Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Fitch schreef:<westerse moraal> Ontzettend ziek, vind 't niet kunnen, nee. Zijn zeden en normen zitten duidelijk in een ander referentiekader. </westerse moraal>
Het is natuurlijk nogal vreemd en waarschijnlijk ook niet heel erg leuk voor de Shetlander, maar zolang de man de Shet niet verwondt of pijnigt, wat is er dan zo erg aan? Misschien dat hij aan iemand anders z'n eigendom zit, ja, dat mag niet. Ik zou dit gedrag nooit goedkeuren; je hoort dieren gewoon niet voor dergelijke doelen te gebruiken. Maar om eerlijk te zijn... vind ik dit een stuk minder erg dan dieren eten. Als je een dier eet neem je pas z'n hele waardigheid en bestaan weg. Dat vind ik nog veel zieker dan dit...
Ik wou dat er een keer een topic kwam van 'man eet shetlander/koe/geit' en dat dan iedereen dan dezelfde reacties zou geven als in dit topic, maar dat zal wel een utopie zijn...
de meeste nerderlandse paarden, die in nederland naar de slacht gaan, gaan daar niet zomaar heen, daar is een reden voor.. een dier verkrachten is gewoon ziek, hoe komt het bij je op om zoiets te gaan doen? ik vind het echt te walgelijk voor woorden.. janjaffa schreef:Wat is eigenlijk is de reden dat in Nederland dit niet onder mishandeling valt. nou dat zit zo je spreekt niet van een paard verwonden maar van verkrachten vind het niet kloppen maar ja dat is Nederland politiek en tolerant:p
Wat ik me eigenlijk afvraagt bij al die discussies over sex met dieren is het wel dierenmishandeling misschien vind het dier het wel lekker
sorry dat ik het zo grof zeg ik vind het natuurlijk ook hartstikke gestoord maar toch.
ik denk dat ze bij die man gewoon moeten doen als een hengst ook onhandelbaar word gewoon castreren. maarja mensen rechten he super belangrijk.
Blijf wel van mening dat dierenartsen soms dingen bij paarden moeten doen die erger zijn als in dit nieuwtje. Tanden vijlen, opvoelen, slang in de neus...
.Whinnylando schreef:janjaffa schreef:Wat is eigenlijk is de reden dat in Nederland dit niet onder mishandeling valt. nou dat zit zo je spreekt niet van een paard verwonden maar van verkrachten vind het niet kloppen maar ja dat is Nederland politiek en tolerant:p
Wat ik me eigenlijk afvraagt bij al die discussies over sex met dieren is het wel dierenmishandeling misschien vind het dier het wel lekker
sorry dat ik het zo grof zeg ik vind het natuurlijk ook hartstikke gestoord maar toch.
ik denk dat ze bij die man gewoon moeten doen als een hengst ook onhandelbaar word gewoon castreren. maarja mensen rechten he super belangrijk.
Heb je wel eens gehoord van dat filmpje van die hengst die een man doorboorde? Ik denk dat het beest het wel lekker had. Of ie nu op een bok springt of... tsja.... Of vrouwen die met hun hoofd onder een hengst hangen (even plastisch hoor) die beesten schijnen het toch wel lekker te vinden.
Niet dat ik hiervoor pleit hoor, mij een té gore gedachteBlijf wel van mening dat dierenartsen soms dingen bij paarden moeten doen die erger zijn als in dit nieuwtje. Tanden vijlen, opvoelen, slang in de neus...
dus de reden dat dit ook voorkomt is een soort van gestoord groepsgedrag dat is net zoiets van een paar jaar geleden toen hoorde je op het nieuws dat een oude vrouw van boven de 80 verkracht nou heb ik nog nooit van gehoord maar nu hoor je het wel eens vaker op het nieuws zulke taferelen. Ik denk dat je dit hier ook mee kan vergelijken.
Laura_Robin schreef:Sorry zeg maar dat dierenartsen wel vreselijker dingen doen.. kom nou toch. Zo bagatelliseer je een verkrachting van een mens toch ook niet? "Kom kom, veel operaties zijn een stuk erger dan die man met zijn piepje hoor, niet zo overdrijven".. En dat praat je ook niet goed met "je kunt er toch van proberen te genieten?" Blijf gewoon van zo'n beest af, steek em in een appeltaart als je kriebel hebt. Sicko's.
dees_daan schreef:Fitch schreef:<westerse moraal> Ontzettend ziek, vind 't niet kunnen, nee. Zijn zeden en normen zitten duidelijk in een ander referentiekader. </westerse moraal>
Het is natuurlijk nogal vreemd en waarschijnlijk ook niet heel erg leuk voor de Shetlander, maar zolang de man de Shet niet verwondt of pijnigt, wat is er dan zo erg aan? Misschien dat hij aan iemand anders z'n eigendom zit, ja, dat mag niet. Ik zou dit gedrag nooit goedkeuren; je hoort dieren gewoon niet voor dergelijke doelen te gebruiken. Maar om eerlijk te zijn... vind ik dit een stuk minder erg dan dieren eten. Als je een dier eet neem je pas z'n hele waardigheid en bestaan weg. Dat vind ik nog veel zieker dan dit...
Ik wou dat er een keer een topic kwam van 'man eet shetlander/koe/geit' en dat dan iedereen dan dezelfde reacties zou geven als in dit topic, maar dat zal wel een utopie zijn...
jij vind een dier eten erger dan een dier verkrachten?de meeste nerderlandse paarden, die in nederland naar de slacht gaan, gaan daar niet zomaar heen, daar is een reden voor.. een dier verkrachten is gewoon ziek, hoe komt het bij je op om zoiets te gaan doen? ik vind het echt te walgelijk voor woorden..
Whinnylando schreef:Je snapt mn strekking met die mening denk ik niet. Ik doel dan eigenlijk op het stukje dat de pony wel eens getraumatiseerd zou kunnen zijn. Wat ik op zich wel lachwekkend vind. Dan is n.l. iedere veearts strafbaar omdat hij wel eens een pony zou kunnen traumatiseren. Snap je zo wat bedoel? (ik had er n.l. al eerder iets over geschreven in dit topic) En dan niet meteen denken dat ik dierenartsen verschrikkelijke mensen vind, die doen ook hun werk en ik ben blij dat ze dat doen
Ik vreesde alleen dat niet iedereen dezelfde strekking gebruikte als jij; er zijn volgens mij meerdere bokkers geweest die in die zin reageerden (al heb ik dat nu niet nagezocht).
Nee, ik kan er niet over uit dat er nog steeds mensen zijn die dat normaal, of erger nog, 'natuurlijk' vinden...