Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:06

Puissance schreef:
Tsja, op zich balen voor Anky, maar toch vind ik het goed dat ze Anky niet voortrekken, eerlijkheid duurt het langst..

Haha,laat me niet lachen,in welke wereld leef jij?
Ik weet zeker dat als Anky gaat,is het met Salinero.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:08

Ik kan er niets aan doen maar vind het eens goed dat ze andere paarden moet gebruiken dan salinero.
Begrijp me niet verkeerd, het is een jammerlijke situatie! Maar als ze echt wil winnen, gebruikt ze altijd Salinero.
Vind dat ze (als ik de reactie boven mij lees) eens dezelfde motivatie moet hebben bij haar andere paarden.

(Hoop dat dit NOOIT gebeurt) maar stel dat salinero iets overkomt, gaat ze dan niet meer voor bv een wereldbeker finale ofzo?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:08

Iets in dit verhaal klopt niet...
Sjef heeft deze regel zelf geopperd. Waarschijnlijk omdat het hem beter/eerlijker leek. Nu blijkt dat Anky hierdoor niet mee mag doen in LV, gaat sjef kijken wat er nog aan te doen valt.
Dan lijken mij 2 dingen duidelijk:
1. De regel is helemaal niet zo goed voor de dressuursport als Sjef in eerste instantie dacht/wilde doen geloven
2. De regel is een gatenkaas, omdat er via een omweg misschien tóch gestart kan worden, maw de regel is niet op het systeem aangepast of andersom. Wat is dan het nut van die regel?

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:02

die sjef is wel een driftkikker. Vervelend mannetje

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:05

IK vind het heel jammer dat ze niet gaat met salinero de strijd tussen Anky en Issabel was altijd zo leuk. Maar gelukkig is er nog een kans dat ze gaat met PB, maar die is er denk ik niet meer.

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:05

liezzie schreef:
die sjef is wel een driftkikker. Vervelend mannetje

maar hij is wel heel goed

kazary

Re: Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:08

Zijn eigen bedachte regel maar gaat nu toch een advocaat in de arm nemen?
Ze gaat maar lekker met PB, dat is toch een veel grotere uitdaging om daar goed mee te plaatsen?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:10

Karl66 schreef:
Anky staat niet op de lijst omdat zij als regerend kampioene geen punten krijgt omdat ze al automatisch gekwalificeerd is. Het gaat hier niet om de combinatie, maar om de ruiter. Bij een ruiter die met verschillende paarden mee heeft gedaan, worden de punten ook bij elkaar opgeteld.

Ik snap trouwens al die reacties over regels zijn regels niet. Volgens diezelfde regels kan je een wildcard aanvragen en dus staat het hun vrij om dat te doen.

Karl66 schreef:
Als je je gekwalificeerd hebt, dan mag je met elk paard waarmee je aan tenminste twee wereldbekerwedstrijden meegedaan hebt starten. Dat hoeft niet het paard te zijn, waarmee je de meeste punten gehaald hebt.

Duidelijk, bedankt Karl.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:11

Als Nederland zich voor het WK plaatst, dan sturen we toch ook niet het B-elftal omdat daarmee winnen een veel grotere uitdaging is :?

Het gaat wel om een sportwedstrijd en daar wil je toch de beste combinaties aan de start hebben lijkt mij.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:14

Anky had rugproblemen waardoor ze een wedstrijd niet heeft kunnen rijden, dit is volgensmij één van de redenen waarop je een wildcard kan krijgen! Alleen dit is allemaal heel onduidelijk. Volgens mij strijd Sjef helemaal niet tegen zijn eigen regel, maar tegen de regels die gelden wanneer iemand door omstandigheden verhindert is en daardoor niet twee keer aan de start kon komen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:15

Wanted2003 schreef:
Iedere ruiter moet keihard werken voor zijn/haar startbewijs. Ook mevrouw Van Grunsven. Dat zij nu dat startbewijs niet heeft verdiend is heel jammer, maar niets anders dan volgens de regels handelen. Daarnaast, waar maken we ons druk om? Er is hier in het topic al verscheidene keren aangegeven dat Adelinde qua kür richting het niveau van Werth ging, maakt zij dan geen grote kans voor NL?

Ja, ze maakt wel een grote kans, maar dat neemt niet weg dat Isabell haar beste paard meeneemt, en Adelinde haar nog nooit heeft verslagen als zij haar beste paard mee heeft, maar Anky met Salinero wel veel vaker...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:15

Waarom niet? Dan had ze moeten starten met Sali ipv zeveren dat hij nog niet uitgerust was van de OS. Er waren meer OS paarden aanwezig op de kwalifikatie wedstrijden. Die 2 hebben gewoon altijd wat te zeveren. Ik ben niet tegen Anky als dat gedacht wordt, maar wel tegen het continue wat anders zijn/willen dan de rest van de ruiters. De rest moet er ook gewoon voor rijden.
Gewoon met PB starten en niet gaan lopen mokken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:21

Jeetje, nu heeft ze Salinero TE LANG rust gegeven? :+

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:26

Ik vind het niet helemaal kloppen dat Sjef alsnog gaat proberen om Anky met Salinero daar naartoe te krijgen, regels zijn regels,
balen dat ze een rugblessure had, maar om dan alsnog te proberen met een advocaat om onder die regel uit te komen.. :n
Niet helemaal eerlijk tegenover de rest.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:30

Anky moet niet zo miepen, ook zij moet zich aan de regels houden...

Als "wij" niet meedoen aan de selecties rijden we ook niet op de kampioenschapen

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:33

Ik begrijp jullie niet?
Waarvoor is die wildcard volgens jullie dan voor bedoelt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:41

Rymke schreef:
Ik begrijp jullie niet?
Waarvoor is die wildcard volgens jullie dan voor bedoelt?

Voor iemand die dat toekomt en die dat op tijd aanvraagt.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:56

Nibbit schreef:
Anky moet niet zo miepen, ook zij moet zich aan de regels houden...

Als "wij" niet meedoen aan de selecties rijden we ook niet op de kampioenschapen

Ben ik het helemaal mee eens. IK weet niet of er mensen uit Brabant zijn, die toevallig vrijdag avond op Omroep Brabant TV het indoor brabant nieuws heeft gezien s'avonds.
Maar daar zei ze zelf nog in een intervieuw dat ze blij was met de rust die ze tussendoor heeft genomen, en dat ze tijdens de rust na de olympische spelen heeft getwijfelt of ze verder wilde gaan!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:13

Ik denk, met alle respect dat "wij" allen op een iets ander niveau rijden dan Anky. In Nederland lijkt het tegenwoordig zo te zijn dat als je vóór de één bent, je automatisch tégen de ander bent. Nu is men pro-Adelinde en proef ik toch wel een anti-Anky-ondertoon bij velen. Jammer, want we hebben het hier over een amazone die door keihard te werken en door te zetten enorm veel overwinningen met verschillende paarden op haar naam heeft staan. Kunnen er dingen anders? Tuurlijk, Sjeft komt nu niet bepaald als de meest sympathieke persoon ter wereld over. Aan de andere kant: denk je eens in hoe het moet voelen als constant iedereen een mening over je klaar heeft. Gunt ze haar paard, door te "luisteren" naar haar paard rust na de OS, is dat in "onze" ogen te lang. Had ze hem gelijk weer volop aan het werk gezet, was dat in "onze" ogen weer een staaltje van onvermogen geweest. Behaalt ze een derde plaats, dan spreekt de KNHS over een nederlaag. Ik vind dit allemaal nogal wat. Zouden we niet beter trots zijn op een Nederlandse amazone die dit allemaal heeft bereikt en ook nog eens haar kennis en kunde doorgeeft aan anderen, zoals aan Adelinde? Ik vind dat er voor Anky best een uitzondering op de regel zou mogen worden gemaakt. En trouwens, die uitzondering zou niet nodig hoeven zijn, want ze zou met een wild card kunnen starten.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:21

chevax schreef:
Ik denk, met alle respect dat "wij" allen op een iets ander niveau rijden dan Anky. In Nederland lijkt het tegenwoordig zo te zijn dat als je vóór de één bent, je automatisch tégen de ander bent. Nu is men pro-Adelinde en proef ik toch wel een anti-Anky-ondertoon bij velen. Jammer, want we hebben het hier over een amazone die door keihard te werken en door te zetten enorm veel overwinningen met verschillende paarden op haar naam heeft staan. Kunnen er dingen anders? Tuurlijk, Sjeft komt nu niet bepaald als de meest sympathieke persoon ter wereld over. Aan de andere kant: denk je eens in hoe het moet voelen als constant iedereen een mening over je klaar heeft. Gunt ze haar paard, door te "luisteren" naar haar paard rust na de OS, is dat in "onze" ogen te lang. Had ze hem gelijk weer volop aan het werk gezet, was dat in "onze" ogen weer een staaltje van onvermogen geweest. Behaalt ze een derde plaats, dan spreekt de KNHS over een nederlaag. Ik vind dit allemaal nogal wat. Zouden we niet beter trots zijn op een Nederlandse amazone die dit allemaal heeft bereikt en ook nog eens haar kennis en kunde doorgeeft aan anderen, zoals aan Adelinde? Ik vind dat er voor Anky best een uitzondering op de regel zou mogen worden gemaakt. En trouwens, die uitzondering zou niet nodig hoeven zijn, want ze zou met een wild card kunnen starten.

Je hebt helemaal gelijk en ik ben het hier volledig mee eens!
+:)+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:24

Duidelijk: voor een wildcard moet de combinatie minstens 2x gestart zijn in een qualifier en moet de aanvraag op tijd aangevraagd worden. Gene van beide criteria is toepasbaar op Anky, dus is het héél duidelijk: ze krijgt geen wildcard!

Als dit wle zo is is het een regelrechte schande en echt gewoon belachelijk! Jansen heeft zélf die regel gepromoot bij het FEI en nu het voor hem niet uitkomt moet die omzeilt worden?
Zolang een combinatie niet voldoet aan de selectiecriteria mag ze niet gaan, simpel...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:25

Karl66 schreef:
Als Nederland zich voor het WK plaatst, dan sturen we toch ook niet het B-elftal omdat daarmee winnen een veel grotere uitdaging is :?

Het gaat wel om een sportwedstrijd en daar wil je toch de beste combinaties aan de start hebben lijkt mij.

+:)+

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:26

Rymke schreef:
Anky had rugproblemen waardoor ze een wedstrijd niet heeft kunnen rijden, dit is volgensmij één van de redenen waarop je een wildcard kan krijgen! Alleen dit is allemaal heel onduidelijk. Volgens mij strijd Sjef helemaal niet tegen zijn eigen regel, maar tegen de regels die gelden wanneer iemand door omstandigheden verhindert is en daardoor niet twee keer aan de start kon komen.

Preciesss :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:27

Dus daarom misschien de uitzondering op de regel? Van mij mag het, hoor, het komt de dressuursport alleen maar ten goede. Vraag het maar eens aan de andere deelnemers, wat zou Isabell er van vinden om niet de strijd met Anky aan te kunnen gaan, een strijd die, zoals ze zelf vaak zegt, telkens weer spannend is. Ik vind het gewoonweg jammer voor Wb en voor de sport.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:34

Iedereen, maar regels zijn er om te volgen...