Anky: Wat Isabell Werth nu overkomt is echt verschrikkelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:48

hopla schreef:
*puck* schreef:
Anky geeft ook aan dat wanneer dit haar zou gebeuren ze hoopt dat de knhs meer mededogen heeft, heb bewondering voor beide dames maar hiermee geeft anky dus eigenlijk aan dat ook haar paarden wel eens behandelt worden....

Dat gevoel krijg ik er ook bij.
Ondanks dat ik heel veel symphatie heb voor Isabell zal ze toch echt zelf op de blaren moeten zitten. Ik steun de actie om een filmpje te maken als steunbetuiging dan ook niet.
Ik vind dat je geen wedstijden moet rijden met een paard die medicatie nodig heeft zoals in dit geval met Isabell.

Ik ben het hier wel mee eens. Paarden die medicijnen nodig hebben horen wat mij betreft ook niet thuis op een wedstrijd terrein.
Maar om iemand hiervoor zo te straffen dat zijn hele carriere van de een op de andere dag kapot is vind ik wel iets te overdreven.
Ik denk dat een schorsing van het paard en een korte schorsing van de ruiter + boete beter op de plaats zou zijn.
Het betreft immers geen moord met voorbedachte rade ofzo.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:11

*puck* schreef:
Anky geeft ook aan dat wanneer dit haar zou gebeuren ze hoopt dat de knhs meer mededogen heeft, heb bewondering voor beide dames maar hiermee geeft anky dus eigenlijk aan dat ook haar paarden wel eens behandelt worden.

Je moet Anky geen woorden in de mond leggen Puck... :D

casperrr schreef:
vind het toch nog altijd apart dat de duitsers zich zo ineens tegen haar keren. Had eerder verwacht dat duitsland het voor haar op zou nemen, en dat als anky zo iets zou overkomen dat anky volledig door duitsland de grond werd ingestampt.

De Duitsers zijn nu vooral in hun eer aangetast, ze hadden stiekumpjes weg in hun handjes geklapt had het Anky betreft en dan hadden ze met modder gegooid dat wil je niet weten.
Maar nu het Isabell aangaat... dan komt dat strakke Duitse regime bovendrijven en zijn ze in hun eer aangetast.
Op zich kunnen ze de situatie van Isabell wel begrijpen, net als ieder ander met gezond verstand weten ook zij dat de nul optie eigenlijk te zwaar is, maar dat zullen ze nooit uiten naar de rest van de wereld, nooit!
Ze tonen een zero tolerance beleid en straffen Isabell ongekend hard om een statement te plaatsen, onder toeziend oog van de wereld!

Ernie061111

Re: Anky: Wat Isabell Werth nu overkomt is echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:13

Moet zeggen onze DA was gisteren op stal en natuurlijk wordt hier dan even over gekletst. Hij zei ook al dat de normen extreem streng zijn en het voor hun ook moeilijk is om altijd de juiste beslissing te nemen. Vooral zodat, een ruiter niet met medicijnen in de problemen komt.

Het komt best vaak voor dat ze een paard iets heel ´onschuldigs´ geven.
Hij noemde als voorbeeld een of andere mokzalf die dan toch weer terug te vinden was in het bloed en niet toegestaan.
Heeft een paard nu een klein beetje last van mok dat wil dan nog niet zeggen dat ie daardoor geen wedstrijd kan lopen. Volgens de regels en na te wijzen gegevens van het bloed dus absoluut niet. Mok kan ook zo extreem zijn dat het dier niet kan lopen dat weet ik ook.
Hij noemde dit gewoon even als voorbeeld en kon me daar wel iets bij voorstellen.

En ja ben het echt met iedereen eens dat dit misschien beter op een rustigere manier kan opgelost worden. Het hoeft niet de doofpot in maar, niet meteen de carrierre van iemand zowat beeindigen. Een geldboete of eventuele schorsing zoals, mensen hierboven voorstellen ben ik ook wel voor.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:25

horseyfries schreef:
Kunnen we niet zoiets maken? Ik ben er niet goed in, maar bijv. een filmpje op youtube zetten met haar beste momenten en dan eronder allemaal steunbetuigingen?

Ok, wil iedereen die bijv. fotomateriaal of filmmateriaal heeft wat we mogen gebruiken in een youtubefilmpje met fragmenten van Isabell Werth dit aan mij doorgeven?
Theo, heb jij nog filmmateriaal?
Misschien kent één van de mods de fotograven die hier regelmatig foto's plaatsen van internationale wedstrijden? Willen jullie deze vraag aan hen doorspelen?

Even voor de duidelijkheid: dit is géén actie die haar vermeende dopinggebruik goedkeurt, maar een actie om haar een hart onder de riem te steken dat niet iedereen nu ineens vergeten is hoe ze jarenlang voor mooie sportmomenten gezorgd heeft en wat voor een fantastische amazone ze is.
Zoals iemand hierboven al zegt: je zal maar door een verkeerde inschatting van je dierenarts ineens behandeld worden als een veroordeelde moordenaar, de reactie op het gebeurde is gewoon buitenproportioneel en daarom wil ik haar laten weten dat er nog altijd mensen zijn die haar waarderen voor de topsporter die ze is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:41

Ondanks dat ik vind dat het niet goed is dat een paard middelen krijgt die niet zijn toegestaan, vind ik jouw initiatief wel heel "warm", horseyfries! Ik heb in andere topics hierover ook gereageerd en was toen ook erg stellig dat een paar dat dergelijke middelen krijgt, niet zou moeten starten. Maar als je alles zo leest en bekijkt, dan is het toch ook wel erg zwaar wat Isabell nu moet verduren!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:00

idd...het is niet goed te praten maar de straf is nu echt veel te hoog, 20 jaar naar de haaien helpen kan niet de bedoeling zijn...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:54

Citaat:
Even voor de duidelijkheid: dit is géén actie die haar vermeende dopinggebruik goedkeurt, maar een actie om haar een hart onder de riem te steken dat niet iedereen nu ineens vergeten is hoe ze jarenlang voor mooie sportmomenten gezorgd heeft en wat voor een fantastische amazone ze is.
Zoals iemand hierboven al zegt: je zal maar door een verkeerde inschatting van je dierenarts ineens behandeld worden als een veroordeelde moordenaar, de reactie op het gebeurde is gewoon buitenproportioneel en daarom wil ik haar laten weten dat er nog altijd mensen zijn die haar waarderen voor de topsporter die ze is.

Goed geschreven,als ik ergens mee kan helpen...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:17

Zoek foto's of filmpjes en stuur ze door zou ik zeggen..... ;)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:59

Bezig!
(gaat wel ff duren met die trage comp van mij...grr!!)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:20

op de site van anky.nl staat er weer een nieuw stukje ivm Isabell Werth...we kunnen zeggen wat ze willen maar anky/sjef geven duidelijk hun mening erover..hopelijk gaan ze nog meer tegengas geven

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:33

Isabel is niets "overkomen". Ze heeft een grove fout gemaakt. Of dat opzettelijk was , door nalatigheid of onwetendheid is voor een topsporter van dergelijk nivo even laakbaar. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 03-07-09 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:34

maar de blaren zijn wel erg groot...er bestaat ook zoiets als een passende straf en reël kijken naar wat er aan de hand is

niemand zegt hier dat ze niet iets heeft fout gedaan, een grove fout idd..maar dit gaat gewoon te ver..die vrouw heeft 20 jaar Duitsland niet meer als plezier gegeven en moet deze lullige fout maar gelijk heel haar carrierre over zijn??
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 03-07-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:35

ja? Knap oordelen van achter je pc.
Uiteraard is het voor niemand van ons met 100 % zekerheid te zeggen of het wel/niet waar is, maar een beschuldiging is altijd wel heel makkelijk/snel gemaakt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:37

horseyfries schreef:
horseyfries schreef:
Kunnen we niet zoiets maken? Ik ben er niet goed in, maar bijv. een filmpje op youtube zetten met haar beste momenten en dan eronder allemaal steunbetuigingen?

Ok, wil iedereen die bijv. fotomateriaal of filmmateriaal heeft wat we mogen gebruiken in een youtubefilmpje met fragmenten van Isabell Werth dit aan mij doorgeven?
Theo, heb jij nog filmmateriaal?
Misschien kent één van de mods de fotograven die hier regelmatig foto's plaatsen van internationale wedstrijden? Willen jullie deze vraag aan hen doorspelen?

Ik vind het wel een sympathieke actie als men haar alleen als persoon wil steunen. Maar het kan ook gemakkelijk het verkeerde signaal afgeven, nl. dat je het dan met haar eens bent.
De reden dat ze geen steun krijgt in Duitsland is omdat de dierenarts in kwestie een Zwitserse dierenarts is die af en toe langs kwam, naast de normale dierenarts, en deze Zwitserse dierenarts was al bij 2 eerdere gevallen van doping op hoog niveau betrokken was. Veel mensen geloven niet dat bij een zo ontwikkelde vrouw als Isabel niet alle alarmbellen hadden moeten gaan rinkelen. Ze had ook medische ondersteuning van de reguliere artsen van de Duitse bond mogen hebben. Het middel waar het in haar geval over gaat wordt en werd overigens in de Engelstalige hippische wereld altijd aangeduid als "banned sedative".
Ik weet zeker dat als Isabel ooit zover komt dat ze wel eerlijk toegeeft wat er nu echt aan de hand is dat ze dan veel meer steun gaat krijgen ook in eigen land.

De FEI is al bezig met een onderzoek naar het te voeren dopingbeleid, dit onderzoek wordt geleid door een zeer eminente wetenschapper van het IOC. In de zomer komt zijn rapport uit. Ik zie het met veel interesse tegemoet.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 03-07-09 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:38

@sans6:
Deze zaak is allang het stadium "beschuldiging" voorbij, er is reeds bekentenis én veroordeling.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:41

dat kan, maar de veroordeling wordt ook gedaan nav wat de rechtbank opmaakt uit alle verklaringen e.d.
Niemand (behalve Isabell zelf) weet in hoeverre zij zelf op de hoogte was wat er precies gegeven werd en in hoeverre dit na een aantal weken nog in het bloed zou zitten.
Daarnaast kun je nog het vraagstuk leggen of de nul-optie wel reeel is, maar dat is weer een andere vraag.

edit: begrijp net dat er nog géén veroordeling is (!)
Laatst bijgewerkt door sans6 op 03-07-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:44

Bron: Anky.nl

Ik kopieer

Hoewel er nog niet eens een datum bekend is wanneer Isabell Werth voor het FEI tribunaal moet verschijnen, heeft de Duiste federatie vast laten weten naar het Court of Arbitration for Sports (CAS) te zullen gaan tegen de uitspraak wanneer deze te licht bevonden wordt. Dat heeft Soenke Lauterbach van de Deutschen Reiterlichen Vereinigung gezegd.

dus veroordeling is er nog niet

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:47

Ja hoor, de Bokt veroordeling! Die is er al, hoor en wederhoor niet nodig, we weten alles en denken sowieso het slechtste.... :roll:
Als het filmpje er straks is is niemand verplicht zijn naam eronder te zetten, als je er anders over denkt prima. Ik hoef niet van iedereen te weten hoe zij over dit initiatief denken, vraag alleen materiaal aan mensen die hieraan mee WILLEN werken.... :)*

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:58

Precies,gewoon een hart onder de riem!En dat heeft ze verdient ondanks alles!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:12

Zelfs ik zou er wat onder schrijven ;) Een tijdelijke schorsing zou terecht zijn maar de straf die haar boven het hoofd hangt vind ik wel ERG zwaar... Dat gaat er IMO over. Heb alleen geen materiaal dus helpen kan ik helaas niet HF.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-07-09 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:12

Ongelooflijk hoe star men kan zijn. Niemand weet het naadje van de kous, maar ze is al veroordeeld voor ze berecht is...
dat geldt vooral voor de Duitsers. Ik kan me niet voorstellen dat ze haar carriére op het spel zou zetten door een paard opzettelijk te dopen. Daarom steek ik haar zeker een hart onder de riem als het filmpje daar is.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:57

Weer een duitser betrapt op doping nu claudia pechstein (schaatsen)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:08

Ja idd bloeddoping dan nog wel!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:13

Echt weer de Duitsers. Ze zullen wel eens laten zien hoe er hoort te worden gestraft. Geeft niet dat je jaren lang het boegbeeld bent geweest. Ga je 1 keer in de fout wordt je voor je leven veroordeelt.
Dus ik sta helemaal achter je actie Horseyfries.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:27

FriesWytske schreef:
Echt weer de Duitsers. Ze zullen wel eens laten zien hoe er hoort te worden gestraft. Geeft niet dat je jaren lang het boegbeeld bent geweest. Ga je 1 keer in de fout wordt je voor je leven veroordeelt.
Dus ik sta helemaal achter je actie Horseyfries.

O enig. Laten we er weer een wedstrijd Nederland-Duitsland van maken.
Nieuwe jurysport: "beroemdheden de grond in boren" :+