Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hafje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:07

Ook al heeft het paard het overleefd, hij heeft zeker een gebroken neus! Jeetje wat een nare val zeg!

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:09

deze race en de death horse suicide race( das die ene race waar de paarden van een steile bergen los zand worden afgejaagd) moeten verboden worden. in beide gevallen gaat het om geld en er komen veel paarden bij om. en het vreselijke is dat mensen het nog mooi vinden ook!
ik zeg: een absurde manier van vermaak.

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:11

snap niet dat mensen zo ver kunnen gaan.. het paard heeft indeze niets te willen en wordt wel de dupen ervan :n

Mienky ben het met je eens.. die race van die zandberg en dan door het water is echt verschrikkelijk

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:16

Met de huidige technologie kunnen die hindernissen best vriendelijker gemaakt worden zonder dat ze makkelijker gesprongen worden (bijvoornbeeld door het bovenste eraf te laten vallen als het word aangetikt). Ik snap niet zo goed waarom hier geen poging tot word gedaan. Is het dan toch het gevaar voor mens en dier dat het zo leuk maakt voor de fans?? Ik snap daar dus helemaal niks van..

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:18

Wat een 1-zijdig artikel zeg. Walgelijk!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:20

Schokkende foto's inderdaad, maar ook een erg subjectief artikel. Beetje jammer. Ik probeer de race ook elk jaar te kijken, vind het fantastisch om te zien. Het is een ontzettend zware race, maar dit zijn dan ook niet de minste paarden, hier werken ze maanden naartoe.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:24

Die paarden zijn helemaal niet zielig, zoals al eerder gezegd! Ze krijgen de beste verzorging die er maar is, lopen ze 1 pas kreupel, meteen naar de DA, en als het echt zo zielig is als er beweerd wordt, dan zullen de paarden het echt niet zo goed doen! Die jockey's weten echt wel wat ze doen, als het paard niet goed aanvoelt dan stoppen ze er gewoon mee.

Ook jammer dat die journalisten het altijd veel erger maken dan het in werkelijkheid is! Altijd maar 1 kant van het verhaal...

Jammer dat bij zulke berichten altijd bijna heel Bokt opeens weer penny-achtig gedrag vertoont...

Kahawa

Re: Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:28

Ik vind het ook een mooie race om te zien. Er zijn natuurlijk ook de mindere kanten alleen ik heb het idee dat men hier op bokt zich daar nogal op blind staart. Alsof het alleen maar slecht is en de paarden enorm worden gepusht etc. ..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:31

heeft niet met penny-achtig gedrag te maken....waarom mag ik niet van mening zijn dat dit dierenmishandeling is?
Ik hou namelijk veel van paarden...van alle paarden...niet alleen van mijn eigen....en mijn hart breekt en de tranen springen me in de ogen als ik een paard op z'on manier zie verongelukken.

Daarom kijk ik niet en kijk ik ook die foto's niet....dat heeft niets met penny te maken,maar met liefde voor een paard....

Trouwens ik ben 44 dus laat dat penny maar weg.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:47

Een paard bewust een risico laten lopen vanwege eer, traditie, geld en sport krijg je er bij mij niet in.

Dat er ongelukken gebeuren tijdens buitenritten ed. kan gebeuren.. Bij dit soort wedstrijden is het risico gewoon te hoog. Misschien dat deze race voor 0,8 of 1,2 % van de paarden het einde betekend.. maar hoeveel paarden lopen letsel op? Dat percentage ligt veel en veel hoger.

Voorstander kan ik hier niet van zijn. Hoe mooi het leven naar deze race toe ook is, of hoe mooi en exclusief de dieren die op zo'n race verschijnen ook zijn..

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:56

Met de race op zich is misschien niet heel veel mis. En dat journalisten de zaak graag overdrijven weten we ook allemaal. Maar feit is wel dat bij steeple chases (zoals deze tak van rensport wordt genoemd) vaker ongelukken gebeuren en nu dus ook weer. |( Dat men er zo makkelijk overheen lijkt te stappen dat er een dier verongelukt bij een evenement dat hem wordt opgedragen vind ik op z'n minst kwalijk.
Wat mij betrefd kan deze hindernis in z'n geheel vernietigd worden. Ook in Engeland zullen ze aan dierenwelzijn moeten doen!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:58

@lovelance;
Als je met een paard gaat springen laat je je paard al bewust meer risico lopen en zo zijn er meer dingen waarmee je je paard bewust een risico laat lopen. Het ligt er maar net aan welk risico jij zelf aanvaardbaar vind.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:59

Als er toch iets is wat er permanent verboden moet worden, zijn het de Steeple Chases!! Heb gister op BBC de laatste wedstrijd gezien, en bij iedere sprong vielen er wel een aantal beesten, paardjes die zonder hun ruiter zelfs nog doorracen...

Waar zijn we mee bezig?

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:59

Bah... ze zouden het moeten verbieden.
En als ruiter zijnde.... hier waag je je paard toch niet aan? :?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:13

Marjoow schreef:
Als er toch iets is wat er permanent verboden moet worden, zijn het de Steeple Chases!! Heb gister op BBC de laatste wedstrijd gezien, en bij iedere sprong vielen er wel een aantal beesten, paardjes die zonder hun ruiter zelfs nog doorracen...

Waar zijn we mee bezig?

Als ze niet zouden willen racen, zouden ze echt wel stoppen dan!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:47

Bah, wat een afschuwelijke foto's. Bij iedere discipline kan wat fout gaan, maar deze race staat niet voor niets bekend als een gevaarlijke race. Als ze de hindernissen wat veiliger zouden maken (soort balken wat eraf kan vallen), zou ik het niet storend vinden. En ik hoop dat de groepen waarin wordt geraced wat kleiner wordt, met zulke grote groepen ontstaat er een kettingreactie als een paard valt. Er worden dan onnodig paarden bij betrokken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:50

_Tamara schreef:
Bah, wat een afschuwelijke foto's. Bij iedere discipline kan wat fout gaan, maar deze race staat niet voor niets bekend als een gevaarlijke race. Als ze de hindernissen wat veiliger zouden maken (soort balken wat eraf kan vallen), zou ik het niet storend vinden. En ik hoop dat de groepen waarin wordt geraced wat kleiner wordt, met zulke grote groepen ontstaat er een kettingreactie als een paard valt. Er worden dan onnodig paarden bij betrokken.

Balken zijn in deze race absoluut niet veiliger, juist onveiliger zelfs.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:53

Henkjan schreef:
Marjoow schreef:

Waar zijn we mee bezig?

Als ze niet zouden willen racen, zouden ze echt wel stoppen dan!

Paarden zijn van nature kuddedieren, ze zullen altijd bij elkaar blijven...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:56

Mousmous schreef:
Van het 3 daagse evenement wordt alleen altijd de afsluitende race van de Grand National zwaar bekritiseerd en dat is al sinds jaar en dag, en niet voor niets. Dus over die 173 jaar praat je dus ook echt maar over 173x Grand National. Dan kom je voor de rekenwonders onder ons echt wel hoger uit dan een ruime 1 procent.

Dit klopt niet helemaal. Volgens mij deed trouwens het genoemde paard - dus die op de foto - uit de openingspost helemaal niet mee aan de Grand National. Ik dacht juist de er de laatste jaren meer mis was gegaan bij de andere races op Aintree dan bij de National.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:57

@Marjoow:
Ook als er geen andere paarden bij zijn zullen veel van deze paarden gewoon door racen hoor. ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:58

er zijn duidelijk veel paarden gevallen. Paardenrennen ben ik niet tegen, maar steeple chases zijn zó levensgevaarlijk (niet alleen voor de paarden, ook voor de jockey's) dat het gewoon niet leuk is om naar te kijken, vind ik.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:05

he gadver hoop die die man er zon ervaring aan overhoud dat die nooit weer op een paard stapt :(

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:06

waarom moet het zo gemaakt worden dat paarden veeeeel risico's lopen?????? DAT snap ik totaal niet!!!!!!!!!!! hindernisjes van 80 cm kunnen ok leuk zijn...................waarom altijd het uiterste opzoeken????????????????????????

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:33

vet zielig voor die paarden |(

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:37

Ik vind 1 paard per drie jaar wel veel eigenlijk... Als on de drie keer dat de olympische spelen werden gehouden er 1 iemand zou overlijden, zou er zeker niet gezegd worden 'oh, dat is maar 1 procent van alle sporters, valt best mee toch'.
Er wordt hier gezegd dat je een paar honderd kilo paard niet kan dwingen, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Paarden zijn, als je hun gedrag goed bestudeerd hebt, wel te dwingen! Alleen al om het feit dat het kuddedieren zijn en daarom heel volgzaam zijn van aard.

Ik heb op zich niks tegen het racen met paarden, want er zijn heel veel paarden die daar echt plezier in hebben maar ik vind wel dat er de risico's zo klein mogelijk moeten zijn. Bepaalde hindernissen mogen van mij echt worden afgeschaft, zeker als 1 op de 100 paarden daar het loodje legt.