Coliena schreef:Ik ben eventjes getipt op dit topic. Nog maar eens een korte reactie op het bericht van NienkeKara:
1. chip kan niet lopen door het lichaam. De oude chips konden dit in geringe mate (lees paar centimeter), maar de nieuwe zijn aangepast en spookverhalen over chips die door het lichaam migreren bij paarden zijn echt enorme onzin.
2. De chip hoort op een bepaalde plaats te zitten, namelijk de linkerzijde van de hals, een centimeter onder de manenkam, op de overgang tussen het onderste derde en twee derde van de nek. Het enige wat op die plaats zit is vet en bindweefsel, GEEN zenuwen en GEEN spieren. Je kan daar in die streek absoluut NIKS raken wat kwaad kan. Ook een lastig paard is perfect te chippen, zoals gezegd duurt alles maar een fractie van een seconde.
3. Infecties na chippen zijn UITSLUITEND te wijten aan degene die de chip plaatst. De plaats moet geschoren worden en grondig (lees verschillende watjes) ontsmet worden met alcohol. Chip zelf is steriel. Infecties zijn dus niet mogelijk op deze manier.
4. Ik heb na honderden paarden nog nooit een paard geweten dat niet meer wilde aangeraakt worden op die plek. Ik zou niet weten waarom. Tenzij ze in de spier gechipt zijn, wat dus volledig verkeerd is.
5. Rijtechnische problemen kunnen ONMOGELIJK optreden na een correct inbrengen van de chip. Het ding is een rijstkorrel groot en zit zelfs niet in de buurt van spieren of gelijk welke functionele structuur. Wederom, als je een veearts hebt die zo stom is om in de spieren te chippen, dan krijg je dit soort toestanden.
Die site heb ik in vorige berichten al uitgebreid besproken. ELK paard van die site is op een verkeerde plaats gechipt of op een onhygiënische manier. Dus wederom, geen probleem met de chip, maar wel met de inbrenger.
idd een chip heeft geen pootjes dus lopen kan die niet
helaas uit EIGEN ervaring ... bij onze EIGEN dieren ...
dus niks van horen en zeggen spookverhalen
verplaatsen en verdwijnen kan die zeker wel
ga nou niet lopen vertellen dat het onmogelijk is ..
daarbij helaas uit 1e hand , hele rare dingen gezien bij handelaren
is heeeel makkelijk hoor , dingen te veranderen
doe dat papiertje er maar bij
ook bij dravers ..
recentelijk weer een ..
papieren kloppen bij chip , niet bij paard .. rara hoe kan dat
(en nee niet foutje van schetser oid
..
in belgie gechipt overigens
en in de 2 x !! in belgie gechipte anda ,(niet een van de 2 eerder gegeven voorbeelden !!)
hum 1e keer die chip is elders niet af te lezen
zit verkeerde kant nek , heeft moeite met die kant inbuigen en paard heeft kale plek in de manen
de 2e x heeft wel zijn leven gered , had er liever een grote A van afgekeurd op laten zetten
sorrie jouw stukje is echt typisch een pro chip stukje
stop de slechte ervaringen maar in een doofpot ,
negeer het maar
en jaba ..
blijf vooral geloven in de foutloze mens
keeeeep on dreaming
alle pro chippers mogen van mij blijven chippen
persoonlijk wil ik een andere keuze hebben voor mijn paarden