Huertecilla schreef:Ík haal mijn motivatie om in ´je krijgt wat je beloont´ te investeren uit de vrijwilligheid van mijn paarden om voor mij te doen waar ik ze voor heb.
Dat maakt de weg tot het (gebruiks)doel al leuk op zích.
Sorry hoor HC, maar ik wordt iedere keer zo moe van jou opmerkingen in deze trant in dit soort discussies. Prima dat JIJ je motivatatie op een andere manier uit je paarden haalt, maar dat maakt je nog niet per definitie beter of paardvriendelijker dan mensen die hun motivatie uit wedstrijden halen. Dat jij je denkt te verschuilen achter het gegeven dat iemand 100 jaar geleden heeft gezegd dat het gebruiksoel van een paard is om van A naar B te komen slaat nergens op. Tijden veranderen en het gebruiksdoel van het paard is ook veranderd. Zo kan het gebruiksdoel ook gewoon sport zijn, en daar is niets mis mee.
Iedere keer die minachtende opmerkingen over dat dressuur niets meer is dat wat kunstjes in een omheide zandbak... Kom eens met wat anders man... Je komt gewoon sneu en gefrustreerd over. Laat de mensen die dat nu eenmaal leuk vinden gewoon in hun waarde, net zoals jij graag wil dat anderen jou in je waarde laten als jij boodschappen met je knol wil gaan doen.
Arabesk schreef:Eerder kwam in de discussie over de bitloze wedstrijd ter sprake hoe gemeen de bitloze optomingen wel niet inwerken. Om eens te vergelijken zijn we naar een regionale spring- en dressuurwedstrijd geweest.
CH Schoorl zo te zien? O.a. de rubriek bestgaand rijpony? Beetje sneu van je dat je met deze filmpjes je pijlen op kinderen richt, waarvan de meeste ruitertjes uberhaupt nog een hoop te leren hebben. Verder zie ik overigens weinig schokkends op de fimpjes.....
Arabesk schreef:Ik heb niet de illusie dat het heel veel beter gaat worden op dit soort wedstrijden als bitloos zelfs verplicht zou worden, het blijft toch heel ruw allemaal: schreeuw, duw, schop, trek. Alleen zal de mond dan in elk geval met rust worden gelaten
[/quote]
Ik zie het verschil niet tussen getrek in de mond en getrek aan een neus... Volgens mij is een paardenneus namelijk ook gewoon erg gevoelig... Misschien dat we wel eens een keertje undercover kunnen filmen op een cursus bitloos rijden van Arabesk? Want kennelijk kunnen we allemaal daar het correcte voorbeeld vinden van hoe het wel moet...