Man probeert Shetlanders in weiland te misbruiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:44

Wat een volstrekte idioot.

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:56

Wat is eigenlijk is de reden dat in Nederland dit niet onder mishandeling valt. nou dat zit zo je spreekt niet van een paard verwonden maar van verkrachten vind het niet kloppen maar ja dat is Nederland politiek en tolerant:p

Wat ik me eigenlijk afvraagt bij al die discussies over sex met dieren is het wel dierenmishandeling misschien vind het dier het wel lekker :?
sorry dat ik het zo grof zeg ik vind het natuurlijk ook hartstikke gestoord maar toch.
ik denk dat ze bij die man gewoon moeten doen als een hengst ook onhandelbaar word gewoon castreren. maarja mensen rechten he super belangrijk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:01

Fitch schreef:
<westerse moraal> Ontzettend ziek, vind 't niet kunnen, nee. Zijn zeden en normen zitten duidelijk in een ander referentiekader. </westerse moraal>

Het is natuurlijk nogal vreemd en waarschijnlijk ook niet heel erg leuk voor de Shetlander, maar zolang de man de Shet niet verwondt of pijnigt, wat is er dan zo erg aan? Misschien dat hij aan iemand anders z'n eigendom zit, ja, dat mag niet. Ik zou dit gedrag nooit goedkeuren; je hoort dieren gewoon niet voor dergelijke doelen te gebruiken. Maar om eerlijk te zijn... vind ik dit een stuk minder erg dan dieren eten. Als je een dier eet neem je pas z'n hele waardigheid en bestaan weg. Dat vind ik nog veel zieker dan dit...

Ik wou dat er een keer een topic kwam van 'man eet shetlander/koe/geit' en dat dan iedereen dan dezelfde reacties zou geven als in dit topic, maar dat zal wel een utopie zijn...

jij vind een dier eten erger dan een dier verkrachten? 8)7 de meeste nerderlandse paarden, die in nederland naar de slacht gaan, gaan daar niet zomaar heen, daar is een reden voor.. een dier verkrachten is gewoon ziek, hoe komt het bij je op om zoiets te gaan doen? ik vind het echt te walgelijk voor woorden..

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:28

Echt ziek!
Dan zoek je toch je pleziertje niet bij een paard? Maargoed...

De volgende keer moet die pony gewoon keihard achteruit trappen in zijn "gevoelige" deel :)

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:30

Wat vreselijk!
Zoeits doe je toch niet.
Dat dat zomaar kan ook !

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:27

janjaffa schreef:
Wat is eigenlijk is de reden dat in Nederland dit niet onder mishandeling valt. nou dat zit zo je spreekt niet van een paard verwonden maar van verkrachten vind het niet kloppen maar ja dat is Nederland politiek en tolerant:p

Wat ik me eigenlijk afvraagt bij al die discussies over sex met dieren is het wel dierenmishandeling misschien vind het dier het wel lekker :?
sorry dat ik het zo grof zeg ik vind het natuurlijk ook hartstikke gestoord maar toch.
ik denk dat ze bij die man gewoon moeten doen als een hengst ook onhandelbaar word gewoon castreren. maarja mensen rechten he super belangrijk. ;)

Heb je wel eens gehoord van dat filmpje van die hengst die een man doorboorde? Ik denk dat het beest het wel lekker had. Of ie nu op een bok springt of... tsja.... Of vrouwen die met hun hoofd onder een hengst hangen (even plastisch hoor) die beesten schijnen het toch wel lekker te vinden.

Niet dat ik hiervoor pleit hoor, mij een té gore gedachte :r Blijf wel van mening dat dierenartsen soms dingen bij paarden moeten doen die erger zijn als in dit nieuwtje. Tanden vijlen, opvoelen, slang in de neus...

toetyy

Re: Man probeert Shetlanders in weiland te misbruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:49

Wat een zieke man zeg!
Die is echt niet helemaal tof

Purky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:44

Je moet alles proberen in je leven, hè :').
Arm beest.

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:55

Whinnylando schreef:
janjaffa schreef:

Heb je wel eens gehoord van dat filmpje van die hengst die een man doorboorde? Ik denk dat het beest het wel lekker had. Of ie nu op een bok springt of... tsja.... Of vrouwen die met hun hoofd onder een hengst hangen (even plastisch hoor) die beesten schijnen het toch wel lekker te vinden.

Niet dat ik hiervoor pleit hoor, mij een té gore gedachte :r Blijf wel van mening dat dierenartsen soms dingen bij paarden moeten doen die erger zijn als in dit nieuwtje. Tanden vijlen, opvoelen, slang in de neus...

dat ben ik met je eens, en die filmpjes die heb ik wel eens doorgestuurd gekregen van mensen (wist ik veel wat het was diegene zij dat het iets grappigs was) dag ook zoiets van gatver maar je zag wel die hengst met zen oortjes naar voren dus of die dat onprettig vond kan je mij niet wijs maken. En laat ik als mannelijke ruiter ook vaak meemaken dat de jongens op school bij het woord paardrijden iets heel anders denken :P dus de reden dat dit ook voorkomt is een soort van gestoord groepsgedrag dat is net zoiets van een paar jaar geleden toen hoorde je op het nieuws dat een oude vrouw van boven de 80 verkracht nou heb ik nog nooit van gehoord maar nu hoor je het wel eens vaker op het nieuws zulke taferelen. Ik denk dat je dit hier ook mee kan vergelijken.
Toch wel bijzonder hoe de menselijke geest in elkaar zit dan kunnen wij van de dieren nog veel leren ;)

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:15

Sorry zeg maar dat dierenartsen wel vreselijker dingen doen.. kom nou toch. Zo bagatelliseer je een verkrachting van een mens toch ook niet? "Kom kom, veel operaties zijn een stuk erger dan die man met zijn piepje hoor, niet zo overdrijven".. En dat praat je ook niet goed met "je kunt er toch van proberen te genieten?" Blijf gewoon van zo'n beest af, steek em in een appeltaart als je kriebel hebt. Sicko's.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:40

Laura_Robin schreef:
Sorry zeg maar dat dierenartsen wel vreselijker dingen doen.. kom nou toch. Zo bagatelliseer je een verkrachting van een mens toch ook niet? "Kom kom, veel operaties zijn een stuk erger dan die man met zijn piepje hoor, niet zo overdrijven".. En dat praat je ook niet goed met "je kunt er toch van proberen te genieten?" Blijf gewoon van zo'n beest af, steek em in een appeltaart als je kriebel hebt. Sicko's.

Je snapt mn strekking met die mening denk ik niet. Ik doel dan eigenlijk op het stukje dat de pony wel eens getraumatiseerd zou kunnen zijn. Wat ik op zich wel lachwekkend vind. Dan is n.l. iedere veearts strafbaar omdat hij wel eens een pony zou kunnen traumatiseren. Snap je zo wat bedoel? (ik had er n.l. al eerder iets over geschreven in dit topic) En dan niet meteen denken dat ik dierenartsen verschrikkelijke mensen vind, die doen ook hun werk en ik ben blij dat ze dat doen :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:45

Gadverdamme, hoe zielig kunnen mensen zijn zeg. Bah, ik hoop dat hij getrapt is zijn pielewiel, maar dat zal wel niet anders had hij niet zo snel weg gekunnen denk ik.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:08

Al voelt het beest er niks van, het is toch een soort ontering van een dier.

Heb je als pony je hele leven hard gewerkt in een manege bijvoorbeeld, altijd lief geweest, vele kinderen die gek op je zijn en die je ´s middags worteltjes voeren. Staat er ´s avonds een vieze ouwe vent achter je z´n ding te doen met je.... >;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:22

moet je nou ook al een mega muur om je wei zetten op dit te voorkomen? ...

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:37

@Marrlinde, misschien moeten ze een paar "waakganzen" bij die pony's laten lopen. Die beesten kunnen zo vals zijn tegen indringers :D

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:31

dees_daan schreef:
Fitch schreef:
<westerse moraal> Ontzettend ziek, vind 't niet kunnen, nee. Zijn zeden en normen zitten duidelijk in een ander referentiekader. </westerse moraal>

Het is natuurlijk nogal vreemd en waarschijnlijk ook niet heel erg leuk voor de Shetlander, maar zolang de man de Shet niet verwondt of pijnigt, wat is er dan zo erg aan? Misschien dat hij aan iemand anders z'n eigendom zit, ja, dat mag niet. Ik zou dit gedrag nooit goedkeuren; je hoort dieren gewoon niet voor dergelijke doelen te gebruiken. Maar om eerlijk te zijn... vind ik dit een stuk minder erg dan dieren eten. Als je een dier eet neem je pas z'n hele waardigheid en bestaan weg. Dat vind ik nog veel zieker dan dit...

Ik wou dat er een keer een topic kwam van 'man eet shetlander/koe/geit' en dat dan iedereen dan dezelfde reacties zou geven als in dit topic, maar dat zal wel een utopie zijn...

jij vind een dier eten erger dan een dier verkrachten? 8)7 de meeste nerderlandse paarden, die in nederland naar de slacht gaan, gaan daar niet zomaar heen, daar is een reden voor.. een dier verkrachten is gewoon ziek, hoe komt het bij je op om zoiets te gaan doen? ik vind het echt te walgelijk voor woorden..

Ja, ik vind een dier eten erger dan een dier verkrachten. Ik vind het allebei niet kunnen, natuurlijk, maar als je gradaties aanbrengt vind ik eten erger, want dan gaat het dier dood...

Sommige paarden zullen er wel heen gaan omdat ze pijn hebben, maar dan heb je ook nog eens een heleboel waardeloze Shetlander- of Hafhengstjes, om maar een voorbeeld te noemen. En koeien, varkens en kippen gaan toch ook alleen maar naar de slacht omdat mensen ze dood willen hebben voor voedsel? Dat vind ik pas ziek! :r

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:11

Whinnylando schreef:
Je snapt mn strekking met die mening denk ik niet. Ik doel dan eigenlijk op het stukje dat de pony wel eens getraumatiseerd zou kunnen zijn. Wat ik op zich wel lachwekkend vind. Dan is n.l. iedere veearts strafbaar omdat hij wel eens een pony zou kunnen traumatiseren. Snap je zo wat bedoel? (ik had er n.l. al eerder iets over geschreven in dit topic) En dan niet meteen denken dat ik dierenartsen verschrikkelijke mensen vind, die doen ook hun werk en ik ben blij dat ze dat doen :)

Ja, ik snap je wel. -:) Ik vreesde alleen dat niet iedereen dezelfde strekking gebruikte als jij; er zijn volgens mij meerdere bokkers geweest die in die zin reageerden (al heb ik dat nu niet nagezocht).

SuikerSpin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:11

troi schreef:
Ik hoop dat de volgende keer een van die pony's zijn leuter aanziet voor een wortel }>

ja idd!
ik snap echt niet hoe sommige mensen zoiets kunnen doen..
dan spoor je toch niet helemaal.. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:51

@Fich, dat mensen vlees eten is natuurlijk, de manier waarop de dieren gehouden worden is niet natuurlijk, maar een mens heeft voedingstoffen nodig, en die zitten in vlees.verder wil ik hier niet op ingaan want ik vind de vergelijking echt als appels met peren vergelijken. een mens verkrachten is dus ook minder erg dan een mens vermoorden?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:53

Voedingsstoffen zitten ook in andere dingen dan vlees. Je hebt heus geen vlees nodig.

Ik vind verkrachten/vermoorden beide fout, maar vermoorden wel erger. Wil jij dan beweren dat een mens verkrachten erger is dan een mens vermoorden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:56

ik vind het beide even erg. iemand die verkracht word is getekend voor het leven. ik kan niet zeggen dat het één erger is dan het ander. en dat vind ik ook niet. ik vind het misschien nog wel erger ja, omdat diegene daar de rest van zijn leven mee om moet leren gaan.

vlees eten is natuurlijk.. en ik denk dat je zeker wel vlees nodig hebt, of een vervanger iig. maar vlees eten is geen 'misdaad' en een pony verkrachten wel ;)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:11

Ik zou het beide verschrikkelijk vinden, maar zou liever verkracht dan vermoord willen worden. Verkrachting is heel erg, maar er is een kans dat je er weer overheen komt. Moord niet. Dan ben je weg. Daarbij is het natuurlijk niet leuk voor de pony, maar die zal van een dergelijke 'verkrachting' een stuk minder last hebben van jij of ik. Moord maakt daarentegen een even grote impact. Dan is het dier weg, net als een mens helemaal weg zou zijn. Tenzij je christelijk bent, wellicht.

Je hebt geen vlees nodig, je kunt je ijzer, vitamine B en eiwit heel goed uit iets anders halen. Waarom is vlees eten natuurlijk? Mensen eten nog maar heel kort vlees. Daarvoor aten ze alleen maar noten, vruchten, zaden, heel soms een stukje vis... Nog maar sinds een paar duizend jaar eten we vlees, op de 120.000 jaar dat we bestaan. Dus natuurlijk is het niet. En jij víndt het geen misdaad. Er zijn mensen die daar anders over denken, gelukkig. Ik vind het belachelijk om een dier te vermoorden voor iets wat je helemaal niet nodig hebt. Daarbij is vlees eten ook nog eens heel erg slecht voor het milieu: een behoorlijk percentage van global warming komt door de bio-industrie, en een koe eet in verhouding veel meer soja dan jij binnenkrijgt in de vorm van vlees, met als gevolg dat koeien al het 'eten' van arme mensen opeten... Dat is wel het meest onnatuurlijke ooit, net als het houden van al die dieren in piepkleine stalletjes, dieren die niet eens meer op natuurlijke wijze kunnen bevallen, antibiotica in het voer krijgen... ;( Nee, ik kan er niet over uit dat er nog steeds mensen zijn die dat normaal, of erger nog, 'natuurlijk' vinden...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:40

Ik ken nog wel een paar pony's, die helemaal geen problemen zouden hebben met vieze mannetjes. Alleen zouden die vieze mannetjes zelf wel problemen krijgen...
Ik hoop trouwens niet dat meneer ook nog op andere wezens, bijvoorbeeld kinderen, zijn frustraties uitleeft...dat wil met zulke types nog wel eens het geval zijn.

Wat vleeseten betreft: je wilt niet weten wat chimpansees, die jarenlang als striktere planteneters dan mensen bekend stonden, doen met oa colobus-aapjes en kleine antilopen...