Paard is allergisch voor gras

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Paard is allergisch voor gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:03

@chernique: volgens mij snap je ilse niet.
als je lIJd heb je pijn, en als je lEId dan heb je het over iets anders.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:09

a verdorie, laat der dan toch gewoon inslapen!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:36

@siskeh: Omg, ja ik zie het nu! :\
Ik bedoel natuurlijk dat ik hoop dat hij nog een leuk leven leid :o
Oh wat erg, sorry!

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:03

dit beestje zou dan tog in een bak met alleen zand kunnen staan? of desnoods in een grote uitloopstal met alleen zand of stenen? dit is voor zoon beestje toch ook niet leuk, warm?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:08

Jeetje wat vreselijk zielig! Maar ik snap niet (misschien overheengelezen sorry dan) waarom ze haar dan nog in de wei zetten (ook met die foto). Ik bedoel een bak zou veel fijner voor haar zijn! :=

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:09

Wat sneu : :(:)

mirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:49

erg zielig maar inderdaad laten ze dan een grote bak voor haar maken

Tsarola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:56

Hallo ben ik nou een van de weinigen die wakker is???
Als een paard zo zwaar allergisch is voor gras..
Zou die ook wel iets van hoefschoenen aan moeten hebben (jou nagels zijn immers ook niet gevoelloos, denk aan warmte ect)
En daarbij wat zou je denk ik gebeuren als het paard gras eet... Die legt meteen het loodje!!
Een kennis van mij is allergisch voor paarden en heeft laatst onbewust paardenmelk gedronken en lag meteen 1½ week in het ziekenhuis!!

Zou jij uberhaupt een paard wat zo allergisch is ook maar 10 meter in de buurt van de besmettingsbron laten komen.

En daarbij afmaken??? Niet een beetje cru!!!

Er zijn meer paarden dan je denkt met deze allergie en die hebben een prima leven hoor!! een paard hoeft toch niet persé op de weide te staan om een lekker leven te hebben??? een zand paddock is toch ook geschikt, en met aangepast voedsel gaat dat toch prima!!

Als jullie iets met de longen hebben een daarom niet gewoon adem kunnen halen,, euthaniseren wij jullie toch ook niet.. Er zijn ook genoeg mensen die vanaf de nek verlamt zijn en een prima leven hebben!!!!

WilHuM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:59

Ben het helemaal met Tsarola eens!!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:28

mmmm beetje rare foto.. miss 1 april grap? een paard dat zo allergische is voor gras...... fotograferen op het gras? ik zou hem idd in een paddock zetten. zal beetje zielig zijn als hij met een muilkorf op de wei mag staan.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:53

. wilde helemaal niets plaatsen, maar kan bericht niet verwijderen, alleen wijzigen.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:53

Tsarola schreef:
Hallo ben ik nou een van de weinigen die wakker is???
Als een paard zo zwaar allergisch is voor gras..
Zou die ook wel iets van hoefschoenen aan moeten hebben (jou nagels zijn immers ook niet gevoelloos, denk aan warmte ect)
En daarbij wat zou je denk ik gebeuren als het paard gras eet... Die legt meteen het loodje!!
Een kennis van mij is allergisch voor paarden en heeft laatst onbewust paardenmelk gedronken en lag meteen 1½ week in het ziekenhuis!!

Zou jij uberhaupt een paard wat zo allergisch is ook maar 10 meter in de buurt van de besmettingsbron laten komen.

En daarbij afmaken??? Niet een beetje cru!!!

Er zijn meer paarden dan je denkt met deze allergie en die hebben een prima leven hoor!! een paard hoeft toch niet persé op de weide te staan om een lekker leven te hebben??? een zand paddock is toch ook geschikt, en met aangepast voedsel gaat dat toch prima!!

Als jullie iets met de longen hebben een daarom niet gewoon adem kunnen halen,, euthaniseren wij jullie toch ook niet.. Er zijn ook genoeg mensen die vanaf de nek verlamt zijn en een prima leven hebben!!!!

Nee, je paard compleet inpakken is leuk en vriendelijk voor het dier. We hebben het hier niet over een zomerexzeem, dit paard zou het hele jaar door, dag in dag uit ingepakt moeten staan. En ik vind persoonlijk dat het voor een paard ondenkbaar is dat het dier nooit op een wei zou kunnen staan. En het paard weet zelf niet dat het geen gras moet eten, dus als er ergens maar een sprietje staat, eet hij dat op natuurlijk en heb je wel een allergische reactie.
Daarnaast is de vergelijking met mensen niet juist, een mens is heel anders dan een dier en bij mensen heb je de optie tot euthanasie niet eens. Als eigenaar van een dier ben je verantwoorlijk voor het welzijn en als dat in grote mate (en ik vind dit grote mate) wordt aangetast, moet je doen wat juist is voor je dier.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:58

p_ponypaard schreef:
mmmm beetje rare foto.. miss 1 april grap? een paard dat zo allergische is voor gras...... fotograferen op het gras? ik zou hem idd in een paddock zetten. zal beetje zielig zijn als hij met een muilkorf op de wei mag staan.

Hij kan tegen een beetje gras als hij helemaal ingepakt is en 7 allergie medicijnen neemt.
Dus niet echt info wat tegenspreekt...