Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jacobus schreef:Kortom :
Chippen heeft geen bijdrage aan het indammen van besmettelijke dierziekten. Zeker weten van wel... op dezelfde manier als dat ook gebeurd bij varkens en runderen... men weet waar een dier geweest is en waarlangs... En daar zal het uiteindelijk heen moeten, alleen zijn nog steeds niet alle paarden gechipt
Chippen heeft geen bijdrage aan de voedselveiligheid omdat de medicijnregistratie niet aan de chip gekoppeld is,maar aan het paspoort wat vervangen kan worden als er geslacht wordt. En transponder koppelt paard aan paspoort... Even een nieuw paspoort aanvragen is er niet bij, je moet aangifte doen van verlies en bent dan zo'n 165 euro armer, plus een paard/transpondeer combinatie met een paspoort waarop staat duplicaat....
chippen levert geen bijdrage bij opsporing bij diefstal Nee, maar kan wel helpen in een geschil, de I&R regeleing is ook nooit in leven geroepen als antidiefstal methode...
Chippen zegt niets over de verblijfsplaats Nee de I&R regeling in zijn totaliteit zal dat doen... een transponder is niets anders dan een identificatiemiddel om paard en paspoort te koppelen...
Chippen zegt niets over het eigendom Nope, een paspoort is geen juridisch bewijs van eigendom, een paspoort moet ook altijd het paard begeleiden...
Dus laten we ons allemaal onzin op de mouw spelden om Virbac goede zaken te laten doen.
ER IS GEEN ENKEL STEEKHOUDEND ARGUMENT OM TE CHIPPEN
HOELANG LATEN WE ONS NOG EEN OOR AAN NAAIEN,geld uit de zak kloppen en onze veulentjes risico s laten lopen??? Om over dierenwelzijn maar te zwijgen
Cassidy schreef:De Rendac zal een eventueel niet gechipt paard echt niet langs de weg laten liggen.
Citaat:Paard is sowieso niet voor menselijke consumptie zolang hij in mijn bezit is.
Alane schreef:..
Geld uit de zak kloppen... zoveel meer zijn de kosten niet van transponder/paspoort/papier tov paspoort/papier...
Bandida schreef:Cassidy schreef:De Rendac zal een eventueel niet gechipt paard echt niet langs de weg laten liggen.
Nee, maar op je erf wel hoor. Geen chip, niet laden.
jacobus schreef:Sommige mensen kunnen het niet uiitstaan als ze iets niet weten in de trant van hoeveel of hoe groot. Echter bij een besmettelijke uitbraak gaat het daar helemaal niet om.
Cassidy schreef:Jij beticht Jacobus van onvermogen om te discussieren Bandida, maar met een dergelijke opmerking scoor je zelf ook niet hoog...
Bandida schreef:Cassidy schreef:Jij beticht Jacobus van onvermogen om te discussieren Bandida, maar met een dergelijke opmerking scoor je zelf ook niet hoog...
Helemaal waar, maar in de twee bovenstaande stukjes staat zo veel na mekaar wat ik tussen onkennis en flagrant fout onder breng, dat ik twee uur zou moeten zitten typen om mijn volledig tegengestelde mening uitgelegd te krijgen. Onmogelijk te discussiëren dus..
pharagirlke schreef:Het moeilijk doen over dat het dingetje in de spier gespoten word met een naald vind ik niet realistisch, elke griepvaccinatie word in een spier gezet dus das IMO het te ver zoeken...
Ik vind het echter jammer dat dat hele chip gebeuren ons meer dan 100 euro gekost heeft, we meer dan een JAAR hebben moeten wachten op de officiële papieren en dat het uiteindelijk helemaal níets bewijst. Op basis van chip alleen krijg je je paard niet terug. Dus ik zie het nut er simpelweg niet van. Een nieuwe is zo gezet als je de oude naar de vaantjes helpt met een goede magneet.
Bandida schreef:Cassidy schreef:maar je reactie wijst er al op dat je het nieteens uit KUNT leggen
Dat is niet waar Cassidy, zoals ik al zei heb ik de tijd er niet voor over.
jacobus schreef:Het dingetje dat in een spier gespoten wordt komt overeen met de dikte van een lucifer en 1/3 van de lengte daarvan. Gaan we er van uit dat een veulenhalsje 3 x zo dun is als onze hals dan moet je je voorstellen dat er iemand met een buisje van 0,25 cm dik jouw in je hals steekt en er een lucifer in schiet. Alles went natuurlijk maar of je daar blij van wordt......??? ik vind het om van te kotsen.
Snoevie schreef:jacobus schreef:Het dingetje dat in een spier gespoten wordt komt overeen met de dikte van een lucifer en 1/3 van de lengte daarvan. Gaan we er van uit dat een veulenhalsje 3 x zo dun is als onze hals dan moet je je voorstellen dat er iemand met een buisje van 0,25 cm dik jouw in je hals steekt en er een lucifer in schiet. Alles went natuurlijk maar of je daar blij van wordt......??? ik vind het om van te kotsen.
overdrijven is ook een vak(het kots verhaal...)
ik heb alle begrip dat mensen het chippen niet zien zitten,maar dan kan je ook normaal reageren
Snoevie schreef:jacobus schreef:Het dingetje dat in een spier gespoten wordt komt overeen met de dikte van een lucifer en 1/3 van de lengte daarvan. Gaan we er van uit dat een veulenhalsje 3 x zo dun is als onze hals dan moet je je voorstellen dat er iemand met een buisje van 0,25 cm dik jouw in je hals steekt en er een lucifer in schiet. Alles went natuurlijk maar of je daar blij van wordt......??? ik vind het om van te kotsen.
overdrijven is ook een vak(het kots verhaal...)
ik heb alle begrip dat mensen het chippen niet zien zitten,maar dan kan je ook normaal reageren