Inspekteur toch naar Dressuurstal Van Baalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:44

het is een geweldig paard en als hij het nog leuk vindt om te werken gun ik het hem ook, veel plezier ermee Kimberly! :D

Oscabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:13

hij was ook nog veel te mooi om met pensioen te gaan!!!!

Leuk dat hij nu een nieuwe ruiter op zijn rug krijgt!!

tita

Re: Inspekteur toch naar Dressuurstal Van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:59

alle berichten gelezen en wat een :roll: weer

Een paard van 19 hoeft niet met pensioen, dat ie dat gevierd heeft doet er niet meer aan toe.
Blijkbaar vonden de oude eigenaren ook dat het geen goede reden is geweest om spekkie alsnog met pensioen te gaan.

Overigens is 19 jaar helemaal geen leeftijd om een paard die gezond is met pensioen te sturen.
Het is juist veel beter om dit soort paarden door te rijden tot het echt niet meer kan, tuurlijk kan je de trainingen aanpassen.

Het wordt een leerpaard van een junior dat wil niet zeggen dat ze hem gaat uitbrengen maar misschien wilt ze juist alle knopjes beter leren voelen voor haar eventuwele andere paarden.

Of dit alle een juiste keuzen is, weten we niet en komen we ook nooit te weten

Een paard verkopen omdat je zwanger bent, gaat erbij mij niet in maar ik ben wel zo realistisch dat dit soort paarden andere traininen nodig hebben als onze gewone paarden die in de sport of recreatie lopen en dan is maar de vraag of je ze wilt door gaan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:33

Verschil van mening moet er wezen, denk ik dan maar... :+

Een dier moet afscheid nemen op zijn hoogtepunt, dat hoogtepunt heeft Inspekteur, in mijn ogen, al lang geleden gehad.
Vervolgens word er afscheid van de hengst genomen, is prima :j.

Maar dan ontstaat er tumult over Inspekteur, hij verschijnt op Marktplaats en Sporthorses, iets wat gewoon eigenlijk te gek voor woorden is voor dit dier met zijn staat van dienst.
Bij van Baalen is er ook een lichtje gaan branden, niettemin om eventueel gezichtsverlies te voorkomen is de hengst terug gekocht.
MAAR dan moet hij nog wel zijn eigen vreten bij mekaar verdienen, want voor niks gaat de zon op.

En daar zit het 'em in, wat mij betreft.
Pensioen betekent niet "in de wei en je doet de rest van je leven niks meer"...
Dat heeft nog nooit iemand beweerd, alleen penny's verstaan pensioen letterlijk...
Zo'n dier moet bewegen, elk dier moet bewegen..
Maar pensioen is in mijn ogen niet nog even een potentiëel talentje laten voelen wát rijden nou is...

In mijn ogen dan hè... :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:36

Kaja ik ben het zelden zo hardgrondig met je eens geweest.
Dat is ook eigenlijk wat in de andere topics over deze zaak stond (die zo vliegensvlug gesloten werden dat we er weddenschappen op hielden) :D

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:13

Kriel schreef:
Is er uitgebreid afscheid genomen van het dier, heel spektakel eromheen, tranen....mag het diertje NOG niet met pensioen...
Hij had zijn glaasje champagne al genomen na dat uiterlijke vertoon, mag hij weer aantreden...

hier ga ik wel in mee...
hoewel het voor het paard misschien wel leuker is om nog wat aandacht en training te krijgen als hij dit heel zijn leven gewend is.
veel paarden kwijnen weg als ze 'ineens" met pensioen moeten.
ben benieuwd of hij weer de sport ingaat.
maar het hele circus rondom Inspekteur is dan wel weer een beetje jammer,eerst dat enorme afscheid,dan naar op transport naar polen/tsjechië of weet ik waar,dan toch bij wendy mogen blijven,daarna te koop gezet worden en nu weer onder een junior aan de slag gaan.

maar goed,ik wens Kimberly heel veel succes met deze tophengst en voor wendy zal het ook wel een opluchting zijn.
ze weet dat hij goed staat en kan zich richten op haar aankomende kindje.

ik ben het tevens met Kaja eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:28

Weer speculaties... :+ Is het ook niet een beetje persoonlijk die meningen???

Hoeveel leerpaarden die afgedankt zijn uit de Z worden er wel niet aan niet-talentjes op bokt verkocht? Vinden we allemaal normaal toch?

Pensioen is een mooi woord, maar misschien mogen wij daar als we dik 70 zijn ook wel niet van genieten...hoe zien paarden dat???

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:30

Niet om het een of ander hoor, maar de Fam. de Jongh heeft Inspekteur toch gekocht en niet DVB?
Hij komt toch alleen onder toeziend oog van Coby te staan??

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:33

Bibah schreef:
Niet om het een of ander hoor, maar de Fam. de Jongh heeft Inspekteur toch gekocht en niet DVB?
Hij komt toch alleen onder toeziend oog van Coby te staan??

Zo staat het wel op de site... Maar wat ik me dan weer af vraag: Waarom koopt een A kaderlid met 2 succesvolle, goede paarden, een paard wat inmiddels allang met pensioen is(iig, afscheid genomen en daarna een ongelukje) en niet meer in de sport mag(iig, aldus Wendy)...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:11

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten gesplit. Graag terug ontopic zonder te speculeren en respectvol naar elkaar reageren :)

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:32

Ik zie net dat Kimberly a.s. zaterdag(morgen dus) al in Uden op de startlijst staat met .... Inspekteur?! Dus toch weer op wedstrijd..? Dacht uit het bovenstaande artikel te halen dat het als 'leer-paard' zou worden gebruikt en het niet meer in de sport zou komen..?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:59

Sja hij moet duidelijk zijn bakkie biks verdienen :(:)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:52

Lienemien schreef:
Ik zie net dat Kimberly a.s. zaterdag(morgen dus) al in Uden op de startlijst staat met .... Inspekteur?! Dus toch weer op wedstrijd..? Dacht uit het bovenstaande artikel te halen dat het als 'leer-paard' zou worden gebruikt en het niet meer in de sport zou komen..?

Huh??
Dat was toch helemaal niet de bedoeling?
Dit versta ik niet onder "leerpaard". Die staat niet op een startlijst.....

antibokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:16

Gatverdamme! Ik heb de hele topic gelezen en ik zie nergens staan van een van de betrokkene dat inspekteur NIET op wedstrijd gaat, dit hebben jullie er zelf van gemaakt! Ik heb een account aangemaakt om hierop te reageren. Ik ben een kennis van beide partijen en ik wil jullie erop wijze dat jullie te maken hebben met een kind van 16 jaar. Beide partijen zijn ook zou professioneel dat ze echt wel weten of dat een paard nog kan lopen ja of nee.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:23

antibokker schreef:
Gatverdamme! Ik heb de hele topic gelezen en ik zie nergens staan van een van de betrokkene dat inspekteur NIET op wedstrijd gaat, dit hebben jullie er zelf van gemaakt! Ik heb een account aangemaakt om hierop te reageren. Ik ben een kennis van beide partijen en ik wil jullie erop wijze dat jullie te maken hebben met een kind van 16 jaar. Beide partijen zijn ook zou professioneel dat ze echt wel weten of dat een paard nog kan lopen ja of nee.

Antibokker, dit is een quote van Wendy:
Citaat:
Inspekteur heeft al een prachtig afscheid gehad van de Topsport op de HK in Den Bosch, het is dus niet de bedoeling dat een jong talent nog eventjes Junioren of Young riders gaat rijden!

Ik vraag me dus af of dit wel de bedoeling was....

antibokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:26

Ik lees afscheid topsport.... Volgens mij is tot en met Z2 basissport! Wat is nou een wisseltje en een appuyementje voor dat paard??

piece of cake dacht ik zo
Waarom loopt iedereen nou te ja maaren?

Dat paard is nu eenmaal verkocht om prive redenen en een zwangerschap naar een heel lief en toevallig super getalenteerd meisje, ik snap het probleem niet? Dan kan er allemaal wel gezegd worden van dit stond daar en dat stond daar, maar daar heb je toch niets aan.
Laatst bijgewerkt door Winged op 20-03-09 20:34, in het totaal 3 keer bewerkt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:35

ik lees net dat hij zaterdag start in uden,geweldige kans voor het meisje die hem nu rijd!super oplossing voor het paard!
maar wat als hij nou niet meer geschikt is als leerpaard?
dus alleen als grasmaaier en dekhengst?

antibokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:36

Maar wat is dan jou probleem Liezel? Wordt jij er slechter van? Waarom moet een gezond en sterk paard thuis blijven?
Laatst bijgewerkt door antibokker op 20-03-09 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:43

anti bokker wat gebeurter met de hengst als ie niet meer geschikt is om mee te gaan op concours?staat ie dan weer op marktplaats/sporthorses?
weet je toevallig ook waar power en paint is?
is toch niet netjes zoals er met het paard op internet geleurt word met zijn staat van dienst!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:46

antibokker, ik heb je een PB gestuurd, die mogen in een topic niet openbaar gemaakt worden.
Als je die zou willen verwijderen, graag!

Ik heb geen probleem, ik word er niet slechter van, maar ik vraag me af wat de kern van het hele verhaal is.... Wendy heeft hier op Bokt duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling was dat hij opnieuw uitgebracht zou worden in de sport, daarom verbaast dit bericht mij.... En vraag ik me af wat er in dat verkoopcontract heeft gestaan...

antibokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:48

mensen mensen vraag dat lekker aan de van vliet stables of familie de jongh en niet aan mij! Ik ken ze alleen heel erg goed en ik vind het echt erg hoe ze door sommige mensen afgebrand worden hier op bokt. En nog iets de hengst stond alleen TER DEKKING op marktplaats, en wat is daar nu weer mis mee. En TE KOOP op sporthorses, sorry hoor maar er staan wel meer oudere bekende paarden te koop op.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:02

welke dekhengt met die staat van dienst heb jij ooit op sporthorses zien staan dan?ben ik wel benieuwd naar dan!
ze hebben dit op zichzelf afgeroepen hoor!
dat je het paard wilt verkopen is helemaal je eigen zaak,ook al bracht ze hem naar de slager helemaal haar keuze hebben we allemaal niks mee te maken!maar als je op een openbaar forum dingen gaat roepen over de hengst en daarna het paard openbaar te koop zet op het net.dan kun je dit verwachten, de hengst is voor veel mensen een beetje een idool!
en ik denk dat veel bokkers het beste met hem voor hebben,vandaar ook deze discussie.
het komt nu op het publiek over alsof de hengst uitgebuit word,dit door de uitspraken van wendy!
als ze dit gezeur niet wil,had ze het meteen voor zichzelf moeten houden achter gesloten deuren.

antibokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:26

Ik begrijp uit deze uitspraken dat jij Wendy echt niet persoonlijk kent. Wendy is juist te eerlijk te enthousiast en maakt zij nergens een geheim van. Als het voor hun geen probleem is geweest om hem op sporthorses te zetten waarom maken jullie er dan een probleem van? Dankzij sporthorses heeft ze wel Kim gevonden, een super adres en 2 dorpen verder dan vanwaar ze woont! En ik zie nergens staan dat Wendy vraagt om gezeur? Die heeft en geloof mij al genoeg aan haar hoofd dan mensen die haar zwart maken. Zij heeft echt jarenlang met liefde voor Spekkie gezorgd en goed ook!!!!!!!! En jullie hebben er sowieso niets mee te maken met de hele kwestie niet en het moet nu ook maar gewoon afgelopen zijn. Ik vind dat dit topic op slot moet en lekker verwijderd moet worden. Want ik vind het namelijk niet eerlijk dat mensen die de beste oplossing hebben gezocht voor een zeer speciaal paard zo publiekelijk afgebrand worden. Wendy en Maurice zijn toppers en de familie de jongh zijn toplui en ik hoop echt dat die Inspekteur nog zal bewijzen dat hij op en top fit is. Want aan zijn gezondheid daar kan ieder paard nog een puntje aan zuigen.

Dit is een mooie afsluiter van dit topic, graag slotje!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:30

ff offtopic, snap niet wat een antibokker op bokt doet :?

Efin, ik heb mijn eigen zegje al gedaan en heb er mijn eigen mening over.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:44

er word niet gezeurt over de gezondheid van de hengst!
er word een conclusie getrokken over het geen wat ze zelf naar buiten heeft gebracht!
maar aardig dat je hun hachie probeert te redden!
mijn conclusie?.ben benieuwd waar de hengst blijft als ie niet meer geschikt is om op te rijden.
maar ik denk dat ze dat nu wel achter gesloten deuren houden!
wens de nieuwe ruiter in iedergeval heel veel succes met spekkie!
en wie weet mag hij wel bij haar blijven tot zijn dood!