Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 01:26

Joscaa schreef:
Super dat er werk aan is ;)

Vincenza, ze was altijd zo goed voor haar paarden, maar nu :n Zonde hoor !

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn....

Vince is niet altijd zo geweest mensen (m.n. Chikiboy), in de afgelopen 2 jaar ongeveer is deze gekkigheid allemaal gaan spelen. Het is niet raar dat je andere mensen vertrouwd die hun zaakjes goed voor elkaar lijken te hebben. :)
Vince heeft mij en mijn Gammon goed geholpen tot op zekere hoogte. Daarna heb ik het contact ook maar verbroken.

unicumW
Berichten: 576
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: noord- brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 01:29

we zouden eigenijk een of ander tv programme eropaf moeten sturen, zodat ze echt in heel NL bekend word.
heb net een heel hoop gelezen over haar. ik weet niet wat ik zou doen als ik haar tegen kwam. :(
in ieder geval helemaal geweldig dat daar 1 paardje weg is ;)

bijoekimmie

Berichten: 654
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 01:30

Super actie van je, ik heb heel het verhaal gelezen op belazerdophetnet en ik ben blij dat je haar weg gehaald hebt, het had niet veel gescheeld of ze was laatst verdronken geweest.
Ik hoop wel dat er voor de andere paarden ook nog wat gebeurd want dit is niet normaal meer.
Veel succes met palet en ik hoop dat ze maar heel snel op mag knappen. Toppie ;)

unicumW
Berichten: 576
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: noord- brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 01:30

Pellie schreef:
Joscaa schreef:
Super dat er werk aan is ;)

Vincenza, ze was altijd zo goed voor haar paarden, maar nu :n Zonde hoor !

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn....

Vince is niet altijd zo geweest mensen (m.n. Chikiboy), in de afgelopen 2 jaar ongeveer is deze gekkigheid allemaal gaan spelen. Het is niet raar dat je andere mensen vertrouwd die hun zaakjes goed voor elkaar lijken te hebben. :)
Vince heeft mij en mijn Gammon goed geholpen tot op zekere hoogte. Daarna heb ik het contact ook maar verbroken.

waar is ze dan zo door geworden????

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 05:15

Als ik dat zo allemaal lees over die Vincenza (onder andere onderschrift van Slimmerik) :n Blij dat mijn poonies gewoon lekker bij mij thuis staan zeg..

jackeline
Berichten: 59
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 08:12

Wat fijn dat het paard terug is. Wat een afschuwelijk leven
hebben al deze paarden bij haar, hopelijk worden de anderen ook snel gered. Wie weet wat voor gekke dingen ze daar allemaal mee doet. Als ik eraan denk dat mijn oude merrie zo zou moeten eindigen...Gelukkig is daar geen sprake van.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:40

O, die weer dat ik dat ik het net las...
Ik ken haar wel, ze heeft me eens gevraagd om met haar samen te werken.
Ik les geven en zei dan de mentale kant van de combinatie te verbeteren...
Omdat het een hele aparte is, dacht ik, dat moest ik maar niet doen!
Later hoorde ik verhalen dat ze in Castricum haar paarden verwaarloosde, toen was ik er helemaal klaar mee.
Ik neem mijn petje af voor Janneke, iedereen had hierin kunnen trappen en zij is wel zo stoer geweest om het voorlopig op te lossen! :D

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:52

Echt Janneke goed gedaan. Blij dat Paletka weer bij je is. En mag blijven. Een eventuele rechter moet ook niet stekeblind zijn om deze zaak te beoordelen, lijkt mij toch een duidelijke zaak.
Succes ermee, groetjes Angelique.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:53

Ik denk dat de intentie van Vincenza best goed is geweest.Ze is zelf door een ongeluk lichamelijk gehandicapt en wilde laten zien dat ook een gehandicapte iets op kan bouwen en heeft toen de paardenschool bedacht.Hier zouden paarden komen te staan die ze op zou kalefateren en die dan gebruikt zouden worden voor de les.De zorgboerderij is iets wat er later nog een keer bijgekomen is.Vermoedelijk met in het achterhoofd dat daar ,en misschien heb ik het mis, geld te halen valt.Het is echt jammer voor haar en vooral voor de paarden dat dit allemaal dreigt te mislukken als ze niet snel aan de slag gaat met,vooral, haarzelf en haar bedrijf.
In de tijd dat ze bij mij op stal stond kon ze inderdaad geen kruiwagen de mesthoop op rijden en had meisjes die voor haar de stallen deed. Ik heb haar diverse keren gewaarschuwd dat wat zij wilde misschien te hoog gegrepen was omdat ze TE afhankelijk is van anderen en de meisjes vaak na een paar keer al de pijp aan Maarten gaven vanwege het gedrag van Vincenza.
Wel moet ik zeggen dat het aan het voer,ondanks de vreemde ideeen, niet ontbrak bij de dieren.Herhaaldelijk moest ik ladingen vertrapt hooi uit de paddock halen omdat ze gewoon zoveel kregen dat ze er een zooitje van maakten.
Het is allemaal heel jammer en gelukkig voor Paletka is zij nu weer terug bij haar oude baas.Er zijn genoeg meiden te vinden,die,als jij er geen tijd meer voor hebt, met alle liefde je paard komen vertroetelen.Nu derest van de oude eigenaren nog opsporen.Dan kan Vincenza zich weer lekker gaan richten op de paardjes waar ze mee begonnen is en waar ze stapelgek op is (was).

_Kimo_

Berichten: 2380
Geregistreerd: 09-07-07
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:55

Heb net een beetje rond zitten zoeken, maar wat een vreselijk mens is dat zeg!!
Vraag me alleen af waarom ze nogsteeds door kan gaan, en nog niet is opgepakt ofzo.. Er is zoveel over haar te vinden, en allemaal zeer slechte dingn!
Heeft niemand ooit aangifte gedaan ofzo..?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:25

Heel goed Janneke, hopelijk komt Paletka er weer helemaal bovenop. En die Vincenza moet verboden worden om paarden te houden.

MeAndManuel

Berichten: 634
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:56

Super dat Janneke 'haar' paardje daar heeft weggehaald..
Het moet wel een verschikkelijke tijd zijn geweest voor haar om haar paardje zo te zien....
Hopen dat het paardje er weer helemaal boven op komt..

_Liez

Berichten: 2332
Geregistreerd: 11-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:08

unicumW schreef:
we zouden eigenijk een of ander tv programme eropaf moeten sturen, zodat ze echt in heel NL bekend word.
heb net een heel hoop gelezen over haar. ik weet niet wat ik zou doen als ik haar tegen kwam. :(
in ieder geval helemaal geweldig dat daar 1 paardje weg is ;)



Ja radar ofzo. Das je goed recht.
Dan weet iedereen het

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:09

ik zou het wel echt erg vinden als Janneke hier voor gestraft zou worden, ze deed het juiste!

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:14

Ik volg die verhalen van deze mevrouw een beetje en blijf verbaasd dat hier niet of nauwelijks wordt ingegrepen..
Hoe is dat toch mogelijk.
Is men dan zo aan regels gebonden dat hier niets aan gedaan kan worden?

WonderWanita

Berichten: 2190
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:24

Vincenza is zeker niet altijd zo geweest. Ik kan het eigenlijk ook nog niet helemaal goed bevatten? Ik heb al vaker verhalen gelezen over Vincenza en ik vind het echt naar wat er gebeurt.
Ik ben een aantal jaar geleden, voordat ik mijn eigen paard kocht, haar bijrijdster geweest. We gingen vaak samen op buitenrit.
Ze vond het ook erg jammer dat ik toen een eigen paard kocht.
Toen was ze in ieder geval erg goed voor haar paarden, wel altijd met vreemde kruidentjes e.d. alleen in mijn ogen kon dat volgens mij niet zoveel kwaad. Ze was er iedere dag en paarden zagen er perfect uit. ( maarja toen had ze er ook nog ' maar' 4, en ze stond op een pensionstal )

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:29

Goe gedaan Janneke *\o/*

En wat Vincenza betreft, daar heb ik mee in een HK-topic gezeten en vanaf het eerste begin mee in de clinch gelegen vanwege haar opdringerige en onverantwoorde manier van "adviseren". En altijd beet ze zich vast in wat labielere of hele jonge, gemakkelijk beinvloedbare personen. :n

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:05

Jeetje, ik heb al die links door gelezen. Maar goed dat het paard daar weg is :D.

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:11

You go girl :Y)

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:48

Janneke: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ +:)+ +:)+ +:)+

Gut wat zul jij in de rats hebben gezeten toen je de foto's van je paardje in de sloot zag. Heel goed van je dat je, ongeacht de eventuele consequenties (denk trouwens niet dat VS een poot heeft om op te staan), wel hebt ingegrepen waar de instanties het helaas jammerlijk laten afweten.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:50

1,5 jaar terug heb ik een leuke jaarling laten keuren, werd helaas afgekeurd op losse knieën en de achterhand was ook niet best.
Vincenza liet toen via PB weten dat ie nog veel meer mankeerde en dat ik hem maar moest kopen en bij haar moest neerzetten om hem op te knappen.
Ik vond het heel jammer van de jaarling, hij was echt leuk, maar heb het toch maar niet gedaan.
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 14-03-09 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Meisje ontvoert haar 'eigen' paard uit stal in Beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:14

ik heb gelof ik als eerde aangegevenopenbaar op het forum dat ze slecht bezig was. Ik kreeg ladingen kritiek over me heen want oweeee ik durfde deze beste vrouw te wijzen op de feiten en zie nu het resultaat ... Bah ... Mensen hadden dat al veeeeeel eerder door moeten hebben. Als mensen er op zitten te wachten wil ik dat bericht nog wel opzoeken hoor... is inmiddels al lang geleden dat ik dat heb geplaatst

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:14

Top dat het paard daar weg is, nu de rest nog! Ondanks dat ze eerder blijkbaar wel goed voor de dieren was, vind ik dat deze vrouw nooit geen dieren weer mag hebben. Ik hou alle ontwikkelingen al een hele tijd bij, en moet me inhouden om niet het recht in eigen hand te nemen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:39

maikeltje schreef:
Goe gedaan Janneke *\o/*

En wat Vincenza betreft, daar heb ik mee in een HK-topic gezeten en vanaf het eerste begin mee in de clinch gelegen vanwege haar opdringerige en onverantwoorde manier van "adviseren". En altijd beet ze zich vast in wat labielere of hele jonge, gemakkelijk beinvloedbare personen. :n

dat is niet waar. Ik ken genoeg bokkers waar ze iets voor betekent heeft en die hun ogen en oren goed genoeg open hadden, idem mezelf. ;) Genoeg anderen inderdaad die haar bij voorbaat al geen kans gaven omdat ze niet op dezelfde golflengte zaten. Wederom moet ik melden dat ze mijn Gammon toch écht uit een diep ziektedal heeft gehaald (waar de kliniek alleen maar schouders kon ophalen en een 'gezond' paard zag wat wel ziek was) en niet alleen met 'geheimzinnige' kruidjes maar ook met gedegen homeopathische-, en fytomiddelen.

Ze heeft me een aantal eye-openers gegeven waar ik nu nog verder mee borduur.

Maar waar en waarom het mis met d'r is gegaan.... :? Volgens mij was was ze toen al op een hellend vlak (2 jaar terug).

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:48

Naar mijn bescheiden mening heeft jouw paard Pellie gewoon "geluk" gehad. En Vincenza toen ook. Met dat abracadabra gedoe van haar ....