Frankrijk wil themapark met alle paardenrassen ter wereld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lonink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:03

lijkt me echt leuk een leerzaam :D

Ingeltje

Re: Frankrijk wil themapark met alle paardenrassen ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:05

Wauw, als dat plan daadwerkelijk doorgaat, wil ik daar zeker een keer een kijkje nemen!

PCMF_HOW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:52

Vjestagirl schreef:
Heel erg bijzonder, ik ben heel benieuwd...

Jij bent dus heelheel bijzonderbenieuwd en dat vinden wij geweldig. Bedankt voor je reactie.
Ga ook even kijken bij de header Poll (engels) of Forum (frans) om te stemmen. Ja we weten het,
de site is nog niet in het nederlands. Het project Parc Chevaux du Monde France - Horses of the World Park France
is een europees projekt waarvoor zo'n 20 verschillende vertalingen nodig zullen zijn en de
nederlandse vertaling is nog niet "verkrijgbaar". Komt wel ! Merci encore. GéDé.

Anniick schreef:
lijkt me leuk & leerzaam! :D als het daadwerkelijk er van komt ga ik er zeker een kijkje nemen :D

Leuk en leerzaam en wij voegen nog toe ; speels, vredelievend, ecologies, feestelijk en permanent. Bedankt voor je reactie.
Ik hoop dat andere lezers het ons niet kwalijk zullen nemen dat we niet op alle reakties kunnen reageren. Bonsoir. GéDé.

Cassidy schreef:
Frankrijk heeft er de ruimte voor, en als Europa een soort tweede Kentucky Horse Park of paardenmuseum kan krijgen zou dat heel leuk zijn.
Ik weet alleen niet hoe ik me dat voor moet stellen met natuurlijke leefomgeving?

Het Kentucky Horse Park is heel wat anders dan de meeste mensen er van denken. Het is vooral een school voor het opleiden van managers in de paarden economie, dan een wedstrijd park voor alle disciplines, een trainingscentrum voor topruiters met hun eigen paarden van verschillende rassen en een museum. Ik heb het bezocht met de directeur die mij dat vertelde. Dus geen kwestie van een levende encyclopedie. Hij vond ons projekt 'fantastic".

Wat betreft de natuurlijke leefomgeving, leven de paarden in individuele ruime boxen, gaan ze zomers, s'nachts, op weilanden per groepjes van ongeveer 5 en overdag in hun boxen, trainen en wat werken. In de winter sluit het park 3 maanden en dan gaan de paarden overdag op het weiland en staan ze s'nachts in hun boxen. Binnekort zulle we "A journey in the Park" publiceren dan kan je nog meer lezen over de leefomgeving. Merci beaucoup. GéDé.

Hoort zeg het voort "Join the Horse People".

Samy schreef:
Zouden ze ook informatie kunnen geven over de rassen :) Dat is wel stoer...
Ben ook benieuwd hoe de leefomgeving wordt, aangezien er vast ook veulens moeten komen ...

Onder de header ENCYCLOPEDIE kan je de allerbeste informatie over rassen lezen. Onze informatie komt
direct van de paardenfokverenigingen die zich bij het Park hebben aangesloten. Nee er komen geen veulens
want die worden geboren in hun respectievelijke bakermatten ; in Mongolië, Peru, Rusland of Nederland etc.
Wij gaan de paarden daar kopen om ze hier te kunnen bekijken al werkend. Lees ook even mijn andere
antwoorden. Merci pour ta réaction. GéDé.

Niwla schreef:
Wat een gaaf idee! Ben ook benieuwd hoe ze dat gaan realiseren.

Als je dat wil weten moet je toch even in de header THE PROJECT duiken waar alles zo beknopt mogelijk
in staat. Voorlopig in het engels. Ga alsjeblieft ook nog stemmen op POLL of ENQUÊTE. Merci beaucoup.
GéDé.

Bizzybijtje schreef:
Dat is wel gaaf! Hoop dat het doorgaat :j

Bedankt voor gaaf en natuurlijk gaat het door. Ga even kijken bij POLL of ENQUÊTE
hoe je mee kunt doen om het door te laten gaan. Join the Horse People ! Merci beaucoup. GéDé.

imposantje schreef:
Zou wel heel gaaf zijn.
Als de paarden het er goed hebben dat is wel de voorwaarde zou ik zeggen....

Uiteraard is dat de eerste voorwaarde die we zelf gesteld hebben. Daar zijn wij het totaal met jou eens.
Goed dat je het zei dan ik daarop reageren. Merci aussi. GéDé.

Join the Horse People en ga alsjeblieft even kijken op de header POLL-ENQUÊTE om mee te stemmen.

loesjevosje schreef:
Nou ben benieuwd wat dit word, maar ik hoop toch ook dat ze wat van de trekpaarden rassen zoals het nederlands en belgisch trekpaard

Uiteraard komen die er bij, kijk eens in de listing onder de header ENCYCLOPEDIE en ook bij POLL-ENQUÊTE om te stemmen A.U.B.
Merci d'avance. GéDé.

En ... Join the Horse People !

janouk schreef:
Klopt de tekst wel?
Want een doel hebben van 4.000 bezoekers per jaar lijkt me erg weinig om een park met zoveel paarden commercieel te exploiteren. Dan mag de entree wel 1.000 euro per kaartje zijn wil je zo'n park kunnen bekostigen.

Anderen hadden de fout al gevonden. Het is natuurlijk 4000 bezoekers per dag. Onder de header THE PROJECT kan je precies vinden hoe wij daar aan zijn gekomen. Ga alsjeblieft ook even stemmen bij POLL-ENQUÊTE. Merci beaucoup. GéDé.

Join the Horse People !

fox16 schreef:
echt een leuk idee. ik zou zeker een keer een kijkje gaan nemen
of mischien wel een leuk stageplaats. nu moeten ze het aanleen nog uitvoeren.

Leuk ? Essentieel ! Voor de paardenliefhebbers in ieder geval. Over een stageplaats ; een nieuwtje in ontwikkeling. Wij denken aan de mogelijkheid om een school te openen in het Park waar we in twee jaar alles over het verzorgen en het gebruiken van paarden zouden onderwijzen. Merci voor je bezoek aan onze site. Zie ook THE PROJECT en de POLL-ENQUÊTE.

Join the Horse People !

Amanda schreef:
Dan hoop ik toch wel dat ze alle rassen gescheiden houden in de natuurgebied. Of allemaal ruinen en merries daar neer zetten. Want anders heb je geen aparte rassen meer na 10 jaar, maar mengelmoesjes.
En dat ze daadwerkelijk een paards bestaan krijgen.

Het idee is overigens super!

Het zullen allemaal merries en ruinen zijn. Wij zullen niet aan fokken doen en garant staan voor een daadwerkelijk paards bestaan. Bedankt voor ja reactie.
Merci. GéDé.

Supah_Sky schreef:
hé.. ze stelen mn kinderdroom, alleen was mijn locatie australië :+
Maar of ze echt alle paardenrassen van de wereld bij elkaar kunnen krijgen en dan ook nog in kuddes kunnen laten lopen is de vraag, denk dat je daar wel heel veel meer ruimte voor nodig hebt.
Ben ook benieuwd naar de opzet.. wordt het dan een soort safari idee dat je met een gids in een karretje langs de verschillende paarden rijd of gewoon 1 stuk land per ras waar je dan langs af kunt lopen.

Nee, het word een groot Park waar je doorheen loopt of rijd met de omnibus. En waar je overal paarden bezig ziet met transporteren, trekken, rennen, springen etc. etc. Ze lopen niet in kuddes rond maar gaan in kleine groepjes naar weidepercelen. À plus en nog bedankt. GéDé. En Join the Horse People !

Wirobelgje schreef:
ze hebben toch al een soort van levend paardenmuseum in frankrijk?
Aan de renbaan van Chantilly nabij Parijs

is een goeie start voor het idee verder uit te kunnen werken want daar staan al een aantal raszuivere paarden
er worden ook shows gedaan

In Chantilly staan bijna alle officieel geregistreerde paardenrassen van Frankrijk waarvan 19 hun bakermat in Frankrijk hebben en de andere dus geimporteerd zijn zoals de Shetland of de Volbloed Arabier b.v. Dat is het. Plus een museum en shows. Van de ongeveer 300 verschillende paardenrassen wereldwijd staan er daar ongeveer 30 dus zo'n 10% en ze worden niet getoond in hun traditionele activiteiten.
Merci. GéDé.

DDW1190 schreef:
klinkt leuk zeg!
jammer dat het niet in Nederland komt, is wat dichterbij! haha

Het Park is een openlucht aktiviteit en helaas regent het in Nederland te veel daarvoor. Merci. GéDé.

Paardje_13 schreef:
waar in frankrjk komt dat dan?

Een studie heeft aangetoond dat het Park gevestigd moet worden in een streek met minder dan 1000 mm regen per jaar en het beste langs of nabij een autobaan. Dat is een regio in ieder geval ten zuiden van de franse Loire rivier. Een ideale vestiging zou kunnen zijn langs de franse A75 autobaan nabij het viaduct van Millau. Merci voor je belangstelling. GéDé.
Laatst bijgewerkt door Winged op 22-05-09 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Posts samengevoegd

PCMF_HOW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:46

cile205 schreef:
leuk! die hebben geen last van de crisis zeker ;)

Dat is wel helemaal de opmerking waarin wij aan kunnen haken. Wij zijn al 5 jaar geleden begonnen met de studie van het Park en net op het moment dat wij de eerste etage van ons project, de Internet site, open wilden gooien werd de wereld ziek van economies wanbeheer. Konden we beslissen alles stop te zetten om op betere tijden te wachten of ... tegens ons zelf te zeggen dat een nieuw tijdperk begint en dat we van mening zijn dat wij daarin bij de eersten willen horen. Sorry voor een politieke getinte opmerking maar als je niet op investeerders meer kan rekenen (Madoff en vriendjes) dan moet je het op eigen kracht doen en WE, de Horse People, we zijn statisties wereldwijd zo'n half miljard mensen. En wij denken dat als de Horse People het wil het Park er zal komen. Ik kom er nog op terug. Merci pour la remarque. GéDé.

cile205 schreef:
leuk! die hebben geen last van de crisis zeker ;)

Dat is wel helemaal de opmerking waarin wij aan kunnen haken. Wij zijn al 5 jaar geleden begonnen met de studie van het Park en net op het moment dat wij de eerste etage van ons project, de Internet site, open wilden gooien werd de wereld ziek van economies wanbeheer. Konden we beslissen alles stop te zetten om op betere tijden te wachten of ... tegens ons zelf te zeggen dat een nieuw tijdperk begint en dat we van mening zijn dat wij daarin bij de eersten willen horen. Sorry voor een politieke getinte opmerking maar als je niet op investeerders meer kan rekenen (Madoff en vriendjes) dan moet je het op eigen kracht doen en WE, de Horse People, we zijn statisties wereldwijd zo'n half miljard mensen. En wij denken dat als de Horse People het wil het Park er zal komen. Ik kom er nog op terug. Merci pour la remarque. GéDé.

jokari schreef:
woh daar wil ik dan zeker eens naar toe. :j Letterlijk álle rassen zal wel niet lukken, neem ik aan, dat zijn er meer dan 300 geloof ik.

*gaat lijst eens bezien

edit : ze komen aardig in de buurt, 289 rassen. Er staan er een paar bij waar ik nog nooit van gehoord had. maar ik mis er ook een aantal die ik toch wel eens live had willen zien.

Welke dan ?
Er zijn waarschijnlijk zo'n 300 tot 350 verschillende paardenrassen in de wereld. Daarvan zullen er ongeveer 50 rassen zijn waarvan er minder dan 100 paarden per ras nog van bestaan. Onze huidige lijst is nog voorlopig. Wanneer we de paarden zullen gaan kopen zullen we een beter inzicht kunnen krijgen van welke rassen er nog bestaan en of in moeilijkheden bekeren. Merci. GéDé.

Paardje_13 schreef:
zou je dan ook mogen rijden? want ik ben benieuwd naar een aantal rassen. het lijkt me ook wel gaaf om je te orrienteren op een ras :)

Nee, rijden is onmogelijk. 4000 man per dag in het zadel. Het gaat er in het Park om ze te kunnen bekijken en ze te zien werken. Merci, salut. GéDé.

piezze schreef:
hihi ik vraag me af waarom iedereen steeds hetzelfde herhaalt? Als je echt wil weten hoe ze die paarden gaan houden moet je ze even opbellen of misschien een mailtje sturen? :+

Je kunt ook de site helemaal doorlezen. Alles staat erin. Avec le bonjour de GéDé.

Join the Horse People en kijk even bij POLL-ENQUÊTE om te stemmen en zodoende mee te doen.

L_bonsai_L schreef:
klinkt geweldig,
als het klaar is ga ik zeker eens bij me ouders zeuren :P

Moet je zeker doen.
Met al onze dank aan jouw en aan al die andere die super positief reageerden.
Ik wil ook nog even toevoegen dat het waarschijnlijk ongebruikelijk is om een ieder een antwoord te geven. Ik las al ergens dat mijn persoonlijke antwoorden op spams leken. Dat is too much.

Om dat probleem direct op te heffen is een ieder welkom op onze forum. Wij willen ook niet als een last voor Bokt over komen. Bedankt aan Bokt. Mede door Bokt zal het ons lukken de Horse People bij elkaar te laten komen om het projekt dat iedereen zo gaaf vind te verwezelijken. Merci encore. GéDé.

Botervlieg schreef:
PCMF_HOW schreef:
het kan onmogelijk klinken maar van de tot dus ver 65 reacties op deze post komen er 65 mensen zeker een keer naar het Parc (al dan niet alleen)... Tsja als alle paarden liefhebbers van de wereld het zelfde doen...

Dat lijkt me een wat optimistische interpretatie/invulling.

Vrijwel niemand van de bokkers die in dit topic reageren
kent het reeds lang bestaande Musée vivant du cheval
nabij Parijs (waar veel Frankrijkgangers langs komen)
en ik heb nog niemand zien roepen "daar wil ik naartoe!".

Jullie plan staat nog in de kinderschoenen, er moet zelfs
nog een locatie gekozen worden. En een papieren (droom)park
kan niemand bezoeken, ook de meest enthousiaste bokker niet.

Ik verneem het graag als jullie je plannen serieus gaan vormgeven,
maar tot die tijd zou ik nog maar geen juichende berichten over
mogelijke bezoekersaantallen de wereld in sturen. Waar zijn die
trouwens op gebaseerd? Op die van het Musée vivant du cheval soms? ;)

Ga alsjeblieft kijken in The Project, hoodstuk 11 The Market. Dan kun je precies lezen "hoe wij daar aan zijn gekomen" na 5 jaar studie. Merci aussi. GéDé.
Laatst bijgewerkt door Winged op 24-05-09 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Wederom posts samengevoegd

Imitador

Re: Frankrijk wil themapark met alle paardenrassen ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:27

Het leest enigzins vervelend als je er Frans achteraan gooit en je steeds afsluit met je naam.... Sorry voor het zeuren hoor, tis een tip.

Ik neem aan dat de rassen daar niet vruchtbaar en al door elkaar gezet gaan worden :+ Krijg je wel spannende mixjes van hahah!

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:40

De uitleg is toch in het nederlands, dan maakt het toch niet uit hoe ze afsluit? Er werd ook al eerder uitgelegd dat ze alleen merries en ruinen in het park hebben dus zullen er onmogelijk allerlei mixjes kunnen ontstaan ;) Ik vind het een ontzettend positief initiatief en heel veel succes ermee. Als we in de buurt zijn zullen we zeker lang komen.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:09

Imitador schreef:
Het leest enigzins vervelend als je er Frans achteraan gooit en je steeds afsluit met je naam.... Sorry voor het zeuren hoor, tis een tip.

Ik neem aan dat de rassen daar niet vruchtbaar en al door elkaar gezet gaan worden :+ Krijg je wel spannende mixjes van hahah!

Stond al ergens antwoord gegeven :D , ze willen alleen maar merrie's en ruinen.

Moet zeggen klinkt heel leuk allemaal.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 04:34

Tallie_Ho schreef:
Ben ik nou de enige die 200 hectare wel een beetje weinig vind voor zoveel paarden in een "natuurlijke" leefomgeving? :o

Nee hoor. Voor 'het jaar rond buiten' reken je een hectare per paard.
Maar zoals je inmiddels hebt kunnen lezen zijn de paarden niet het
jaar rond buiten. Het worden (werkende) stalpaarden met weidegang
in een Frans decor, dat de meeste niet-Franse rassen niet als hún
natuurlijke leefomgeving zullen herkennen. ;)

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 04:50

PCMF_HOW schreef:
Botervlieg schreef:

Ik verneem het graag als jullie je plannen serieus gaan vormgeven,
maar tot die tijd zou ik nog maar geen juichende berichten over
mogelijke bezoekersaantallen de wereld in sturen. Waar zijn die
trouwens op gebaseerd? Op die van het Musée vivant du cheval soms? ;)

Ga alsjeblieft kijken in The Project, hoodstuk 11 The Market. Dan kun je precies lezen "hoe wij daar aan zijn gekomen" na 5 jaar studie. Merci aussi. GéDé.

Helemaal duidelijk! Jullie hebben de verwachtingen nadrukkelijk NIET
gebaseerd op de resultaten van het Musée vivant du cheval,
maar op die van parken die niets met de branche van doen hebben,
zoals Parc Astérix en Walibi. Oja, en Kentucky in de VS, waarvan je
eerder zei dat dat heel iets anders is dan het park dat julie voor ogen
hebben. :?