flicka schreef:Hier zou je daarvoor nooit vergunning krijgen. Thuis slachten is verboden.
Jij bent ook geen slager bij mijn weten dus ik hoop dat je goed kunt richten en een rund of varken in één keer dood is.
Je hebt geen vergunning nodig voor een slachtpistool. Thuis slachten is hier ook verboden.
Ik kan het aanmerkelijke beter dan de slager en het is een keuze het thuis te doen op dat het die núl stress heeft.
Het varken van de winterslacht zat heel tevreden knorrend een brookje uit mijn hand te eten en viel als een blók om.
Een aantal dimensies diervriendelijker dan wat wel mag; wat een stress die varkens....
Het doorsnijden van de halsslagader is inderdaad géén snelle, noch onbewuste dood. Daarom doe ik dat niet meer.
Al met al weer veel meningen zonder ervaring.
Áls je vlees eet, zorg dan dat het dier goed geleefd heeft en zonder stress zo snel mogelijk gedood wordt.
Thuis slachten is daarvoor

mbt de Yakut-merrie: lijkt mij dat een fijn leven en een paar minuten ellendig sterven verreweg te prefereren is boven een ellendig leven en een soort van zogenaamd snelle dood waarvoor het arme dier eerst naar het slachthuis moet en donders goed weet wat er gaat gebeuren.
hc