Evanescence8 schreef:Thomas schreef:wat gebeurd er precies bij dat klonen?
Dan halen ze eerst een eicel uit een merrie, en daar halen ze de celkern uit. In de celkern zit het DNA: alle erfelijke eigenschappen. Het DNA moest er eerst uit, omdat je anders dubbel DNA krijgt, dus te veel chromosomen, en dan komt het niet goed. Ieder organisme (levend wezen) heeft namenlijk een vast aantal chromosomen in elke cel. (en in die chromosomen zit het DNA)
Ze doen in die lege eicel het DNA van de hengst Levisto. Dat DNA van Levisto hebben ze uit een lichaamscel van Levisto gehaald. DNA zit namenlijk in alle cellen, en is ook in alle cellen hetzelfde. Het DNA zegt, zoals ik al zei, alles over alle erfelijke eigenschappen: hengst, bruine ogen, schimmel, breed hoofd, enzovoorts, maar ook ziektes zijn erfelijk, zoals zomerexceem enzo.
Ze doen de eicel terug in een merrie, en die zorgt voor de restWoow. Dit heb ik allemaal van mijn lessen geleerd!
Theoretisch klopt t, maar de praktijk.....? ET is ook gekloont, veulen lijkt niet op ET
Woow. Dit heb ik allemaal van mijn lessen geleerd!
ik kan niet begrijpen hoe iemand moedwillig het risico zou willen nemen dat het kind gehandicapt/ziek zou zijn. Een naast familielid heeft polio, en zit qua leeftijd net in de periode dat de vaccins beschikbaar kwamen, dus dat is ontzettende pech geweest, en die pech heeft een hele hoop ellende en pijn veroorzaakt.
De toekomst heeft nog heel veel te bieden maar dan moeten we niet in het verleden blijven hangen en voor altijd met dezelfde paarden willen blijven fokken...
Hele gevaarlijke ontdekkingen zijn dit.