het slechte (vet en ziekten) van vlees!

ik en mijn vriend zijn beide vegetariër en kerngezond.

dus de jeugd hoeft van mij geen vlees te leren eten.
gooi er maar wat vitamientjes in, in plaats van een supersized big mac