Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
joopie7 schreef:x_Marr schreef:Waar gaat het ook heen met de opvoeding... kinderen van 8 en 10 die dus een aansteker op zak hebben..
Weet je op je 10e nog niet wat voor dingen snel brand kunnen vatten!? Dacht dat ik dat toch wel wist op die leeftijd...
Iedereen doet toch wel eens onverantwoordelijke dingen als kind, ik heb zo veel idiote acties uitgehaald. Het enige verschil is dat het bij mij steeds net goed ging, en bij hun net niet. Kwestie van pech hebben, hoeft echt niks met de opvoeding te maken te hebben hoor. Hoort ook een beetje bij de leeftijd, dat rebelse
Maar toch fijn dat er niemand gewond is geraakt!

lijntje87 schreef:en waar waren de ouders???
Met vuur bij stro spelen, gaat er bij mij niet in, ook al gaat het om kinderen, op die leeftijd wist ik donders goed dat ik mij dat niet moest riskeren. HorseyDude schreef:Ten eerste: wat deden die kinderen eigenlijk in een hooi opslagplaats? en ten tweede: ze weten toch wel dat stro ontzettend brandbaar is? Ik ga helemaal mee met JLLN_... waar gáát het heen met de jeugd tegenwoordig? Maar goed dat ze de paarden op tijd konden evacueren, had veel en veel erger kunnen zijn...![]()
Ben ik de enige die het heel erg raar vind dat een 8 en 10 jarige kunnen gaan en staan waar ze willen? Vind het onverantwoord van de ouders...! tessii1991 schreef:Nou dat vraag ik me ook af, dat wordt je van jongs af aan al bijgebracht toch, als je op de manege/stal bent: niet roken en geen vuur op stal en overal waar hooi/stro is.
Nu wordt het gewoon in het algemeen verboden - en dus ook in het algemeen genegeerd door avontuurlijke mensen, kinderen maar ook zeker volwassenen, want zo gaat dat met algemene verboden.)Shadow0 schreef:tessii1991 schreef:Overigens: dit is beslist niet iets van 'nu'. In alle generaties ken ik verhalen genoeg van verboden fikkies. De meeste situaties zijn leuk en gezellig (dan krijg je nostalgische verhalen over hoe het vroeger beter was, toen kinderen nog gewoon mochten spelen en hoe ze appeltjes poften en hoe mooi de tijd toen was), en sommige ronduit gevaarlijk. Spelen met vuur is van alle tijden en een aansteker of een doosje lucifers is ook zo moeilijk niet om aan te komen. Meestal gaat het goed, een aantal keer loopt het net goed af en heel soms gaat het heel erg mis, zoals nu. Maar waarom doet iedereen alsof het nooit voor zou komen? Dat is wat naief op z'n minst.
Adil18 schreef:Alleen kregen vroegah de kinderen wel fatsoenlijke straffen...
Dit soort dingen komen in alle generaties voor en in alle generaties weten de schuldigen na afloop echt wel dat ze het niet nog eens moeten flikken. (Maar ja, da's achteraf.) Dat heeft niets met tijdgeest te maken.WildWings schreef:Geen opzet maar een stom ongeluk??? Ongetwijfeld was het niet met opzet, maar van twee kinderen van 8 en 10 mag je toch verwachten dat ze de vertegenwoordigheid van geest hebben om te weten dat je beter niet met vuur kan spelen zo dicht bij stro
Shadow0 schreef:Adil18 schreef:Alleen kregen vroegah de kinderen wel fatsoenlijke straffen...
WelneeDit soort dingen komen in alle generaties voor en in alle generaties weten de schuldigen na afloop echt wel dat ze het niet nog eens moeten flikken. (Maar ja, da's achteraf.) Dat heeft niets met tijdgeest te maken.
Het enige wat veranderd is, is dat dit soort nieuws vroeger nieuws van de dag was in de 5 omliggende dorpen, en het nu via internet getransporteerd wordt naar meerdere landen. Maar verder is dit gewoon een ordinaire kwajongensstreek die helaas heel verkeerd is uitgepakt. Niet meer, niet minder.
)HorseyDude schreef:Ten eerste: wat deden die kinderen eigenlijk in een hooi opslagplaats? en ten tweede: ze weten toch wel dat stro ontzettend brandbaar is? Ik ga helemaal mee met JLLN_... waar gáát het heen met de jeugd tegenwoordig? Maar goed dat ze de paarden op tijd konden evacueren, had veel en veel erger kunnen zijn...![]()