Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:32

Wist ook niet dat dit bestond (de sport). Volgens mij is er maar 1 manier. De hele sport afschaffen en er opnieuw mee beginnen. En dan andere regels opstellen. Zo hoog niet als pre maar als reden tot onderzoek.
Ik vind de manieren van trainen in de dressuur en springen toch nog vriendelijker dan dit. Dit is met chemicalien. Dit is praktisch gezien rijden met een kreupel paard op wedstrijden. Normaal word je dan toch ook naar huis gestuurd?

Wat een belachelijke, harteloze, hersenloze mensen die hieraan doen. Mocht je dit lezen en zelf deze "sport" promoten of beoefenen: dit is wel een persoonlijke aanval :P vat dit maar lekker persoonlijk op.

En ik vind dat de mensen die de paarden met chemecalien hebben toegetakelt, zelf ook wel wat zuren in hun schoentjes mogen hebben. En laat ze DAN maar een taakstraf volbrengen of zo. Lekker aan het werk met je zere voetjes. Weet je ook eens hoe dat is :)

Zo... ik ga trainen. Zonder kerosine en zo. Lekker naturel.

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:34

verschrikkelijk zeg. :\

maar ik probeer het filmpje te kijken maar als ik erop klik dan kom ik alleen op de site en ik zie het filmpje dan nergens staan?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:35

rockwitch schreef:
Zo lang er mensen bestaan die het zo willen zien wel. Ik vind het afschuwelijk om paarden zo te zien lopen, is weinig natuurlijks meer aan. Zowiezo lijkt het me ontzettend rot zitten, maar het ziet er ook gewoon niet uit. En het is gewoon niet normaal voor paarden om zo te lopen. Hopelijk kan er een keer wat aan gedaan worden.

Ik kan je vertellen dat het niet verkeerd zit hoor :D

On topic, triest dit maar zoals al vaker wordt aangedragen, ook in ons eigen landje komen dit soort dingen veelvuldig voor m.n in de springsport.
En iedereen die op zondagmiddag naar de grote prijs van huppeldepup kijkt zou theoretisch gezien dus deze praktijken in gang houden, dat maakt het ook zo lastig. ;)
Uiteindelijk draait het maar om 1 ding, geld.

PrimaDonna_

Je moet wat naar beneden scrollen.
Ik denk dat je hem niet eens wil zien, is te ziek voor woorden.

Anoniem

Ik heb tuigers getraind Marjoow. En momenteel staat er eentje bij me thuis die dit jaar nog een paar keer in actie zal komen voor de showwagen. Je snapt denk ik wel dat dit niet vanzelf gaat. Met andere woorden, dan zou ik dus ook geen paarden mogen houden.

Voor wie mijn posts niet helemaal snapt, ik ben NATUURLIJK tegen het gebruik van chemicaliën.
Verder weet bijna iedere Nederlandse paardenman/vrouw, dat wij ook binnen de tuigersport werken met riempjes met ringen, en al eerder genoemde "hulpmiddelen".

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:37

Paarden mishandelen voor een loopje die niet om aan te zien is... Mensen zijn niet goed bij hun hoofd. :Z
Die moeten ze zwaar beboeten en levenslang een houdverbod opleggen...
Waarom willen sommige lui zo graag onnatuurlijke flauwekul-kunsten zien?? Iedereen met gezond verstand kan toch zien dat geen paard van nature zo zou lopen...

Wal-ge-lijk.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:37

ooeeehhhh

ik vond het heel eng om te zien zeg !

geen flauw idee hoe ze het voor elkaar krijgen,
maar echt diervriendelijk is het niet.

ook wij nederlanders doen idd gekke dingen om
hun paard uit te laten blinken en te winnen.

hoe ziekelijk kunnen we zijn hé ...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:38

We dwalen hier helemaal af, het topic gaat over deze mishandeling van de paarden daar in de USA, maar omdat wij hier in NL ook slecht zijn voor onze paarden mogen wij geen mening hierover geven?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:39

suleilitha schreef:
Ik heb tuigers getraind Marjoow. En momenteel staat er eentje bij me thuis die dit jaar nog een paar keer in actie zal komen voor de showwagen. Je snapt denk ik wel dat dit niet vanzelf gaat. Met andere woorden, dan zou ik dus ook geen paarden mogen houden.

Voor wie mijn posts niet helemaal snapt, ik ben NATUURLIJK tegen het gebruik van chemicaliën.
Verder weet bijna iedere Nederlandse paardenman/vrouw, dat wij ook binnen de tuigersport werken met riempjes met ringen, en al eerder genoemde "hulpmiddelen".

sambaaaaal :D :D :D

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:39

ik scroll naar beneden maar ik zie geen video staan ofzoiets?

Marjo

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:41

je klikt op de link *HIER* in het dik gedrukt

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:42

Wat ongelofelijk misselijk om te zien is dit, Ik heb wel eens een normaal paard gezien van dit ras, en ze zitten blijkbaar heerlijk.. maar dit heeft er helemaal niks meer mee te maken! Wat doen ze die paarden aan!? kan me ook niet voorstellen dat een paard dit lang volhoud.. die man zei ook al in het filmpje dat ze vaak liggen in de stal en niet eens op kunnen staan.. dit doe je je paard toch niet aan? word er echt boos van.. belachelijk dat je dit kan doen.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:42

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:43

Was dit niet allang bekend? Ik heb dat filmpje wel is eerder gezien.
Vreselijk, echt vreselijk. Dat hele gangengedoe. Ziet er toch niet uit zeg.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:44

Ow wat walgelijk zeg! Ik wordt er gewoon misselijk van.
Het zijn net struisvogels hoe ze lopen

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:46

@ KsVrPy: Dit is al langer bekend ja, ze zijn er al heel lang mee bezig in Amerika. Deze gangen zien er indd nep uit, ik hou het bij het normaal rijden van gangenpaarden, je hoeft ze er niet voor te martelen....

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:47

Diane65 schreef:
Esmeralda schreef:
[paarden lopen echt raar, en dan die mensen die erop zitten hebben allemaal een nekhernia. Ziet er totaal niet uit

Zonder die blokken lopen ze ook raar, want die Tennessee Walking horses lopen telgang. Vandaar ook dat je als ruiter van links naar rechts beweegt in plaats van bij een paard met een diagonale gang van voor naar achter. Mijn broer heeft ooit tijdens een trail ride in Florida op een Tennessee WH gezeten (niet op blokken, goddank), maar die gleed er ook zowat af. Van tevoren werd ook door de stalhouder gezegd dat hij er op moest rekenen dat hij zijdelings zou schuiven in het zadel. Hun 'natuurlijke' drafgang is dus telgang, maar die showpaarden zijn echt niet om aan te zien. Afschuwelijk.

ff off topic, een walker loopt meestal van nature in walk, daarin heb je meerdere varianten, de telgang is niet wenselijk!
Een walker die goed loopt(en nee ik bedoel niet die van het filmpje!) zit heerlijk, evenals de andere gangenpaarden!!

dus ik weet niet waar jou broer is geweest, kan ik niet over oordelen, maar het is niet normaal mijns inzien.

wat betreft het filmpje niet kunnen zien, ik ben naar een andere provider gegaan, heb normaal mozilla, daar kon ik het ook niet zien, bij explorer wel, dus kan goed dat niet iedereen het filmpje kan bekijken.
op youtube kom je helaas heel veel van dit soort filmpjes tegen als je kijkt op walkers, gelukkig worden gangen paarden in nederland en belgie, heel anders gereden/getraint!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:47

Arme paardjes! Ik vind het er zo zielig uit zien. Ik ben blij dat ik dit in nederland nog nooit ben tegengekomen.

Lydia_

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:49

Ik vond dit ras altijd al wat apart lopen, maar dit slaat helemaal nergens op. Arme beesten..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:56

Verschrikkelijk! Ik ben sowieso tegen alle hulpmiddelen die het onaangenaam maken voor een paard om in een bepaalde houding te lopen, (bijvoorbeeld bitten waarmee een paard in de krul getrokken wordt of andere hulpmiddelen om een paard z'n benen te laten liften)
maar dit is wel echt verschrikkelijk. Je ziet ze gewoon lijden, arme diertjes!

En ja, ik zou die mensen echt wel dezelfde pijn laten voelen, zo weten ze ook wat ze die diertjes aan doen!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:56

ik vind dat artikel over slachtpaarden ook erg zeg.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:59

Sambaaaaalll :D
Ja, wordt in Nederland inderdaad gebruikt nu je niet meer mag gemberen.
Over die paarden, je hebt Tenessee Walking Horses maar ook Kentucky en American Saddlebreds, Missouri Foxtrotters en nog meer van die varianten, met ook weer verschillende gangen. Ik denk dat daar in zekere zin een verwarring is ontstaan maar ze lijken ook erg op elkaar.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:00

Tja,en dan sta je met open mond te kijken hoe ver de mens wel niet gaat :=

"Zo zijn hun gangen veel mooier,zo is de show nog mooier",hoor ik hen al zeggen..

Veel te veel mensen geven enkel om het uiterlijk,prestaties & de gangen van een paard,dan het karakter en het welzijn.

En als ze dan niet meer goed zijn voor de sport ?
Ach,wat heb je dan nog aan zo'n beest ? Laten we daar maar een lekkere biefstuk van maken dan ! Het beest is toch niets meer waard..

Ziek,ziek,ziek gewoon,ik zou die mensen zo stuk voor stuk een schop onder hun kont willen geven,en ook wat kettingen & lood onder hun voeten,want zo lopen ze toch ook véél mooier ?

Nee,ik zie hier echt níets positiefs in,ze mogen dan ook de beste middelen,medicijnen en wat dan ook gebruiken,dit blijft gewoonweg onzin.

Zoals in het 1ste filmpje kunnen sommige paarden zelfs niet meer staan van de pijn,de arme beesten hebben gewoon geen leven niet meer,je ziet gewoon geen gelukkige,maar gekwelde paarden lopen.

Hoe het ooit zo is kunnen komen,ik snap het gewoon niet,en waarom zijn ze nu nog zo dom genoeg zijn om hier gewoon geen verbod op te zetten ?

Dat moest ik ook maar even kwijt,dat dit maar snel mag stoppen ! :=

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:04

egt ziellig niet te geloven dat mensen dat doen. het is gewoon niet normaal.

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:08

Lagency schreef:
suleilitha schreef:
Het is niet alleen een kwestie van op blokken zetten, ze selecteren tijdens het fokken ook op deze eigenschappen. Niet dat ik het kan waarderen overigens maar dat is een ander verhaal.
Maar als jullie zo heftig reageren op de Tennessee Walking Horses, wat vinden jullie hier dan van?
http://www.youtube.com/watch?v=vE7GhDZQFa0

Ik snap je punt.
Dit gebeurd ook in ons landje.
Op dit filmpje laten ze alleen niet zien hoe het komt dat deze paarden zo voor de kar lopen
en dat is ook maar voor de show.

dit vind ik helemaal niet zo hoor! die paarden lopen van nature zo is een kwestie van een ijzertje eronder en klaar! de hackney staat er om bekend dat hij knieactie heeft!

maar wat een allemachtig domme mensen die hun paard zo kapot maken (filmpje)
Laatst bijgewerkt door Ndewilde op 25-03-09 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt