Anky van Grunsven toch met Painted Black naar Las Vegas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:42

Leuk dat Anky toch meedoet. :j

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:20

Tja, mensen kunnen wel gaan zeggen dat Anky niet moet zeuren en "niet starten = niet starten", maar als je van haar hoort hoe het blijkbaar geregeld is qua reglement, dan vind ik het niet gek dat Anky bezwaar maakt, want het ziet er nogal krom uit.

Ten eerste is Anky als titelverdedigster automatisch geplaatst, maar niet in combinatie met het paard waarméé ze won. Salinero moet dus met 2 WB-wedstrijden opnieuw geplaatst worden. Een vreemde regel als je het mij vraagt.
Daarnaast zegt de FEI dat ze wel met PB kan gaan, maar de punten die PB heeft gereden tellen niet mee omdat Anky toch al geplaatst was (zo staat in haar bericht). Dit lijkt me dus een verkeerde interpretatie door de FEI van hun eigen regels.

Kortom, mijn conclusie kan alleen maar zijn dat Salinero moet starten, al is het alleen maar om het sportieve aspect, maar dat heb ik in het andere topic ook al uit de doeken gedaan. Ik kan me trouwens goed indenken dat ze niet naar Las Vegas had willen gaan met PB.

yvonnepuntnl

Re: Anky van Grunsven toch met Painted Black naar Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:46

Het is in ieder geveel veel spannender als ze met Salinero meedoet; Isabel wil dat NB ook graag.......

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:56

Misschien doet PB wel iedereen versteld staan, fijn dat ze er toch voor gaat.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:06

Ik hoop dat PB en Anky winnen!
Echt supper dat ze toch wil meedoen :).

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:50

Sander_ schreef:
Tja, mensen kunnen wel gaan zeggen dat Anky niet moet zeuren en "niet starten = niet starten", maar als je van haar hoort hoe het blijkbaar geregeld is qua reglement, dan vind ik het niet gek dat Anky bezwaar maakt, want het ziet er nogal krom uit.

Tja, als je het van haar hoort zou je dat kunnen denken, maar de regel is duidelijk genoeg.

Dit is de regel van de FEI betreffende de huidige kampioen:
10. The title defender is automatically qualified with a horse of his/her choice with which however he/she must have competed in the Freestyle to Music at at least two FEI World Cup Dressage Qualifiers of the particular season.

Dus in het Nederlands: De titelverdediger is automatisch geplaatsts met een paard van zijn/haar keuze waarmee hij/zij echter moet hebben meegedaan aan de Kur op Muziek bij ten minste twee FEI World Cup Dressuur kwalificatiewedstrijden in de relevante periode.

Alleen Anky en Sjef schijnen de regel niet te snappen de rest van de wereld vindt hem best wel duidelijk. Sjef Janssen heeft zelf meegeholpen deze regel te maken, dus een beetje gek is het eigenlijk allemaal wel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:58

ik ben iig reuze benieuwd hoe het allemaal zal gaan in Las Vegas.
Er doen een aantal hele goede ruiters/amazones mee.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:42

Gelukkig maar! :) Alleen 't wordt zo wel stuk minder spannend, ook voor Isabell is het niet leuk.
Echt super instelling van haar, want ik denk dat ik me er ook niet zo snel bij neer zou leggen. :o
Wat een leuke foto van Anky, trouwens!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:39

@Hermelientje; het beeld dat Anky in het artikel schetst zal vast niet helemaal objectief en wat in haar voordeel geschreven zijn, maar desondanks blijf ik het vreemd vinden dat je als amazone wel geplaatst bent en als paard niet... je bent toch een combinatie.
Overigens is het inderdaad nog vreemder dat Sjef daar zelf aan heeft meegewerkt, maar hij had waarschijnlijk niet gedacht dat hij zelf ooit in deze situatie zou komen waarin het problemen zou opleveren.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:20

@Sander
Ze is ook als combinatie geplaatst met Painted Black. Als ze gewoon nog een keer ergens op één van de 15 wedstrijden was verschenen met Salinero dan was ze met twee combinaties geplaatst geweest en had ze kunnen kiezen. En meestal is er een goede reden om een regel aan te passen, het zal indertijd niet zomaar zijn gebeurd (maar dat moet je aan Sjef vragen, die kan het weten).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:36

pharagirlke schreef:
Mensen die willen gaan beweren dat als je door je rug gaat je nog best tien minuutjes op het paard kan gaan zitten (en losrijden? Gewoon opstappen en de proef in om te passageren met dat kreng? Zullen de spiertjes leuk vinden.) hebben overduidelijk nog nooit zo iets gehad. :n Beetje sneu om te gaan roepen dat ze dan toch maar op Sali had moeten kruipen.

Inderdaad, en juist de fijngevoelige paarden zullen echt niet zo goed presteren als de ruiter zich maar 30% kunnen inzetten, het vereist 2x100%!

Vind het tweemaal door de rug gaan echter niet ene juist argument om naar voren te dragen. Iedereen kan weleens uit de running liggen waar je niet om hebt gevraagd.