Ik denk dat de meeste mensen die voorbij komen dat soort dingen niet zien. En als ze het zien weten ze vaak nog niet wat ze moeten doen.
Bumba01
Geplaatst: 23-06-09 16:02
Dat soort mensen hebben een speciale behandeling nodig, of ze moeten hem een amsterdam paaltje in z'n achterwerk trappen, voelt hij ook wat dat arme paard heeft gevoelt....
Ayame
Geplaatst: 23-06-09 16:11
Wij wonen in een dorp in de buurt van Velden en hebben ook vier paarden. Dit soort van incidenten zijn de reden dat wij de paarden voor de avond binnen halen en een slot op de stal hebben. We hebben reeds meerdere malen een silverkleurige auto waargenomen met meerdere personen die een ongezonde belangstelling hadden voor de paarden. Langzaam rijden en zodra je er naar toe liep gauw wegrijden. Gelukkig is er overdag iemand thuis en hebben ook de buren zicht op de paarden.
Er zijn in de buurt ook al meerdere keren staarten afgeknipt, we hebben toen ook een melding gemaakt bij de politie over de verdachte auto.
We leven heel erg mee met het paardje en haar eigenaar en wensen hen heel veel sterkte. Nederland moet hier mega zware straffen op zetten en die mogen wat mij betreft heel veel pijn doen.
Ik hoorde vandaag dat waarschijnlijk dezelfde persoon/personen ook bij een andere pony zijn geweest die daar in de buurt staat. Die pony is van de buren van mijn ouders.