Eerst de vissen, toen dino's/vogels, dan zoogdieren en nu de mens. Daarna de insecten, let op mijn voorspelling!
Milieutechnisch is er natuurlijk ook een hele hoop te doen, dat is gewoon waar, maar ik denk niet dat de DB daar zoveel mee kan. De mens staat op eenzame hoogte in capaciteit voor het verkl*ten van de aardbol
Maar ik vind paardenwelzijn nu gewoon een soort populariteitshype. Dan denk ik echt: iedereen die geen paard onder zijn hol heeft, in politiek en dierenwelzijnsorganisaties, denkt nu even mooie sier te maken met statements over paarden, maar hoe zit dat als er ineens gesteld wordt dat iedereen met een hond een stuk veld ter beschikking moet hebben van een X-grootte en zijn hond in een roedel moet houden, en half Europa dus zijn hond weg kan doen? Ik durf gewoon te wedden dat er dan ineens geschermd wordt met die arme windhonden en het zwerfhondenbeleid en bladiebla. Maar o wee als je nu durft te zeggen dat ze eerst eens moeten kijken naar ECHTE verwaarlozing en mishandeling bij paarden...
Dan is dat anders, want dat is een ver van hun bed show en veel niet-paardrijdende burgers denken toch nog dat alle paardeneigenaren rijke stinkerds zijn met zes auto's op de oprijlaan van hun villa en dat we paarden voor de status hebben, om mee te pronken op de tennisclub..

Zo gaat dat in elk topic.