Laurens van Lieren is de nieuwe ruiter van dekhengst Citango

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Laurens van Lieren is de nieuwe ruiter van dekhengst Citango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:02

Jow, wacht nou gewoon af hoe het gaat in de toekomst ipv vooraf al oordelen. Meine liebe gute.

Nars heeft de afgelopen dagen iig goed zijn best gedaan door in Frankrijk 2 rubrieken te winnen met een gribaldi x jazz.
Dat is wel super voor hem natuurlijk :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:08

Inderdaad Sjoert, laten we het eerst maar is afwachten. Meer opties hebben we trouwens ook niet...

Super voor Nars!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:15

Sjoert schreef:
Jow, wacht nou gewoon af hoe het gaat in de toekomst ipv vooraf al oordelen. Meine liebe gute.

Nars heeft de afgelopen dagen iig goed zijn best gedaan door in Frankrijk 2 rubrieken te winnen met een gribaldi x jazz.

+:)+

Thanks Sjoert!

We zullen zien hoe Laurens het eraf gaat brengen met Citango!
Voor Nars is het erg sneu! Maar gelukkig heeft hij meerdere fijne paarden op stal staan! :j

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:26

Misschien heeft de ruiterwissel meer te maken met de dekaantallen. :(:)
Laurens heeft natuurlijk een bekendere naam.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:46

Het blijft altijd een lastige keuze voor een eigenaar, wat is je paard en wat past daarbij?
Wij putten ondertussen uit enige ervaring op dat gebied, een ieder doet het echt wel met de beste bedoelingen, commercieel gezien of niet, we gaan toch allemaal voor het hoogst haalbare, als je dat nastreeft dan probeer je de keuze zo te maken dat dat ook gerealiseerd kan worden.

Als ik met mijn wijsheid een keuze maak, dan is dat vanuit het oogpunt van mijn paard, klopt ik heb geen commerciele uitgangspunten maar nog steeds als doel datgene wat een paard van mij als hoogst haalbare kan halen.

In de sport is het van belang dat het paard goed opgeleid is, en op het juiste moment daar staat waar het voor opgegeven is, ik vindt dat erg logisch en zou het ook echt niet anders willen.
Wij zijn zeker bezig op deze manier en hebben erg veel plezier van onze paarden, diezelfde paarden hebben plezier in hun werk, zogauw dat verloren gaat komen ze naar huis en gaan ze zeker wat anders doen, dat zou wel direct betekenen dat wij in onze fokkerij een andere denkwijze zouden moeten pakken, dat zullen wij dan ook direct doen.

Citango was tot nu toe niet mijn favoriet, ik geloof ook niet dat hij dat voor mij in de toekomst zal zijn, neemt niet weg dat ik altijd hoop dat een paard daar komt waar hij de capaciteiten voor zou hebben.

Ik wens bij deze Laurens heel veel succes met Citango en ik ga er vanuit dat Nars zijn best zal doen met de paarden die hij heeft staan.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:37

Ulissa schreef:
Misschien heeft de ruiterwissel meer te maken met de dekaantallen. :(:)
Laurens heeft natuurlijk een bekendere naam.

Dekte Citango dan te weinig, zomaar een vraag? Ik heb me dit jaar zeker niet verdiept in de dekcijfers. Ik weet wel wel dat de sportresultaten wat achter bleven, dat is nl. allemaal te volgen via www.knhs.nl

Laurens een bekendere naam? geloof me maar telkens weer dat iemand de ring in gaat, moet diegene zich weer bewijzen, hoe hoger het niveau hoe meer er gevraagd wordt, natuurlijk een ieder heeft zijn eigen stijl en eigen visie maar als je telkens weer laat zien die lijn te kunnen pakken en andere er in te kunnen laten geloven....dan ben je echt nog niet zo heel stom bezig denk ik maar zo.

Wij dekken dit jaar een paar merries maar hebben het dekverhaal zeker veiliggesteld. Merrieveulens die goed genoeg lijken te zijn op foktechisch-vlak blijven zeker, ja hier spreekt zeker een fokster!

Als wij er in geloven houden wij gerust volgend jaar alles aan, een goed sportpaard is zeker niet te versmaden. Ons interesseerd nog steeds heel weinig de credietcrisis, wij redeneren vanuit onze portomanie en natuurlijk pakken wij bepaalde zaken mee, dan nog hebben wij de veulens voor de komende jaren zker veiliggesteld, als fokker kun je toch niet anders?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:44

Ik heb de afgelopen maanden de combinatie Nars en Citango dagelijks gezien en kan niet anders zeggen dat het ontzettend jammer is dat deze combinatie uit elkaar is gehaald. Erg leuk dat meneer Brinkman in het artikel zegt het is in ‘goed’ overleg gegaan, maar ik weet dat dit niet zo is gebeurd. Erg jammer op de manier waarop het wel is gegaan. Ik vind dat meneer Brinkman, Nars hierin erg tekort doet.
Want Nars heeft wel degelijk internationale ervaringen met eerdere paarden die hij heeft gereden en had met Citango die plannen ook al gemaakt , jammer dat het er nooit van gaat komen.

Gelukkig heeft Nars nog een andere topper op stal staan, waarmee hij afgelopen dagen 2 rubrieken op zijn naam wist te schrijven in Frankrijk. Ik was één van de gelukkigen die dat heeft mogen meemaken en weet zeker dat we in de toekomst meer over deze combinatie zullen horen!
http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/11 ... in-vierzon

Wat betreft Laurens van Lieren,
Aangezien ik Citango ‘redelijk goed’ ken denk ik niet dat hij de geschikte persoon is om deze hengst te rijden, maar we zullen zien wat de toekomst gaat brengen.
Laatst bijgewerkt door Dela op 11-07-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:53

Dan hoop ik dat Citango karakter genoeg heeft om dat te laten weten.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:33

Ben erg benieuwd naar deze combi

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:59

Dela schreef:
Aangezien ik Citango ‘redelijk goed’ ken denk ik niet dat hij de geschikte persoon is om deze hengst te rijden, maar we zullen zien wat de toekomst gaat brengen.

Dat was mijn gedachte dus ook :D

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:38

Time will tell. Dat houdt het ook een beetje spannend toch? Als je alles van te voren weet en uit meet.... Iedereen heeft met voor-en tegenspoed te maken. Daar moet je mee leren omgaan en je wordt er wijzer van.

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:00

Dela schreef:
Ik heb de afgelopen maanden de combinatie Nars en Citango dagelijks gezien en kan niet anders zeggen dat het ontzettend jammer is dat deze combinatie uit elkaar is gehaald. Erg leuk dat meneer Brinkman in het artikel zegt het is in ‘goed’ overleg gegaan, maar ik weet dat dit niet zo is gebeurd. Erg jammer op de manier waarop het wel is gegaan. Ik vind dat meneer Brinkman, Nars hierin erg tekort doet.
Want Nars heeft wel degelijk internationale ervaringen met eerdere paarden die hij heeft gereden en had met Citango die plannen ook al gemaakt , jammer dat het er nooit van gaat komen.

Gelukkig heeft Nars nog een andere topper op stal staan, waarmee hij afgelopen dagen 2 rubrieken op zijn naam wist te schrijven in Frankrijk. Ik was één van de gelukkigen die dat heeft mogen meemaken en weet zeker dat we in de toekomst meer over deze combinatie zullen horen!

Heel jammer van sommige beslissingen .
Ik heb van dichtbij Citango zien groeien onder Nars en ik weet dat hij "Gek" is van deze hengst.
Deze hengst deed alles voor zijn ruiter en viseversa.
Het is nooit leuk, wanneer een combinatie die het goed doet,uit elkaar gehaald wordt en niet meer de kans en tijd krijgt om door te groeien.
Ik hoop dat Laurens de goede snaar bij Citango weet te raken , ik wens hem succes.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:38

Dela schreef:

Dela, het zal zeker nog moeten blijken of dat Laurens de juiste ruiter is voor deze hengst, ik wens hem in ieder geval vanaf hier alle succes toe en hoop dat hij Citango gaat brengen naar het niveau waar deze hengst hoort te staan.

Hopenlijk zal die andere topper niet te snel vertrekken....op bepaalde sites staat dat paard toch te koop? het zou jammer zijn als verkoop roet in het eten zou gooien. Om als ruiter/amazone iets te bereiken heb je wel paarden nodig die blijven, telkens opnieuw moeten beginnen is erg frusterend voor een ruiter/amazone.

De sneer naar de familie Brinkman komt wat vervelend over, ben jij wel bij alle gesprekken/afspraken geweest? staat de desbetreffende ruiter achter jouw uitspraken hier op bokt? IK ken de familie Brinkman in ieder geval niet zoals jij ze hier weergeeft en sta dus echt te kijken van je uitspraken......

Ik wens zowel Laurens als Nars veel succes in hun rijden met welke paarden dan ook.

Edit: Waarom denk jij dat Laurens niet de geschikte persoon is om Citango te rijden?
Laatst bijgewerkt door krackertje op 17-07-09 02:17, in het totaal 1 keer bewerkt

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 02:10

cara schreef:
Dela schreef:

Heel jammer van sommige beslissingen .
Ik heb van dichtbij Citango zien groeien onder Nars en ik weet dat hij "Gek" is van deze hengst.
Deze hengst deed alles voor zijn ruiter en viseversa.
Het is nooit leuk, wanneer een combinatie die het goed doet,uit elkaar gehaald wordt en niet meer de kans en tijd krijgt om door te groeien.
Ik hoop dat Laurens de goede snaar bij Citango weet te raken , ik wens hem succes.

Voor een paard is het altijd te hopen dat de juiste snaar geraakt wordt, ik denk dat een ieder dat wenst.

Ik had gedacht deze hengst op de NK meer in de picture te zullen zien maar dat is jammer genoeg niet helemaal gelukt zie http://74.125.77.132/search?q=cache:qpV ... lr=lang_nl
Hopenlijk gaat het volgend jaar lukken en mogen we gaan genieten van de successen van deze hengst, en dat losstaand van welke ruiter dan ook!

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:12

Sjoert schreef:

Dat was goed gedaan van hem ja,
tevens wil ik hem hier feliciteren met de TOP aanbieding die hij gekregen en aangenomen heeft , deze week,
veel succes NARS, elke gesloten deur,is een open deur naar iets nieuws en misschien veel beters :-)

Go for it!!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:32

cara daarin ga ik helemaal met je mee :)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:34

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:43

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:53