Kuggur schreef:Wielrenners hoeven helemaal geen rekening te houden met paarden; Paarden mogen niet op het fietspad komen. En al dat geleuter of het wel of niet veiliger is is irrelevant. Stel je voor dat motorrijders allemaal op het fietspad gaan rijden "omdat ze daar veiliger zijn dan op de autoweg...".
Als de instelling die in dit topic naar voren komt kenmerkend is voor het gros van de nederlandse ruiters zal het vermoedeljk niet lang duren voordat paarden helemaal uit het verkeer geweerd gaan worden...En terecht.
Iemand die vindt dat hij of zij geen rekening hoeft te houden met een andere weggebruiker of het onbelangrijk vindt wat wel of niet veilig is, hoort wat mij betreft niet in het verkeer thuis.
En waar wordt er gezegd dat het over fietspaden gaat? Er wordt hier zelf door iemand gequote over een wielrenner in het ANWB-blad: "Met onze dunne bandjes kunnen we vaak niet op het fietspad."De irritante wielrenners kom ik vaak meer tegen in kolonies van 30 man op een landelijke asfaltweg, dan op een fietspad
+ Over het veilig-gedoe... Ja, ik rijd ook weleens op een fietspad als ik dat veiliger vind voor mij en mijn mede-weggebruiker, lijkt me niets mis mee. De vergelijking paard/motor lijkt me ook een totaal onlogische vergelijking, dat gaat echt nergens over.
De wet hoeft wat mij betreft niet altijd zwart-wit te zijn, men hoort te doen wat veiliger is.
(en het rijden in een berm langs het fietspad ipv op een 80 km-weg lijkt me tientallen malen veilger voor iedereen dan andersom
) 

), 'paa-aa-aa-aa-rd' of die ene keer dat ik met een omgekeerde fiets zat of er geholpen moest worden, wat niet nodig was maar wel heel erg aardig!