wolf359 schreef:heb laatst zelf een paard gezien met dat shivering syndroom, nou echt niet grappig bij de hoefsmid. beest was echt gestressd om te worden beslagen. maar na dat die weer gewoon 4 benen op de grond had zag je er echt niks meer aan. dus ja als er dan een medicijn is die het beter maakt voor het paard om gewoon te leven en te kunnen presteren , ja waarom dan niet
mensen met epilepsie mogen ook sporten toch, nou die krijgen zware medijnen hoor. maar met die medicijnen functioneren ze wel goed.
en ja dat de wet, de wetenschappelijke ontwikkelingen niet bij kan houden jammer dan.
heb ook wel eens zalf voor paard gehad wat in nederland niet mag, en toevallig in duitsland wel. het hielp geweldig, nou boeie dan, dat de wet anders zegd.
ik ga voor het paard en niet achterhaalde wetten en regels.
en het FEI is toch internationaal? nou dan moeten ze ook kijken naar het feit dat dat medicijn blijkbaar in andere landen wel gebruikt mag worden. hoe weet zo'n veearts anders dat het vaak goeie resultaten heeft behaalt bij paarden met dit syndroom?
en echt je wilt niet weten wat er soms in recreatie paarden wordt geduwd, dat wordt toch nooit gecontroleerd dus ja, duw er maar wat in. gaat niet om banketstaaf medicijnen dan maar echt zware pijnstillers en al.
en de mensen hier die denken dat ze het zelf allemaal zo geweldig doen, nou kijk nog maar eens goed naar je zelf hoor. iedereen doet wel eens iets waar van je later zegd van had ik het maar niet gedaan. en die flauwekul over dan de sport maar verbieden ach ze verbieden de tour de france toch ook niet, of het voetbal als er weer eens voor kapitalen wat is vernielt.
je moet je paard kunnen behandelen voor bepaalde aandoeningen, zodat het paard een normaal leven kan leiden, en die controle methoden horen gestandaardiseert te worden, met geijkte apparatuur, net als de blaastest bij mensen, en dan uit gevoerd door onafhankelijk lab. en niet elke week een andere test. en gewoon een bepaald gehalte vaststellen wat acceptabel is voor iedereen, bedoel met alcohol controle hebben ze ook een limiet, aangezienhet lichaam zelf ook wat alcohol aanmaakt.
AMEN
En dan nogmaals, omdat ik het weer voorbij zie komen, Isabell wist dat het op de dopinglijst stond.... maar wist niet van de juiste termijn. Daarvoor zal ze nu wel breken met die DA denk ik zo.... (heb artikel nog niet gelezen)