Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:08

Heb weleens meegemaakt bij manage in Veenendaal. Jong meidje liep met pony de bak in, pony doet dr hoofd opzij(waarschijnlijk zat er een vlieg oid), meidje schrikt en begint spontaan te janken. Vervolgens komt de instructrice eraan en begint als een idioot op die pony in te slaan met een zweep en die vader maar toe schreeuwen langs de kant dat ze door moest gaan met slaan........ :roll: daarna meteen weggegaan bij die manege....

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:09

Helemaal eens met Urielle.....

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:10

Arm paard...
Geen woorden voor, hopelijk krijgt die man een boete of iets.
Mag natuurlijk nooit meer gebeuren!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:11

ik zie dit tavereel ook vaak voorbij komen,pony zijn erg slim en sommigen maken dankbaar misbruik van de onhandige jonge ruiter,maar ik vind het niet kunnen om de pony dan maar te gaan schoppen,en al helemaal niet als kind lief eraf dondert terwijl de pony er niks aan kon doen,er staat niet wat er voorgevallen is,maar dat maakt het nog niet goed.
ik zie juist vaak moeders die de pony afranselen voor dochterlief,meestal is dochterlief het er wel mee eens dan mama de pony even aanpakt tenminste uit mijn ervaring,ik heb dus al een keer gehad dat mama de pony met een zweep aan het bewerken was,omdat de pony telkens in de zelfde hoek stil ging staan,en dochterlief nog niet de macht had om de pony een tik te geven waardoor de pony de baas was.
ik heb tegen moeder lief gezegt dat dit niet de juiste oplossing was,waarna moeder lief kwaad terug schreeuwde of ik er dan opwou om de pony uit te leggen dat dit niet de bedoeling was,zo gezegt zo gedaan,pony een tik gegeven toen hij in de hoek ging staan,volgende rondje nog een keer en probleem opgelost!moeders blij kind blij!
ouders en pony's gaan uit mijn ervaring niet echt goed samen,vooral als het kind wedstrijden rijd.
ouders willen het beste voor hun kinderen,en als de pony dat niet mee werkt kan het kind het vaak niet zelf oplossen.
maar pappa en mama die weten wel hoe ze de pony kunnen laten luisteren!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:15

Heeft ook geen zin, maar ik kan me de reactie ten zeerste voorstellen. Zelf loop ik er nog naast omdat mijn dochter pas twee is, maar ik heb een week of zes geleden onze Welsh ook een maat 38 onder haar spekhol gegeven toen ze begon te bokken terwijl mijn dochter erop zat.

Wat het publiek er van vond en wat de wedstrijdsecretaris vond, vind ik niet zo ter zake doende. De ene keer heb je een verzameling Penny's voor je die de DB al bellen zodra je je paard uitvloekt, de andere keer roept iedereen aan de kant: Geef die pony/dat paard nu verdikkeme eens een knal met dat gedrein!

En dat hij buiten nog een keer een knal kreeg, oke, misschien was de pony die dag gewoon enorm stierig en klierde nog even lekker verder.

Ik zei het al: misschien is het overdreven gezeur van de omstanders, en misschien is die vent een dierenbeul tot en met, maar ik vind het gewoon echt te ver gaan om die man hier publiekelijk te lynchen op basis van een krantenartikeltje, dat wellicht ook nog eens zeer partijdig is (mensen bekend met ponyclubpolitiek? :Y) .

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:16

Ik vind dat sommige mensen zich wel heel snel laten meeslepen in hun eigen woede! Zo hield hij totaal geen rekening met de gevoelens van het kind! Hierbij word zijn/haar pony voor zijn/haar ogen geslagen! Denk dat dat kind het ook niet leuk vind om te zien! IK hoop dat die vader ervoor word gestraft... en dat het kind hier zelf geen gevolgen meer van heeft aangezien de kans oook groot is dat de pony in beslag kan worden genomen! Hierbij heeft de vader vooral zijn kind er mooi mee te pakken!

Hoop dat dit goed word opgelost zowel voor pony als voor kind!

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:21

Ik ga helemaal mee met Urielle. Mijn vader zou zich ook kapot schrikken, logisch. Maar je weet niet hoe het gegaan is.. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:26

Tja, als je gaat paardrijden, kun je er wel eens afvallen. Dat hoort erbij, hoor.
Om als vader zo extreem agressief te reageren, vind ik echt niet normaal. :n :n :n
Buiten het feit dat het ook nog eens totaal onnodig is om je zo af te reageren op dat beestje.

Ik heb ook een dochtertje, die zit ook wel eens op een pony. Ten eerste zorg ik er dan voor dat ze op een brave pony zit, ten tweede ben ik er zelf bij en ten derde weet ik dat een paard afranselen geen zin heeft en niet hoort. Je geeft een zeer slecht voorbeeld naar je kind toe. :j

Ik hoop dat die man goed aangepakt wordt. De loser!!! :(

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:27

Urielle schreef:
ik heb een week of zes geleden onze Welsh ook een maat 38 onder haar spekhol gegeven toen ze begon te bokken terwijl mijn dochter erop zat.

Heel respectvol opgeschreven.

Ik zie het veel op wedstrijden voorbij komen, ook wel eens na een matig gereden proef. Moeder neemt de pony over, kind staat te janken en de pony krijgt een paar rukken in z'n bekkie. Omdat ie in galop wegschoot, en een bok gaf..

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:30

Urielle schreef:
Heeft ook geen zin, maar ik kan me de reactie ten zeerste voorstellen. Zelf loop ik er nog naast omdat mijn dochter pas twee is, maar ik heb een week of zes geleden onze Welsh ook een maat 38 onder haar spekhol gegeven toen ze begon te bokken terwijl mijn dochter erop zat.

Wat het publiek er van vond en wat de wedstrijdsecretaris vond, vind ik niet zo ter zake doende. De ene keer heb je een verzameling Penny's voor je die de DB al bellen zodra je je paard uitvloekt, de andere keer roept iedereen aan de kant: Geef die pony/dat paard nu verdikkeme eens een knal met dat gedrein!

En dat hij buiten nog een keer een knal kreeg, oke, misschien was de pony die dag gewoon enorm stierig en klierde nog even lekker verder.

Ik zei het al: misschien is het overdreven gezeur van de omstanders, en misschien is die vent een dierenbeul tot en met, maar ik vind het gewoon echt te ver gaan om die man hier publiekelijk te lynchen op basis van een krantenartikeltje, dat wellicht ook nog eens zeer partijdig is (mensen bekend met ponyclubpolitiek? :Y) .

sorry hoor, maar waarom doe jij dat nou weer?? Elke pony kan bokken, dan moet je je tweejarige dochtertje er maar niet opzetten. Je pony bokt altijd met een reden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:32

diesel_ schreef:
Je pony bokt altijd met een reden!

Ja maar de reden hoeft niet altijd pijn, ongemak of ander zieligs te zijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:33

Ik zie het verhaal van 2 kanten. Ja, ik vind het niet kunnen dat je tijdens een (oefen) wedstrijd een pony zo aanpakt dat het op de voorpagina komt. Maar tot nu toe is er 1 (!) getuige tijdens een wedstrijd aangehaald. Als het werkelijk zo erg was als het merendeel van de bokkers hier beweren, dan hadden het er gelijk al meer geweest, niet?!

Ervan uitgaande dat het een "normale" correctie was, ga ik geheel mee met Urielle.

@Diesel; geloof mij maar dat er van die slimmerds zijn die het dus echt bewust doen!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:34

diesel_ schreef:
Urielle schreef:

sorry hoor, maar waarom doe jij dat nou weer?? Elke pony kan bokken, dan moet je je tweejarige dochtertje er maar niet opzetten. Je pony bokt altijd met een reden!

Sorry hoor, ik moet wel lachen om jou reactie.

Niet elke pony bokt met een reden, ja joligheid mss.
En waar staat dat ze haar 2 jarige dochter erop laat rijden :=

Ik zie mijn 2 jarige dochter al op een welsh rijden en dat ik zeg tegen d'r geef hem eens op zijn donder dat hij ophoudt met klieren. Tja duidelijk gevalletje van geen kids denk ik dan :D

kazary

Urielle, er staat dat hij buiten ook nog verder ging. En dat vind ik niet kunnen.
Als die pony aan het etterbakken is geweest en hij krijgt een knal, daar zal ik niet wakker van liggen, kan hij best wel eens verdient hebben.
Maar om dan buiten ook nog verder te gaan, nee dat heeft geen enkele zin.

Twiggy2008

Ik vind persoonlijk dat je een twee jarig kind niet op een paard moet zetten wat bokt.
No way dat ik mijn eigen 4-jarige al op zo'n paard zou zetten. :n

Die gaat gewoon op hele brave, rustige dieren, hoor (liefst ook kleinere pony's), en niets anders. Die tijden komen later wel, nu vind ik haar echt nog veel te kwetsbaar.

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:35

Oh ik heb hier zo beeld en geluid bij...

Ik zie al die mensen maar met open mondjes staan kijken en "oh" en "ah" roepen..
Ik zeg niet dat iemand die man net zo hard in elkaar had moeten rossen... Maar ik had toch echt ff een andere man in de buurt bij de arm gepakt, samen met hem naar de vader toe gelopen, ik zou de pony over genomen hebben en die andere vent had maar ff die vader tot bedaren mogen brengen... op een normale manier dus (praten!!).

Ik vind het echt ongelovelijk dat dit gebeurt op een plek waar weet ik veel hoeveel andere mensen bij zijn...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:35

kazary schreef:
Urielle, er staat dat hij buiten ook nog verder ging. En dat vind ik niet kunnen.
Als die pony aan het etterbakken is geweest en hij krijgt een knal, daar zal ik niet wakker van liggen, kan hij best wel eens verdient hebben.
Maar om dan buiten ook nog verder te gaan, nee dat heeft geen enkele zin.

Helemaal mee eens. :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:36

diesel_ schreef:
Urielle schreef:

Dus jouw paarden mogen doen en laten wat ze willen als je erop zit, naast loopt en mee bezig bent?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:36

Iris82 schreef:
diesel_ schreef:

Ja maar de reden hoeft niet altijd pijn, ongemak of ander zieligs te zijn.

er zijn zat pony's die het kindje er bewust afbokken!
pony's zijn erg slim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:37

diesel_ schreef:

Ja om je eraf te krijgen :Y) hahaha wat een snuggere opmerking!

Ik heb ook heus weleens een paard een schop onder zn hol gegeven.
Een verwend ponytje die na de verkoop weer terug bij ons kwam omdat hij met kind en al de bak uitrende. zat de deur dicht? dan ineens heel hard stoppen voor de deur. de stal durfde ze niet in want hij draaide zijn kont dan naar haar toe (en deed dan niks maarja dat wist zij niet en hij wel :D )
Ik kende hem al voor hij daarheen ging haha.... deed de deur open, hij draait zijn kont naar me toe en *schup* gelijk genezen.

Maar dit zal wel zo overdadig geweld zijn geweest, want anders was er niet zo'n heisa om gekomen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:38

knooopje schreef:
er zijn zat pony's die het kindje er bewust afbokken!
pony's zijn erg slim!

Maar dat heeft een reden
(kan ook eerder iets gebeurd zijn, maar nooit zonder reden)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:39

Ik vind het zowieso erg zinloos om de pony te vangen en hem dan in zijn zij te staan schoppen. Complete onzin. Als de pony bokt uit ondeugendheid oid dan kun je hem op DAT MOMENT een tik geven maar als de damage al done is... Laat de pony zich in het vervolg iig niet meer vangen.

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:40

te belachelijk voor woorden!!
ze moesten die vent eens moorens leren!!
jammer voor het kind maaar dit kan totaal niet vindt ik
maar lang leven nederland zal niet al teveel aan gedaan worden is mijn ervaring...
had ie iig niet moeten doen waar ik bij was had ik hem ns even als boksbal gebruikt!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:40

Mijn paard geeft soms wel eens een lekker jolige grote bok en daar schenk ik nooit aandacht aan (ik moet er zelf hard om lachen zelfs :D ). Zou hij ineens echt vreselijk gaan bokken, dan zou ik eerst uitzoeken waarom hij dat doet, want hij zou me nooit bewust er af gooien. Dus dan denk ik dat mijn paard er iets mee aan zou geven. Dat is een ding wat ik heel zeker weet over mijn eigen paard. :)

Maar goed, dat is mijn paard, ik kan niets zeggen over andermans paarden. :)

Verder zie ik bij ons ook regelmatig dat kinderen er bewust afgegooid worden, maar dan moet je ook eens kijken wat er vlak van tevoren gebeurd is (onterechte tik, rukken in de mond, schoppen om hem vooruit te krijgen, onduidelijk en hard zijn). Dan kan ik die pony's eigenlijk alleen maar groot gelijk geven. :j

Ben dol op slimme, karaktervolle paarden, die niet over zich heen laten walsen, als je als ruiter niet eerlijk bezig bent. :D

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:41

er wordt nu telkens gepraat over 'schop onder zn hol' maar naar mijn mening zit er nog wel een verschil in een schop onder zn hol of in zn buik...