pharagirlke schreef:gezien de hoeveelheid auto's die er passeren is de kans zo'n 100% dat er een melding van gemaakt word.
Inderdaad, ik zou zelf ook de verkeerspolitie gebeld hebben!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzan_bobar schreef:Ik wil straks niet het middelpunt zijn van een Boktdiscussie.Ach voor 50 euro en je moet echt naar de overkant?? Gewoon doen zou ik zeggen als jij je paard vertrouwd!!
Hoe groot is de kans nu dat de politie het ziet?
Arabesk schreef:Shadow0 schreef:Arabesk: maar dit is een autoweg. Daar mag je met je paard niet opik vind het wel heel stoer. Ik heb zelf een fobie voor lange tunnels dus no way dat ik te paard door een tunnel zou gaan, duurt véél te lang, kun je mij allang wegdragen
Renza schreef:In dat geval vind ik de boete nog steeds niet terecht..."Mag ik door de Waaslandtunnel rijden met mijn fiets/mobilhome/vrachtwagen?
De Waaslandtunnel is de oudste tunnel onder de Schelde die Linkeroever verbindt met Antwerpen-centrum (1933). In beide rijrichtingen is er slechts één rijstrook beschikbaar. Hierdoor is, omwille van de veiligheid, het verkeer er verboden voor:
- voertuigen met een gewicht van meer dan 1,5 ton (uitgezonderd: bussen van De Lijn)
- voetgangers en (brom)fietsers "
http://www.verkeerscentrum.be/verkeersi ... etgeving-1
Staat niks over paarden(of het moet een hele dikke Haflinger van > 1,5 ton geweest zijn)
Maar goed als het idd een autoweg is doet dat er niet toe, wel raar dat ze dan speciaal neerzetten dat er geen voetgangers doorheen mogen, dat zou, als er duidelijk aangegeven staat dat het een autoweg is, niet nodig moeten zijn. Dan hadden ze op die site ook gewoon neer kunnen zetten "nee want het is een autoweg"
Vie schreef:In dat geval vind ik de boete nog steeds niet terecht...
Ik denk dat als ik toch de behoefte voel om naar Rechteroever te gaan, ik met mijn paard de Schelde over zwem. Of zou ik dan ook een boete krijgen omdat ik in iemands vaarwater terecht kom?
Arabesk schreef:wij zijn een keer de brug bij maaseik over gegaan met de paarden, de enige mogelijkheid om de maas over te steken daarook geen pretje. Daar was gelukkig wel een fietspad.
Hoe steken fietsers dan over daar in Antwerpen? Dan had ze toch die route kunnen nemen?
Ylana schreef:Gebeld hebben? Ik zou haar er aan haar haren vanaf getrokken hebben denk ik...
Shadow0 schreef:Ylana schreef:Gebeld hebben? Ik zou haar er aan haar haren vanaf getrokken hebben denk ik...
Dat lijkt me dan weer het onverstandigste dat je kunt doen in een tunnel. Gewoon rustig afstand houden is veel verstandiger, dat is de snelste weg naar een oplossing. (Want stel... je trekt haar van het paard - en dan? Heb je een langere opstopping en nog meer hinder, en je moet toch uiteindelijk weer die tunnel uit dus het lost niets op.)
Tumba schreef:Hmm.. ik vind het eigenlijk ook wel meevallen. Als ze echt toestemming had (wat mij onlogisch lijkt)
vind ik het wel een raar verhaal. In principe doet ze niets fout;
- Het is een bestuurder dus mag daar rijden als er geen borden hingen.
- Ze mag niet op voetpaden, fietspaden of bermen
- Ze heeft niemand in gevaar gebracht.
Dus, wat doet ze fout?
linneketeut schreef:Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald en daarmee ook álle verkeersregels geleerd. Een paard hoort op de berm te lopen, mits die er niet is dan hoort het paard buiten de bebouwde kom op het fietspad te lopen, en in de bebouwde kom aan de kant van de weg (en absoluut niet op het fiets- of voetpad). Deze vrouw heeft zich dus uiterst goed aan de verkeersregels gehouden en ik zie dan ook geen punt om moeilijk over te doen. Een tunnel is toch ook gewoon een weg? En met mijn brommerrijbewijs heb ik het zelfs ook nog een keer geleerd.
germie schreef:Als geleider van rij-, en/ of lastdieren en/of vee ben je bestuurder. Dus ook als je met een lammetje op de arm over de weg wandelt. Je bent dan geen voetganger, maar bestuurder.
Als het geen autoweg of snelweg is, en niet expliciet verboden voor landbouwvoertuigen, dan mag ze hier rijden.
Je hoort dan zelfs officieel met je paard op de rijbaan.
Een auto(snel)weg is alleen toegestaan als je voertuig minstens 60 km/h kan en mag. Is dit dus een auto(snel)weg, dan mag je er niet komen met een paard, ezel of schaap.