Anky van Grunsven heeft flink 'motivatieprobleem'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:47

Wat een flauwe reactie zeg, als je alleen maar op wedstrijd gaat om te winnen ben je verkeerd bezig, ook als je Anky heet. Je kunt niet altijd de beste zijn, en Edward's kur was nu eenmaal beter, volgende keer heeft zijn misschien weer de titel.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:47

Beste Kaja,

Wij moeten kijken naar Anky de grote ruiter en als die ongemotiveerd ons land vertegenwoordigd dan is dat niet echt een pretje om te zien. Als zo een grote ruiter ongemotiveerd en niet klaar voor een NK aan de start verschijnt dan is het niet meer als logisch dat er kritiek komt vanuit de paardensportliefhebbers.

In mijn ogen vallen hieronder vele kenners en die zien gelijk of het goed gaat of niet.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:48

Citaat:
Overigens vind ik Sunrise nog niet "terug" op haar oude niveau

Niet terug mop???
Ze heeft een persoonlijk record gereden in dr kur... 8-)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:54

Senja_x schreef:
Beste Kaja,

Wij moeten kijken naar Anky de grote ruiter en als die ongemotiveerd ons land vertegenwoordigd dan is dat niet echt een pretje om te zien. Als zo een grote ruiter ongemotiveerd en niet klaar voor een NK aan de start verschijnt dan is het niet meer als logisch dat er kritiek komt vanuit de paardensportliefhebbers.

In mijn ogen vallen hieronder vele kenners en die zien gelijk of het goed gaat of niet.

Anky heeft haar peilen niet gericht op het NK...
Dit was een soort training, maar sommige gooien graag met modder en hebben hun eigen waarheden en feiten!

Maar ik heb genoeg gezegd nu, ik verheug me op aankomend EK en ik hoop dat zowel Salinero, Sunrise, maar ook Totilas nog beter in vorm zijn en iedereen het nakijken geven... En dan met name de duitsers... :o :D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:55

crabbybitch schreef:
Citaat:
Overigens vind ik Sunrise nog niet "terug" op haar oude niveau

Niet terug mop???
Ze heeft een persoonlijk record gereden in dr kur... 8-)

Nee schat, echt niet...
Maar is persoonlijk...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:58

Wanneer gaan mensen nu eens dat filmpje op de vorige pagina kijken? De persconferentie. Anky heeft niet gezegd dat ze geheel ongemotiveerd is, ze is wel minder gemotiveerd, maar dat moet groeien. Althans, dat verstond en begreep ik hoor... Kan natuurlijk een ander gehoor hebben dan de rest hier op bokt. :+

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:00

Citaat:
Nee schat, echt niet...
Maar is persoonlijk...

Nee hoor is niks persoonlijks aan.
Diegenen die er over oordelen zitten in kleine huisjes langs de kant.
En nee ,schat dat zijn geen bakkabouters maar goed opgeleide juryleden die de proeven beoordelen.
En jou persoonlijke mening???Waarom zou ik die belangrijker vinden dan die van de juryleden?
Voor mij ben jij gewoon net als alle andere bokkers(incluis ik) gewoon een forumkonijn...

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:03

Citaat:
Anky heeft haar peilen niet gericht op het NK...
Dit was een soort training, maar sommige gooien graag met modder en hebben hun eigen waarheden en feiten!

Maar ik heb genoeg gezegd nu, ik verheug me op aankomend EK en ik hoop dat zowel Salinero, Sunrise, maar ook Totilas nog beter in vorm zijn en iedereen het nakijken geven... En dan met name de duitsers... :o :D
Meld dit bericht

Dat Anky en Salinero dit gebruiken als training is helemaal erg. Mensen betalen 12.50 euro entre en de nodige kosten voor drinken en eten en dan komen ze kijken naar een trainingsrondje van Anky. Dat kan toch niet. Daarbij wat deze generale niet echt geslaagd en had ook niks te maken met training Training doet Anky maar lekker met Sjefke want die kijkt toch niet in Arnhem (zie interview horsus)

En ik hoop dat Anky een ding in haar oren knoopt en dat is dat Duitsers altijd klaar zijn ook op de Duitse kampioenschappen.

Het maakt mij verdrietig en hopeloos dat zo een ruiter van naam en zoveel fans zich zo laat kennen door het NK als een lullig trainingsrondje heeft gezien. Ik vind dit zeer arrogant.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:07

crabbybitch schreef:
Citaat:
Nee schat, echt niet...
Maar is persoonlijk...

Nee hoor is niks persoonlijks aan.
Diegenen die er over oordelen zitten in kleine huisjes langs de kant.
En nee ,schat dat zijn geen bakkabouters maar goed opgeleide juryleden die de proeven beoordelen.
En jou persoonlijke mening???Waarom zou ik die belangrijker vinden dan die van de juryleden?
Voor mij ben jij gewoon net als alle andere bokkers(incluis ik) gewoon een forumkonijn...

IK vind Sunrise nog niet terug op haar oude niveau...
Wat wil je nu dat ik zeg? Dat de jury incapabel is en te hoge punten heeft vergeven?
Nee, IK vind dat Sunrise beter kan, daar kan jij noch de juryleden, die overigens goed hun werk hebben gedaan, iets aan veranderen..
En waar staat dat jij mijn mening belangrijk moet vinden??

Of is het oud zeer mop??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:10

Senja; Wat moet je er anders aan doen? Als je je paard sinds de OS pas twee keer hebt gestart?
Dit was wel een wedstrijd voor haar, maar ze wist dat ze er niet helemaal klaar voor was. Zij hebben wedstrijdritme en routine nodig, dat was er nog niet. Als ze geen rugklachten had gehad, hadden ze waarschijnlijk een veel beter ritme gehad en een betere prestatie neergezet.

Daarnaast, voor 12,50 hebben ze heel veel leuks gezien! En ik mag hopen dat ze niet speciaal voor Anky komen, dat is ook sneu voor de overige ruiters...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:10

Kan het ook niet gewoon zo zijn dat iemand ineens zich anders ontwikkelt in het leven? Belangstellingen en passies die verschuiven?
Dat is toch normaal.
Ik was eerst een zeer fanatieke wedstrijdruiter, ging met meerdere paarden op concours ieder weekend. Mét goede resultaten.....totdat ik ineens merkte dat het wedstrijdrijden me meer energie kost dan het oplevert en dat ik op dit moment meer bevlogenheid haal uit mennen.... In de fase voordat ik me daar echt bewust van was, gingen mijn prestaties ook wat minder.....
Ik ging reflecteren en merkte dat het kwam door mijn verminderde motivatie en dat ik nu liever andere dingen doe met de paarden....
Waarom zou zo'n proces Anky niet kunnen overkomen? Niks menselijks is haar vreemd denk ik?
Bovendien ook heel begrijpelijk: na alles wat er te verdienen valt al verdiend te hebben? Dat heeft niks met topsportmentaliteit te maken. Dat zij die mentaliteit heeft, is wel duidelijk: na het krijgen van kinderen, na een gebroken been, na wisseling van paard....hup...weer terug op het oude niveau. Dat lukt je alleen als je een topsportmentaliteit hebt. Maar dat daar de grap ook een keer vanaf kan zijn, snap ik wel. De boog kan niet altijd gespannen staan.
En hoe het werkelijk zit en voelt....dat zal alleen Anky zelf weten.
Ik vind het altijd zo grappig met topsport....al die mensen die met voetbal ineens weten wat er in spelers en trainers om lijkt te gaan....zelfde hier met Anky....alles onder een vergrootglas leggen en maar speculeren....
Ik doe het nu ook....daar gaat het niet om....maar ik besef dat ik speculeer en gis naar wat met Anky gebeurt. Sommigen hier denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en precies weten waar het allemaal aan ligt.
Nogmaals....ik denk dat alleen Anky zelf dat weet....en die lijkt me mans genoeg om hiermee om te gaan....en ook weer haar weg te vinden, al dan niet in de topsport!

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:16

Citaat:
En ik mag hopen dat ze niet speciaal voor Anky komen

En ik mag hopen dat ze niet speciaal voor Anky komen

Veel fans wel

daarbij heft het in vorm zijn niks te maken met wedstrijden. Dat paard loopt al zolang mee dat die echt wel weet wat die moet doen. Ik geloof eer geen snars van met dat wedstrijdritme. Er is gewoon te weinig en niet serieus met de voorbereiding omgegaan. De laconieke houding van Anky dat het NK maar een trainigsrondje is vind ik echt van een niveau

Janine1990

Re: Anky van Grunsven heeft flink 'motivatieprobleem'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:24

Senja: Als ik bokt moet geloven heeft Anky maar weinig fans. Wat ik persoonlijk niet begrijp, maar dat terzijde.
Ik neem aan dat je zelf ook wedstrijden rijdt? En dat je zelf ook wel eens een stop hebt? Dat het overgaan van binnen naar buiten ook altijd even wennen is?
Lijkt me hier hetzelfde verhaal. Het is en blijft een dier. En Anky is en blijft een mens.
De media komt net als Totilas van een andere planeet, maar niet dezelfde als Totilas.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:31

Anky is een geweldig sportvrouw maar het zijn de manieren die de discussie rond haar persoontje aanwakkeren

Ik rij al even niet meer ik fok en kijk hoe de fokproducten het doen. Daarnaast worden mijn paarden gereden door een prof ruiter waar ik zelf ook aanwezig ben

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:37

Senja_x schreef:
Anky is een geweldig sportvrouw maar het zijn de manieren die de discussie rond haar persoontje aanwakkeren

Ik rij al even niet meer ik fok en kijk hoe de fokproducten het doen. Daarnaast worden mijn paarden gereden door een prof ruiter waar ik zelf ook aanwezig ben

Ik denk dat het meer de media is, ik vond haar in het filmpje van de persconferentie echt niet zo negatief overkomen. Ze gaf duidelijk aan wat er fout was, en wat er beter moest. Ze is eerlijk over haar prestaties en de reden hiervan. Ze geeft het paard niet de schuld, maar zichzelf. En ik vind het volledig begrijpelijk dat je na een OS in een leeg gat valt, omdat je niet zeker weet of je een volgende nog gaat halen. Omdat Salinero al zolang aan de top meedraait, gun je hem ook zijn rust, dat doet Anky. En dan moet je toch ergens weer de motivatie weghalen, en ik denk dat dit een hele goede reden gaat zijn voor Anky om weer gemotiveerd aan de slag te gaan.

Merk je niet dat je paarden, na een poosje uit de running te zijn geweest, weer anders reageren op een wedstrijd, dan wanneer ze het elke week doen? Ik merk dat persoonlijk heel erg. Nu rij ik geen wedstrijden, maar 'groom' wel met iemand. Ik dacht eerst ook dat Anky en haar wedstrijdritme bullshit was, maar daar denk ik nu heel anders over.

Nogmaals geloof ik dat de pers deze discussie heeft aangewakkerd. Hebben ze ook weer iets om over te schrijven... :+ Privé, Story, noem maar op.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:09

Dramaqueen zeg.. Je kunt niet altijd winnen :).

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:12

Je wordt tweedeop het NK en het wordt tegenslag genoemd......best sneu af en toe, Anky van Grunsven heten....

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:28

wat een heisa zeg, anky heeft een keer niet gewonnen, ja nou en... laat de weg af en toe eens open voor andere die er net zo hard voor trainen en t net zo hard verdienen als haar.
das de sport, geven en nemen!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 04:14

inderdaad, en soms zijn er gewoon ruiters die ook verder ontwikkelen,misschien gebeurt het wel vaker! en dan?! nou niks, gewoon ervoor gaan! maar idd, salinero liep voor de 2e x sinds zomer, dus daar kan het ook zeker aan liggen hoor!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 05:49

Dat het pas salinero's tweede buitenwedstrijd zou zijn en dat het daarom niet zo goed zou zijn gegaan(???) wil ik best aannemen alleen haalt deze opmerking indirect wel de prestatie van edward naar beneden. Alsof hij niet gewonnen zou hebben als Anky meer had kunnen starten. Vind dat zo'n geleuter. (en even voor de goede orde, ik zeg niet dat anky dit gezegd heeft!!)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 06:54

Nu ga ik iets gevaarlijks zeggen maar ik ben blij dat ze eens niet gewonnen heeft, heb de kür gezien en naar mijn mening mocht ze nog een paar plaatsjes naar achter geschoven worden. Ze heeft zo vaak onterecht haar zege behaald dat het naar mijn mening tijd werd dat ze weer eens met beide benen op de grond werd gezet.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:50

Ooee, heel gevaarlijk. Maar dat hangt wel een beetje samen met jurysporten. De gevestigde orde krijgt vaak teveel punten. Of dat in dit geval zo is, kan ik niet over oordelen, ik heb het niet gezien.

Maar daar kan Anky natuurlijk niets aan doen.
Als ze trouwens kampt met motivatieproblemen, dan is een keer niet winnen misschien wel goed.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:44

Gun die andere wedstrijdruiters hun lolletje ook eens joh!
ipv te zeggen: Dit motiveert mij niet. Kun je ook zeggen: Gefeliciteerd Edward!

-O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:06

Tjongejonge.. wat een negativiteit over Anky.
Niemand begrijpt blijkbaar dat de media het erger maakt dan haar uitspraken daadwerkelijk zijn. Zie filmpje persconferentie.
8)7

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:01

Marjoow schreef:
Gun die andere wedstrijdruiters hun lolletje ook eens joh!
ipv te zeggen: Dit motiveert mij niet. Kun je ook zeggen: Gefeliciteerd Edward!

-O-

:j
En dat bedoelde ik dus ook