Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bandida schreef:OoappeloO schreef:Dat vind jij ja.
Nee hoor.
Ik zeg toch nergens dat je een sportpaard niet mag scheren?
Ik zeg dat het fout is te wensen dat je dispensatie kan vragen voor sedinal (o.i.d.) om een paard in competitie te scheren. Dat is nl. helemaal niet nodig als:
- je het paard genoeg getraind hebt om niet hoeven te sederen
- je het paard lang genoeg voor de controle scheert
En zeg nu zelf.. op absoluut max. 4 weken is het uit het bloed, wie scheert zijn paard nu zo dikwijls als het niet puur om esthetische redenen is? Niemand.. dat overdreven gescheer komt voort uit het feit dat ze er op de topwedstrijden absoluut kaal moeten bijlopen en je alle spieren en aders wil showen.
Bandida schreef:nowornever schreef:Echt bullschit duidelijk geen benul waar je het over heb.
Right, dat is altijd het makkelijkste argument.
Misschien moet jij bij de volgende gelegenheid eens goed kijken. Of spreek eens een groom aan.
Bandida schreef:ThePast03 schreef:Zelfs met de nuloptie mogen paarden gewoon gesedeert worden als ze geschoren moeten worden, als het maar gewoon gemeld wordt.
En dan kan er gewoon gestart worden.
Krijg nu wat, waar heeft die Anky het dan over
nowornever schreef:Omdat het eigelijk nooit gemeld wordt door het gezeik en papierwerk erom heen ga je het er om heen plannen. Dus ik snap anky heel goed en wat haar punt is het feit dat er een hele ophef is als het absoluut geen prestatiebevordende werking heeft en het zo weinig is dat het niet eens werkzaam kan zijn.
nowornever schreef:Omdat het eigelijk nooit gemeld wordt door het gezeik en papierwerk erom heen ga je het er om heen plannen. Dus ik snap anky heel goed en wat haar punt is het feit dat er een hele ophef is als het absoluut geen prestatiebevordende werking heeft en het zo weinig is dat het niet eens werkzaam kan zijn.
Bandida schreef:Shir89 schreef:Er zijn ook paarden die moeilijk vervoerd kunnen worden zonder sederen.....
Enzovoort.. ziedaar het nut van nultolerantie, er wordt zo al genoeg met paarden gesold. Als een paard over het rooie gaat van transport, wel, dan is dat geen topsportpaard, en dan zoek je een andere.
nowornever schreef:Bandida schreef:dat overdreven gescheer komt voort uit het feit dat ze er op de topwedstrijden absoluut kaal moeten bijlopen en je alle spieren en aders wil showen.
Echt bullschit duidelijk geen benul waar je het over heb.
nowornever schreef:ja daar was ik al achter zipje dus ik ben ook maar gestopt. Ik denk er het mijne over hun het hune.
zipje71 schreef:@Now or never
Het blijft moeilijk te discusseren met mensen die tegen topsport met paarden zijn