Ruiter raakt zwaargewond na val van paard *update*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:05

Het is nu i.i.g zeler dat het een man is,hij is 51 jaar en i.d.d hersenschudding en ribben of gekneust of gebroken, degene die ik dacht, liep gelukkig vrolijk op haar werk rond......

19LindA83

Re: Ruiter raakt zwaargewond na val van paard *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:25

Jeetje, wat een verhaal, gelukkig knapt diegene al wat op.... Van een echte goede hersenschudding houdt je knap lang last.. En ribben *auw*
Ben dan toch altijd weer blij dat ik jaaaaren heb gejudood en dus kan valbreken!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:28

[quote="Arianne"]Gisteren had ik een vriendin aan de telefoon en zij vertelde me dat het een buurman van haar is. Het schijnt naar omstandigheden wel goed te gaan; ze had in elk geval gehoord dat hij gebroken ribben heeft. Verder heb ik niets gehoord over verwondingen, maar wellicht wist zij op dat moment ook niet meer. Het is in elk geval dus ook een ruiter die daar wel de weg weet (ook al is het misschien niet even veilig terrein) en ook niet op een onbekend huurpaard dat terrein op is gereden. Mijn vriendin is hem nog tegengekomen en toen was het paard wel wat druk.

Net ook even je vriendin gesproken, moest ze toch hebben voor een afspraak, en het is de buurman, eind vd week mag hij naar huis
begreep ik, en zullen we misschien meer horen over de toedracht.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:15

Oh dat is fijn om te horen zeg!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:22

Fijn om te lezen dat het mss toch een beetje meevalt.

Maar wel of niet met cap, is natuurlijk weer een bokt discussie, ook met cap kun je letsel krijgen, met een cap ben je echt niet gevrijwaard van letsel. Er zijn ook gevallen bekend dan men beter geen cap had kunnen dragen, dat is net als met autogordels, maar dat is een eindeloze discussie. Dus hoe dan ook een ongeluk zit in een klein hoekje.

Gelukkig zijn er heel veel mensen hier goed te hulp geschoten en loopt het waarschijnlijk allemaal goed af. Fijn om te lezen dat er zulke behulpzame mensen aanwezig waren voor hem en ook voor zijn paard.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:08

Zo, dat is niet niks zeg :oo
Gelukkig mag de man al weer snel naar huis :j

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:12

Wat erg ik hoop ook dat het goed is afgelopen voor de ruiter!
Mijn paard zal neit naar stal terug lopen hoor ! denk ik (A)

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:56

ben blij om te horen dat het redelijk gaat met de ruiter.

want het zag er echt heel naar uit gister.
hoop dat het met het paard ook goed gaat want het bloed op het pad was ook een naar gezicht.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:18

Afbeelding

Deze foto had mijn vriend nog gemaakt. Dit was het moment dat we gingen beseffen dat we dit paard niet zomaar even zouden terugbrengen naar de ruiter.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:26

Gelukkig vallen alle verwondingen mee. je wordt niet zomaar met de traumaheli weggebracht... (ik weet niet beter of je bent meer dood dan levend als je in de traumaheli vervoerd wordt).

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 01:03

Wat loopt het paard er braaf bij! Metdiewandelaars erbij met kinderen enzo...

Die plas bloed..als t paard een flinke wond had was die wel direct opgevallen denk ik of niet? Arm dier, hoop dat die niets ernstigs heeft en hoop dat de ruiter snel opknapt en ook kan vertellen wat er nou precies is gebeurd.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:27

nou het was niet echt een plas bloed maar meer een klodder dus ik vermoedde eigenlijk een bloedneus door de paniek?
maar dat is gissen het was in ieder geval vers bloed vandaar dat ik het wel linkte naar het ongeval

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:52

Renske_ schreef:
Wat loopt het paard er braaf bij! Metdiewandelaars erbij met kinderen enzo...

Dat beeld vertekent misschien wel een beetje hoor, haha. Het paard was helemaal bezweet aan het snuiven en elk moment dat we stilstonden wilde hij omdraaien om weg te rennen. Daarom hadden we hem ook allebei vast, voor de zekerheid. Het tempo lag ook vrij hoog, zal maar zeggen :P Later werd hij wel rustiger en merkte je dat het wel een lief en mak paard was. Hij was alleen erg geschrokken.

Het enige wat ik wilde weten is dat of de ruiter er bovenop zou komen en gelukkig is dat het geval. Maar nu word ik ook wel nieuwsgierig naar wat er gebeurd is.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:51

shan schreef:
Ongelukken gebeuren regelmatig en overal, om je eerlijk de waarheid te zeggen vind ik dit prima passen bij overig nieuws!
Alle voetballers en wielrenners die in het ziekenhuis belanden in een weekend tijd, dat wil je niet weten.

Even late reactie.. ben gisteren niet meer online geweest :)

Daar had ik het n.l ook geplaatst ;) en is het naar VN overgezet.

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:55

Ben blij dat bovenstaande foto niet gisteren is geplaatst,ik schrok van de berichten gisteren omdat ik het nare gevoel had dat dit iemand was die ik goed ken.
Kon in eerste instantie niets vinden over zijn identiteit,ook niet op zeelandnet en toen las ik dat iemand schreef over lang blond haar was ik even gerustgesteld.
Maar toen ik buiten met de honden een bekende tegen kwam zag ik al aan haar gezicht dat mijn eerste reactie de juiste was,en dat het wel om diegene ging.
Het is heel naar om zoiets op internet te lezen,en als ik die foto had gezien had ik het zeker geweten,dat paard herken ik uit duizenden,ook van de achterkant.
En wel of geen cap,hij heeft nooit buiten een cap op,heeft dit paard al heel lang,kent hem door en door en rijdt daar al jaren.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:55

Dat geloof ik graag, het paard leek beter te weten waar hij heen wilde dan wij. Dan moet er toch wel iets heftigs gebeurd zijn...Weet jij er misschien meer over? En hoe het nu met de ruiter is?

Je krijgt toch een heel naar gevoel hoor als je zo'n dier tegenkomt die zo in paniek is terwijl je niet weet hoe de ruiter er aan toe is. Wij wandelen daar regelmatig (wonen zelf in Den Haag) en ik keek er altijd naar uit om als ik een trailer heb met mijn paard die kant op te gaan. Maar die gedachte is nu al een stuk minder rooskleurig.

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:14

Klopt hoor,hij weet de weg,en is van zichzelf weliswaar heel braaf,maar ook een beetje een drukte schopper.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat hij over de kop is gegaan,dat zou voor mij de enigste verklaring zijn dat hij eraf is gegaan en zoveel letsel op heeft gelopen,hij is echt geen beginner en kent iedere beweging van pinch.
Gelukkig komt het allemaal goed met hem,maar hij zal wel een poosje zoet zijn met zijn ribben,dat doet zo,n pijn.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:46

Harvestroos, had me even gpbt, had je gelijk zijn naam geweten, om nu hier naam en toenaam te zetten leek me niet zo passend.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:38

harvestroos schreef:
Klopt hoor,hij weet de weg,en is van zichzelf weliswaar heel braaf,maar ook een beetje een drukte schopper.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat hij over de kop is gegaan,dat zou voor mij de enigste verklaring zijn dat hij eraf is gegaan en zoveel letsel op heeft gelopen,hij is echt geen beginner en kent iedere beweging van pinch.
Gelukkig komt het allemaal goed met hem,maar hij zal wel een poosje zoet zijn met zijn ribben,dat doet zo,n pijn.

Ja pff...Dan kan je echt even helemaal niks, elke beweging en ademhaling voel je. Vervelend! Maar ik ben toch ook opgelucht dat de schade relatief meevalt. Ik heb daar echt met buikpijn gelopen de rest van onze wandeling.

Pinch heet hij dus. Leuke naam. Past volgens mij ook uitstekend bij hem. We vonden het trouwens wel een prachtig paard! Hebben nog even overwogen om een trailer te zoeken om hem mee te nemen :D Dat was uiteraard voor we wisten dat het toch wel ernstig was... :o

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:17

mammaslamma schreef:
Harvestroos, had me even gpbt, had je gelijk zijn naam geweten, om nu hier naam en toenaam te zetten leek me niet zo passend.

Dacht ik helemaal niet aan,probeerde het in de berichten te vinden maar kon nergens vinden of iemand wist wie het was.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:15

Toch, ik had al een idee toen ik de foto zag vandaag, van dat lijkt P wel.
Maar Marion, ze zegt verder toch niks over de eigenaar? Niemand hier die hem verder kent, of bijna niemand....
En ja, het is een druk paardje, maar zijn eigenaar kent hem toch al heeel lang... zo zie je maar weer dat een ongeluk altijd in een erg klein hoekje zit.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:21

@Yavanna: ik geef jouw ook niet de schuld hoor, dat het bij voorpagina nieuws stond. :D

Tje Harvestroos, nu snap ik het ook pas, dat is schrikken!
Hopenlijk is hij gauw weer op de been. :(:)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:47

Ongeluk zit idd in een klein hoekje!
Vind het een beetje raar dat mensen meteen gaan roepen dat het gevaarlijk is om alleen naar buiten te gaan. Je hebt een vertrouwensband met je paard en als je dan nog niet alleen naar buiten durft als je het paard vertrouwd dan kun je hem maar beter weg doen. Mensen pakken natuurlijk niet zomaar een paard om buiten te rijden..

Daarbij weer de eeuwige discussie over de cap, Net zoals iemand anders al zei; de ene keer is het wel beter en de andere keer niet.
Ook al had deze man een cap opgehad dan was hij nog zwaargewond geweest.
Moet iedereen voor zich eigen weten.

Ruiter en paard veel succes!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:17

Mee eens, ik ga er zometeen weer es lekker alleen op uit, laag water, dus het hele strand is voor mij, moet er niet aan denken om afhankelijk te zijn dat er es iemand mee kan/wil, ik houd ervan om alleen te rijden....
Met les rijd ik zonder cap, buiten uit voorzorg maar op, maar niet voor mijn plezier, maar ieder moet het zelf weten, we moeten al zoveel!