Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
pastel schreef:Allemaal speculatie's komen er hier voorbij, niet gepast en toont van weinig respect.
Ik ken deze mensen en de paarden heel erg goed.
Als er mensen zijn die leven voor hun paarden zijn zij het wel.
De impact van dit ongeluk is enorm, dan komen er ook nog eens allemaal camera's in de trailer filmen en vervolgens zie je de beelden verschijnen op internet.
Beelden van het ongeluk waarbij het paard waar je zoveel van hield het leven laat.
Het paard wat het heeft overleefd is gesedeerd door de d.a ook heeft hij een spuit gekregen tegen het krijgen van een shok.
Naar omstandigheden maakt het paard het goed en lijkt er geen ernstige verwondingen aan hebben overgehouden.
Ik wil dan ook zeggen, denk goed na voordat je wat op internet zet, het kan onnodig extra leed veroorzaken.
Soms is het beter om niet te zeggen wat je denkt, het is allemaal al erg genoeg.

crossmonster schreef:Wat een vreselijk ongeluk ... Wat een klap moet dat geweest zijn, er is niets van de trailer over.
Wat zal de bestuurder zich vreselijk voelen. Ik hoop dat hij/zij deze klap te boven komt.
Speculaties vind ik zeker in dit geval NOT DONE . Er is op een gruwelijke manier een paard overleden, neem aan dat de mensen zich al schuldig en rot genoeg voelen. Heb wat respect voor de medemens en houd commentaar voor je .

YSR1971 schreef:Een afschuwelijk ongeval.
Een Saab van dit type mag 2000 kilo trekken, wij hebben dezelfde auto.
Pebblesther schreef:Het blijft natuurlijk altijd droevig, of het nou om en Z1 paard gaat of om een paard zonder wedstrijd ervaring.
Maargoed, er gaat natuurlijk nu wel een klein kapitaaltje verloren (het paard was veel geld waard). Maar als hij verzekerd is is het weer een ander verhaal.
Feit blijft wel dat je dit geen enkel paard toewenst (geen shetlander, geen Z1 paard of wat voor dier dan ook).

Karin schreef:Soms houdt zelfs een zware 4x4 er niets aan als er iets gebeurt.
Adri schreef:Pebblesther schreef:Het blijft natuurlijk altijd droevig, of het nou om en Z1 paard gaat of om een paard zonder wedstrijd ervaring.
Maargoed, er gaat natuurlijk nu wel een klein kapitaaltje verloren (het paard was veel geld waard). Maar als hij verzekerd is is het weer een ander verhaal.
Feit blijft wel dat je dit geen enkel paard toewenst (geen shetlander, geen Z1 paard of wat voor dier dan ook).
Sorry, maar geen enkel verzekering kan de waarde uitbetalen, ik lees niets anders dan lovende woorden over de eigenaars. Al krijgen zij nog 1 miljoen euro voor het overleden paardje, nooit zullen zij een paard kunnen kopen zoals hij was, de emotionele waarde is zo groot dat niemand dit verlies kan betalen, dat heb je met mensen en dieren waarvan je enorm houdt. Het is maar een paard, maar een paard dat graag gezien werd, dat een hart had, dat ook vertrouwd was met zijn maatje.Ik heb ook een paard verloren, toen kwam een man naar mij toe en vroeg, hoeveel geld heb je verloren ??? Ik heb hem afgesnauwd en gezegd, nooit krijgt U nog van mij een woord, ik ben nu heel arm, maar aan liefde en vriendschap.
Sorry, omdat ik misschien cru ben, maar kan niet begrijpen dat mensen zomaar klakkeloos zeggen (het paard was veel geld waard, maar als hij verzekerd is, is het een ander verhaal)