Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:01

Gelukkig is het voor jullie goed afgelopen, knap hoe je gehandeld hebt in deze situatie.

Wat ik enorm storend vind zijn de reacties hier, mensen weten het allemaal zo goed hier maar jullie zijn er stuk voor stuk niet bij geweest. Ongelukken gebeuren nou eenmaal hoe vervelend dat ook is. Kan me niet voorstellen dat die bestuurder gedacht heeft, ach een paardentrailer met 2 hardwerkende meiden daarin. Laat ik daar nou eens vol op in rijden dan zitten zij met de gebakken peren en ben ik nog veel later thuis dan gepland. Kom nou toch....

Iedereen die regelmatig achter het stuur zit heeft weleens een onbewaakt moment gehad dat je er met je gedachte even niet bij was, is niet handig maar wel menselijk :Y)

Over dat niemand stopt bewijst idd zoals de reclame spotjes aantonen. Onbewust worden we met z'n allen steeds asocialer :Y)

Bianca: Ik hoop dat jullie er uit komen verzekeringtechnisch maar vooral dat het mee valt met je nek!

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:01

Goed gehandeld hoor en sterkte, hoop dat alles weer goed komt! Dit is idd de ergste droom die waarheid wordt.
En het is ook echt vervelend wat de afhandeling van de schade betreft. Denk je iets voor een vriend te doen, zit jij met de brokken. Is ook zo als jij spullen uitleent en daar gebeurt wat mee, dan krijg je vaak de kosten lang niet allemaal vergoed (ook al ben jij en die vriend goed verzekerd). Altijd goed om over na te denken voordat je iets doet voor iemand anders (helaas!!!).

Beterschap!

(Nog 1 ding, sinds 1 mei 2009 mag je 90 met een aanhanger rijden, geldt voor auto's en bedrijfswagens, dan kun je wat beter uit de voeten met de vrachtauto's en zo, omdat die gemiddeld 85 ongeveer rijden)

sarah1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:04

Niet lullig bedoelt, maar wees maar blij dat het zo is afgelopen, het had heel anders kunnen zijn. En al het letsel dat je op had kunnen lopen is niet met geld goed te maken!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:05

Jeetje, dit klinkt echt als een nachtmerrie! Moet verschrikkelijk zijn geweest!!!

En inderdaad, ongelukken gebeuren nu eenmaal...

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:06

Jeetje wat een verhaal.

ongelofelijk! ik kan maar niet begrijpen dat iemand dit over het hoofd ziet.
We gaan dit steeds meer krijgen, steeds meer mensen met paarden/paardenmensen die met de trailer op pad gaan.
En er blijven steeds meer mensen bestaan die geen benul hebben van een paard en zijn gedrag.

Ik vind dat als je dit overkomt, wel degelijk die bestuurder op zijn plaats mag zetten.
ik begrijp je frustraties en vind er niks maar dan ook niks op tegen.

Ik hoop dat die persoon heel erg geschrokken is, en hier nog lang last van zal hebben.

@bianca1980; ik vind dat het erg goed gehandeld hebt,van de dierenarts vond ik het ook niet zo slim om de trailer open te willen maken.....
pet je af. ik weet niet wat ik zou doen.

Sterkte en heel veel succes

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:06

Een nachtmerrie!
En niemand die gestopt is om te helpen?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:07

vast een engel op je schouder gezeten, je hebt fantastisch gehandeld, petje af en dat je er goed vanaf bent gekomen en hopelijk ook het paard.
Als ik lees dat er jongens langreden die moesten lachen vind ik dat enorm beschamend, over de aanrijder, je kan niet weten wat hij aan het doen was, het is invullen, wel dat hij een enorme fout heeft gemaakt en ook dat was vast niet met opzet, ik hoop ook dat je er uit zult komen uiteindelijk. Sterkte en succes met het herstel en de afwikkelingen ervan.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:08

Wat verschrikkelijk zeg... Gelukkig 'alleen' gewonden :(:)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:09

heel naar verhaal maar hoe onrespectvol je over degene praat die het veroorzaakt heeft, vind ik echt walgelijk...

zulke reacties verwacht ik van kinderen maar niet van een volwassen persoon.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:10

Verschrikkelijk! Wat een &*(^%^$&^$^&!! Je ziet toch geen trailer over het hoofd? Daar ram je toch niet voor de grap tegenaan? Ik hoop echt dat die gozer nog gevonden word, want dit kan écht niet!

Ik vind dat je erg goed hebt gehandeld, heel knap, ik zou zelf helemaal in paniek zijn geraakt!

Beterschap voor jou en het paardje! "Gelukkig" is het nog zo afgelopen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:11

Pfoe heej, wat een verhaal, verschrikkelijk gewoon!
Het klinkt inderdaad alsof jullie beiden een engeltje op de schouders hebben gehad, want met dit soort snelheden mag je écht blij zijn dat je uberhaupt het zelf nog na kan vertellen.

Over de veroorzaker van het ongeluk ga ik me hier niet uitlaten, vind dat altijd zo kinderachtig op bokt, en nogal erg veroordelend terwijl wij er als bokkers allemaal niet bij zijn geweest.

Wel kan ik van TS snappen dat ze ten tijde van het schrijven van dit stuk waarschijnlijk deels ook door emoties werd overmand, wat natuurlijk zeer begrijpelijk is.

Vind het trouwens wel een érg kwalijke zaak dat de DA de klep meteen open wilde maken, dat is toch belachelijk?! Een DA hoort naar mijn mening wel beter te weten.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:12

Jeetje, wat een nachtmerrie.
Ik vind echt dat je goed en nuchter gehandeld hebt. Dat zouden niet veel mensen in een paniek situatie kunnen doen, zo goed en logisch nadenken.
Veel sterkte! :(:)

Amandavd

Michael1104 schreef:
heel naar verhaal maar hoe onrespectvol je over degene praat die het veroorzaakt heeft, vind ik echt walgelijk...

Wat een reactie, echt nul komma nul inzicht. Ze zegt helemaal niks walgelijks voer deze man, ze zegt hooguit iets minder leuk over deze persoon. Maar dat zij en haar vriendin wel dood hadden kunnen zijn valt natuurlijk in het niet bij die uitspraak. Echt, wat een misselijke reactie. Nee, het niet dat ze dood had kunnen zijn is hoogstens naar maar haar uitspraak over deze beste man is walgelijk. Alsjeblieft zeg, waar gaat het heen...

Vanessa

MISTRAL94 schreef:
Iedereen die regelmatig achter het stuur zit heeft weleens een onbewaakt moment gehad dat je er met je gedachte even niet bij was, is niet handig maar wel menselijk :Y)

Nou inderdaad! Ik ben wel eens achterop een auto gebotst omdat ik op mijn kilometerteller keek in plaats van op de weg. Achterlijke imbeciel ben ik he?

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:13

Wat heb jij goed gehandeld zeg :)
Je mag trots zijn op jezelf ! 8-) :D
Ik hoop dat jij er geen nachtmerries aan overhoud of andere vreselike post traumatische ervaringen.
OOk voor het paard het allerbeste toegewenst natuurlijk. :Y)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:13

Vanessa schreef:
MISTRAL94 schreef:

Nou inderdaad! Ik ben wel eens achterop een auto gebotst omdat ik op mijn kilometerteller keek in plaats van op de weg. Achterlijke imbeciel ben ik he?

Dan heb je wel heel erg lang op je kilometerteller gekeken...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:14

Vanessa schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ach sommige mensen in het leven zijn nou eenmaal fantastisch en maken geen fouten.
Maar ik hoop dat je wel een gelukkige imbeciel bent? :D

xDramaQueen

hetzelfde als het verhaal in de metro wat ontzettend laag, net wat MISTRAL94 erg netjes kon zeggen net alsof je bij jezelf denkt oeh leuk laat ik er eens 2 vol raken van achter en kijken hoever de trailer schuift. ik snap dat het niet leuk is maar jeetje wat knap dat je dat allemaal aan de buitenkant van een persoon kan zien.
verder heel veel sterkte!

sarah1984

xx_Horsiex schreef:
Michael1104 schreef:

Wat een reactie, echt nul komma nul inzicht. Ze zegt helemaal niks walgelijks voer deze man, ze zegt hooguit iets minder leuk over deze persoon. Maar dat zij en haar vriendin wel dood hadden kunnen zijn valt natuurlijk in het niet bij die uitspraak. Echt, wat een misselijke reactie. Nee, het niet dat ze dood had kunnen zijn is hoogstens naar maar haar uitspraak over deze beste man is walgelijk. Alsjeblieft zeg, waar gaat het heen...

Ze kunnen ook gewoon (heel) blij zijn dat ze het (goed) overleefd hebben...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:15

Citaat:
Verschrikkelijk! Wat een &*(^%^$&^$^&!! Je ziet toch geen trailer over het hoofd? Daar ram je toch niet voor de grap tegenaan? Ik hoop echt dat die gozer nog gevonden word, want dit kan écht niet!

Sorry, misschien moet je even álles lezen? En goed? Want die man heeft gewoon een verklaring afgelegd en is helemaal niet door gereden.

Ik blijf erbij dat er veel te hard en ongenuanceerd geoordeeld wordt over iemand die een fout heeft gemaakt. Het kan jou, mij en iedereen overkomen, een ongeluk zit in een klein hoekje. Volwassen mensen reageren pas nadat ze nadenken over of het hen zelf wellicht had kunnen gebeuren.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:15

Wat wordt er hier toch weer heerlijk gegooid met termen als 'misselijk, walgelijk, asociaal, egoistisch,' en ga zo maar even door....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:16

sarah1984 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ze kunnen ook gewoon (heel) blij zijn dat ze het (goed) overleefd hebben...

En omdat ze het overleefd hebben mag je niks zeggen? Moet er eerst iemand dood voordat je wat mag zeggen?

xDramaQueen

xx_Horsiex schreef:
Vanessa schreef:

of jij nog nooit autogereden?
iemand vol op de rem voor je neus is later door dan je denkt, voor je het weet zit je erop, afstand gehouden of niet, dat is in een paar seconden gebeurd.

Nevony

Jeetje mina, ik heb alles met schrik gelezen :oo
wat een nachtmerrie en dan al die auto's die vrolijk tuterend doorrijden :n
Wat goed dat je rustig ben tgebleven zeg, echt petje af.
Ik begrijp de boosheid van de Ts tegenover de veroorzaker, tuurlijk ben je boos en geschrokken kan ik me heel goed veroorzaken, maar sommige reacties hier vind ik dan weer overdreven, alsof die man 'expres' op de trailer ingereden is, maar een beetje opletten kan natuurlijk nooit kwaad!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:17

xDramaQueen schreef:
xx_Horsiex schreef:

of jij nog nooit autogereden?
iemand vol op de rem voor je neus is later door dan je denkt, voor je het weet zit je erop, afstand gehouden of niet, dat is in een paar seconden gebeurd.

Ik rij regelmatig auto, maar als ik op mijn kilometer teller kijk zorg ik er voor dat ik eerst voor en achter kijk of het mogelijk is even een momentje niet op de teller te kijken.