Paardrijdsters aangevallen door agressieve weggebruikers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

9166schier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:53

Blijkbaar weet de gewone burger niet dat een paard gewoon op de rijbaan thuishoort!

Maar zelfs al rijd je ergens waar het niet hoort dan nog kan dit nog niet door de beugel.

mick75

Re: Paardrijdsters aangevallen door agressieve weggebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:28

Dat is dus een van de redenen dat ik altijd met een lekkere, lange dressuurzweep buiten rij. Voor paardlief heb ik hem eigenlijk niet nodig, voor asocialen is ie ook handig.

Werkelijk niet te geloven dit verhaal! Hoe kunnen mensen toch zo asociaal zijn! Hoop voor die groep dat ze zich er niet door laten afschrikken!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:30

Zwepen vliegen de deur uit, niet voor het paard, voor de vervelende voorbijganger :D .

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:49

Cayenne schreef:
Dankzij het signalement en het kenteken kon de politie de mannen aanhouden en overbrengen naar het politiebureau in Leeuwarden. Na verhoor werden de mannen naar huis gestuurd.

8)7 hoop dat er toch nog íets van een straf volgt....

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:20

het is toch niet meer normaal dat er zo gereageerd moet worden naar ruiters. ik geef de amazone groot gelijk dat ze uitgehaald heeft met dr zweep en hopelijk heeft ze die man goed geraakt.

dacht dat wij er alleen maar last van hadden (wij rijden met koetsen op de weg) van zulke maloten

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:38

:( :( :( Te erg voor woorden!!!

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:43

stijgbeugel maakt meer indruk op een schedel :P

maar dit bevestigd voor mij alweer dat en zweep op buitenrit echt een belangrijk onderdeel van je uitrusting is. niet alleen voor loslopende honden, maar dus ook voor loslopende gekken. ben trouwens ook blij dat mijn stijgbeugels erg snel afneembaar zijn. die heb ik dus echt zo in de hand om even een tik mee uit te delen ter zelfverdediging. en gelukkig een paard die niet bang is om op mensen af te lopen. doet ze ook wel eens, mensen gaan dan echt gauw aan de kant voor je.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:52

wolf359 schreef:
stijgbeugel maakt meer indruk op een schedel :P

maar dit bevestigd voor mij alweer dat en zweep op buitenrit echt een belangrijk onderdeel van je uitrusting is. niet alleen voor loslopende honden, maar dus ook voor loslopende gekken. ben trouwens ook blij dat mijn stijgbeugels erg snel afneembaar zijn. die heb ik dus echt zo in de hand om even een tik mee uit te delen ter zelfverdediging. en gelukkig een paard die niet bang is om op mensen af te lopen. doet ze ook wel eens, mensen gaan dan echt gauw aan de kant voor je.

haha inderdaad daar kan je een mooi deukje mee maken! O:) en ja waar is dat ding anders voor :Y)
ik heb gelukkig een heel makkelijk paard maar ik weet niet hoe ze hierop zou reageren. ze is namelijk snel onzeker als je boos bent of agressief
maar goed ik zou van mijn paard afspringen en eens kijken wie het beste is in klappen uitdelen. als het om mijn paard gaat moeten ze me niet kwaad maken want daar zullen ze dan zeker spijt van krijgen :(

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:15

Stelletje idioten!! :(

ImmieYv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:37

Walgelijk, en waarschijnlijk volgt er niet eens een straf!

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:58

Jezus, wat bestaan er toch rare mensen op de wereld. wel stom dat ze geen straf hebben gehad, want dit is toch niet normaal.
ik kan geen zweep meenemen op buitenrit, want dan gaat me paard aan de hol, dus dat is wel jamer.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:02

huh? raar verhaal weer. die 2 zullen toch niet zomaar voor niets het paard aan de kant jagen en vervolgens uitstappen? neem aan dat ze haast hadden als ze het dier niet snel genoeg aan de kant vonden gaan?

zal wel meer voorgevallen zijn dan alleen zelfverdediging vanuit de ruiters? sorry, maar je kan mij niet zeggen dat nuchtere mensen zomaar ruiters bij de enkel pakken en mensne naar sloten slepen :P

Bosmiep79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:17

nou, ja zeg en dat noemen zich volwassen mensen, die mensen zijn echt getikt :(
wat bezieldse om die groep aan te vallen, ik heb er geen woorden meer voor.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:21

Daarvoor neem ik geen zweep mee, Rano komt op de achterbenen op commando, maakt genoeg indruk :P

Ik hebr trouwens echt een hekel aan het woord 'paardrijdsters', kunnen ze daar niet gewoon 'amazones' van maken?

Maar inderdaad, vreselijke gebeurtenis, gelukkig gaat men hier heel erg anders om met ruiters...!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:48

ikenindi schreef:
zal wel meer voorgevallen zijn dan alleen zelfverdediging vanuit de ruiters? sorry, maar je kan mij niet zeggen dat nuchtere mensen zomaar ruiters bij de enkel pakken en mensne naar sloten slepen :P

Welcome to the real world :D .

Mensen durven naar je auto toe te stappen en je eruit te sleuren als je niet snel genoeg vertrekt bij het groene licht. Dat ze compleet gefrusteerd zijn dat er 2 trage weggebruikers op de weg rijden terwijl ze zelf (verkeerd) denken dat ze op een fietspad thuishoren verbaasd het niet dat ze 'zomaar' hun agressie botvieren, zeker niet als ze misschien toevallig net niet voorbij konden steken.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:34

Cayenne schreef:
Na verhoor werden de mannen naar huis gestuurd. Voor de groep is slachtofferhulp ingeschakeld.

En voorderest geen straf :? Moet niet gekker worden.
Nederland is echt veel te soft qua straffen........

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:55

Staat nergens bij dat ze geen straf krijgen :) . Zou wel eens kunnen, soms het wetsysteem tamelijk krom.
Maar meestal is het gewoon zo dat in zo'n geval de betreffende agent niet zomaar mag zeggen 'jij hebt dit gedaan, jij krijgt die straf'. Dat gaat via de politierechtbank. Dus de mannen mogen na verhoor naar huis en moeten wachten op de brief wanneer ze moeten voorkomen. En dan pas kunnen ze een straf krijgen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:57

Ja maar wel apart dat dat er dan niet bij staat in het nieuwsbericht.

Iets in de trant van: Ze zijn naar huis gestuurd in afwachting van hun straf ;)

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:13

O wat erg !!!

Ik schaam me dood om een mens te zijn ...

Dat mensen ( oudere nog wel ) zulke gekke dingen doen.

Ik hoop dat ze er niet zonder kleerscheuren er vanaf brengen, dit is echt uit den boze !!!

Jammer genoeg maak ik ook altij dgekke dingen mee, ik ben namelijk gisteren nog op mn muil geslagen door een gozer die
niet wilde betalen in de tram .... Wanneer worden deze kuikens opgevoed !!!

maar ouderen ???? echt te gek voor woorden !!!!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:47

WolinLotte schreef:
@Katleentje: Ja precies.. dat soort mensen denken dus niet na over de gevolgen.. Nu waren het pubers en zijn het gewoon t*ringleiers :o met hun gedrag.. Dat zijn ook van die types die met hun scooters je paard komen opruien... Erg irritant. Nu reageert mijn paard daar gelukkig niet op, maar dat van die stokken en stenen ging me echt te ver. Kom niet aan m'n paard, dan kom je aan mij :P . Dus heb meteen een klopjacht ingezet waar mijn paard actief aan deel nam. Die pipo's piepten wel even anders.

@vera23: Hahahahahahahahhahahahaha dat is helemaal te zot voor woorden _O- ... op Hart van Nederland: INVALIDE VROUW IN SCOOTMOBILE OP DE KOP DOOR BOZE PAARDRIJGANGER... *ach arme vrouw.. werd alleen niet bekend gemaakt wat zij uitgevreten had :o *

hahaahahah ja zoiets ja :D haha!

nee echt hoor heb me nog heel erg ingeouden maar had het niet moeten doen :o ... dat ze mij aanrijdt vind ik niet zo erg ... maar mn paard ;( ... kon geen kant op alles was bevroren en glad kon ook de berm niet in .... en dat mens bleef gewoon staan en achter me aan rijden en tegen mn paard aanrijden ... echt te bizar :( ;(

wilde eigenlik de sleutel afpakken en weg gooien .. en zeggen ga maar zoeken :o ... maar dat kon ik net niet over mn hart verkrijgen maar volgende keer wel .. heb er geen medelijden meer mee :o ..

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:18

zo dit is echt niet normaal hoop dat ze echt nog wel hun straf krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:30

Jeetje wat achterlijk.. áls ze daar al niet hoorden had dat ook gezegd kunnen worden. Maar veel mensen weten niet eens waar ruiters moeten rijden geloof ik..

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:47

Cayenne schreef:
http://www.blikopnieuws.nl

De andere man was ondertussen ook uitgestapt om mee te delen dat zij hier niet zo mochten rijden.

in zekere zin had deze man gelijk, ze hoorde op de rijweg thuis en niet op het fietspad. :Y)

dan kies je als ruiter een minst storende oplossing voor de agresieve weggebruikers, en dan is het nog niet goed genoeg.
ik hoop dat er ook een sluitende wetgeving bestaat, voor deze mannen hun gedrag.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:15

Wat n debielen zeg!

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:36

Girlpower slaan met die zweep. Dat zou ook mijn eerste reactie zijn. Wat een hufters!