Vier paarden gewond bij brand in manege in Zuienkerke

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:30

magli schreef:
Hoi nakia, als ik het mag vragen; hoe noem je precies? :) Kweetniet of je mij kent, maar 't is Magali van de manege.

Hoe verliep de vergadering vrijdagavond?

goedgoed,

er waren echt al veel toffe ideeën en mensen die al hier en daar voor dingen gehoord hebben.
Het is dus het volgende:
zaterdag 25 april doen we een MEGA-fuif in de piste,
normaal geraken we aan vloer, alé zo houten dinges om als vloer te gebruiken.
verder gaan we ook aan dj en drank geraken,
het enige is dus om veel veel mensen van onze leeftijd warm te maken voor een fuif.
Maar het drukwerk is pas vrijdag klaar.
dus vanaf vrijdag kunnen voor de fuif flyers en affiches verspreidt worden.

de zondag is het benefiet dag, dan is de doelgroep eerder ouders of grootouders met de kinderen.
allerlei activiteiten zoals een schminkhoek, een ritje op de pony's, eendjes vissen, een fotohoekje, wafels,...
met tussen de middag ws een barbecue,

Ik zie het dus keihard zitten, ga overal reclame maken, alleen hoop ik dat er reactie komt,
dat ik mensen kan "overtuigen" anders zal het een grote afgang worden.

Zeebries

Re: Vier paarden gewond bij brand in manege in Zuienkerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:50

Posters ophangen in de cafés in Brugge? Coulissen, the Pick, Republiek, maRicaRokk, Bras, ... ?
Alvast veel succes ermee, ik ga kijken of ik kan komen die dag, maar ik denk het wel.

nakia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:44

Hoi Magali,
In de manege zeggen ze dat ik je wel ken, maar je was er blijkbaar niet vandaag. Woensdag ga ik weer... Ik ben van 'de oude garde' en ga al van in 81 naar de Vagevuurhoeve (nog van voor Roger en Monique). Ik zie het ook massa's zitten voor de benifiet. We zouden ook flyers verdelen via scholen. Dan heb je direct honderden mensen.
Tof hoe mensen toch allemaal samenwerken bij zo'n tegenslag.

hellgirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:41

Ik heb in de Wapa een flyer gevonden om een bedrag te storten op de speciale rekening voor de manege. Ga ik zeker doen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:35

Wat ik mij afvraag, er wordt nu wel langs alle kanten ingezameld en gestort maar wat dan met de verzekering (brandverzekering enzo)? Ik ga er toch van uit dat een manege die heeft? of zeg ik nu iets heel doms?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:42

Vraag ik mij idd ook af. Hoe dan ook, het is vetrschrikkelijk dat zoiets gebeurt..

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:47

Ik denk dat die verzekering wel in orde komt, maar de paarden zullen niet zo direct vergoed worden ... En als het wel gebeurt, wsl niet tegen de reële prijs.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:40

zitake schreef:
Wat ik mij afvraag, er wordt nu wel langs alle kanten ingezameld en gestort maar wat dan met de verzekering (brandverzekering enzo)? Ik ga er toch van uit dat een manege die heeft? of zeg ik nu iets heel doms?

Natuurlijk hebben ze dat, die is trouwens verplicht. Helaas dekken de meeste verzekeringen niet alle kosten en ik vrees ervoor dat de paarden een goede verzekering hebben dus daar zullen ze waarschijnlijk bijna niets voor krijgen. Ik denk dat het geld bedoeld is voor nieuwe pony's en de kosten te dekken van Granny & Wise die (denk ik) nog steeds in de kliniek staan... En naar was ik allemaal heb gehoord over verzekeringen kan het lang duren voor je je effectief iets krijgt ;)

nakia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:45

Wat je van de verzekering krijgt, is lang niet genoeg!!! Voor de overleden pony's krijg je gewoon de slachtprijs, wat dus 2 keer niets is. Daarmee kan je amper 1 pony kopen. En al brengt de benifiet meer dan wat ze tekort krijgen van de verzekering, we weten allemaal dat het geld goed besteed zal worden. Zeker weten!

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:33

zitake schreef:

Zoals eerder gezegd. Bij een ongeval of wat dan ook betaalt de brand verzekering terug.
Maar je zult geen enkele verzekering vinden die AL je geleden schade terug betaald.
Er is altijd een bepaald procent dat niet terugbetaald wordt.
Anders bestaat de kans, bij grote schade dat de verzekeringen er zelf onder leiden.

En hoeveel we ook organiseren (en ik denk niet dat er iemand bezwaar daarop kan hebben),
de schade zal nooit helemaal gedekt worden.

Ik zal nu maar een stom voorbeeld geven:
een zadeldoek van zeg nu Scapa, 5 jaar geleden heb jij daar 50 euro voor betaald.
Nu was dat ondertussen al wat versleten. Als dit verbrand is bij de brand,
dan kun je moeilijk verwachten dat de verzekering er nog 50 euro voor geeft, want dat was het ding inmiddels niet meer waard.
misschien krijg je er nog 20 euro voor terug.
Maar jij zal wil voor een nieuw exemplaar terug 50 euro moeten betalen.
En dus zal je een verlies leiden van 30 euro ondanks dat vorige, moest het niet verbrand zijn, nog jaaaaren zou meegegaan zijn.

Okey de verhoudingen zijn niet perfect, maar bij wijze van illustratie.
Zo zal de verzekering voor de pony's ook hun "nieuwwaarde" niet uitbetalen.
En voor al de rest van de spullen.
Zo zal iedereen die een gebouw verliest en inboedel je wel een verhaal kunnen vertellen over de financiële gevolgen hiervan.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:38

nakia schreef:
Hoi Magali,
In de manege zeggen ze dat ik je wel ken, maar je was er blijkbaar niet vandaag. Woensdag ga ik weer... Ik ben van 'de oude garde' en ga al van in 81 naar de Vagevuurhoeve (nog van voor Roger en Monique). Ik zie het ook massa's zitten voor de benifiet. We zouden ook flyers verdelen via scholen. Dan heb je direct honderden mensen.
Tof hoe mensen toch allemaal samenwerken bij zo'n tegenslag.

haha, ik ben niet echt oud, maar behoor (zei Roger eens) wel al bij de oude garde :p

zondag ga ik komen :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:40

Ik ga dan zondag ook kaarten in de manege halen en flyers. Kunnen we volop beginnen met het flyeren, en idd overal rondhangen lijkt me het beste

tinekuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:00

Rabby Prince en Witje junder warn me sgatjees!!!
Ik zal jullie nooit vergeten!!

Uit het oog maar niet uit het hart ='(

Wise ik zal je nooit meer zien galopperen door je verbrande longen

maar ik zal dat beeld nooit meer vergeten!! love youu!! <333

Granny geef niet op !!

Angeltje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 01:47

Intussen al even geleden, maar hoe is het nu met de pony's?
Een vriendin van mij reed vaak op deze manege tijdens de vakantie

tinekuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:54

Angeltje89 schreef:
Intussen al even geleden, maar hoe is het nu met de pony's?
Een vriendin van mij reed vaak op deze manege tijdens de vakantie

De pony's die in de kliniek waren zijn nu al terug in de manege.
Ze zijn al heel veel verbeterd.
Ondertussen zijn er ook een paar nieuwe pony's.

NicaVanHerck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:44

Hey! ik weet, het is 5 jaar geleden, maar ik zag dat mensen zich afvroegen hoe het gaat met de 2 paardjes die het overleefden. Wel, gisteren, 17 januari 2015 heb ik met Granny gereden. Ze heeft nu een extra speciaal zadeldoek nodig, maar doet het goed! Ze is mentaal ook erg goed hersteld! Wat een lieveke. Je zou haast niet merken dat ze een pony was van de brand! De littekens staan er wel nog, maar al bij al is ze echt in orde.
Wise Guy is ook goed hersteld. Over hem weet ik niet zoveel, maar Granny en Wise Guy zijn onafscheidelijk sinds de brand.
Dit goede nieuws wou ik toch even meedelen :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:55

Fijn om te lezen dat ze zo goed hersteld zijn....