Vanaf 1 juli alleen nog registratie met chip mogelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:00

Cassidy schreef:
Nog een voorbeeldpagina met info over de angle code die in Amerika bij Mustangs en Burro's wordt toegepast.

http://www.cowboyway.com/What/AngleBrandSystem.htm

Op deze site staat onder de foto ook al dat de tekens moeilijk leesbaar kunnen worden. Denk jij nu echt dat de mensen dit leuk gaan vinden? Een vriesmerk op hun paard? Die chip zie je tenminste niet! Stel je voor zeg, dat we dergelijke tekens op de paarden gaan branden. Ik vind dit met het oog op dierenwelzijn veel erger! Ik denk echt dat jullie zwaar overdrijven met die chip! En wat betreft fraude, denk je echt dat je met DNA niet kan prutsen? Het kan verontreinigd raken met ander DNA, het moet ook ergens geregistreerd worden, dat is papierwerk. Denk je echt dat het zo moeilijk is om die papieren te vernietigen of om gewoon in de computer één en ander te veranderen? En het dier na het vernietigen van zijn echte naam opnieuw in te voeren met zijn DNA onder een nieuwe naam en eigenaar? Zolang er mensen zijn die dat allemaal beheren, zal er fraude zijn, of het nu een chip is of DNA. En trouwens, ik heb met mijn DA een chip getest. We hebben het ding in water gekookt, in de diepvries gelegd, met een magneet over gestreken, op de grond gesmeten en nog wel meer. Het ding ligt nu al meer dan een jaar in de auto en raad eens? Het werkt nog steeds perfect. DUs ik zou niet weten hoe je het onklaar moet maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:26

Er zijn zeer zeker methodes om een chip onklaar te maken.
Fraude gebeurt op grote schaal met chips. Daarnaast zijn er in mijn ogen te veel gezondheidsrisico's mee verbonden.

1. Chip kan gaan 'lopen' door het lichaam. Zijn gevallen bekent dat de chip onderin het voorbeen er uit kwam. Was toch echt ingebracht in de hals. En dan er even niet aan denkende wat zo'n verplaatsend object voor schade aan kan richten aan zenuwen, bloedvaten en andere organen!
2. Verkeerd chippen waardoor schade aangericht kan worden, denk ook weer aan zenuwbeschadigingen. En dat kan zelfs een goede chipper voor elkaar krijgen bij een lastig paard.
3. Infecties na het chippen zijn ook veel voorkomend. Hierdoor houden sommige paarden veel klachten aan over, zijn zelfs gevallen bekend waardoor het paard is ingeslapen.
4. Het niet meer willen worden aangeraakt op de gechipte plek wat voor het chippen geen probleem is.
5. Rijtechnische problemen na het inbrengen van de chip. Niet willen inbuigen etc.

Staat ook heel mooi zelfs met foto's en filmpjes erbij op deze site uitgelegd: http://www.invisio.nl/antichip/

Genoeg redenen om liever mijn paard een vriesmerk te geven die in principe helemaal geen klachten hoeft te geven. Alleen op het moment van aanbrengen en enkele dagen daarna! Tja en mooi, liever dit dan een paard wat niet meer goed functioneert door een chip....

Coliena

Re: Vanaf 1 juli alleen nog registratie met chip mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:07

Ik ben eventjes getipt op dit topic. Nog maar eens een korte reactie op het bericht van NienkeKara:

1. chip kan niet lopen door het lichaam. De oude chips konden dit in geringe mate (lees paar centimeter), maar de nieuwe zijn aangepast en spookverhalen over chips die door het lichaam migreren bij paarden zijn echt enorme onzin.
2. De chip hoort op een bepaalde plaats te zitten, namelijk de linkerzijde van de hals, een centimeter onder de manenkam, op de overgang tussen het onderste derde en twee derde van de nek. Het enige wat op die plaats zit is vet en bindweefsel, GEEN zenuwen en GEEN spieren. Je kan daar in die streek absoluut NIKS raken wat kwaad kan. Ook een lastig paard is perfect te chippen, zoals gezegd duurt alles maar een fractie van een seconde.
3. Infecties na chippen zijn UITSLUITEND te wijten aan degene die de chip plaatst. De plaats moet geschoren worden en grondig (lees verschillende watjes) ontsmet worden met alcohol. Chip zelf is steriel. Infecties zijn dus niet mogelijk op deze manier.
4. Ik heb na honderden paarden nog nooit een paard geweten dat niet meer wilde aangeraakt worden op die plek. Ik zou niet weten waarom. Tenzij ze in de spier gechipt zijn, wat dus volledig verkeerd is.
5. Rijtechnische problemen kunnen ONMOGELIJK optreden na een correct inbrengen van de chip. Het ding is een rijstkorrel groot en zit zelfs niet in de buurt van spieren of gelijk welke functionele structuur. Wederom, als je een veearts hebt die zo stom is om in de spieren te chippen, dan krijg je dit soort toestanden.

Die site heb ik in vorige berichten al uitgebreid besproken. ELK paard van die site is op een verkeerde plaats gechipt of op een onhygiënische manier. Dus wederom, geen probleem met de chip, maar wel met de inbrenger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:11

En juist dat weerhoud mij ervan om te chippen.
Want helaas kan iedereen fouten maken, ook een goed chipper.
Er is gewoon een te groot risico en dat vind ik het niet waard.

Ik ga voor de rest even niet in op de punten die jij hierboven nader uitlegt aan de hand van mijn punten. Heb meerdere gevallen meegemaakt waar mijn eerdere punten toch echt aan de orde zijn geweest. Wel is het meestal te wijten aan verkeerd gechipt te zijn. Maakt de realiteit niet minder mooi vind ik.

Het is overigens bij mijn paard allemaal goed gegaan en heeft tot de dag van vandaag geen centje pijn aan de chip gehad. Alleen het inbrengen was werkelijk drama en zeker geen seconde werk ;) Moest zelfs over nadat bleek dat de chip er na de eerste keer steken niet in bleek te zitten.. En het was een dierenarts die chipte. Werd mij toen aangeraden. Niks geschoren of ontsmet overigens :Y)

En dan nog ik doe wat ik met mijn paard wil doen. Wil ik dus geen chip in mijn paard, waar maakt een ander zich dan druk over? Het is toch immers mijn beslissing?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-09 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:15

Ik heb zo'n hekel aan dat gewelles-nietes.
Vertel mij maar waarom mijn paard een chip moest hebben. Nergens voor nodig, het is al die jaren dat ik hem heb nog nooit gecheckt. En toch zit dat lichaamsvreemde rotding in zijn lijf. Als ik de keuze had gehad, was hij nooit gechipt. :n :n :n

Ze kunnen mijn rug op met hun 'regeltjes'. Mijn paard is een levend wezen, geen product (al hoewel, als ik sommige mensen met hun paard bezig zie....). Stel je voor dat ze jou als mens willen chippen, dan zou je dat ook toelaten? Nou, ikke niet. :n

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:19

Ik denk dat wij hier in België zeer safe zitten dan. Hier kan er niks verkeerd lopen met inbrengen, aangezien je een cursus moet volgen vooraleer je als dierenarts mag chippen. Verkeerde locaties of inbrengen zonder scheren en desinfecteren kan hier dus onmogelijk gebeuren. Ik vind wel dat jullie gelijk hebben en dat men als ze dan toch de chip verplichten ook in Nederland moeten zorgen voor een verplichte cursus voor dierenartsen! Dan zijn de problemen opgelost...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:15

JaBa schreef:
Denk jij nu echt dat de mensen dit leuk gaan vinden? Een vriesmerk op hun paard? Die chip zie je tenminste niet! Stel je voor zeg, dat we dergelijke tekens op de paarden gaan branden. Ik vind dit met het oog op dierenwelzijn veel erger! Ik denk echt dat jullie zwaar overdrijven met die chip!

Ik zou een dergelijk brandmerk zeer zeker niet weigeren, als dat betekend dat ik geen chip in mijn paard zou hoeven te stoppen. Laat dit als alternatief gelden voor de chip, degenen die geen probleem met de chip hebben laten dan gewoon de chip zetten, en verplicht de tegenstanders dan tot een uiterlijk zichtbaar brandmerk. Dan hoef jij als pro-chipper niet tegen een brandmerk aan te kijken, en heb ik als anti-chipper niet de van bovenaf opgelegde verplichting voor dat ding. Iedereen heppie, toch?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:28

Coliena schreef:
Ik ben eventjes getipt op dit topic. Nog maar eens een korte reactie op het bericht van NienkeKara:

1. chip kan niet lopen door het lichaam. De oude chips konden dit in geringe mate (lees paar centimeter), maar de nieuwe zijn aangepast en spookverhalen over chips die door het lichaam migreren bij paarden zijn echt enorme onzin.
2. De chip hoort op een bepaalde plaats te zitten, namelijk de linkerzijde van de hals, een centimeter onder de manenkam, op de overgang tussen het onderste derde en twee derde van de nek. Het enige wat op die plaats zit is vet en bindweefsel, GEEN zenuwen en GEEN spieren. Je kan daar in die streek absoluut NIKS raken wat kwaad kan. Ook een lastig paard is perfect te chippen, zoals gezegd duurt alles maar een fractie van een seconde.
3. Infecties na chippen zijn UITSLUITEND te wijten aan degene die de chip plaatst. De plaats moet geschoren worden en grondig (lees verschillende watjes) ontsmet worden met alcohol. Chip zelf is steriel. Infecties zijn dus niet mogelijk op deze manier.
4. Ik heb na honderden paarden nog nooit een paard geweten dat niet meer wilde aangeraakt worden op die plek. Ik zou niet weten waarom. Tenzij ze in de spier gechipt zijn, wat dus volledig verkeerd is.
5. Rijtechnische problemen kunnen ONMOGELIJK optreden na een correct inbrengen van de chip. Het ding is een rijstkorrel groot en zit zelfs niet in de buurt van spieren of gelijk welke functionele structuur. Wederom, als je een veearts hebt die zo stom is om in de spieren te chippen, dan krijg je dit soort toestanden.

Die site heb ik in vorige berichten al uitgebreid besproken. ELK paard van die site is op een verkeerde plaats gechipt of op een onhygiënische manier. Dus wederom, geen probleem met de chip, maar wel met de inbrenger.

idd een chip heeft geen pootjes dus lopen kan die niet _O-

helaas uit EIGEN ervaring ... bij onze EIGEN dieren ...
dus niks van horen en zeggen spookverhalen

verplaatsen en verdwijnen kan die zeker wel :(
ga nou niet lopen vertellen dat het onmogelijk is ..

daarbij helaas uit 1e hand , hele rare dingen gezien bij handelaren
is heeeel makkelijk hoor , dingen te veranderen
doe dat papiertje er maar bij

ook bij dravers ..
recentelijk weer een ..
papieren kloppen bij chip , niet bij paard .. rara hoe kan dat :+
(en nee niet foutje van schetser oid ;) ..
in belgie gechipt overigens

en in de 2 x !! in belgie gechipte anda ,(niet een van de 2 eerder gegeven voorbeelden !!)
hum 1e keer die chip is elders niet af te lezen
zit verkeerde kant nek , heeft moeite met die kant inbuigen en paard heeft kale plek in de manen
de 2e x heeft wel zijn leven gered , had er liever een grote A van afgekeurd op laten zetten

sorrie jouw stukje is echt typisch een pro chip stukje

stop de slechte ervaringen maar in een doofpot ,
negeer het maar

en jaba ..

blijf vooral geloven in de foutloze mens :Y)

keeeeep on dreaming :D
alle pro chippers mogen van mij blijven chippen
persoonlijk wil ik een andere keuze hebben voor mijn paarden :Y)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:27

Ik ben en blijf tegen de chip, ze moeten dat mens zelf een chip in haar lijf aanbrengen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:30

Ik zou wel eens willen weten waarom alternatief geïdentificeerde paarden wel een uiterlijk kenmerk moeten hebben en waarom gechipte paarden niet? Dat is discriminatie. Bij een gechipt paard zie je ook niet aan de buitenkant dat hij geïdentificeerd is en niet iedereen loopt met een reader in z'n broekzak rond. Zelfs niet de instanties die zou moeten kunnen controleren.

Daarbij, voor de mensen die beweren dat een chip niet kan migreren of altijd blijft functioneren bekijke deze link eens en dan goed onderaan het formulier lezen graag http://www.virbac.nl/i-r%20paard/klachtei.pdf

Als een chip niet kan migreren waarom vraagt de producent dan zelf om aan te geven waar de chip zich bevindt in geval hij meer dan 7 cm van de plek is gevonden.
Als hij niet stuk zou gaan waarom vraagt de producent dan om aan te geven of de chip niet meer functioneert?

Nog een misverstand is dat de chip in het manenvet gaat. Dit is NIET waar. De chip wordt in de halsspier gezet, juist omdat dit migreren tegen zou gaan. Laat dat nou net de belangrijkste spier zijn die een paard heeft! Door de beschadiging en het aanwezig zijn van een lichaamsvreemd object vormt zich bindweefsel er omheen wat tot gevolg kan hebben dat de spier niet meer 100% kan functioneren omdat bindweefsel niet bedoelt is te rekken en samen te trekken.

Bovendien zijn er genoeg gevallen bekend waarin de chip is gezet door een dierenarts dus ook dát is geen garantie dat het goed gaat.

En denk hier eens over na: waarom worden wij verplicht onze dieren te beschadigen maar mocht het misgaan laat de verplichter niets van zich horen en zijn we zelf verantwoordelijk? Staan we zelf voor de kosten en moeten maar zien hoe het loopt.
Als een chip niet gevonden kan worden in het slachthuis omdat het geen signaal meer geeft mag het vlees niet geconsumeert worden, daardoor wordt de eigenaar berooft van de slachtprijs zonder dat hij er iets aan kan doen.
Als het zo save is zou hier een goed vergoedingssysteem tegenover staan omdat men zou weten dát er niets mis kan gaan.

En dan krijgen we nog het feit dat nooit is aangetoond dat branden pijnlijker is dan chippen.
Ach en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik denk daarentegen graag voor mezelf, loop niet met de kudde mee en kijk kritisch naar dingen, stel vragen over het waarom.
Zoals bij alles is het heel simpel: volg het geld - wie wordt hier beter van.

Maar voor wie in sprookjes wil geloven - ga je gang. Sweet dreams :Z

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:37

Tja, mijn geiten zijn niet op 2/3e van de nek gechipt omdat ik ze persé aan de basis van het oor wilde hebben. Dit i.v.m. wat in een chipartikel stond (liever chip ik ook niet maar in dit geval was dit toch het veiligst vanwege dat de oormerken eruit moesten. Beide waren bij beide geiten gaan ontsteken en draaien).

Ze chipte (dit is een erkend dierenarts) altijd op 2/3e in de hals. Dus wel degelijk in de spier. Ook op de manege zijn er meerdere ponies geweest waarbij er een ontsteking is geweest op de plek van chippen, vaak een kleine, maar toch wel degelijk een ontsteking.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:39

MSQuincyTE schreef:
Ik ben en blijf tegen de chip, ze moeten dat mens zelf een chip in haar lijf aanbrengen

Goed plan. _O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:47

Het liefst in haar bilspier, en op een gevoelige plek, zodat Verburg met iedere stap die ze zet aan dat kreng herinnert wordt :P

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:04

Kijk, ik ben zelf dierenarts en heb de cursus gevolgd voor het chippen. De chip wordt NOOIT in de halsspier geplaatst hier! Hij moet verplicht een centimeter onder de manenkam in het manenvet van de nekband geplaatst worden. Als je hem in de spieren plaatst, dan krijg je inderdaad problemen. Dit is dan ook volledig fout. In België gebeurt dit NOOIT. Chips horen niet thuis in de spieren. Als men dit in Nederland wel doet, dan begrijp ik waar de problemen vandaan komen. Dus een opleiding in Nederland om te chippen zou moeten verplicht worden. Verder migreren de chips niet. In de tien jaar dat wij chippen hebben we nog nooit een kapotte chip gehad of een chip die van plaats veranderd is. Dit is dus eigenlijk een eigen studie op honderden paarden over tien jaar. Nog geen enkel probleem gemeld. Ik weet dus waar ik over praat. Maar nogmaals: EEN CHIP MAG NOOIT OF TE NIMMER IN DE SPIEREN GEPLAATST WORDEN! Dit is niet correct.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:06

@Cassidy

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:09

Coliena schreef:
Kijk, ik ben zelf dierenarts en heb de cursus gevolgd voor het chippen. De chip wordt NOOIT in de halsspier geplaatst hier! Hij moet verplicht een centimeter onder de manenkam in het manenvet van de nekband geplaatst worden. Als je hem in de spieren plaatst, dan krijg je inderdaad problemen. Dit is dan ook volledig fout. In België gebeurt dit NOOIT. Chips horen niet thuis in de spieren. Als men dit in Nederland wel doet, dan begrijp ik waar de problemen vandaan komen. Dus een opleiding in Nederland om te chippen zou moeten verplicht worden. Verder migreren de chips niet. In de tien jaar dat wij chippen hebben we nog nooit een kapotte chip gehad of een chip die van plaats veranderd is. Dit is dus eigenlijk een eigen studie op honderden paarden over tien jaar. Nog geen enkel probleem gemeld. Ik weet dus waar ik over praat. Maar nogmaals: EEN CHIP MAG NOOIT OF TE NIMMER IN DE SPIEREN GEPLAATST WORDEN! Dit is niet correct.

Inderdaad, als ze goed worden ingebracht maar dat is lang niet altijd het geval.
Een paar reacties boven mij kan je de reactie van nickyu misschien even terug lezen. Zij vertelt uit 1e hand dat zij een "lopende" chip heeft meegemaakt. Lijkt mij toch bewijs genoeg dat chips wel degelijk kunnen dwalen door het lichaam. En dat fraude heel goed mogelijk is...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:15

Coliena schreef:

Mss moet je mijn post hierboven nog even lezen en dan m.n. dit: Daarbij, voor de mensen die beweren dat een chip niet kan migreren of altijd blijft functioneren bekijke deze link eens en dan goed onderaan het formulier lezen graag http://www.virbac.nl/i-r%20paard/klachtei.pdf

Als een chip niet kan migreren waarom vraagt de producent dan zelf om aan te geven waar de chip zich bevindt in geval hij meer dan 7 cm van de plek is gevonden.
Als hij niet stuk zou gaan waarom vraagt de producent dan om aan te geven of de chip niet meer functioneert?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:18

Coliena schreef:

En wil je hiervan punt 7 even goed lezen? Het eerste punt. http://www.virbac.nl/i-r%20paard/protchip.pdf

En lees dan voor de gein punt 8 ook nog even. Indien de chip niet functioneert moet er een nieuwe chip gezet worden. En wat als die niet functioneert? Een 3e, 4e, of 5e chip erin?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:20

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:23

Helaas heb ik ook gehoord dat er per ongeluk 2 chips in een naald zaten. Paard was niet gechipt, werd dat ter plekke, en na het chippen konden er twee nummers afgelezen worden, afhankelijk van de hoek van de reader.
Dus op dat moment ook maar twee paspoorten?

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:06

Kijk, ik ga niet blijven uitleg geven. Ik heb de bovengenoemde links gelezen. In België is een degelijk protocol en een verplichte opleiding voorzien voor dierenartsen. Als je de cursus hebt gevolgd, dan kom je op een lijst voor erkende chippers en enkel dan mag je chippen. Wat in dit protocol staat is volgens het Belgische protocol volledig fout.
Nogmaals:
- chip hoort op overgang onderste derde en twee derde van de hals, een centimeter onder de manenkam in het VET van de NEKBAND, omdat zoals het in onze cursus staat, deze plaats veilig is, geen belangrijke functionele structuren zitten en er geen reactie komt.
- huid wordt geschoren en verschillende malen ontsmet met alcohol. Wij gebruik NOOIT een praam, zou niet weten waarom dat in godsnaam zou nodig zijn. Het gaat verdorie sneller dan een vaccinatie. Een halve seconde duurt dit, is nog bij geen enkel paard een probleem geweest (van de honderden) en een praam is absoluut nutteloos.
- nog nooit hebben er twee chips in een naald gezeten. Ik weet niet of Cassidy zelf bij dit geval aan wezig was? Volgens mij is er gewoon niet goed gescand op voorhand, waardoor je pas nadien gemerkt hebt dat er toch al één in zat. In die naald kunnen geen twee chips zitten, anders steken ze uit. Bovendien scannen we de chip altijd voor het inbrengen op werking en dergelijke. Dus onmogelijk dat we er een kapotte chip of twee chips inbrengen. Verder is het geen probleem als er twee chips inzitten, is op het paspoort gewoon voorzien, dan geef je de twee nummers in, paard wordt aldus geregistreerd. In één enkel paspoort met als speciaal kenmerk dat hij twee chipnummers heeft.
- dat de firma vraagt om feedback bij problemen met de chip is niet meer dan normaal. Dit staat er op om mogelijke problemen te achterhalen en te kunnen oplossen. Dit is dus absoluut geen bewijs dat de chip migreert.
- Verder heb ik je net gezegd dat wij al rond de 1000 paarden hebben gechipt over de loop van 10 jaar op deze manier. Elk paard is gecheckt, chip zit netjes op zijn plaats en werkt gewoon nog. Dus jullie baseren je op verhalen en ik kom met feiten, 1000 paarden, 10 jaar. MET de bemerking dat er bij ons op bovenstaande manier wordt gechipt. Als er in Nederland echt volgens het andere protocol wordt gechipt, dan kan ik mij goed inbeelden dat daar problemen van komen. In plaats van je te fixeren op de chip, waar helemaal niks mis mee is, zou ik mij er bij neerleggen, MAAR wel eisen dat er een opleiding komt en een correcte manier van chippen. Zodat er enkel veeartsen kunnen chippen, die het geleerd hebben. Voor de rest ben ik het eigenlijk beu om deze uitleg telkens weer opnieuw te geven. Ik kom met keiharde feiten, maar niemand lijkt er zich iets van aan te trekken. Ik ben niet tegen de chip, ondanks het feit dat het voor ons dierenartsen een hele hoop werk en papierwerk veroorzaakt en dat we er niets aan overhouden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:19

okee .. val in de herhaling

mijn paard is ongeveer 10 jaar geleden in BELGIE gechipt

heeft moeite met die RECHTER kant waar men toen gechipt heeft

men = ERKENDE DIERENARTS
chippers had je toen nog niet ;)

chip was in nl NIET LEESBAAR

paard heeft ernstig geremde manen groei thv CHIP

paard is recentelijk (1,5 jaar terug ) WEEDEROM IN BELGIE
gechipt , kan nu heeeel mooi recht uit lopen :(
2e chip zit in de andere kant ..

maar u als belgische da heeft uiteraard alle gechipte paarden nog in het bestand ..
en weet van elke hoe het er NU voor staat ...

je mag 1 maal raden waar de chip zit :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKLCHYEY.jpg

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:34

Kijk, ik kan maar spreken uit eigen ervaring. En ja, wij hebben een computer bestand van AL onze klanten en paarden. En ja, wij controleren regelmatig de chip. Dus ja, ik weet hoe het met al deze paarden gaat en ik weet dat er geen probleem is met de chip. Verder is de cursus maar begonnen toen de verplichting van de chip werd ingevoerd. Dus tien jaar geleden was er nog geen richtlijn en deed iedereen wat hij dacht dat goed was. Deze chips waren ook inderdaad niet met alle lezers te detecteren. Sinds twee jaar geleden is het protocol er en worden alle paarden links op de bovengenoemde plaats gechipt. Wij doen het al tien jaar op deze manier. Verder wens ik mij niet meer moeien in dit topic. Indien er nog vragen zijn, mag dat altijd via pb, maar ik word het een beetje beu om me te verdedigen tegen mensen die niet willen/kunnen luisteren of redeneren. Wij hebben mits correcte toepassing geen problemen met de chip en met de paarden. En ik zou het echt niet beweren moest het niet zo zijn, want dat zou zeer slecht zijn voor mijn praktijk. Dus heb er geen enkel voordeel bij om deze dingen te vertellen. Word er ook niet rijk van, integendeel, je steekt er bijna aan toe.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:09

coliena dus jij hebt ook alle verkochte paarden nog steeds in je bestand ..

ter aanvulling , bij onze hond was de chip ook gaan migreren ,
naar links voor , te midden vh been , thv knie ...
kan ook niet zeker :D , daar hebben m tenminste gevonden na doorzoeken
we wisten dat die een chip had (laten zetten door vorige eigenaar)
maar konden m eerst niet vinden
na wat zoeken .. ja hoor gevonden :D ..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:46

Coliena schreef:
Kijk, ik ga niet blijven uitleg geven.
- dat de firma vraagt om feedback bij problemen met de chip is niet meer dan normaal. Dit staat er op om mogelijke problemen te achterhalen en te kunnen oplossen. Dit is dus absoluut geen bewijs dat de chip migreert.

Je hebt helemaal gelijk dat je niet blijft uitleggen, wordt je erg moe van weet ik uit ervaring. Doe het al jaaaren.

Dat een firma om feedback vraagt vind ik niet zo normaal als jij schijnbaar.
Voordat iets überhaupt op de markt gebracht wordt moet het zo uit en te na onderzocht zijn dat er geen verrassingen meer kúnnen zijn voor de fabrikant! Alles moet bekent zijn, dan hoeft men ook deze vragen niet te stellen. Dat is ook één van de bezwaren van het chippen voor mij. Het ís niet voldoende onderzocht.

Ze vragen niet om hoe het bevalt, ze vragen heel gericht om aan te geven waar de chip zit als het meer dan 7 cm van de plek is waar hij is ingebracht. Dat is in mijn ogen wel degelijk een bewijs dat zij weten dat een chip wel degelijk kan migreren. Waarom anders vragen naar iets waarvan ze weten dat het niet gebeurt?