Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:51

pharagirlke schreef:
gezien de hoeveelheid auto's die er passeren is de kans zo'n 100% dat er een melding van gemaakt word.

Inderdaad, ik zou zelf ook de verkeerspolitie gebeld hebben!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:52

Suzan_bobar schreef:
Ach voor 50 euro en je moet echt naar de overkant?? Gewoon doen zou ik zeggen als jij je paard vertrouwd!!
Hoe groot is de kans nu dat de politie het ziet?
Ik wil straks niet het middelpunt zijn van een Boktdiscussie. :))
Nee zonder gekheid, we hadden er wel eens aan gedacht. Op niet-spits uren vind ik de tunnel eerlijk waar niet zo spannend. Maar die tunnel is één ding, daarachter is centrum stad. :+

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:53

Gebeld hebben? Ik zou haar er aan haar haren vanaf getrokken hebben denk ik... :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:53

Arabesk schreef:
Shadow0 schreef:
Arabesk: maar dit is een autoweg. Daar mag je met je paard niet op :)

_O- ik vind het wel heel stoer. Ik heb zelf een fobie voor lange tunnels dus no way dat ik te paard door een tunnel zou gaan, duurt véél te lang, kun je mij allang wegdragen :')

Zeer stoer... Ook zeer illegaal en levensgevaarlijk :(:)

Vudress: ik ook. :) Ik ben ook heel blij om te lezen dat er meldingen van gemaakt waren! Super dat er bestuurders zijn met verstand in't kopke.

Ylana: dan moet je weer op de rem in die tunnel... Da's ook geen goed idee :')

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:54

Renza schreef:
"Mag ik door de Waaslandtunnel rijden met mijn fiets/mobilhome/vrachtwagen?

De Waaslandtunnel is de oudste tunnel onder de Schelde die Linkeroever verbindt met Antwerpen-centrum (1933). In beide rijrichtingen is er slechts één rijstrook beschikbaar. Hierdoor is, omwille van de veiligheid, het verkeer er verboden voor:
- voertuigen met een gewicht van meer dan 1,5 ton (uitgezonderd: bussen van De Lijn)
- voetgangers en (brom)fietsers "

http://www.verkeerscentrum.be/verkeersi ... etgeving-1

Staat niks over paarden :P (of het moet een hele dikke Haflinger van > 1,5 ton geweest zijn)

Maar goed als het idd een autoweg is doet dat er niet toe, wel raar dat ze dan speciaal neerzetten dat er geen voetgangers doorheen mogen, dat zou, als er duidelijk aangegeven staat dat het een autoweg is, niet nodig moeten zijn. Dan hadden ze op die site ook gewoon neer kunnen zetten "nee want het is een autoweg"
In dat geval vind ik de boete nog steeds niet terecht...
Ik denk dat als ik toch de behoefte voel om naar Rechteroever te gaan, ik met mijn paard de Schelde over zwem. Of zou ik dan ook een boete krijgen omdat ik in iemands vaarwater terecht kom?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:54

:roll: Een paard is geen voertuig, het heeft geen vier wielen. Dus het mag er niet komen. Staat duidelijk in de regelgeving over een AUTOweg.

Artikel 22: Verkeer op autowegen

22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de driewielers zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg en de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.

Heeft je haf een motor? Indien niet mag ie er niet komen.

Volgens mij mag je in de schelde sowieso niet zwemmen := Net zoals dat in het kanaal niet mag.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-09 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:55

Vie schreef:
In dat geval vind ik de boete nog steeds niet terecht...
Ik denk dat als ik toch de behoefte voel om naar Rechteroever te gaan, ik met mijn paard de Schelde over zwem. Of zou ik dan ook een boete krijgen omdat ik in iemands vaarwater terecht kom?

Zou voor de zekerheid eerst even naar de politie bellen om toestemming te vragen :P al kan je dan dus alsnog een boete krijgen :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:55

wij zijn een keer de brug bij maaseik over gegaan met de paarden, de enige mogelijkheid om de maas over te steken daar := ook geen pretje. Daar was gelukkig wel een fietspad.

Hoe steken fietsers dan over daar in Antwerpen? Dan had ze toch die route kunnen nemen?

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:56

Arabesk schreef:
wij zijn een keer de brug bij maaseik over gegaan met de paarden, de enige mogelijkheid om de maas over te steken daar := ook geen pretje. Daar was gelukkig wel een fietspad.

Hoe steken fietsers dan over daar in Antwerpen? Dan had ze toch die route kunnen nemen?

:) liever een boete voor op het fietspad rijden :)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:57

Kan wel gefixt worden PG. :))
Er is een fietsertunnel, maar die is geloof ik ook met liften?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:57

Ylana schreef:
Gebeld hebben? Ik zou haar er aan haar haren vanaf getrokken hebben denk ik... :=

Dat lijkt me dan weer het onverstandigste dat je kunt doen in een tunnel. Gewoon rustig afstand houden is veel verstandiger, dat is de snelste weg naar een oplossing. (Want stel... je trekt haar van het paard - en dan? Heb je een langere opstopping en nog meer hinder, en je moet toch uiteindelijk weer die tunnel uit dus het lost niets op.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:58

Shadow0 schreef:
Ylana schreef:

Dat lijkt me dan weer het onverstandigste dat je kunt doen in een tunnel. Gewoon rustig afstand houden is veel verstandiger, dat is de snelste weg naar een oplossing. (Want stel... je trekt haar van het paard - en dan? Heb je een langere opstopping en nog meer hinder, en je moet toch uiteindelijk weer die tunnel uit dus het lost niets op.)

Ik snap overigens wel dat dat je eerste gedacht is, zou ook mijn eerste gedacht zijn maar ik zou toch maar plitie bellen :')

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:58

Ik bedoelde het niet letterlijk :D

Shadow0

Re: Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:05

Ylana: gelukkig maar. :) Sommige mensen zouden het wel letterlijk doen - die willen op heel ongelegen momenten hun gelijk halen... en maken de zaken daardoor alleen nog maar gevaarlijker of ingewikkelder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:07

:j Heb zo ooit iemand van het paard geholpen op straat, peerd flipte helemaal en toen ik eenmaal de teugel vast had en langs m stond stond ie te snuiven en te trillen maar het "zien" van een bekende kalmeerde hem al grotendeels (was het paard van mijn buurmeisje dus die zag me elke dag). In eerste instantie had de amazone gevraagt (geroepen) of ik wilde helpen, toen de dame met twee voetjes op de grond stond begon ze me uit te schelden dat ik me niet had moeten moeien :') Nee... Mensen geven niet graag toe... :') Kdenk dat ze liever door iemand anders geholpen was geweest :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:26

Kan je je paard niet op een boot placeren om de Schelde over te steken? :+

Ik vind de boete wel terecht: verboden is verboden en als je van jezelf vindt dat je je in zo'n situatie kan wagen, moet je ten eerste maar eens zorgen dat je de wegcode een beetje kent. Als men dit maar gaat toelaten, zie je straks een paard op de autosnelweg tsjakkeren.

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:27

IndianLady schreef:
Ja dus? Geem berm, voetgangerstunnel slecht idee dus gaat ze netjes over de rijbaan is het weer niet goed. Wat willen ze nou?

Mee eens. Maar het blijft toch wat gevaarlijk, om met een paard door zo'n smalle tunnel te rijden.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:38

Hmm.. ik vind het eigenlijk ook wel meevallen. Als ze echt toestemming had (wat mij onlogisch lijkt)
vind ik het wel een raar verhaal. In principe doet ze niets fout;

- Het is een bestuurder dus mag daar rijden als er geen borden hingen.
- Ze mag niet op voetpaden, fietspaden of bermen
- Ze heeft niemand in gevaar gebracht.

Dus, wat doet ze fout? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:39

Tumba schreef:
Hmm.. ik vind het eigenlijk ook wel meevallen. Als ze echt toestemming had (wat mij onlogisch lijkt)
vind ik het wel een raar verhaal. In principe doet ze niets fout;

- Het is een bestuurder dus mag daar rijden als er geen borden hingen.
- Ze mag niet op voetpaden, fietspaden of bermen
- Ze heeft niemand in gevaar gebracht.

Dus, wat doet ze fout? :)

het is een autoweg, tenzij et beest een motor in zijn kont had mocht ie er niet komen. ;) Er mogen nl enkel motorvoertuigen met uitzondering van bepaalde voertuigen zoals oa brommers.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:45

Idd. Bij geen enkele autoweg zie je borden dat er geen paarden mogen komen. Dat weet je als begeleider van een paard normaal gezien zelf wel als je je gezond verstand gebruikt. Idem voor autosnelweg, of moet men daar overal borden gaan plaatsen van wat er niet mag komen? Zou een beetje geldverspilling zijn.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:49

Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald en daarmee ook álle verkeersregels geleerd. Een paard hoort op de berm te lopen, mits die er niet is dan hoort het paard buiten de bebouwde kom op het fietspad te lopen, en in de bebouwde kom aan de kant van de weg (en absoluut niet op het fiets- of voetpad). Deze vrouw heeft zich dus uiterst goed aan de verkeersregels gehouden en ik zie dan ook geen punt om moeilijk over te doen. Een tunnel is toch ook gewoon een weg? En met mijn brommerrijbewijs heb ik het zelfs ook nog een keer geleerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:52

linneketeut schreef:
Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald en daarmee ook álle verkeersregels geleerd. Een paard hoort op de berm te lopen, mits die er niet is dan hoort het paard buiten de bebouwde kom op het fietspad te lopen, en in de bebouwde kom aan de kant van de weg (en absoluut niet op het fiets- of voetpad). Deze vrouw heeft zich dus uiterst goed aan de verkeersregels gehouden en ik zie dan ook geen punt om moeilijk over te doen. Een tunnel is toch ook gewoon een weg? En met mijn brommerrijbewijs heb ik het zelfs ook nog een keer geleerd.

LEES DAN.

Het is een autoweg gezien het BORD dat voor de ingang staat. En op een autoweg mogen geen paarden komen daar die geen motorvoertuig zijn. Wat ze deed was dus, behalve levensgevaarlijk, ook nog geheel tégen de wet.

Dat ruiterbewijs is in Nederland precies niet zoveel waard :? En dat brommerrijbewijs al helemaal niet want zeker met de brommer moet je weten dat je niet op een autoweg mag.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:52

Bij je ruiterbewijs leer je de basis, maar niets over wat je moet doen bij autowegen. Dat is al te geavanceerd voor ruitertjes vanaf 12 jaar, denk ik, die hun ruiterbewijs mogen halen. Dit artikel bewijst ook dat het niet de grote meerderheid is die het in z'n krollen krijgt om dit te gaan doen ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:55

Als geleider van rij-, en/ of lastdieren en/of vee ben je bestuurder. Dus ook als je met een lammetje op de arm over de weg wandelt. Je bent dan geen voetganger, maar bestuurder.

Als het geen autoweg of snelweg is, en niet expliciet verboden voor landbouwvoertuigen, dan mag ze hier rijden.
Je hoort dan zelfs officieel met je paard op de rijbaan.

Een auto(snel)weg is alleen toegestaan als je voertuig minstens 60 km/h kan en mag. Is dit dus een auto(snel)weg, dan mag je er niet komen met een paard, ezel of schaap. Dit leer je ook gewoon op je ruiterbewijs.
En een weg is van tuinhekje tot tuinhekje, dus van sloot tot sloot. Dat betekent dat ook een berm naast een auto(snel)weg verboden terrein is voor een ruiter.
Laatst bijgewerkt door germie op 21-07-09 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:55

germie schreef:
Als geleider van rij-, en/ of lastdieren en/of vee ben je bestuurder. Dus ook als je met een lammetje op de arm over de weg wandelt. Je bent dan geen voetganger, maar bestuurder.

Als het geen autoweg of snelweg is, en niet expliciet verboden voor landbouwvoertuigen, dan mag ze hier rijden.
Je hoort dan zelfs officieel met je paard op de rijbaan.

Een auto(snel)weg is alleen toegestaan als je voertuig minstens 60 km/h kan en mag. Is dit dus een auto(snel)weg, dan mag je er niet komen met een paard, ezel of schaap.

maar het is dus wel een auto weg ;)