Isabell Werth voelt zich enorm in de steek gelaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:12

Nee een vacht iets langer is echt funest in een warme hal waar die dieren echt topsport bedrijven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:12

Bandida schreef:
KiWiKo schreef:
Is puur een gezondheidsreden, en geen esthetische..

Dat zie je verkeerd Kiwiko

hoezo zie ik dat verkeerd ??????

Ruga

Re: Isabell Werth voelt zich enorm in de steek gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:13

oeps kiwiko, antwoord zie vorig blad..vreemd genoeg

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:14

Bandida schreef:
dat overdreven gescheer komt voort uit het feit dat ze er op de topwedstrijden absoluut kaal moeten bijlopen en je alle spieren en aders wil showen.

Echt bullschit duidelijk geen benul waar je het over heb.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:15

Bandida schreef:
OoappeloO schreef:
Dat vind jij ja.

Nee hoor.
Ik zeg toch nergens dat je een sportpaard niet mag scheren?
Ik zeg dat het fout is te wensen dat je dispensatie kan vragen voor sedinal (o.i.d.) om een paard in competitie te scheren. Dat is nl. helemaal niet nodig als:
- je het paard genoeg getraind hebt om niet hoeven te sederen
- je het paard lang genoeg voor de controle scheert
En zeg nu zelf.. op absoluut max. 4 weken is het uit het bloed, wie scheert zijn paard nu zo dikwijls als het niet puur om esthetische redenen is? Niemand.. dat overdreven gescheer komt voort uit het feit dat ze er op de topwedstrijden absoluut kaal moeten bijlopen en je alle spieren en aders wil showen.

Sorrie........ complete onzin :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:16

nowornever schreef:

Right, dat is altijd het makkelijkste argument.
Misschien moet jij bij de volgende gelegenheid eens goed kijken. Of spreek eens een groom aan.

nowornever

ik ben groom geweest bandida

ThePast03

Waar heeft iedereen het over?

Zelfs met de nuloptie mogen paarden gewoon gesedeert worden als ze geschoren moeten worden, als het maar gewoon gemeld wordt.
En dan kan er gewoon gestart worden.
Hetzelfde geldt voor medicijnen als paarden ziek zijn.

Kijk eens in de andere topics, daar wordt het helder uitgelegd.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:17

ThePast03 schreef:
Zelfs met de nuloptie mogen paarden gewoon gesedeert worden als ze geschoren moeten worden, als het maar gewoon gemeld wordt.

:+ Krijg nu wat, waar heeft die Anky het dan over :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:20

Bandida schreef:
nowornever schreef:

Right, dat is altijd het makkelijkste argument.
Misschien moet jij bij de volgende gelegenheid eens goed kijken. Of spreek eens een groom aan.

ik heb een jaar bij Nadine Capellmann gewerkt (Olympische ruiter) als invalgroom bij Paul van Eeuwijk (internationale springruiter) 1,5 jaar bij Tyrza van Yperen (nationaal GP ruiter) en nog een aantal anderen oa Bob Rademaker.

dus ik heb wel enige ervaring in dat wereldje :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:21

Bandida schreef:
ThePast03 schreef:

dat is wat nu in ontwikkeling is :)

Huertecilla

Het is allemaal geneuzel.

Er is een heldere lijst van wat nul mag.
Er is bekend hoe lang die stoffen in het bloed blijven.

Wordt het geconstateerd, dan zit de ruiter fout. Hoe dan ook, want DIE is verantwoordelijk.

De rest is smoezenboek van sjoemelaars.
Het zijn de sjoemelaar die de paardensport een zeer nare reputatie geven waar het brede publiek en sponsoren niet mee geconfronteerd of geas(s)ocieerd willen worden.

De bestuurders hebben dus de keuze; laat de sjoemelaars de welzijnsrechten van het paard schenden of hang ze te drogen.

Het toekomstperspectief is dat de samenleving steeds méér gewicht aan de individuele welzijnsrechten van dieren hangt.
Het brede publiek is het debacle van de OS niet vergeten, het gezever over wel/geen dwang van Rolkür evenmin. Krijgt nu met de saus van een aanschakeling van betrapte sjoemelaars en smaakmakers Jansen&v.Grunsven een helder signaal over de rol van de welzijnsrechten van het páárd in sport met paarden.
Wil de paardensport een toekomst hebben en voorkomen dat deze gewoon helemaal verboden wordt, dan moet ze aantonen dat ze de welzijnsrechten van het paard waarborgt.

hc

nowornever

Bandida schreef:
ThePast03 schreef:

Omdat het eigelijk nooit gemeld wordt door het gezeik en papierwerk erom heen ga je het er om heen plannen. Dus ik snap anky heel goed en wat haar punt is het feit dat er een hele ophef is als het absoluut geen prestatiebevordende werking heeft en het zo weinig is dat het niet eens werkzaam kan zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:23

ThePast03 schreef:

Hoog tijd om het hele gesol met die arme dieren dan maar gewoon helemáál te verbieden!

hc

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:25

nowornever schreef:
Omdat het eigelijk nooit gemeld wordt door het gezeik en papierwerk erom heen ga je het er om heen plannen. Dus ik snap anky heel goed en wat haar punt is het feit dat er een hele ophef is als het absoluut geen prestatiebevordende werking heeft en het zo weinig is dat het niet eens werkzaam kan zijn.

Dus omdat mensen geen zin hebben in papierwerk onthouden ze de paarden medicijnen (wat ik verschillende keren heb horen zeggen) of nemen ze het risico om op doping betrapt te worden.

Dan is het toch gewoon eigen schuld, ga dan niet tegen het systeem lopen trappen.
Paarden kunnen gewoon behandeld worden en er kan gewoon gestart worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:29

nowornever schreef:

Even voor de goede orde; we hebben het hier over het verdoven van een paard omdat het zich te hevig verzet, in de stress werkt, voor een voor de ruíter ´zinvolle´ behandeling.

Leg dít eens in het journaal van 20.00 op de tv uit. dat geeft namelijk helder weer wat de positie van het paard in de paardensport is.

De constatering dat de welzijnsrechten van het páárd helemaal geen rol spelen in deze is een absolute diskwalificatie om verantwoordelijkheid over een dier te mogen dragen.

Alle reden voor een RijpaardenBesluit waarin sport met paarden verboden wordt.

hc

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:30

Uit mijn ervaring is dat wij geen paarden van medicijnen onthielden maar we ze niet meenamen op concours. En het is ook weer niet zo simpel van meld het en je bent er vanaf. Maar ik ga zo afsluiten ik wil wel zeggen van isabell de reden dat zij het niet gemeld heeft is waarschijnlijk dat ze echt oprect meende dat het uit het bloed was.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:08

Bandida schreef:
Shir89 schreef:
Er zijn ook paarden die moeilijk vervoerd kunnen worden zonder sederen.....

Enzovoort.. ziedaar het nut van nultolerantie, er wordt zo al genoeg met paarden gesold. Als een paard over het rooie gaat van transport, wel, dan is dat geen topsportpaard, en dan zoek je een andere.

Laten we er nu geen mietjes van maken......Er gebeuren ergere dingen met paarden dan op de trailer naar een wedstrijd worden vervoerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:11

Ik denk zomaar dat het een heel goed plan is als er bij de eerstvolgende FEI wedstrijd alle topsporters zich afmelden omdat ze de dag ervoor hun paard hebben moeten sederen voor de tandarts, va, transport, scheren of wat dan ook....

gaan de organisatoren niet echt gaaf vinden

Ik vind gewoon dat als het te verantwoorden is........ dan moet daar niet zo aan getrokken worden. Ik weet wel dat er nare mensen rondlopen....

Maar ik vind dat als het gemeld is bij de FEI dat een paard om een medische of wat voor een andere reden dan ook een medicijn toegedient krijgt, dat deze dan niet geschorst moet kunnen worden.

Welicht moet de FEI iemand aanstellen die 24 upd bereikbaar is, zodat de topsporter deze bij nacht en ontij kan bellen om toestemming te vragen bepaalde medicatie toe te dienen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 28-06-09 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:14

nowornever schreef:
Bandida schreef:
dat overdreven gescheer komt voort uit het feit dat ze er op de topwedstrijden absoluut kaal moeten bijlopen en je alle spieren en aders wil showen.

@Now or never

Het blijft moeilijk te discusseren met mensen die tegen topsport met paarden zijn

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:20

ja daar was ik al achter zipje dus ik ben ook maar gestopt. Ik denk er het mijne over hun het hune.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:32

nowornever schreef:
ja daar was ik al achter zipje dus ik ben ook maar gestopt. Ik denk er het mijne over hun het hune.

Lekker inhoudelijk. Opvallend toch dat aan het eind van de argumenten blijkbaar alleen de persoonlijke sneer over blijft.
'k zal nog maar eens temmen *zucht*

zipje71 schreef:
@Now or never
Het blijft moeilijk te discusseren met mensen die tegen topsport met paarden zijn

Ja én? 'wij' zijn ook deel van de paardenwereld, hebben even goed recht op een mening, en weet je wat, we zijn met meer..en meer..en meer.. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:37

dat klopt :) er zijn steeds meer mensen met paarden :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:41

KiWiKo schreef:
dat klopt :) er zijn steeds meer mensen met paarden :)

Nou dank je Kiwiko, had ik van jou niet verwacht

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:44

neem het niet zwaar op :D :D je weet hoe ik over je denk :D

maar hemellief waar zitten jullie nou over te zeferen :) over dingen waar jullie helemaal geen kaas van hebben gegeten....

Ik sefer toch ook niet over het feit dat HC met een hengst en een halsring naar bijeenkomsten gaat.......... IK vind dat meer dan dom..... maar dat is zijn ding, dat is zijn kunstje dat is zijn expertise....... en voor mij heel intressant, maar ik zou het hem nooit nadoen :)

net zoals hij mij nooit zal kunnen navolgen omdat hij mij niet begrijpt :)

geeft niks, even goede vrienden :)

en zo zie ik dat ook tussen jou en mij.......