weer typisch zo een mening zonder er verstand van te hebben
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dekloktikt schreef:pff het verbaasd me dat dit paard nog geen verschrikkelijke blessures heeft. Bij de laatste sliding ging ze gewoon nog door dr voorknie. Verschrikkelijk om die slidings te zien
thillie schreef:Dekloktikt schreef:pff het verbaasd me dat dit paard nog geen verschrikkelijke blessures heeft. Bij de laatste sliding ging ze gewoon nog door dr voorknie. Verschrikkelijk om die slidings te zien
Heb even in jouw profiel gekeken maar zie paarden met open monden tijdens het rijden is dat wel goed dan?
Sorry maar als je er geen verstand van hebt uit dan ook niet zulke meningen.
Pienb schreef:en daar zit nu juist de training in!
ja als je een willekeurig paard van stal haalt en dit gaat verwachten direct krijg je gegarandeerd blessures.
maar deze paarden zijn:
- hierop gefokt (korte stevige benen, grote achterhand die diep eronder staat)
- erop getraint (iedere topsporter kan met genoeg training dingen met hun lijf die wij gewone stervelingen niet kunnen, zie bv turnen ed)
- er mentaal klaar voor
enuh, over de foto's in het profiel: ik zie daar bij het erenrondje ook een paard dat volgens mij redelijk los gaat, zonder controle. misschien een stukje jaloesie omdat dit paard nog niet kijkt naar al het publiek?
Citaat:Ik zeg niet dat een paard met open mond wel goed is. Maar het hoeft ook niet altijd iets te betekenen hebben, fotos zijn immers momentopnamesIk heb ook wel eens mn mond open of iets anders vreemds . Want als je in mn profiel kijkt zie je maar op 1 foto een pony met een open mond en laat ik daar nou net zelfs een boogje in mn teugel op hebben
![]()
![]()
Ik heb idd voor geen meter verstand van western en dat meen ik ook niet. Maar ik zeg wel dat het mij een hele zware belasting lijkt voor de benen en dat ik gewoon niet snap dat dat dier daar elke keer blessureloos vanaf komt. Want t lijkt wel erg ruw en slecht voor de benen. aangezien ik zelf met mn benen geen sliding kan maken weet ik niet of t heeel zwaar op te vangen is maar zo ziet het er absoluut wel uit.
Kirr__ schreef:Wat een prachtig paard en super stops en spins.
Wat me wel opviel in het filmpje is dat het paard na de stops en de rollback, elke keer fout aansprong. Ruiter corrigeert haar wel en laat haar terug wisselen, maar krijg je hier strafpunten voor of mag dit gewoon ?
Ik rij zelfs reining maar ben (nog) niet thuis in de puntentelling op wedstrijden.
Obi schreef:Kirr__ schreef:Wat een prachtig paard en super stops en spins.
Wat me wel opviel in het filmpje is dat het paard na de stops en de rollback, elke keer fout aansprong. Ruiter corrigeert haar wel en laat haar terug wisselen, maar krijg je hier strafpunten voor of mag dit gewoon ?
Ik rij zelfs reining maar ben (nog) niet thuis in de puntentelling op wedstrijden.
Als je op het rechte stuk na de rollback (dus voor de bocht) een changement maakt dan krijg je hier geen strafpunten voor.
storrum schreef:annebe schreef:5 jaar oud en nu al zoveel geld verdient! Sorry, maar vind dit te triest voor woorden.
.
Geweldig toch? Ik wou dat het mijn paard was. Normaal kosten die knollen alleen maar geld
thillie schreef:Citaat:Ik zeg niet dat een paard met open mond wel goed is. Maar het hoeft ook niet altijd iets te betekenen hebben, fotos zijn immers momentopnamesIk heb ook wel eens mn mond open of iets anders vreemds . Want als je in mn profiel kijkt zie je maar op 1 foto een pony met een open mond en laat ik daar nou net zelfs een boogje in mn teugel op hebben
![]()
![]()
Ik heb idd voor geen meter verstand van western en dat meen ik ook niet. Maar ik zeg wel dat het mij een hele zware belasting lijkt voor de benen en dat ik gewoon niet snap dat dat dier daar elke keer blessureloos vanaf komt. Want t lijkt wel erg ruw en slecht voor de benen. aangezien ik zelf met mn benen geen sliding kan maken weet ik niet of t heeel zwaar op te vangen is maar zo ziet het er absoluut wel uit.
Een foto is idd een momentopname. Maar zie bij foto 3 van magic mac een grote open mond en ik zie geen boogje in de teugels.
Verder wil ik er niet op ingaan want daar gaat het niet over. Feit is gewoon dat dit een gigantisch goede proef is van een top paard en top ruiter. Amen.
dat slaat helemaal nergens op want dat is echt niet mijn manier van rijden. En ze lopen dan ook niet in de krul op Magic Mac na omdat die zich gewoon verschrikkelijk opkrulde. Daar werkte ik aan om dat eruit te krijgen maar dat is nogal lastig bij sommige ponies.Citaat:maargoed, ik heb ook even in de profiel gekeken en zie toch echt bij elk paard: geen gel*l ,kop in de krul!
dat is toch ook niet lekker voor al die wervels en spieren?
Citaat:enuh, over de foto's in het profiel: ik zie daar bij het erenrondje ook een paard dat volgens mij redelijk los gaat, zonder controle. misschien een stukje jaloesie omdat dit paard nog niet kijkt naar al het publiek?
Dekloktikt schreef:@ PienB en ikdoemaarwat; Bedankt voor de uitleg dat dit paard er waarschijnlijk niet zon verschrikkelijke belasting aan heeft. Dat was waar ik eigenlijk om vroeg bij mn eerste bericht.dat slaat helemaal nergens op want dat is echt niet mijn manier van rijden. En ze lopen dan ook niet in de krul op Magic Mac na omdat die zich gewoon verschrikkelijk opkrulde. Daar werkte ik aan om dat eruit te krijgen maar dat is nogal lastig bij sommige ponies.Citaat:maargoed, ik heb ook even in de profiel gekeken en zie toch echt bij elk paard: geen gel*l ,kop in de krul!
dat is toch ook niet lekker voor al die wervels en spieren?
Citaat:enuh, over de foto's in het profiel: ik zie daar bij het erenrondje ook een paard dat volgens mij redelijk los gaat, zonder controle. misschien een stukje jaloesie omdat dit paard nog niet kijkt naar al het publiek?
Waarom zou ik in hemelsnaam willen dat mn pony naar het publiek kijkt? Deze foto is genomen op het moment dat iedereen begon te applaudiseren met als effect een pony die zich daar rot van schrok ( en amazone vervolgens weer van de reactie van de pony )
@ OKHannes: Okee ik lijk op een enkele foto wel streng in de hand. Dat is waar. Maar dat komt vooral opdat de meeste ponies wat teveel op de hand liepen, en dat kan idd ook heel goed mijn eigen schuld zijn. Maar ik ben wel heel vriendelijk in mn hand, zoals je ook op veel fotos kan zien.
Senna21; dat heb ik dus precies zo.
Thillie: Als je goedkijkt zie je dat ik mijn hand naar voren breng zodat ie ruimte kan nemen voor zijn uitgestrekte draf. Hierbij zie je ook dat de spanning wel degelijk van de ene teugel af is.
Maargoed vind dat dit wel weer genoeg offtopic discussie is geweest, of ligt dat aan mij? Als je nog wat kwijt wil doe dat dan maar via mn pb box