Puissance schreef:Tsja, op zich balen voor Anky, maar toch vind ik het goed dat ze Anky niet voortrekken, eerlijkheid duurt het langst..
Haha,laat me niet lachen,in welke wereld leef jij?
Ik weet zeker dat als Anky gaat,is het met Salinero.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Anky staat niet op de lijst omdat zij als regerend kampioene geen punten krijgt omdat ze al automatisch gekwalificeerd is. Het gaat hier niet om de combinatie, maar om de ruiter. Bij een ruiter die met verschillende paarden mee heeft gedaan, worden de punten ook bij elkaar opgeteld.
Ik snap trouwens al die reacties over regels zijn regels niet. Volgens diezelfde regels kan je een wildcard aanvragen en dus staat het hun vrij om dat te doen.
Karl66 schreef:Als je je gekwalificeerd hebt, dan mag je met elk paard waarmee je aan tenminste twee wereldbekerwedstrijden meegedaan hebt starten. Dat hoeft niet het paard te zijn, waarmee je de meeste punten gehaald hebt.
Wanted2003 schreef:Iedere ruiter moet keihard werken voor zijn/haar startbewijs. Ook mevrouw Van Grunsven. Dat zij nu dat startbewijs niet heeft verdiend is heel jammer, maar niets anders dan volgens de regels handelen. Daarnaast, waar maken we ons druk om? Er is hier in het topic al verscheidene keren aangegeven dat Adelinde qua kür richting het niveau van Werth ging, maakt zij dan geen grote kans voor NL?
Nibbit schreef:Anky moet niet zo miepen, ook zij moet zich aan de regels houden...
Als "wij" niet meedoen aan de selecties rijden we ook niet op de kampioenschapen
chevax schreef:Ik denk, met alle respect dat "wij" allen op een iets ander niveau rijden dan Anky. In Nederland lijkt het tegenwoordig zo te zijn dat als je vóór de één bent, je automatisch tégen de ander bent. Nu is men pro-Adelinde en proef ik toch wel een anti-Anky-ondertoon bij velen. Jammer, want we hebben het hier over een amazone die door keihard te werken en door te zetten enorm veel overwinningen met verschillende paarden op haar naam heeft staan. Kunnen er dingen anders? Tuurlijk, Sjeft komt nu niet bepaald als de meest sympathieke persoon ter wereld over. Aan de andere kant: denk je eens in hoe het moet voelen als constant iedereen een mening over je klaar heeft. Gunt ze haar paard, door te "luisteren" naar haar paard rust na de OS, is dat in "onze" ogen te lang. Had ze hem gelijk weer volop aan het werk gezet, was dat in "onze" ogen weer een staaltje van onvermogen geweest. Behaalt ze een derde plaats, dan spreekt de KNHS over een nederlaag. Ik vind dit allemaal nogal wat. Zouden we niet beter trots zijn op een Nederlandse amazone die dit allemaal heeft bereikt en ook nog eens haar kennis en kunde doorgeeft aan anderen, zoals aan Adelinde? Ik vind dat er voor Anky best een uitzondering op de regel zou mogen worden gemaakt. En trouwens, die uitzondering zou niet nodig hoeven zijn, want ze zou met een wild card kunnen starten.
Rymke schreef:Anky had rugproblemen waardoor ze een wedstrijd niet heeft kunnen rijden, dit is volgensmij één van de redenen waarop je een wildcard kan krijgen! Alleen dit is allemaal heel onduidelijk. Volgens mij strijd Sjef helemaal niet tegen zijn eigen regel, maar tegen de regels die gelden wanneer iemand door omstandigheden verhindert is en daardoor niet twee keer aan de start kon komen.