Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maartengh schreef:is toch leuk he, mensen beoordelen zonder dat jullie de situatie kennen... jullie hebben een klok horen slaan, en daar zijn jullie dan met de kritiek en commentaar.
het is niet mijn paard, en zelf heb ik het nog nooit gezien. maar ik ken wel de dochter van de eigenaar. en toeval of niet waren wij
over dat paart aan het babbelen een week terug. ze vertelde hoe oud dat paard was (25 jaar) en ik zei toen, tzal niet makkelijk zijn voor dat beest in die warmte. ze is nu eenmaal hoogbejaard. en warme lucht is nu eenmaal ijler, minder zuurstof dus in de lucht, wat het ademen al een gans stuk bemoeilijkt. en er wordt wel degelijk voor die 2 paarden gezorgd. dag over dag vers water. en als ik even snel reken kan er in een bad ongeveer 250 liter water, dus als die beesten dan 50 liter drinken komt dat neer om 200 liter... dan hebben ze er nog 50 over dorst zullen ze niet gehad hebben. ze hebben ook schaduw, en worden bijgevoerd. wat moet een paard meer hebben? ook ff meedelen dat iris al 17 jaar op die wei graast. dus zo een slechte wei zal het wel niet zijn he.
en wat betreft het feit dat iris daar een paar dagen zal gelegen hebben, vrijdag kon rendac niet meer komen, te veel werk... (wat niet raar is met die warmte) of zijn dan al die andere mensen die dieren hebben verloren mishandelaars? volgens jullie wel he. in elk geval maandag zal iris afgehaald worden en dan kan gans die heisa gesloten worden.
en denk ook eens aan de mensen die afzien door het verlies. uit sereniteit en vrede voor het dier was er een zeil overgelegd. en raar maar waar. hebben onze lieve journalisten dat er af gehaald om de censuur toch ietsje meer aan te kunnen wakkeren. das pas eerbied hebben voor een gestorven dier
denk int vervolg 2 keer na eer je oordelen velt !
Citaat:kennen of niet, ik heb net telefoon gehad van "de dochter" inspecteur van dierenwelzijn stelt deze mensen niet in gebreke, beter nog zelfs, er treft hun geen enkele schuld!