Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjolvir schreef:Weer on topic, vond die halsring ook jammer, daar dat geen toegestane optoming was, wel wijzigde ze die later.
Voor hetzelfde geld krijg je een hoop gezeur, het is de bedoeling zo'n avond zo netjes mogelijk te laten verlopen,
en bitloos te promoten, niet om je eigen feestje te bouwen.
Hoed, vond ik ook ietwat vreemd, ook dat de KNHS er niets van zei.
Je mag toch alleen met hoedje op wedstrijd verschijnen als je Z bent? Of is ze Z?
Djilan schreef:Wat misschien ivm de puntentelling van de juryleden objectiever zou zijn geweest is om de paarden een proef met en proef zonder bit te laten rijden. Dan kun je nl pas beoordelen of de paarden lagere punten hebben gekregen omdat ze bitloos werden gereden of gewoon in het algemeen minder goed werden gereden (of beoordeeld).
Misschien hadden (een aantal) van de nu gestarte combinaties nl met bit hetzelfde puntenaantal gekregen. Dan kun je dus niet concluderen dat bitloos dressuurrijden dús niet werkt zoals nu sommigen hier dat doen. Zouden de combinaties met bit duidelijk beter lopen dan in de proef zonder kun je die conclusie evt trekken.
Ik zou zeggen, herkansing en dan met en zonder bit een proef (moeten die paarden dat wel gewend zijn natuurlijk) en dan pas kijken hoeveel het uitmaakt en wat de mogelijkheden zijn.
zij schreef:wat houden die percentages in?
enne, ik lees soms wat reacties met daarin de ondertoon dat de paarden niet goed lopen zonder bit, maar wie zegt dat ze dat met bit wel doen? en loopt op een `normale` wedstrijd wel elk paard goed?
het ging er toch om of het vriendelijk was of niet? zodat het wel/niet kon worden toegelaten in de regelementen? ALs een ruiter dan straks kiest om zonder bit te rijden en het paard niet netjes nagevelijk loopt is dat toch gewoon een onderdeel waar diegene minder punten op kan krijgen? of ben ik nou gek???
FahyaFemke schreef:DL_ je kunt wel aantal startgerechtigde er bij zetten, maar iemand die bitloos wilt starten word afgewezen, dus dat vind ik niet echt cijfers om mee te vergelijken.
Je zou beter kunnen neerzetten:
Aantal actieve paardensporters van 8 jaar en ouder in 2008: 456.000 Hoeveel zijn er intotaal? dus PLUS de inactieve?
Dit gaat om alle paardensporters, alle inactieve zijn dus de rest van heel nederland. Dit cijfer geeft het aantal mensen dat op wat voor manier dan ook betrokken is bij de sport.
aantal leden van de KNHS in 2008 : 203.007 Deze is dan goed
aantal startkaarten in 2008 : 67.564 Deze vind ik irrelevant want bitloos heb je geen startkaart. Dat zou ik niet te snel zeggen aangezien er meerdere ruiters waren die wel een startkaart hadden, als je alleen al kijkt naar de bokkers die mee deden hadden er ook al een aantal een startkaart.
evenementen in 2008: 7.391 ook goed
aantal starts : 821.376 Deze moet ook bijgezet worden welke er dus NIET starten dus in procenten. Reken jij dat ff lekker zelf uit.
Gemiddeld aantal starts per evenement : 111 deze ook weer in procenten
Opkomst op deze 'succesvolle' dag: 19. en deze dan ook in procenten. Oftewel, 19 van de 20 verwachte, dat is dus 95 procent
Maar zo zie ik het dan.
DL_ schreef:Een succes? met 19 ruiters en scores van krap aan de 60% en winnaars met ruim onder de 60%??
Dat noemen ze serieus een succes? Waar waren al die schreeuwers die hier altijd het hardst roepen?! Stonden die langs de kant??
Dapper.
Michael1104 schreef:Apple schreef:Even lezen Michael, er werd gevraagd om 20 combinaties.
ja en hoe lang duurde het totdat het vol zat?
maar goed, ik zal me hier inhouden en zoveel mogelijk lezen...
Billy schreef:Nee hoor, er was nl gevraagd om 20 combinaties....