Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Natuurlijk is het mogelijk dat te doen.. en hoe vaak wordt dat gedaan.. en hoe vaak trekt dat zoveel aandacht als een een wat confonterender iets? Bijna nooit!! Dit laat zelfs de kamerleden praten (en hopelijk ook eens nadenken..), krijgt de halve internetwereld in discussie, etc, etc. Soms kan je mensen de ogen pas openen door ze te confronteren.
WildWings schreef:Ik vond dat ook zo vreemd in curacoa.. echt ik had ze allemaal willen meenemen.. en daar liepen mensen er gewoon glashard langs, simpelweg omdat het zo normaal is, overal gewonde en vermagerde honden. Vroeger vond ik die mensen vast heel vreselijk, tegenwoordig begrijp ik dat ook wel natuurlijk, het zijn er zoveel en het is zo normaal dat het je gewoon niets meer doet op een bepaald punt.. maar ik blijf het gruwelijk naar vinden.
randalinpony schreef:Tja, maar je krijgt hier toch een discussie van die alle kanten opgaat?
En de hoofdmoot van de discussie wordt niet: 'mogen wij dieren laten lijden, doden of opeten' maar 'is het niet of wel walgelijk/geoorloofd om dieren in dit soort installaties te gebruiken?'
WildWings schreef:Soms maken we ons pas druk om dingen als we ze echt recht onder onze neus gedrukt krijgen en geconfronteerd worden, zolang het een ver van ons bed show is doet het ons vaak minder..
WildWings schreef:randalinpony schreef:Tja, maar je krijgt hier toch een discussie van die alle kanten opgaat?
En de hoofdmoot van de discussie wordt niet: 'mogen wij dieren laten lijden, doden of opeten' maar 'is het niet of wel walgelijk/geoorloofd om dieren in dit soort installaties te gebruiken?'
Daarom probeer ik de discussie JUIST die kant op te sturen, voor het geval het je niet opviel.
Martin009 schreef:Snap echt niet dat mensen dit soort dingen accepteren.
Als ik zulke (( Kunst )) in een museum tegen kwam zou ik persoonlijk die vent opzoeken en zorgen dat ie midden in de stad ergens vast zit op 12 cm van z`n eten en dan zorgen dat niemand erbij kan![]()
![]()
![]()
Welshcobfan schreef:(ben het er wel mee eens dat er toch eens regels moeten komen voor dierenmishandeling, want ik kan rustig een hond doodtrappen en dan krijg ik alleen een boete voor het vernielen van andersmans eigendom...)
WildWings schreef:Tallie_Ho schreef:Ik vind het gewoon walgelijk.. Kijk die mensen gewoon toekijken.. Het moge duidelijk zijn dat men in sommige landen makkelijker denkt over dieren dan hier..
Ik vind dit eigenlijk ook zo dubbel.. enerzijds gewoon walgelijk en zo ontzettend gemeen.. anderzijds vraag ik me af of een zwerfhond anders niet gewoon op straat verhongerd was en dan had niemand zich er druk om gemaakt.. kijk en dat is dan toch op een bepaalde manier vreemd? Soms maken we ons pas druk om dingen als we ze echt recht onder onze neus gedrukt krijgen en geconfronteerd worden, zolang het een ver van ons bed show is doet het ons vaak minder..
Nogmaals.. ik wil zoiets niet goed praten.. ik deel alleen een stukje van een gedachte die in me opkomt, zonder verder te willen zeggen dat een hond niet helpen maar verder laten sterven goed is, want ik keur het niet goed.. en ik vind het echt afschuwelijk en ontzettend naar. ik zou het nooit kunnen, een al vermagerde hond van straat plukken en verder laten verhongeren ipv te helpen.. ik zou nooit naar zo'n tentoonstelling toe kunnen gaan.. e(n toen ik als 11jarige in curacoa was was ik vastbesloten later een soort centrum te maken voor alle zwerfhonden daar.. ach en nu nog steeds zou ik het liefst alle zwerfhonden daar mee naar huis nemen en eindelijk eens alle liefde geven die dieren nou eenmaal verdienen)
MariekeB schreef:In nederland is mishandeling overgens verboden, je hond doodtrappen mag dus niet.
Je mag wel je eigen dier op humane wijze laten sterven.
Ik weet wel op wie ik NIET stem.. Tallie_Ho schreef:Och, een jaar geleden sloeg een of andere malloot zijn eigen beagle de hersens in met een hamer omdat hij zo verhaarde.. Toen stond iedereen op zijn achterste poten omdat het gemeen was en Pvdd sprak er schande van.. En nou staat er een getikt wijf een kat zijn nek om te draaien onder het mom van kunst en doet men er niks aan..Ik weet wel op wie ik NIET stem..
Quellian schreef:Tallie_Ho schreef:Och, een jaar geleden sloeg een of andere malloot zijn eigen beagle de hersens in met een hamer omdat hij zo verhaarde.. Toen stond iedereen op zijn achterste poten omdat het gemeen was en Pvdd sprak er schande van.. En nou staat er een getikt wijf een kat zijn nek om te draaien onder het mom van kunst en doet men er niks aan..Ik weet wel op wie ik NIET stem..
Dan vraag ik me op dit moment af wat het verschil is tussen je eigen hond de hersens in slaan of een tas van je kat maken. Ik vind het allebei schánde, maar het tweede is niet strafbaar. Het eerste misschien wel, maar ik denk dat de eigenaar van de hond alleen een wijzend vingertje en een 'foei, niet meer doen hoor' heeft gekregen.
Citaat:Verharing
Een man uit Leeuwarden kon het niet langer aanzien dat zijn hond zo verhaarde. Hij besloot daarom dat de hond dan maar dood moest.
Klauwhamer
De man ging met een vriendin naar een park, waar hij met een klauwhamer de schedel van de beagle insloeg. Daarna gooiden de twee het dier in een vuilcontainer. De hond moet veel geleden hebben: uit onderzoek van een dierenarts blijkt dat het dier pas na zeven klappen dood was.
Vrijgelaten
De politie heeft de man en de vrouw opgepakt. Ze hebben allebei bekend. In afwachting van eventuele strafvervolging zijn ze vrijgelaten
Gelukkig is dat hier verboden.