Tweelingveulens een jaar na dood van moeder alsnog geboren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronne

Re: Tweelingveulens een jaar na dood van moeder alsnog geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:46

Polly2: bedankt voor je heldere onderbouwing! Met delen ben ik het enorm met je eens. Zo vind ik ook dat mensen niet snel genoeg tevreden zijn met wat ze hebben en daarom maar alles laten verbouwen.
In dit geval vind ik het toch wat anders, omdat er geen extra risico gelopen wordt, er niemand (geen mens en geen beest) pijn gedaan wordt en kortom: er niemand last van heeft.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:55

Zo werd er een stuk terug gesuggereerd dat het te maken kon hebben dat dit een bijzondere kleur (Cremello of valk dacht ik) was en later zei iemand dat dat bij een kleur als vos niet zou gebeuren. Dat vind ik echt onzin want een apart kleurtje is niets meer dan een leuke bijkomstigheid.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:59

Lyonesse schreef:
Ik vind het ook niet ethisch verantwoord. Kom op, je paard heeft zijn been gebroken en je gaat hem nog even opereren om de eierstokken er uit te halen voordat je hem in laat slapen. Paard is dood, dat betekend dat je er niet meer mee kunt fokken en dat zou het dan moeten zijn. Helaas is dat niet het geval. Wat hier eerder ook al gezegd is, mensen schijnen zich bij bepaalde dingen maar niet neer te kunnen leggen. :n

Het is misschien wat vergezocht, maar ik denk dat je dit kunt vergelijken met dingen als sperma van overleden hengsten insemineren, maar ook ei/zaadcellen van mensen invriezen die vervolgens een behandeling ondergaan waardoor ze onvruchtbaar worden (en later op deze wijze alsnog kinderen kunnen krijgen). In alle gevallen is er niets natuurlijks meer aan, maar je doet betrokkenen er een groot plezier mee dat het technisch haalbaar is :)

xX_manon_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:40

dit vind ik egt heeeel apart! maar ik vind het wel heel leuk dat die 2 veulentjes tog geboren zijn! hoe ze het verzinnen dat vraag ik me wel af:P maar het is wel egt een goeie oplossing! die veulentjes zijn ook heel mooi!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:43

Cayenne schreef:
De merrie was nog niet dood toen de eierstokken eruit werden gehaald.

In het vorige artikel staat dat de eierstokken verwijderd werden direct nadat ze was ingeslapen. Verder zitten er meerder ekanten aan het verhaal. Zeggen dat het fokken niet zo heeft mogen zijn, omdat de merrie is ingeslapen, zou ook betekenen dat je niet met diepvriessperma van overleden hengsten zou moeten insemineren...
Ik vind het ook een raar verhaal, ik zou er zelf niet voor kiezen, maar ik kan me voorstellen dat het voor de eigenaren alsnog mooi is.