Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Heel erg bijzonder, ik ben heel benieuwd...
Anniick schreef:lijkt me leuk & leerzaam!als het daadwerkelijk er van komt ga ik er zeker een kijkje nemen
Cassidy schreef:Frankrijk heeft er de ruimte voor, en als Europa een soort tweede Kentucky Horse Park of paardenmuseum kan krijgen zou dat heel leuk zijn.
Ik weet alleen niet hoe ik me dat voor moet stellen met natuurlijke leefomgeving?
Samy schreef:Zouden ze ook informatie kunnen geven over de rassenDat is wel stoer...
Ben ook benieuwd hoe de leefomgeving wordt, aangezien er vast ook veulens moeten komen ...
Niwla schreef:Wat een gaaf idee! Ben ook benieuwd hoe ze dat gaan realiseren.
Bizzybijtje schreef:Dat is wel gaaf! Hoop dat het doorgaat
imposantje schreef:Zou wel heel gaaf zijn.
Als de paarden het er goed hebben dat is wel de voorwaarde zou ik zeggen....
loesjevosje schreef:Nou ben benieuwd wat dit word, maar ik hoop toch ook dat ze wat van de trekpaarden rassen zoals het nederlands en belgisch trekpaard
janouk schreef:Klopt de tekst wel?
Want een doel hebben van 4.000 bezoekers per jaar lijkt me erg weinig om een park met zoveel paarden commercieel te exploiteren. Dan mag de entree wel 1.000 euro per kaartje zijn wil je zo'n park kunnen bekostigen.
fox16 schreef:echt een leuk idee. ik zou zeker een keer een kijkje gaan nemen
of mischien wel een leuk stageplaats. nu moeten ze het aanleen nog uitvoeren.
Amanda schreef:Dan hoop ik toch wel dat ze alle rassen gescheiden houden in de natuurgebied. Of allemaal ruinen en merries daar neer zetten. Want anders heb je geen aparte rassen meer na 10 jaar, maar mengelmoesjes.
En dat ze daadwerkelijk een paards bestaan krijgen.
Het idee is overigens super!
Supah_Sky schreef:hé.. ze stelen mn kinderdroom, alleen was mijn locatie australië
Maar of ze echt alle paardenrassen van de wereld bij elkaar kunnen krijgen en dan ook nog in kuddes kunnen laten lopen is de vraag, denk dat je daar wel heel veel meer ruimte voor nodig hebt.
Ben ook benieuwd naar de opzet.. wordt het dan een soort safari idee dat je met een gids in een karretje langs de verschillende paarden rijd of gewoon 1 stuk land per ras waar je dan langs af kunt lopen.
Wirobelgje schreef:ze hebben toch al een soort van levend paardenmuseum in frankrijk?
Aan de renbaan van Chantilly nabij Parijs
is een goeie start voor het idee verder uit te kunnen werken want daar staan al een aantal raszuivere paarden
er worden ook shows gedaan
DDW1190 schreef:klinkt leuk zeg!
jammer dat het niet in Nederland komt, is wat dichterbij! haha
Paardje_13 schreef:waar in frankrjk komt dat dan?
cile205 schreef:leuk! die hebben geen last van de crisis zeker
cile205 schreef:leuk! die hebben geen last van de crisis zeker
jokari schreef:woh daar wil ik dan zeker eens naar toe.Letterlijk álle rassen zal wel niet lukken, neem ik aan, dat zijn er meer dan 300 geloof ik.
*gaat lijst eens bezien
edit : ze komen aardig in de buurt, 289 rassen. Er staan er een paar bij waar ik nog nooit van gehoord had. maar ik mis er ook een aantal die ik toch wel eens live had willen zien.
Paardje_13 schreef:zou je dan ook mogen rijden? want ik ben benieuwd naar een aantal rassen. het lijkt me ook wel gaaf om je te orrienteren op een ras
piezze schreef:hihi ik vraag me af waarom iedereen steeds hetzelfde herhaalt? Als je echt wil weten hoe ze die paarden gaan houden moet je ze even opbellen of misschien een mailtje sturen?
L_bonsai_L schreef:klinkt geweldig,
als het klaar is ga ik zeker eens bij me ouders zeuren
Botervlieg schreef:PCMF_HOW schreef:het kan onmogelijk klinken maar van de tot dus ver 65 reacties op deze post komen er 65 mensen zeker een keer naar het Parc (al dan niet alleen)... Tsja als alle paarden liefhebbers van de wereld het zelfde doen...
Dat lijkt me een wat optimistische interpretatie/invulling.
Vrijwel niemand van de bokkers die in dit topic reageren
kent het reeds lang bestaande Musée vivant du cheval
nabij Parijs (waar veel Frankrijkgangers langs komen)
en ik heb nog niemand zien roepen "daar wil ik naartoe!".
Jullie plan staat nog in de kinderschoenen, er moet zelfs
nog een locatie gekozen worden. En een papieren (droom)park
kan niemand bezoeken, ook de meest enthousiaste bokker niet.
Ik verneem het graag als jullie je plannen serieus gaan vormgeven,
maar tot die tijd zou ik nog maar geen juichende berichten over
mogelijke bezoekersaantallen de wereld in sturen. Waar zijn die
trouwens op gebaseerd? Op die van het Musée vivant du cheval soms?
Krijg je wel spannende mixjes van hahah!
Ik vind het een ontzettend positief initiatief en heel veel succes ermee. Als we in de buurt zijn zullen we zeker lang komen. Imitador schreef:Het leest enigzins vervelend als je er Frans achteraan gooit en je steeds afsluit met je naam.... Sorry voor het zeuren hoor, tis een tip.
Ik neem aan dat de rassen daar niet vruchtbaar en al door elkaar gezet gaan wordenKrijg je wel spannende mixjes van hahah!
, ze willen alleen maar merrie's en ruinen.Tallie_Ho schreef:Ben ik nou de enige die 200 hectare wel een beetje weinig vind voor zoveel paarden in een "natuurlijke" leefomgeving?
PCMF_HOW schreef:Botervlieg schreef:
Ik verneem het graag als jullie je plannen serieus gaan vormgeven,
maar tot die tijd zou ik nog maar geen juichende berichten over
mogelijke bezoekersaantallen de wereld in sturen. Waar zijn die
trouwens op gebaseerd? Op die van het Musée vivant du cheval soms?
Ga alsjeblieft kijken in The Project, hoodstuk 11 The Market. Dan kun je precies lezen "hoe wij daar aan zijn gekomen" na 5 jaar studie. Merci aussi. GéDé.