Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
inge1968 schreef:jetje wat erg zeg maar denk dat dit bericht maar een half verhaal is.
er staat dus wel dat de hengst gewoon op stal stond maar waar stond de merrie?
en hoe lang stond deze hengst hier op stal ?
heeft hij al vaker dit gedrag vertoont?
ik denk toch niet dat je meteen maar zo de keuze maakt om zo een zeldzaam dier af te maken.
dan moet er toch veel meer aan vooraf zijn gegaan.
vooral omdat al de hengsten van deze eigenaar verwijderd moeten worden.
ze willen hem wel in laten slapen. supertinkie schreef:Als ik het goed gelezen heb, was het de merrie die zo waardevol was en niet de hengst. De titel kopt toch ook: ZELDZAME MARWARI MERRIE OVERLEDEN NA AANVAL HENGST. Dus het gaat er niet om dat hier mogelijk een waardevolle hengst wordt afgemaakt maar een bijzondere merrie is gedood door die hengst. Ik zie nu overigens ook aan de oortjes dat de hengst van hetzelfde ras is...Die zal dan ook wel vrij uniek zijn. Ik zou er persoonlijk dan ook voorstander van zijn om eerst uit te zoeken hoe en wat precies en dan pas besluiten of je het dier afmaakt of laat leven.
Urielle schreef:kimnytocize schreef:Als je niet de juiste facaliteiten bezit om een paard te houden dan moet je zo'n paard ook niet houden.
Zo ben ik zelf op zoek naar een jong talentvol paard, maar een hengst zal ik nooit nemen omdat er ten eerste: merries op stal staan, en ten tweede; de stallen niet geschikt zijn om een hengst (of wild paard) in te houden.
Je kunt alles overdrijven hoor.
Wij hebben regelmatig hengsten op stal gehad, ook gewoon in een box naast een merrie gezet gehad, geen probleem.
Momenteel een goedgekeurde dekhengst op stal, staat een ruin tussen en dan de merries. Hebben ook verschillende merries tegenover gestaan. En op de wei zit er zo'n tien meter tussen als ze allebei aan de draad gaan staan.
Ja, een hengst heeft wel eens last van zijn hormonen en wordt dan drukker, maar het is gewoon een paard, geen monster