Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:52

als isabel in het zelfde schuitje had gezeten dan zou sjef ook wel een advocaat in de arm nemen,
maar dan om te zorgen dat ze zich wel aan de regels hielden.
ik denk trouwens dat de kosten van zo'n finale voor het grootste gedeelte betaald worden door de organisatie en niet door de ruiters zelf.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:53

jeetje wat sneue actie zeg.... Regels zijn regels laat Anky maar mooi thuis. Geef de anderen een kans!

@ Rymke, als andere ruiters een goede reden hebben worden er ook geen uitzonderingen gemaakt, dus regel is regel

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:54

Marjoow schreef:
Cayenne schreef:
Ach, het blijven paarden dus je weet niet wat er gaat gebeuren.
Wie weet doet ze alsnog mee met Painted en gaat Satchmo weer op z'n achterbenen staan, klimt Parzival in de gordijnen en springt Ravel bij de jury op tafel.

Er kan van alles gebeuren dus kansloos is ze bij voorbaat zeker niet :) Al is het natuurlijk wel jammer dat ze niet met Salinero heen mag, maar voor de concurrentie ligt alles natuurlijk nu weer open.

Ruimte voor nieuwe toppers

Ruimte voor nieuwe toppers zal er niet zijn denk ik. Isabell rijd wel nog gewoon...

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:54

Rymke schreef:
Nu zegt iedereen weer: "Ze had twee kwalificatie wedstrijden moeten rijden, dat heeft ze niet gedaan, dus eigen schuld. Regels zijn regels."

Iedereen begrijpt dus overduidelijk niet dat Anky er niet twee heeft gereden omdat ze rugproblemen had voor de wedstrijd in Gotenburg.

Ik vind Sjef niet kinderachtig, evenals Anky. Ik vind de FEI kinderachtig, ik weet niet wat hun reden hier voor is, maar ik vind het ronduit belachelijk.
Anky heeft al 9 keer gewonnen, waarom gunnen ze haar geen 10de keer? Ik ben erg benieuwd waarom de FEI haar niet laat starten, en volgens mij is dat ook de reden waarop Sjef een advocaat heeft ingeschakeld. Want net als Sjef al zegt: Als de FEI wil dat Anky start, mag ze starten. En daar hebben ze dan ook nog een goede reden voor (rugproblemen).

+:)+

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:59

Roos_s schreef:
jeetje wat sneue actie zeg.... Regels zijn regels laat Anky maar mooi thuis. Geef de anderen een kans!

@ Rymke, als andere ruiters een goede reden hebben worden er ook geen uitzonderingen gemaakt, dus regel is regel

Ook Anky moet zich aan de regels houden, net als ieder ander

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:00

Volgens mij zijn er mensen jalours en bang dat als Anky start met Salinero ze voor de 10de maal met de titel er vandoor gaat.
Beetje zwak om het op deze boeg te gooien zeker met de blessures van Anky in het achterhoofd houdend.

Agja, het zal wel loslopen. Heb ergens nog wel het vertrouwen er in dat ze met Sali aan de start gaat komen.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:02

Marjoow schreef:
Isabell is een duitser die heeft iets van: HA! Ik ben de beste en Anky zit lekker thuis!

Ik denk dat isabell Werth dat helemaal niet denkt. Isabell is meestal heel sportief dus die denkt heus niet van MOOI nu win ik omdat Anky er niet is.

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de FEI anky geen wildcard geeft aangezien Anky toch wel bij de "grote" namen hoort en veel mensen toch anky tegen isabell willen zien rijden. Dan doen er nog meer zeer goede mensen mee zoals adelinde die het anky en isabell ook nog moeilijk zou kunnen maken.
Ik zou als FEI Anky dus een wildcard geven aangezien ze dit wel verdient en het het hele evenement aantrekkelijker maakt.
en een wildcard is niet tegen de regels toch?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:05

..tja.....ergens heb ik ook van regels zijn regels...maar aan de andere kan...Who the F***K zijn die andere ruiters???...is internationaal gezien niet echt de beste aanpak van die amerikanen(nationalistisch gedrag)..want laten we eerlijk zijn...we komen en kijken voor strijd en ik geloof echt niet dat dat gaat gebeuren met die twee andere(anders waren ze wel bekender geweest of had ik ze persoonlijk wel onthouden, dat ze kunnen rijden twijfel ik niet aan)

Ik zal er ook niet raar van staan te kijken als Anky wel gaat met PB...ze houden wel van dreigementen en er is niets zo veranderlijk als de gedachte van A en S

maaaaarrr regels zijn regels...daar ben ik het mee eens, het is alleen niet slim..Anky had gewoon haar titel daar moeten kunnen verdedigen met Salinero...

en Isabell Weth heeft al gezegd dat ze het erg jammer vind als Salinero niet komt, die wil ook de strijd aangaan en helemaal na IB!

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:06

Roos_s, ik ben dan wel heel benieuwd naar de redenen van de Amerikanen die wel een Wildcard hebben gekregen.
Ik kan me ten eerste geen betere reden bedenken dan een blessure bij amazone of paard en ten tweede, als die Amerikanen dus ook blessures hebben opgelopen net als Anky, zie ik GEEN enkele reden, waarom de Amerikanen voorgetrokken zouden worden op Anky. Die reden mag jij mij dan wel geven.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:07

Anky heeft de keuze gemaakt om maar 1 WB-wedstrijd te rijden met Salinero. Ook Göteborg zat in eerste instantie niet in de planning. Daar wou ze pas starten toen bleek dat ze min. 2 wedstrijden gereden moest hebben. Dan rugproblemen krijgen is pech.

Anky wist van de veranderde regelgeving af dat ze er min. 2 moest rijden om met Salinero te kunnen starten. Ook min. 2 wedstrijden moest starten om in aanmerking te komen voor een wild-card. Die ze eigenlijk dus niet nodig had. Gewoon 2 wedstrijden starten was voldoende

Anky heeft de keuze gemaakt om Salinero langer rust te geven. In tegenstelling tot andere ruiters die hun paarden dus korter rust hebben gegund om zich te kunnen kwalificeren voor de WB-finale.

Kortom eigen keuze geweest. Gegokt dat ze op basis van prestaties en goede naam wel een wild-card zou krijgen. Gegokt en verloren dus. In de topsport moet je toch proberen om zo min mogelijk aan het toeval over te laten en dat hebben ze ze imo wel gedaan.

Niet starten met Painted zou ik erg jammer vinden en de reden eigenlijk nog meer. Want voor dit dier een geweldige ervaring erbij. Zowel voor het dier zelf als voor zijn erelijstje.

Jammer dat ze niet met Salinero start. Jazeker jammer, maar geen reden om haar dan maar met Salinero te laten starten. En dat gezeur over grote namen op de startlijst. Ze MAG toch starten, ze KIEST er hooguit zelf voor om dat niet te doen.
Laatst bijgewerkt door Freggel op 22-03-09 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Waaltje

Sander454 schreef:
Marjoow schreef:
Isabell is een duitser die heeft iets van: HA! Ik ben de beste en Anky zit lekker thuis!

Ik denk dat isabell Werth dat helemaal niet denkt. Isabell is meestal heel sportief dus die denkt heus niet van MOOI nu win ik omdat Anky er niet is.

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de FEI anky geen wildcard geeft aangezien Anky toch wel bij de "grote" namen hoort en veel mensen toch anky tegen isbaell willen zien rijden. Dan doen er nog meer zeer goede mensen mee zoals adelinde die het anky en isabell ook nog moeilijk zou kunnen maken.
Ik zou als FEI Anky dus een wildcard geven aangezien ze dit wel verdient en het het hele evenement aantrekkelijker maakt.

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk word het allemaal veel spannender als Anky mee rijd. Maar ik begrijp dat een wildcard ook tegen de regels is. Als een wildcard volgens de regels mogelijk is dan is er natuurlijk niets aan de hand en moeten ze hem gewoon aan Anky geven. Maar ik blijf er bij "regels zijn regels" en die gelden voor iedereen.

Thomas

Marjoow, altijd zo flauw dat er altijd het woord 'duitser' bij betrokken is he..

Isabell werth is super sportief! Als ik de Fei was, zou ik zo enorm twijfelen, aan de ene kant heb je de regels, aan de andere kant trek je veel mensen doordat anky erg in de belangstelling staat.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:08

Robsi_Vigaro schreef:
[

Ruimte voor nieuwe toppers

als ze top zijn, rijden ze ook Salinero en Satcmo eruit..simpel, dan hoor je bij de top!...

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:08

Waaltje schreef:
[
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk word het allemaal veel spannender als Anky mee rijd. Maar ik begrijp dat een wildcard ook tegen de regels is. Als een wildcard volgens de regels mogelijk is dan is er natuurlijk niets aan de hand en moeten ze hem gewoon aan Anky geven. Maar ik blijf er bij "regels zijn regels" en die gelden voor iedereen.

en waarom is het tegen de regels om anky een wildcard te geven?
of mis ik nu iets? :P

Thomas

Re: Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:10

@Sander, Als je een wildcard krijgt, moet je ook 2 wedstrijden hebben gereden......

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:10

Thomas schreef:
@Sander, Als je een wildcard krijgt, moet je ook 2 wedstrijden hebben gereden......

ooh oke dat had ik even gemist

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:12

Ik ben het helemaal met je eens Freggel.
Verder kan ik me overigens wel voorstellen dat Sjef in het verleden wel wat mensen tegen de haren in heeft gestreken en dat dit hun nu ook parten speelt. Dat dit hun toch wat goodwill bij de FEI heeft gekost.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:14

iedereen kan een keer pech hebben maar met paarden kun je er nooit vanuit gaan dat ze gezond zijn en blijven dus anky had beter even door kunnen trainen na de o.s. en de eerste twee wedstrijden rijden ,ze hoefde alleen maar te starten en was geen punten nodig,tja als je dan de laatste twee wilt starten dan heb je geen plaatsingsmogelijkheid meer als er een blessure van jezelf of je paard tussenkomt,maar dan je verlies accepteren,ervan leren en doorgaan dat tekent in mijn ogen een groot sportmens.dit is ze ongetwijfeld maar nu lijkt het alsof er voor haar maar een uitzondering gemaakt moet worden omdat ze zo goed is,in de sport ben je zo goed als je laatste wedstrijd en die heeft ze niet gewonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:22

Als Anky niet komt is Adelinde een goede tegenstander voor Isabel, als Anky wel komt word het een drie strijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:31

*puck* schreef:
iedereen kan een keer pech hebben maar met paarden kun je er nooit vanuit gaan dat ze gezond zijn en blijven dus anky had beter even door kunnen trainen na de o.s. en de eerste twee wedstrijden rijden ,ze hoefde alleen maar te starten en was geen punten nodig,.

En dat ze hem rust gaf vond ik nou juist zo'n sympathieke beslissing.
Overigens heb ik geen mening over deze kwestie.

aan de ene kant, dat een titel winnares haar titel niet kan verdedigen is bizar. Maar als er geen ruimte is binnen de regels.. heb ik daar begrip voor.
als er wel ruimte is .. .tsja dan zou ik ook een advocaat nemen om van die ruimte te profiteren. Hadden ze de regelgeving maar beter dicht moeten timmeren

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:34

Euhm ik vind het raar dat een regel die door Sjef zelf bedacht is nu door meneer Jansen wordt bestreden...
Ga dan ook niet piepen achteraf...

Ik zie de besten graag ook tegen elkaar rijden. Alleen hoe dit nou wordt gespeeld vind ik triest.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:39

mariekeB

natuurlijk doen al die toppers aan goed stalmanagement anders kom je niet zover en word je niet zo goed,maar rust is denk ik wel relatief en hoe hebben al die andere toppers zich dan geplaatst,als er 1 paard aan een pauze toe was dan leek dat satcho wel en die staat er toch ook gewoon.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:43

Terecht dat de regels gehandhaafd worden.

Het was een keuze van Anky om maar 2 wedstrijden in te schrijven. Dat ze dan bij 1 van de wedstijden geblesseerd is is pech. Maar ze had er ook meer in kunnen schrijven. Net als alle anderen. Voor Salinero waren de Olympische Spelen echt niet zwaarder dan voor bijvoorbeeld Satchmo, Nadine, Briar of Randon.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:11

Er is niet een bondscoach zoveel in het nieuws [geweest] als Sjef! Maar dat is dan ook de enige die zijn nek uitsteekt en tegen het verkeer in durft te gaan! Respect daarvoor!! Nu is het voor Anky maar hij komt ook op voor zijn andere ruiters en amazones. Hij praat niet met de massa mee maar zegt [soms te] ongezouten zijn mening. Wordt niet altijd in dank afgenomen maar schudt wel mensen wakker! Ik denk dat door zijn toedoen de dressuurwereld scherp blijft. En dreigen met advocaten en het ook uitvoeren is waarschijnlijk nodig omdat anders dingen gewoon weer de doofpot ingaan! Woorden en daden, daar is ie goed in!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:21

Sander454 schreef:
Marjoow schreef:

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de FEI anky geen wildcard geeft aangezien Anky toch wel bij de "grote" namen hoort en veel mensen toch anky tegen isabell willen zien rijden. Dan doen er nog meer zeer goede mensen mee zoals adelinde die het anky en isabell ook nog moeilijk zou kunnen maken.

Anky heeft verzuimd bij het op tijd indienen van een verzoek om de Wildcard en bovendien moeten ook die paarden twee keer zijn uitgebracht!

Waarom zou de FEI een uitzondering maken? Omdat ze Anky heet? Bij een iets minder beduidende ruiter zou er geen haan naar gekraait hebben en nu gillen we moord en brand omdat Anky niet mee mag doen...

Er zijn hier veel mensen die de sportiviteit van de FEI in twijfel trekken terwijl Anky niet met PB wil starten omdat de kans niet groot genoeg is dat ze wint? En dat heet dan wel sportief? Sportiviteit heet ook eens de mindere willen zijn...Ik rij alleen maar als ik er vrijwel zeker van ben dat ik win, eh, hallo :?

Ik vind het meer dan terecht, en net wat een voorganger van mij zijn: Was het Isabell geweest dat had Sjef waarschijnlijk een advocaat in de arm genomen om er voor te zorgen dat de FEI haar regels naleeft...!

Ik vind dit in alle opzichten hypocriet van Sjef en Anky.

Mocht Anky toch toegelaten worden (en op een of andere manier heb ik dat gevoel) dan wordt in ieder geval bevestigd wat ik al tijden denk: Anky rijdt op haar naam...!

Edit: Die opmerking van Marjoow vind ik nog zo'n geweldig voorbeeld van Hollandse sportiviteit :P ;)
Laatst bijgewerkt door Adil op 23-03-09 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt