Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nathalie83 schreef:het nut is dat je er achter kunt komen wie het was die met een volle galop zonder af te remmen bijna je hond ondersteboven loopt terwijl je lekker aan het wandelen bent in het bos! ik vind het goeie zaak (mijn voorbeeld is al erg lang gelden...)
Citaat:euhm.. omdat je niet op een ruiterpad moet wandelen met je hond Of was het niet op een ruiterpad? Want dan geef ik je helemaal gelijk!
Marjoow schreef:Ruiterpaden zijn bedoelt voor ruiters, wandelaars en fietsers kunnen overal komen, en wij verdienen ook ons ruiterpad.
Als wij in een galopje zitten en we komen een gezinnetje tegen op een ruiterpad, gaan wij niet terug hoor! Het is tenslotte een RUITERpad, geen WANDELpad...
Marjoow schreef:ja, en ik vind niet dat jij hoeft op te draaien voor iets wat er op een ruiterpad gebeurt. Dat zijn de enige paden waar wij met paard rechten hebben!
Marjoow schreef:Oh sorry, ik draaf geloof ik een beetje door in deze discussie, mijn excuses![]()
Nouja, ik vind het jammer dat wandelaars en honden zoveel rechten hebben. Veel mensen maken er namelijk misbruik van en dat vind ik erg jammer
Marjoow schreef:dat is echt een rare situatie, maar heb jij er verder nog nadeel in gehad? Hebben die eigenaren gedaan wat ze konden?
Vind het echt asociaal dat je een proces durft aan te gaan...
Marjoow schreef:Weet je wat het hem een beetje is, een hond hoort te luisteren naar zijn baas, doet ie dat is er niets aan de hand natuurlijk, doet hij dat niet dan kunnen er ongelukken gebeuren, en op zo'n moment is het dan raar dat de ruiter aansprakelijk blijft.
Hackie schreef:De hond schiet uit zijn halsband, en het paard slaat op hol en die maakt schade aan, weet ik veel een auto.
Ben je als nog verantwoordelijk voor jouw paard.