Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fojoe schreef:goeroe, bedankt voor je mooie uitleg, maar het neemt niet weg dat het opdelen in dergelijke clusters blijkbaar toch niet helemaal realistisch is

Citaat:wat een waardeloos onderzoek zeg
Daarmee doel ik overigens op niemand in het bijzonder, voordat iemand zich aangevallen voelt.
Het valt me gewoon op dat er hier veel mensen zijn die dit onderzoek als onzin afdoen zonder dat ze (een poging doen om te) begrijpen wat de onderzoekers hebben gedaan.

Citaat:Penny’ en ‘Landleven’
Bij de beschikbare data was dit de beste indeling. Als je er groepen bij maakt wordt het geheel minder sterk, en zo heel sterk is deze indeling al niet. De oplossing is dus niet om extra groepen te maken maar om een nieuwe steekproef te nemen. Waarbij je je kunt afvragen in hoeverre het mogelijk is om dan wel een correct en volledig overzicht te krijgen.
Het zou denk ik nog het beste zijn om als het ware elke Nederlander die een paard (of meer) bezit in een adresboek te zetten en daar compleet willekeurig minimaal een paar honderd adressen uit te zoeken om langs te gaan om een interview af te nemen en de situatie te beoordelen. Dat kost alleen erg veel tijd en geld en waarschijnlijk kan/wil niet iedereen meewerken. Wat bovendien nog veel vervelender is, zo'n adresboek bestaat niet.