Arabische dekhengst Riki's Shabri overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:03

Annelieke, Ron en iedereen die Shabri lief had, ontzettend veel sterkte gewenst met het verlies van jullie topper!!!
Moge hij voor altijd voort blijven leven in jullie harten!

Voor de rest die zo`n commotie maakt over het sperma winnen, ook ik vind deze uitspraken zeer respectloos!
Hoe staan deze mensen eigenlijk tegenover donorschap bij mensen?

letziforevr

Re: Arabische dekhengst Riki's Shabri overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:25

Ik wil de eigenaren en de berijdster heel veel sterkte wensen met het verlies van deze kanjer!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:40

anneliesdj schreef:
Ik snap ook niet wat er mis mee is met sperma proberen te winnen, vind het juist een teken dat het paard bijzonder is voor de eigenaren.

Immers; als je paard bijzonder is wil je er nakomelingen van zodat zijn naam in herinnering blijft dus lijkt het sperma mij het eerste waar je aan denkt.
Als je redeneert; hij is dood wat vreselijk zielig en vervolgens niets doet getuigd juist van minder respect, paard is dood dus die heeft er toch niets aan en zonder nakomelingen is hij 2 jaar later vergeten.

Ik vind de reactie's hier wel aangeven wat de meerderheid van bokt is; recreatieruiters en pennymeisjes. Mensen die bekend(er) zijn in de paardenwereld weten dat dit niet raar is en snappen ook waarom.

Pardon?
Misschien moet je niet alle mensen over één kam scheren en een beetje beter lezen.
Ik snap dondersgoed dat deze amazone graag nog een veulentje van haar eigen merrie van deze hengst had gehad, t is ook heel verdrietig voor haar dat dat niet kan.
Mijn reactie was gebaseerd over de ietwat lompe manier waarop de hengstenhouder zich uitliet en overkwam als een persoon met maar 1 belang.
Daarnaast vindt ik het behoorlijk onbeschoft van jou om mensen uit te gaan maken voor recreatieruiters of pennymeisjes(waar niks mis mee is)op een behoorlijk denigrerende toon.
Dat is imo een stuk respectlozer.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:47

Volgens mij is het net hoe je het stukje leest, want ik begreep er meteen uit dat het ging om de amazone nog een nakomeling van Shabri te gunnen.

Heel veel sterkte met het verlies van deze kanjer, en trek je niets aan van de rot reacties. Die mensen weten niet waar ze het over hebben.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:41

ik moet eerlijk zeggen dat als mij het zou overkomen ik me helemaal rot zou schrikken en niet aan het sperma zou denken.
Maar ik vind het niet raar om daaraan te denken, ik bedoel als je er een mooi, leuk nieuw paardje uit kan halen is het toch heel mooi om te doen.
Het is echt niet dat als je er gelijk aan denkt dat je dan respectloos tegenover je paard ben, of je nou sperma van je paard afhaalt als die leeft of dood is blijft hetzelfde.
Het paardje blijft zowiezo vooraltijd in je hart en je zal het nooit vergeten dus dat is echt niet respectloos.
Dat van de pennymeisjes en recreatieruiters vind ik niet echt goed gezegd, niet iedereen is hetzelfde en denkt hetzelfde over paarden ;) dus die reactie vind ik een beetje jammer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:46

anneliesdj schreef:
Ik snap ook niet wat er mis mee is met sperma proberen te winnen, vind het juist een teken dat het paard bijzonder is voor de eigenaren.

Immers; als je paard bijzonder is wil je er nakomelingen van zodat zijn naam in herinnering blijft dus lijkt het sperma mij het eerste waar je aan denkt.
Als je redeneert; hij is dood wat vreselijk zielig en vervolgens niets doet getuigd juist van minder respect, paard is dood dus die heeft er toch niets aan en zonder nakomelingen is hij 2 jaar later vergeten.

Ik vind de reactie's hier wel aangeven wat de meerderheid van bokt is; recreatieruiters en pennymeisjes. Mensen die bekend(er) zijn in de paardenwereld weten dat dit niet raar is en snappen ook waarom.

En wat ben jij hier het toonbeeld van respect zeg +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:50

A_lette schreef:
Ik kom hier en daar onrespectvolle reacties tegen. Hier dus het verzoek respectvoller en ontopic te reageren :)

Lijkt me dus niet nodig om offtopic te gaan.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:24

Wildgirl schreef:
anneliesdj schreef:

Pardon?
Misschien moet je niet alle mensen over één kam scheren en een beetje beter lezen.
Ik snap dondersgoed dat deze amazone graag nog een veulentje van haar eigen merrie van deze hengst had gehad, t is ook heel verdrietig voor haar dat dat niet kan.
Mijn reactie was gebaseerd over de ietwat lompe manier waarop de hengstenhouder zich uitliet en overkwam als een persoon met maar 1 belang.
Daarnaast vindt ik het behoorlijk onbeschoft van jou om mensen uit te gaan maken voor recreatieruiters of pennymeisjes(waar niks mis mee is)op een behoorlijk denigrerende toon.

Nou, hier kan ik alleen maar in meegaan. Dus als je geen wedstrijden rijdt ben je gelijk een nitwit in de paardenwereld? Jahoor :roll: _O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:41

Wildgirl schreef:
anneliesdj schreef:

Pardon?

Misschien moet jij een beetje beter lezen, mijn bericht is nergens denigrerend of onbeschoft, ik constateer alleen een feit en wat daar de gevolgen van zijn Ik zeg helemaal niet dat er wat mis is met recreatieruiters en pennymeisjes, ik zou ook niet weten wat daar mis mee moet zijn.
Daarnaast reageerde ik helemaal niet op iemand specifiek en dus ook niet op jou, ik snap niet waarom je je ze aangevallen voelt.
Misschien moet je niet met een gekleurde blik naar je beeldscherm kijken, dan hoef je ook niet zonder reden mij voor onbeschoft uit te maken.

Abeltje77; Vreemd dat je dat denkt, dat heb ik nergens gezegd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:45

Moderatoropmerking:
Na twee moderatoropmerkingen is er genoeg gewaarschuwd. Hier een slotje.