Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:54

dekloktikt: als het dier het zo verschrikkelijk zou vinden,dan zou die het niet doen hoor :n
weer typisch zo een mening zonder er verstand van te hebben

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:59

@OKHannes: tsja, de vlakkebaanrennen houden wel op als een paard vijf jaar wordt, maar veel renpaarden (in Engeland, Duitsland, Frankrijk dan he) gaan daarna nog door als steeplechasers. Met name in de UK zie je dat die renpaarden tot op hoge leeftijd (14 - 15 jaar) meedraaien in de hindernisrennen. Daar gaat het niet meer zozeer om snelheid als wel om doorzettingsvermogen, stamina en springtalent.

Vlakkebaan is nou eenmaal snelheidswedstrijd en de fijne kantjes gaan er op een gegeven moment vanaf bij oudere paarden. (vaak is het meer psychisch dan fysiek hoor)
Laatst bijgewerkt door quadripes op 03-07-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:00

knap gedaan zeg!en plaatje van een paard!
tuurlijk is gaat ie voor het geld!zou ik ook doen als ik zoveel kon verdienen!maar het gaat ook om de titel en de prestatie!
het werk wat je samen met je paard doet waar je zo hard aan gewerkt hebt vergeet dat niet!het is geld sport alles bijelkaar!
bij hem zie je dat de hele familie er helemaal bij betrokken is,kijk hoe trots ze met ze allen zijn,zoiets is onbetaalbaar!
en geloof me dat ze echt wel zuinig zijn met hun topper!deze mensen weten echt wel wat ze doen!
en blesures kun je overal oplopen!het ene paard gaat sneller kapot dan de andere!of dat nou echt met leeftijd of het doel waarvoor ze gebruikt worden komt....bij de ene wel de andere niet de ene sporter heeft sneller last van zijn benen dan de andere,terwijl ze dezelfde training volgen,dat heeft met zoveel factoren te maken!

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:14

Dekloktikt schreef:
pff het verbaasd me dat dit paard nog geen verschrikkelijke blessures heeft. Bij de laatste sliding ging ze gewoon nog door dr voorknie. Verschrikkelijk om die slidings te zien ;(

Heb even in jouw profiel gekeken maar zie paarden met open monden tijdens het rijden is dat wel goed dan?
Sorry maar als je er geen verstand van hebt uit dan ook niet zulke meningen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:15

troi: mooi gezegt!

en ja, een sliding heeft impact op de benen.
maar kijk een s naar springen, en militairy.... vind ik enger om te zien hoor, geval van referentiekader denk ik...

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:23

thillie schreef:
Dekloktikt schreef:
pff het verbaasd me dat dit paard nog geen verschrikkelijke blessures heeft. Bij de laatste sliding ging ze gewoon nog door dr voorknie. Verschrikkelijk om die slidings te zien ;(

Heb even in jouw profiel gekeken maar zie paarden met open monden tijdens het rijden is dat wel goed dan?
Sorry maar als je er geen verstand van hebt uit dan ook niet zulke meningen.

Ik zeg niet dat een paard met open mond wel goed is. Maar het hoeft ook niet altijd iets te betekenen hebben, fotos zijn immers momentopnames ;) Ik heb ook wel eens mn mond open of iets anders vreemds . Want als je in mn profiel kijkt zie je maar op 1 foto een pony met een open mond en laat ik daar nou net zelfs een boogje in mn teugel op hebben ;) :+

Ik heb idd voor geen meter verstand van western en dat meen ik ook niet. Maar ik zeg wel dat het mij een hele zware belasting lijkt voor de benen en dat ik gewoon niet snap dat dat dier daar elke keer blessureloos vanaf komt. Want t lijkt wel erg ruw en slecht voor de benen. aangezien ik zelf met mn benen geen sliding kan maken weet ik niet of t heeel zwaar op te vangen is maar zo ziet het er absoluut wel uit.

Ojajoh

Re: Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:29

het is ook niet supergoed, echt wel een belasting, maar superslecht? nee als je het niet elke dag gaat lopen doen en er goed op traint dan valt het reuze mee :j

maargoed, ik heb ook even in de profiel gekeken en zie toch echt bij elk paard: geen gel*l ,kop in de krul!
dat is toch ook niet lekker voor al die wervels en spieren?

ik heb veel paarden naar de slager zien gaan hoor met scheven nekwervels en dat soort dingen....

ik denk dat het voor alle sporten geldt: overdaad,schaad!
met bewust trainen kom je al een heel eind :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:32

en daar zit nu juist de training in!
ja als je een willekeurig paard van stal haalt en dit gaat verwachten direct krijg je gegarandeerd blessures.
maar deze paarden zijn:
- hierop gefokt (korte stevige benen, grote achterhand die diep eronder staat)
- erop getraint (iedere topsporter kan met genoeg training dingen met hun lijf die wij gewone stervelingen niet kunnen, zie bv turnen ed)
- er mentaal klaar voor

enuh, over de foto's in het profiel: ik zie daar bij het erenrondje ook een paard dat volgens mij redelijk los gaat, zonder controle. misschien een stukje jaloesie omdat dit paard nog niet kijkt naar al het publiek? :+

Kirrr

Re: Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:40

Wat een prachtig paard en super stops en spins.
Wat me wel opviel in het filmpje is dat het paard na de stops en de rollback, elke keer fout aansprong. Ruiter corrigeert haar wel en laat haar terug wisselen, maar krijg je hier strafpunten voor of mag dit gewoon ?
Ik rij zelfs reining maar ben (nog) niet thuis in de puntentelling op wedstrijden.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:40

Even off topic:

@dekloktikt, sorry maar wat ik in jouw profiel zie zijn doorgaans paarden die op een voor het oog strenge hand en met een korte teugel worden gereden.......en dan heb ik het niet over maar 1 momentopname.....ponies/paarden lopen erg opgekropt.....
En dat is dan net weer net niet mijn stijl......sorry

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:47

Pienb schreef:
en daar zit nu juist de training in!
ja als je een willekeurig paard van stal haalt en dit gaat verwachten direct krijg je gegarandeerd blessures.
maar deze paarden zijn:
- hierop gefokt (korte stevige benen, grote achterhand die diep eronder staat)
- erop getraint (iedere topsporter kan met genoeg training dingen met hun lijf die wij gewone stervelingen niet kunnen, zie bv turnen ed)
- er mentaal klaar voor

enuh, over de foto's in het profiel: ik zie daar bij het erenrondje ook een paard dat volgens mij redelijk los gaat, zonder controle. misschien een stukje jaloesie omdat dit paard nog niet kijkt naar al het publiek? :+

Zijn ze er dan ook op gefokt dat de botten met 2 jarige leeftijd zijn volgroeid???
Want dat mis ik in je rijtje en dat is wellicht het allerbelangrijkste bij een paard die aan het werk gaat.
Maar die wetenschap wordt vaak maar in de put gestopt en komt men met argumenten hij is er mentaal klaar voor.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:50

essiedepessie schreef:
Met dit soort paarden word vaak met anderhalf al begonnen.... met 2 jaar lopen ze de futurity.

Er is geen 2-year old Reining Futurity!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:51

waar topsport is wordt pijn geleden, dat hoef je nog geen eens slecht te zien...kijk bijv. nu naar Wimbledon..Venus Williams zegt gewoon, pijn hoort erbij...je accepteert het..omdat je aan topsport doet..zo is het ook met paarden, kan je zeggen ze hebben geen keus...maar geheel gek zijn ze natuurlijk ook niet..iets wat niet kan, kan niet... waar het lichaam en de geest het niet aankan, houd het gewoon op en dan is het te hopen dat zo'n paardje nog goed terecht komt .. over het algemeen zijn het de paarden die zo goed presteren die van een heerlijk pensioen mogen genieten als ze hun werk hebben gedaan, daar waar ze weinig tot niets presteren vaak in de gehaktmolen gaan maar dat is een ander verhaal....

ik wist wel dat quarters echt relaxt zijn, maar dit is echt zwaaaarrr relaxt(en dat bedoel ik totaal niet negatief)

Ik ben een dressuurmiep maar ben niet blind voor de trainingen die worden gebruikt om iets voor elkaar te krijgen, hopelijk kunnen veel trainers/ruiters/amazones/jockey's/cowboys zichzelf 's-avonds in de spiegel kijken...dat zou mooi zijn,want dan zou er een hoop paardenleed minder zijn

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:13

Ik heb geen verstand van deze sport en ik weet dat er ook in andere sporten veel gebeurt wat niet echt voor het welzijn van de paarden is.
(ik denk dat de meeste paardenmensen toch vooral van de sport houden... is niks mis mee/menselijk.. maar wees dan wel eerlijk)
Wat mij opvalt is dat het dier totaal geen plezier uitstraalt. Ook niet na afloop (als het orenspel niet meer kan worden uitgelegd als 'concentratie').
Wat ik dan noem een paard met 'dode ogen'. En dat gaat me, als paarden( en sport)liefhebber, toch aan m'n hart.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:14

Citaat:
Ik zeg niet dat een paard met open mond wel goed is. Maar het hoeft ook niet altijd iets te betekenen hebben, fotos zijn immers momentopnames ;) Ik heb ook wel eens mn mond open of iets anders vreemds . Want als je in mn profiel kijkt zie je maar op 1 foto een pony met een open mond en laat ik daar nou net zelfs een boogje in mn teugel op hebben ;) :+

Ik heb idd voor geen meter verstand van western en dat meen ik ook niet. Maar ik zeg wel dat het mij een hele zware belasting lijkt voor de benen en dat ik gewoon niet snap dat dat dier daar elke keer blessureloos vanaf komt. Want t lijkt wel erg ruw en slecht voor de benen. aangezien ik zelf met mn benen geen sliding kan maken weet ik niet of t heeel zwaar op te vangen is maar zo ziet het er absoluut wel uit.

Een foto is idd een momentopname. Maar zie bij foto 3 van magic mac een grote open mond en ik zie geen boogje in de teugels.
Verder wil ik er niet op ingaan want daar gaat het niet over. Feit is gewoon dat dit een gigantisch goede proef is van een top paard en top ruiter. Amen. _/-\o_

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:27

Kirr__ schreef:
Wat me wel opviel in het filmpje is dat het paard na de stops en de rollback, elke keer fout aansprong. Ruiter corrigeert haar wel en laat haar terug wisselen, maar krijg je hier strafpunten voor of mag dit gewoon ?
Ik rij zelfs reining maar ben (nog) niet thuis in de puntentelling op wedstrijden.

Als je op het rechte stuk na de rollback (dus voor de bocht) een changement maakt dan krijg je hier geen strafpunten voor.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:28

annebe schreef:
5 jaar oud en nu al zoveel geld verdient! Sorry, maar vind dit te triest voor woorden.
.

Geweldig toch? Ik wou dat het mijn paard was. Normaal kosten die knollen alleen maar geld }>

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:32

Obi schreef:
Kirr__ schreef:

Als je op het rechte stuk na de rollback (dus voor de bocht) een changement maakt dan krijg je hier geen strafpunten voor.

Dankjewel, weeral iets bijgeleerd :D

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:34

storrum schreef:
annebe schreef:
5 jaar oud en nu al zoveel geld verdient! Sorry, maar vind dit te triest voor woorden.
.

Geweldig toch? Ik wou dat het mijn paard was. Normaal kosten die knollen alleen maar geld }>

jaa en áls ie ooit geblesseerd raakt, kan 'ie met z'n eigen geld de DA betalen! en stalgeld en voer, nou mij lijkt het alleen maar handig :Y)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:41

thillie schreef:
Citaat:

Een foto is idd een momentopname. Maar zie bij foto 3 van magic mac een grote open mond en ik zie geen boogje in de teugels.
Verder wil ik er niet op ingaan want daar gaat het niet over. Feit is gewoon dat dit een gigantisch goede proef is van een top paard en top ruiter. Amen. _/-\o_

voor zover ie zn bekkie kan opendoen aangezien die dichtgesnoert is met nie neusriemen......vind ik ook zielig (nee hoor maar om het even aan te geven)
zo zie je maar, referentiekader.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:48

beetje erg offtopic maar....ik gebruik eigenlijk zelden een sperriem!alleen bij paarden die met de mond open lopen en daarin drammen,ik vind dat je paard bewegings vrijheid moet hebben in de mond.ik heb niks op een sperriem tegen,maar als het niet nodig is gebruik ik hem ook niet!
ik ga nu effe in mijn profiel kijken naar open mond foto's heb er nog niet eerder op gelet op een foto!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:50

@ PienB en ikdoemaarwat; Bedankt voor de uitleg dat dit paard er waarschijnlijk niet zon verschrikkelijke belasting aan heeft. Dat was waar ik eigenlijk om vroeg bij mn eerste bericht.

Citaat:
maargoed, ik heb ook even in de profiel gekeken en zie toch echt bij elk paard: geen gel*l ,kop in de krul!
dat slaat helemaal nergens op want dat is echt niet mijn manier van rijden. En ze lopen dan ook niet in de krul op Magic Mac na omdat die zich gewoon verschrikkelijk opkrulde. Daar werkte ik aan om dat eruit te krijgen maar dat is nogal lastig bij sommige ponies.

Citaat:
enuh, over de foto's in het profiel: ik zie daar bij het erenrondje ook een paard dat volgens mij redelijk los gaat, zonder controle. misschien een stukje jaloesie omdat dit paard nog niet kijkt naar al het publiek?

Waarom zou ik in hemelsnaam willen dat mn pony naar het publiek kijkt? Deze foto is genomen op het moment dat iedereen begon te applaudiseren met als effect een pony die zich daar rot van schrok ( en amazone vervolgens weer van de reactie van de pony )

@ OKHannes: Okee ik lijk op een enkele foto wel streng in de hand. Dat is waar. Maar dat komt vooral opdat de meeste ponies wat teveel op de hand liepen, en dat kan idd ook heel goed mijn eigen schuld zijn. Maar ik ben wel heel vriendelijk in mn hand, zoals je ook op veel fotos kan zien.

Senna21; dat heb ik dus precies zo.

Thillie: Als je goedkijkt zie je dat ik mijn hand naar voren breng zodat ie ruimte kan nemen voor zijn uitgestrekte draf. Hierbij zie je ook dat de spanning wel degelijk van de ene teugel af is.

Maargoed vind dat dit wel weer genoeg offtopic discussie is geweest, of ligt dat aan mij? Als je nog wat kwijt wil doe dat dan maar via mn pb box ;-)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:55

Dekloktikt schreef:
@ PienB en ikdoemaarwat; Bedankt voor de uitleg dat dit paard er waarschijnlijk niet zon verschrikkelijke belasting aan heeft. Dat was waar ik eigenlijk om vroeg bij mn eerste bericht.

Citaat:
dat slaat helemaal nergens op want dat is echt niet mijn manier van rijden. En ze lopen dan ook niet in de krul op Magic Mac na omdat die zich gewoon verschrikkelijk opkrulde. Daar werkte ik aan om dat eruit te krijgen maar dat is nogal lastig bij sommige ponies.

Citaat:
enuh, over de foto's in het profiel: ik zie daar bij het erenrondje ook een paard dat volgens mij redelijk los gaat, zonder controle. misschien een stukje jaloesie omdat dit paard nog niet kijkt naar al het publiek?

Waarom zou ik in hemelsnaam willen dat mn pony naar het publiek kijkt? Deze foto is genomen op het moment dat iedereen begon te applaudiseren met als effect een pony die zich daar rot van schrok ( en amazone vervolgens weer van de reactie van de pony )

@ OKHannes: Okee ik lijk op een enkele foto wel streng in de hand. Dat is waar. Maar dat komt vooral opdat de meeste ponies wat teveel op de hand liepen, en dat kan idd ook heel goed mijn eigen schuld zijn. Maar ik ben wel heel vriendelijk in mn hand, zoals je ook op veel fotos kan zien.

Senna21; dat heb ik dus precies zo.

Thillie: Als je goedkijkt zie je dat ik mijn hand naar voren breng zodat ie ruimte kan nemen voor zijn uitgestrekte draf. Hierbij zie je ook dat de spanning wel degelijk van de ene teugel af is.

Maargoed vind dat dit wel weer genoeg offtopic discussie is geweest, of ligt dat aan mij? Als je nog wat kwijt wil doe dat dan maar via mn pb box ;-)

Nee hoor maar wilde het toch even kwijt. Sorry daarvoor.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:56

Voel me toch geroepen om hier te reageren....
Ik zie op veel foto's juist geen vriendelijke hand..sorry. Veel op de korte teugel opgekropt. En je excuus dat de meeste ponies wat teveel op de voorhand liepen helpt je juist de verkeerde kant op....dan hoor je juist meer ruimte en dus meer teugel te geven. Dat zie ik helaas op geen enkele foto

Daar laat ik het bij.

Hobbespoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:02

Ik vind het een mooie merrie, ik vind het heel normaal dat trainers hun geld daarmee moeten verdienen....
Ik heb het geluk gehad om te trainen op dezelfde tijdstippen als een aantal reining-ruiters (die vrij hoog van niveau liepen) en ik moet zeggen dat zag er allemaal netjes uit...en neen heus niet iedere westernruiter laat zijn paard voor zijn 3 jaar inrijden...zij deden dat ook niet...als keuze voor hun paarden...Maar zo loop je inderdaad wat klanten mis...

Haar staart houdt ze tussen haar billen maar zo heb ik nog wel paardjes gezien en ja iedereen zegt dan: 't is van angst...en een zwiepende staart is van stress...mijn dressuurruin vond het zwiepgeluidje van zijn staart net het leukste wat er bestond...des te meer lol dat meneer had, des te meer dat hij zwiepte...en ja ik ken het verschil tussen plezier en stress...dingen die hij kende en met enthousiasme uitvoerde ging gegarandeerd gepaard met een zwiepje...

Ik maak me enkel de bedenking, het paardje is nu 5 jaar (wordt mss nog 6 dit jaar?) en het filmpje is van 2007...dan beheerste ze op haar 3 maximaal 4 jaar de galopwissels al...knap maar ergens ook de vraag is dat echt niet te vroeg?
Laatst bijgewerkt door Hobbespoes op 03-07-09 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt